Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: Beauty (hengst) & ik @ work (eerste x springen!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:34

justbeproud wel tactisch gezegt Lachen

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:37

Meeste commentaar ik als gegeven;

Vind het knap dat je je nog blijft verdedigen wat betreft die gympen......zeggen ze niet een 'ezel' stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen?? Wat dat betreft ben je hard leers als je het zelf al een keertje hebt mee gemaakt.........Als ik van mijn pony afval...had ik dat 's morgens niet in gepland, laat staat dat ik wist hoe ik later op die dag zou gaan vallen! Maargoed daarover genoeg gezegd!

Vind het een mooie pony met zeker potentie tot mee en met lessen komen jullie denk wel een heel eind!! Je houding en je zit zijn echt heel erg slecht op deze foto's, maar misschien dat een ander zadel je ook wel verbetering kan bieden. Wat betreft het galloperen.......wil niet alles tegelijk doen. Pony is nog jong, begin eens rustig met overgangen rijden, figuurtjes, nageeflijk rijden en rechtrichten!! Als dat eenmaal bevestigd is zal de galop vanzelf ook beter gaan!

Ik wens je veel succes!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:43

Ok dit is even heel erg wat ik ga zeggen (iedereen gaat me haten) maar je houding is bagger, op iedere foto, en ook het springen.
maar aangezien je zei dat je vriendin niet zo goed kon fotograferen kunnen het ook momentopnames zijn, is dat het geval dan sorry Bloos.
Het paard daarintegen is een beetje opgefokt maar heeft geloof ik wel plezier en loopt vrij netjes.
Dit alles is te verhelpen en bij te schaven met les en dan komt het helemaal goed , jullie zijn een een leuke combi. Lachen
ps. met gympen rijden is echt niet handig en omdat je al zei dat hij nog wel een stuiterd is het al helemaal niet handig, hoe goed je je hakken ook laag kan houden een voetje is er zo doorheen. (maar niet te spreken van de gevolgen, die je btw al zelf heb ondervonden? Verward)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:47

avanti4ever schreef:
justbeproud wel tactisch gezegt Lachen

Dankje, neem ik aan Knipoog

Over het vallen met die gympies en ''het gebeurt me geen 2e x''
Hoe weet je dat nou? was de 1e x wel gepland dan?

Mij is het vroeger ook eens overkomen, op ongeveer de allerbraafste pony van de manege
als klein meisje van 8 ofzo.. Ik zeg je.. ik weet niet hoe het kwam, maar zoiets wil ik NOOIT meer
en ook ik zou wel willen zeggen het gebeurt me geen 2e x.. maar ik zou het niet weten..
de 1e x gebeurde het ook gewoon..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:49

ja was compliment Lachen justbeproud

ik reed vroeger ook met gympen maar rij nu eigenlijk nooit meer zonder laarzen..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:51

avanti4ever schreef:
ja was compliment Lachen justbeproud

ik reed vroeger ook met gympen maar rij nu eigenlijk nooit meer zonder laarzen..

Ik reed in de zomer wel eens met gympies.. daarna met jophurs (daarvoor altijd laarzen) toen chaps erbij
en nu heb ik leren rijlaarzen Lachen even sparen (als je leren wilt) en dan weet je eigenlijk wel dat je veilig(er) bezig bent..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:52

ik had ooit leren van cavallo maar euhm zijn pleite Boos!

edit we zijn erg off nu Verward

sorry annique edit tenminste als je het vervelend vindt Lachen dan onze excuses voor het off topic Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 06:31

Oké meiden, ze weet het toch zelf beter, die komt er wel Niet dus en ik heb geTeMt want denk dat dit topic opslot kan, de TS die wil niks aannemen dusja, een hoop meiden/jongens hier op bokt die weten er veel van en rijden zelf erg hoog, als je niks wilt aannemen dan gaat het topic opslot, leuk hé Knipoog Als je weer wat commentaar wilt aannemen dan kun je heel misschien een topic openen met toezicht van een MoD Knipoog

Groetjes Evelien

PS: TeM't, Mensen die goed commentaar willen geven, doe maar niet, ik heb het allemaal in het TeMbericht gezet Knipoog

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 07:03

meid, meid, meid. dit gaat toch niet zo?
jij opent een topic, dan kun je commentaar verwachten.
doe er wat mee zou ik zeggen!
mooi beest!

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:44

Ik heb steeds meegelezen maar wil nu toch ook even reageren!
Ik rij zelf altijd met laarzen of met chaps, heb 1x met gympen ( ook Nike's ) gereden omdat ik mijn laarzen vergeten was... EN dat doe ik nooit meer! Ik ben er niet afgevallen maar mijn voet is tot 5x toe vooruit geschoven in de beugel en de "tong" van de schoenen bleef achter de beugel haken en moest telkesn halthouden en mijn voet eruit trekken. Ik mag er niet aan denken dat je er dan afvalt... En mijn paard is een ontzettend brave 15 jarige... Wat moet dat dan zijn met een jonge hengst!? En idd laarzen, rubber, tweedehands, zijn toch helemaal niet zo duur? je zal toch wel ouders hebben die je dit kunnen lenen of voor je kopen??
En je zegt dat je laarzen verloren / kapot /niet meer passen...maar op ALLE foto's in je profiel heb je gympen aan, heb je wel laarzen vraag ik me dan af?

Ik vind het een hele mooie pony. Ook zijn moeder is heel mooi.
Ik zou zeggen maak er dan ook iets moois van : neem les, rij in een bak onder goede begeleiding,... Je zal er zoveel plezier van hebben later.
Ik vind het ook jammer dat je je meteen zo aangevallen voelt, is toch nergens voor nodig? Ik vind persoonlijk dat het rijden er helemaal niet goed uitziet en dat je met de commentaren hier misschien eens iets kan doen?
Maar ja hoe waren we zelf toen we aan het puberen waren?? Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:48

Vind het een ontzettende mooie pony! Ik ga geen commentaar geven, is al genoeg gegeven. 7 pagina's vol met dat gezeik over de gympen. Echt jammer. Je zou nooit meer foto's op Bokt durven zetten.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:28

Leuke ponyhengst, al zou ik hem liever met iets meer vlees zien. Ik begrijp dat de pony van iemand anders is...? Een tip : Als jij van de pony afstuiterd met letsel en gympies, is deze eigenaar 100% verantwoordelijk voor de onkosten, want dit is nl ondeuglijk sportmateriaal voor paardrijden. Ik heb het zelf meegemaakt. Als er iets gebeurd met jouw paard waar een ander op rijdt......het eerste wat de verzekering doet is kijken wat er bij de eigenaar te halen valt. En dat kan aardig in de papieren lopen!
Verder heel veel succes en ga eens op zoek naar een buitenbak waar je veilig kunt rijden met je leuke hengst! Haha!

navarao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:27

wel een leuke pony, maar idd aan bescherming denken van je pony en jezelf Knipoog

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:47

Ik vind het wel grappig, je spreekt jezelf continu tegen. De ene keer zeg je dat Anky niet kan rijden, later zeg je dat je toch pas als anky kan zitten als je het paard kent en nog weer later zeg je dat je op andere paarden zit 'als een wedstrijdruiter'. Dit lijkt me al grappig genoeg...
Dan nog het leuke pennygedeelte dat het paard jou zo mag omdat hij jou niet geschopt heeft en dat andere meisje wel. Alles wat ie fout doet ligt aan het paard, want jij weet de beste oplossingen. En alles wat je zegt is waar, want anders had je het wel van de eigenaar gehoord.
Meisje meisje toch, een cursus omgaan met kritiek iets voor jou?

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:17

AniiQue schreef:
@ kissielover: ik heb volgens de eigenaar wel een goede zit, maar vandaag was hij heel erg aan het iemelen (klieren) dus met zijn hoofd trekken (vloog ik weer uit het zadel) degene die de foto's heeft gemaakt *vriendin van mij* kan niet bepaald goede foto's maken.. ok best wel. .en als ik scheef zat had hij net gebokt. binnenkort krijg ik les eerst moet die galop er eens goed ingeplant worden en springen ietsjes beter (en de eigenaar geeft me ook advies en beetje les)

Dan heeft die eigenaar er geen verstand van! Want als je een goede zit heb blijf je redelijk normaal zitten als ie raar doet. En ik vind je hier op echt alle fotos echt beroerd zitten en rijden. En ik zie jouw nooit als anky zitten hoe goed jij je paardje ook kent. En heeft een wedstrijdruiter trouwens een vaste houding?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:25

Marjolein_18 schreef:
Vind het een ontzettende mooie pony! Ik ga geen commentaar geven, is al genoeg gegeven. 7 pagina's vol met dat gezeik over de gympen. Echt jammer. Je zou nooit meer foto's op Bokt durven zetten.

Ja, omdat het niet veilig is en omdat ze zelf al een keer de gevolgen heeft meegemaakt, en toch op alle foto's in haar profiel, gympen.
Meid ik snap niet waarom je je blijft verdedigen, hoeveel kosten een paar 2de handse rubberen laarzen, echt niet veel!
Volgens mij ziet je het als kritiek ofzo, maar wij proberen je alleen duidelijk te maken dat het echt gevaarlijk is.
Ik heb bij sommige foto's echt mijn hart vastgehouden, bang dat je zou vallen met die gympen aan.
En als ze geen commentaar wil moet je de foto's niet op bokt zetten, want zo is bokt nu eenmaal, we zien iets en geven er commentaar op, ook al weten we niets van het paard zelf, noch van de achtergrond van paard en ruiter.
Maar zo is het nu eenmaal...

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:36

@ Lara_Silver in mijn profiel staan ook foto's van buitenrit maar daar zit ik wel goed. maar meestal zit ik slecht als ik in een 'bak' rij. idd sommige zijn echt momentopnamen als ik echt zoooooo overdreven naar voren zit..

ik rij nu al 2 jaar met gympen.. maar ik ben van plan om die johpurs te kopen.. en door te gaan sparen voor leren Ja

@ Stravero je hoeft niet te temmen.. wat er gaat niks fout

@ Marjolein_18 waarom niet? het zijn MAAR foto's en bokt is ook niet alles.. vind ik

@ McSquizzy ik voel me aangevallen omdat ook meiden van mijn vorige stal (die ik op msn heb) die weten dat ik beauty dan rij. die zeggen dat ik hem niet verdien dat ik alleen maar sla enzo en dat ik niet kan rijde op een hengst dat ik beginner ben.. en dat ZIJ hem beter kunnen rijden.. daardoor haat ik allemaal die opmerkingen.. commantaar ok.. maar geen verantwoordelijkheidsgevoel enzo.. dat vind ik bullsh*t.. ik kom elke dag bij die paarden poets ze en de dagen dat ik niet rij longeer ik.

@liesje1986 heb ik al gehad.. werkte niet.. nu goed?

@ linda_arnold ik heb mezelf altijd moeten verdedigen.. ik had vaker op een vorige stal goede pony's en iedereen wou erop enzo.. en verzorgen begonnen die vanalles te zeggen tegen die eigenaren.. maarja ik kreeg altijd ongelijk..

maarja.. ik hou mijn mond maar voordat ik wéér uitvlieg..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:54

Je blijft echt tegen iedereen bezig alsof je jezelf echt de beste vind.
Alles wat iedereen zegt is volgens jou toch niet waar.

En als je zulke foto`s op bokt zet, kun je weten dat er commentaar gegeven word.
En als het volgens jou normaal zo goed gaat, waarom plaats je dan net de slechte foto`s?
Als het normaal allemaal zo super gaat had je toch 1 dagje kunnen wachten, goede foto`s kunnen maken en daar een topic mee openen.

Dan had je misschien meer positief commentaar gekregen.
En wedden dat je het dan wel met iedereen eens wat geweest.

Edit: Ik lees dan mensen van je stal het ook niet goed vinden.
Meisje denk dan even diep in je hartje na....zal het dan ook niet zo zijn misschien?

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:42

Ssst maar, wat een hoop vinnige reacties weer! Ik wil niet zeggen dat ik het met alles (van de TS) eens ben, maar mensen, laat jezelf niet zo op de kast jagen. Als zij bepaalde dingen niet aan wil nemen, so be it. Voor de TSer: neem het commentaar van mensen niet te persoonlijk op en reageer niet direct alsof je door een wesp bent gestoken. De meesten bedoelen het heel goed, maar ze zeggen het misschien een beetje direct. Mijn tip: (om even in herhaling te vallen) doe rustig aan, neem (prive) les en probeer je open te stellen voor ideeën van anderen. Ik heb trouwens ook een tijdje een afstammeling van El Beauty gereden, lijkt behoorlijk op deze pony, top beestje!
(dit bericht is niet wijsneuzerig bedoelt ofzo!)
Veel succes nog,

Groetjes CaWa Pling

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:48

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-05-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:56

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en ik denk dat het tijd wordt voor een slotje.
Alles is zo'n beetje wel gezegd en er valt weinig nieuws meer te melden.
AniiQue, als je nog eens een topic wilt openen, bedenk dan aub vooraf of je wel rijtechnisch commentaar wilt hebben en of je wel open staat voor tips en evt. kritische noten.
Als dat niet het geval is, dan is HAW niet de juiste plek om een topic te openen.