Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janne92

Re: Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:27

Hij is verder een heel lief beest!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:30

Zo ziet ie er ook zeker uit! Lachen Alleen bij het rijden zijn er een paar verbeteringspunten, maar volgens mij is dat al wel duidelijk en het gaat ook vast weer helemaal goed komen, Lachen Knipoog

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:31

Ja hoop het

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:32

Vast wel.. Lachen Rij je inmiddels al zonder elastiek? En heb je al wat meer vertrouwen in je paardje? Lachen

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:50

hai ik heb precies hetzelfde gehad !
paardje waar ik superverliefd op was maar het rijden klikte gewoon niet en daardoor werd ik bang met rijden.

ik ben lekker met hem gaan wandelen en poetsen etc.
niet meer erop.

heb iemand anders haar laten rijden tot dat helemaal goed ging, toen ben ik gaan uitstappen
en op een gegeven moment les van het meisje dat haar gereden had, zij wist alle knopjes inmiddels te vinden bij haar en heeft ze aan mij doorgegeven!

ging echt heel goed, zo bouw je langzaam het vertrouwen weer helemaal op.

ze was trouwens ook een draver en zij wilde ook zo min mogelijk poes pas aan haar hoofd, wat wel eens hielp waren watten in de oren want ze trok zich elk geluidje heel erg aan.

heel veel succes met Replay en ik vind hem erg mooi !
geniet van hem en laat je niet gek maken, niks verkopen hoor! het is een leuk beestje en je bent misschien een jaar verder voordat het wel lekker gaat tussen jullie maar dan heb je ook wat Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:44

onley schreef:
daar geloof ik niks van,
ik bedoel als je bang ben t voor je eigen paard dan is er toch wel ergens wat mis.
ik zie of lees nergens dat ze er geen slof meer aan heeft hangen en dat ze ondertussen al 6 paarden heeft gehad die waarschijnlijk dan ook verkocht zijn omdat ze ze niet meer kon rijden?
tja ik heb er mijn mening over sommige mensen hebben wel een dikke plank vor hun hoofd, of ook wel 2 planken.
ik zie op die foto's alleen maar een gespanen paard.
Bij mij ging het ook niet altijd even goed (toen ik mijn paard gekocht had) ben er ook bang van geweest (viel me aan onder het longeren)
al met al hulp gevraagd (goeie hulp) en ben er helemaal doorheen gekomen. dit jaar hoop ik hem dan ook te kunnen starten.

Ik heb wel mijn problemen durven toe te geven.

En dat is wat zei niet doet maar stug volhoud dat het zo moet.
shei toch uit als toch al wat ervaring heeft weet ze ergens ook wel dat het zo niet goed gaat.

Volgens mij kan jij niet lezen Scheve mond

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:02

geeft even een eigen draai aan de uitleg van de ts Verward
beetje jammer....en nutteloos (imo) ook nog eens een paar mooie spelfouten erin... doet niet veel goeds in dit topic.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 22:20

Ja ik ga er nu ook alleen op als bijrijder heeft gereden dat hij wat rustiger is, en beter vertrouwen dan heb

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 23:09

Janne92 schreef:
Ja ik ga er nu ook alleen op als bijrijder heeft gereden dat hij wat rustiger is, en beter vertrouwen dan heb

Gewoon goed les nemen.
Dan moet het goedkomen.
Heb alleen de eerste pagina gelezen:P.
Geen zin om de rest te doen.
Maar daar vraag je zijn er dan alleen maar negtieve punten??
Nou vind ik niet hoor.
Ik vind die ene foto waar je nog met hem knuffelt erg positief:Dhaha.
En je paardje ziet er echt heelmooi uit.

Wens je veel plezier en suc6 met alles.
Zet em op doe je best dan moet het goedkomen!!

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:40

Volgens mij is TS gek op haar paard, vol goede bedoelingen, maar met te weinig ervaring om dit op te kunnen lossen. Paardje is nog maar 3 en slechts 5 maanden onder het zadel. Een leerling met een leerling, dat gaat niet samen. Laat hem fatsoenlijk inrijden door iemand met verstand van zaken, die zorgt dat de basis goed is, zet hem desnoods een paar maandjes bij een prof die hem netjes aanrijdt. Op de manier waarop het nu gaat zie ik het niet goedkomen, zowel amazone als paard zijn onzeker, en simpelweg een elastiek eraan hangen lost niets op, ook al zit ie dan wat losser! Goede instructie is zeker belangrijk, maar Herman Wientjes of niet, gelijk maar een elastiek aan een 3-jarige hangen omdat ie druk is is vragen om nog veel meer (gezondheids)problemen. Het gaat erom dat de basis goed is. Zag in je profiel dat het halve draver is, (aan je avonturen te lezen lijkt ie verdacht veel op een hele Haha! ) verdiep je eens in dit ras, het zijn sensibele harde werkers, maar vaak met een aparte gebruiksaanwijzing. Kijk eens op dravers.nl om meer over dit ras te weten te komen en tips op te doen van anderen. Nogmaals, ga niet zelf rommelen en jan-en-alleman- er op laten rijden, daar los je niets mee op, behalve dat je paard er nog onzekerder van wordt. Een jong paard inrijden (want dat is waar jij eigenlijk mee bezig bent) vraagt ervaring en consequentie, alleen zo kom je tot een fijn rijpaard!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:53

Kijk dit vind ik eindelijk een erg goed eaanwijzing voor janna.. Meerdijk goed uitgelegd.. je hebt de tijd genomen om te lezen en om een uitleg te geven.. en niet aanvallend zoals meerdere hier wl doen thnx dit zal haar goed doen.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 18:54

Ja heb er heel veel aan dank je! Maar we zitten nu beetje in geldproblemen door privezaken dus we kunnen niks meer uitgeven.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:13

ja mooi uitgelegd, maar ze had al geschreven dat ze er zelf even niet meer opging en dat ze iemand anders hem laat rijden en het vertrouwen langzaamaan probeert terug te krijgen Lachen gaat vast en zeker lukken, balen van de geldproblemen, dat zul je altijd zien!
maar ik hoop dat je eruit komt met je mooie vent Haha!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:37

Ik heb vandaag gelongeerd, nou het ging serieus geweldig meteen rustig en ontspannen echt geweldig Haha!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:38

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:15

Meerdijk schreef:
Volgens mij is TS gek op haar paard, vol goede bedoelingen, maar met te weinig ervaring om dit op te kunnen lossen. Paardje is nog maar 3 en slechts 5 maanden onder het zadel. Een leerling met een leerling, dat gaat niet samen. Laat hem fatsoenlijk inrijden door iemand met verstand van zaken, die zorgt dat de basis goed is, zet hem desnoods een paar maandjes bij een prof die hem netjes aanrijdt. Op de manier waarop het nu gaat zie ik het niet goedkomen, zowel amazone als paard zijn onzeker, en simpelweg een elastiek eraan hangen lost niets op, ook al zit ie dan wat losser! Goede instructie is zeker belangrijk, maar Herman Wientjes of niet, gelijk maar een elastiek aan een 3-jarige hangen omdat ie druk is is vragen om nog veel meer (gezondheids)problemen. Het gaat erom dat de basis goed is. Zag in je profiel dat het halve draver is, (aan je avonturen te lezen lijkt ie verdacht veel op een hele Haha! ) verdiep je eens in dit ras, het zijn sensibele harde werkers, maar vaak met een aparte gebruiksaanwijzing. Kijk eens op dravers.nl om meer over dit ras te weten te komen en tips op te doen van anderen. Nogmaals, ga niet zelf rommelen en jan-en-alleman- er op laten rijden, daar los je niets mee op, behalve dat je paard er nog onzekerder van wordt. Een jong paard inrijden (want dat is waar jij eigenlijk mee bezig bent) vraagt ervaring en consequentie, alleen zo kom je tot een fijn rijpaard!

Ja verstandig is het niet dat er zo'n jong dier is gekocht maar ze wil er met alle geweld aan werken Lachen en dat is al heel wat, ze rijdt er zelf nu niet op. Denk dat al zou de basis er goed inzitten het dan nog een sensibel paardje is en een jong dier. Hopelijk gaat het gewone werk ernaast wel goed.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 21:19

Ja, wandelen enz. doet hij heel lief en luistert hij heel goed, hij kan ook zonder touw achter mij lopen zonder dat hij rare dingen doet enz. dus verder is er niks mis mee.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:14

Haajhaaj!!

Is dat ook niet bij de Haerst?
Heb wel is iemand anders op je pony zien rijden, kan dat kloppen?? Lachen

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 23:43

Ja dat kan Knipoog me paardje staat op haerst

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:46

Janne92 schreef:
Ja heb er heel veel aan dank je! Maar we zitten nu beetje in geldproblemen door privezaken dus we kunnen niks meer uitgeven.

Sorry, maar ik vind dit een beetje een rare smoes om geen les te nemen. Als je je paard niet kan betalen moet je er niet aan beginnen vind ik.
Ik heb zelf ook een paard, een jonge Haf met een enorme gebruiksaanwijzing, en ik heb ook weinig geld. Ik ben in feite precies hetzelfde aan het doen als jij, maar ik zorg er wel voor dat mijn paard het beste krijgt. Bij de enting liet ik de DA een algehele checkup doen, ookal is ze kerngezond. Daar kwam uit dat ze erg grote wolfskiezen heeft en die zijn afgslepen. Was misschien niet eens nodig, maar ik wil geen risico nemen. Het had wel als gevolg dat de kosten van de DA behoorlijk opliepen. Maar heb ik een keus? Je hebt de verantwoordelijkheid over een paard, en geld is geen reden om niet goed voor je paard te zorgen. Dan moet je hem uitleasen ofzo.
Ik weet toevallig hoe het zit verder, en ik zit zelf in hetzelfde schuitje, maar jouw financieële situatie mag niet ten koste gaan van de gezondheid en het geluk van je paard.

Maar goed, genoeg gezeurd Knipoog . Ik hoop dat het al beter gaat met jullie met rijden? Misschien kan je eerst dmv grondwerk proberen de band wat te verbeteren. Daardoor stap jij straks zelfverzekerder op zijn rug en is hij ook rustiger. Als je bijrijdster hem kan rijden kan jij het ook! Ik weet het zeker! Veel succes, en ik zal jullie ontwikkelingen wel ff volgen via bokt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:00

zooo, nou sorry hoor....maar geldproblemen kan best.....
en het gaat niet ten koste van.....het is nu allemaal super geregeld...
ik vind dat je iemand hierop kan beoordelen zomaar.....
Knipoog

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:20

tjonge jonge, wat een gezeur hier, in plaats van aanvallende commentaar te leveren kun je ook nuttige tips geven. Janne, heel veel succes met je pony en het komt echt wel goed!

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:54

Bij de haerst is het toch zo dat je als pensionklant ook les kunt krijgen dacht ik met zn 2'en (bijna priveles dus) en dat je 2 keer in de groepsles mag meerijden? Of is dat niet meer? Ik heb het namelijk eens gehoord van iemand die daar haar paard heeft staan. Dat trok mij ook erg aan aan de haerst dat het lessen er bij in zit of zijn die lessen niet voldoende of is dat toch bij extra betaling?

Maar inderdaad het kan altijd zo zijn dat je financiëel even krap zit om nog wat extra's te geven aan je paard. Gewoon op moment het beste eruit halen wat erin zit. Komt wel goed! Kost alleen tijd Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 11:32

ladylay schreef:
zooo, nou sorry hoor....maar geldproblemen kan best.....
en het gaat niet ten koste van.....het is nu allemaal super geregeld...
ik vind dat je iemand hierop kan beoordelen zomaar.....
Knipoog

Uit haar bericht maakte ik op dat ze het nu maar zo moet doen omdat ze beter niet kan betalen. Dus het gaat wel degelijk ten koste van. En een koliekoperatie? Kan je dat wel betalen?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:31

Sjee, zeg wat maakt iedereen zich druk erom. Tis wel duidelijk dat de TS een beginner is met nou eenmaal een jong moeilijk paard (wat natuurlijk niet te ideale combi is!). Helaas wel te verstaan want 't blijft een jong dier zonder basis. Maar laat haar er nou wel, met begeleiding, het beste ervan maken. Geef goede tips ipv lopen zeuren over geldproblemen Scheve mond