Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alleen bij het rijden zijn er een paar verbeteringspunten, maar volgens mij is dat al wel duidelijk en het gaat ook vast weer helemaal goed komen,
Rij je inmiddels al zonder elastiek? En heb je al wat meer vertrouwen in je paardje?
onley schreef:daar geloof ik niks van,
ik bedoel als je bang ben t voor je eigen paard dan is er toch wel ergens wat mis.
ik zie of lees nergens dat ze er geen slof meer aan heeft hangen en dat ze ondertussen al 6 paarden heeft gehad die waarschijnlijk dan ook verkocht zijn omdat ze ze niet meer kon rijden?
tja ik heb er mijn mening over sommige mensen hebben wel een dikke plank vor hun hoofd, of ook wel 2 planken.
ik zie op die foto's alleen maar een gespanen paard.
Bij mij ging het ook niet altijd even goed (toen ik mijn paard gekocht had) ben er ook bang van geweest (viel me aan onder het longeren)
al met al hulp gevraagd (goeie hulp) en ben er helemaal doorheen gekomen. dit jaar hoop ik hem dan ook te kunnen starten.
Ik heb wel mijn problemen durven toe te geven.
En dat is wat zei niet doet maar stug volhoud dat het zo moet.
shei toch uit als toch al wat ervaring heeft weet ze ergens ook wel dat het zo niet goed gaat.
doet niet veel goeds in dit topic. Janne92 schreef:Ja ik ga er nu ook alleen op als bijrijder heeft gereden dat hij wat rustiger is, en beter vertrouwen dan heb
) verdiep je eens in dit ras, het zijn sensibele harde werkers, maar vaak met een aparte gebruiksaanwijzing. Kijk eens op dravers.nl om meer over dit ras te weten te komen en tips op te doen van anderen. Nogmaals, ga niet zelf rommelen en jan-en-alleman- er op laten rijden, daar los je niets mee op, behalve dat je paard er nog onzekerder van wordt. Een jong paard inrijden (want dat is waar jij eigenlijk mee bezig bent) vraagt ervaring en consequentie, alleen zo kom je tot een fijn rijpaard!
gaat vast en zeker lukken, balen van de geldproblemen, dat zul je altijd zien!
Meerdijk schreef:Volgens mij is TS gek op haar paard, vol goede bedoelingen, maar met te weinig ervaring om dit op te kunnen lossen. Paardje is nog maar 3 en slechts 5 maanden onder het zadel. Een leerling met een leerling, dat gaat niet samen. Laat hem fatsoenlijk inrijden door iemand met verstand van zaken, die zorgt dat de basis goed is, zet hem desnoods een paar maandjes bij een prof die hem netjes aanrijdt. Op de manier waarop het nu gaat zie ik het niet goedkomen, zowel amazone als paard zijn onzeker, en simpelweg een elastiek eraan hangen lost niets op, ook al zit ie dan wat losser! Goede instructie is zeker belangrijk, maar Herman Wientjes of niet, gelijk maar een elastiek aan een 3-jarige hangen omdat ie druk is is vragen om nog veel meer (gezondheids)problemen. Het gaat erom dat de basis goed is. Zag in je profiel dat het halve draver is, (aan je avonturen te lezen lijkt ie verdacht veel op een hele) verdiep je eens in dit ras, het zijn sensibele harde werkers, maar vaak met een aparte gebruiksaanwijzing. Kijk eens op dravers.nl om meer over dit ras te weten te komen en tips op te doen van anderen. Nogmaals, ga niet zelf rommelen en jan-en-alleman- er op laten rijden, daar los je niets mee op, behalve dat je paard er nog onzekerder van wordt. Een jong paard inrijden (want dat is waar jij eigenlijk mee bezig bent) vraagt ervaring en consequentie, alleen zo kom je tot een fijn rijpaard!
en dat is al heel wat, ze rijdt er zelf nu niet op. Denk dat al zou de basis er goed inzitten het dan nog een sensibel paardje is en een jong dier. Hopelijk gaat het gewone werk ernaast wel goed.
me paardje staat op haerst Janne92 schreef:Ja heb er heel veel aan dank je! Maar we zitten nu beetje in geldproblemen door privezaken dus we kunnen niks meer uitgeven.
. Ik hoop dat het al beter gaat met jullie met rijden? Misschien kan je eerst dmv grondwerk proberen de band wat te verbeteren. Daardoor stap jij straks zelfverzekerder op zijn rug en is hij ook rustiger. Als je bijrijdster hem kan rijden kan jij het ook! Ik weet het zeker! Veel succes, en ik zal jullie ontwikkelingen wel ff volgen via bokt. 
ladylay schreef:zooo, nou sorry hoor....maar geldproblemen kan best.....
en het gaat niet ten koste van.....het is nu allemaal super geregeld...
ik vind dat je iemand hierop kan beoordelen zomaar.....