dinja @ work meer dan 600 foto's...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: dinja @ work meer dan 600 foto's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:59

Snoekiej schreef:
ik zat op mn 12e al op een fokstal, dus ik had al een hoop geleerd. Op mijn 8e was ik zoals jullie Tong uitsteken

En als ze jou op die fokstal hadden aangepraat dat en pelhambit met zo'n strenge hand een goede oplossing was, en je geen ander voorbeeld had gehad, had je dat dan in twijfel getrokken?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:00

__KELLY schreef:
Seraphim schreef:
Ik heb net even alles doorgelezen, inclusief de reactie van de vorige eigenaar, en ik denk dan (net als PintoNatal) ook dat dit paard niet geschikt is voor een meisje van 12.

ik vind dat dat een beetje een erg harde uitspraak is hoor
als ik dat zou horen over mijn pony zou ik echt in tranen uitbarsten hoor, met behulp van een goede instructrice kan zij hem makkelijk aan denk ik
ik vond het kritiek in het begin wel oke en terrecht maar dit vind ik echt te hard

Natuurlijk is het niet leuk om te horen. Ik ben misschien ook wel een beetje te kort geweest in mijn reactie. Wat ik bedoelde te zeggen, is dat ik dit paard niet geschikt vind voor haar als ze er geen goede begeleiding bij heeft. Ik weet uit eigen ervaring dat je, als je paard te sterk of wat dan ook voor je is, dat je met privéles een hoop kunt bereiken. Máár! Je moet wel realistisch blijven, en als je paard echt te sterk voor je is, en je hem met een bit moet rijden waar je misschien (ik zeg misschien want voor hetzelfde geld zijn het écht alleen momentopnames en zijn er ook foto's waar de pony wél ontspannen loopt) niet mee om kunt gaan, vind ik dat je wel na moet denken over hoe de blij de pony is en hoe blij je er zelf van word.

Maargoed, ik wilde alleen mijn korte reactie een beetje uitleggen en ik ben bang dat ik nu weer iets te ver gegaan ben qua het 'realistisch blijven'.

Ik wil nog wel ff zeggen dat ik het een hele mooie pony vind!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:02

Heerlijk zeg zo'n topic. Zodra er kritiek kan worden geuit, dan gaat iedereen gelijk in de aanval Boos!
Ze is nog maar 12 jaar (!!) en heeft zo te zien erg veel plezier aan Dinja. Laat haar lekker. Als je kritiek wilt geven, hou het dan opbouwend en begrijpelijk en ga niet vol in de aanval. Daar heeft niemand wat aan.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:03

Ik vind het jammer dat de TS zo word afgekraakt in dit topic. In plaats van alleen maar neer te zetten wat ze fout doet, kun je haar beter vertellen hoe het wel moet. Verder lees ik in haar profiel dat deze pony al 15 is, en daarbij is ze door haar vorige eigenaar al in de pruts gereden. Denk dus niet dat dit de TS haar schuld is.

Je beugels zijn inderdaad wat kort, als je die langer maakt kun je dieper in het zadel zitten en beter inwerken op je pony. Verder zou ik je aanraden om met laarzen of chaps te rijden, vooral als je je hakken zo optrekt heb je een grote kans dat je voet een keer door de beugel schiet. Probeer je dijen te ontspannen en je knieen naar beneden te drukken. IPV je hakken uitdrukken zou ik zeggen probeer je tenen op te trekken. Als je je hakken uitdrukt hebben veel mensen de neiging om hun onderbenen naar voren te steken, vandaar.

Het bit, ja ik ken je pony natuurlijk niet, maar ik zou zelf een dunne dubbelgebroken watertrens proberen. En dat gaat niet gelijk perfect natuurlijk, je moet je pony leren om respect te hebben voor jouw hulpen. Ook zachte hulpen.
Waar je mee kan beginnen is het halthouden vanuit de stap. Ga in een langzame stap, en geef je hulp voor het halthouden (ik leg mn boven benen aan en bevestig mijn zit als het ware) in het begin zul je je teugels hierbij nodig hebben. Gebruik desnoods je stem. Zodra ze stil staat, steek je je handen naar voor, zodat je teugels LOS hangen, ze hoeft niet aan de teugel, niks, gewoon stil staan. Als ze wegloopt zodra je loslaat herhaal je je hulp. Net zolang tot ze blijft staan totdat jij been geeft om weer aan te stappen. Na verloop van tijd heb je steeds minder teugels nodig, en zal ze meer op je zit en stem gaan reageren, immers halthouden is fijn, want dan gaan de teugels los! Dan bouw je het uit naar de draf etc. Probeer haar niet in de krul te rijden, dat komt vanzelf!

Ik hoop dat je hier iets mee kan, zoek een goede (dressuur) instructrice die je kan helpen!
Succes.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:06

Laura24 schreef:
Snoekiej schreef:
ik zat op mn 12e al op een fokstal, dus ik had al een hoop geleerd. Op mijn 8e was ik zoals jullie Tong uitsteken

En als ze jou op die fokstal hadden aangepraat dat en pelhambit met zo'n strenge hand een goede oplossing was, en je geen ander voorbeeld had gehad, had je dat dan in twijfel getrokken?

tuurlijk niet, dat had ik waarschijnlijk gelooft. ik snap je punt geloof ik Vork
volwassenen weten het op die leeftijd altijd beter

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:10

Wat voor zadel heb jij erop liggen? Lachen

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:16

PintoNatal schreef:
kitzbi schreef:
nee dit heb ik haar niet aan gepraat het is de waarheid probeer het zelf maar een keer.
Ga je niet leuk vinden.

Als je wat te melden heb moet je het even zeggen en mij niet zwart gaan maken op bokt sorry een minen streek van.

ze zegt het toch, weet zij veel dat jijook op bokt zit!

hahahahahahaha Cool Vork
ja wist ik veel Clown
maar ik vind het niet erg hoor. het was helemaal geen aanval op jouw persoonlijk bedoeld. Alleen maar dat ze Lisanne niks moeten verwijten want zij heeft dit vlekkeloos van jou overgenomen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:18

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:21

Lise81 schreef:
TS heeft nog een topic op d'r mooie haf:
viewtopic.php?f=10&t=715837&hilit=

Geeft een heel ander beeld toch?!!

nou idd!! Ziet er heel ontspannen uit!!
Blablablablablaaaa bokt... pff word er zo moe van Slapen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:23

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:25

Ik zie wel verschil, ook al is het maar één duidelijke foto.

nikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:28

wat zijn jullie een stelletje zeikers!! net of jullie zo perfect waren toen je 12 was!! geeft haar tips wat zij beter kan doen!! daar heeft ze wat aan!! En ooit van opbouwende kritiek gehoord? veel van jullie volgens mij niet! vooral WAMPIE niet! ik vind dat gewoon onbeschoft!!

En je komt er wel hoor met je pony!

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:29

Ik vind dat bokt nu wel genoeg gezeurd heeft over het ''bit''...en dan die opmerking: Ja dan moet ze de foto's maar niet plaatsen vind ik onzin! Meisje wil graag haar stoere haflinger laten zien aan iedereen en hoopt dan leuke reacties te krijgen en vaak is bokt niet zo! Oke, dat er 1 pagina ofzo met dat bit.. of quoten met vind ik ook ofzo.. maar komop zeg dalijk heeft dat meisje helemaal geen vertrouwen meer!

Als jij er steeds vanaf gelanceerd word omdat je paard te sterk in de mond is, denk ik dat je dat paard niet lang zou hebben..Ik denk dat ze nu wel genoeg gezien heeft over het bit!

Ik geef verder geen commentaar dat is al zoveel gegeven Slapen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:30

nikje schreef:
wat zijn jullie een stelletje zeikers!! net of jullie zo perfect waren toen je 12 was!! geeft haar tips wat zij beter kan doen!! daar heeft ze wat aan!! ju En ooit van opbouwende kritiek gehoord? veel vanllie volgens mij niet! vooral WAMPIE niet! ik vind dat gewoon onbeschoft!!

Misschien even de pagina's hiervoor ook even lezen?! Daar staat genoeg opbouwende kritiek hoor!

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:32

nikje schreef:
wat zijn jullie een stelletje zeikers!! net of jullie zo perfect waren toen je 12 was!! geeft haar tips wat zij beter kan doen!! daar heeft ze wat aan!! En ooit van opbouwende kritiek gehoord? veel van jullie volgens mij niet! vooral WAMPIE niet! ik vind dat gewoon onbeschoft!!

Persoonlijk vind ik dat het niets met je leeftijd te maken heeft, wel met je rijervaring.
Ieder mag zijn persoonlijke mening zeggen. Waar of niet waar?
Enkel kan niet iedereen dit op een mensvriendelijke manier zeggen. Jou post kan je ook niet vriendelijk noemen.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:33

Stado schreef:
Volgens mij heeft iedereen zijn punt wel gemaakt toch? Ik denk dat de boodschap duidelijk is.
Dit meisje heeft op goed geloof de pelhalm gebruikt omdat die werd aangeraden door een volwassen paardenmens. Als 12 jarige, beginnende paardeneigenaar ga je daar niet tegenin, kom op...hoe waren jullie?
Nu weet ze echter dat deze keuze niet de goede is geweest en dat het anders moet. Mag ze dan nu ook de kans krijgen om dat te gaan doen?
Het heeft toch geen zin om alle negatieve feedback opnieuw te herhalen? Als ik hier moderator was geweest had ik de boel op slot gezet.
Lisanne, ik hoop dat je ervan geleerd hebt. Veel plezier en succes met dinja!

Hoe ik dus was ??
Ik ging niet met een pelham rijden als ik er zelf nog niet veel van af wist (misschien doet ze dan wel maar laat ze dat niet echt zien) en als ik met haar in de bak zou rijden of andere mensen kunnen ze haar best is als een normale tip mee geven dat ze niet zo hoeft te "trekken" kijk iedereen maakt fouten daarvan moet je leren. maar ik denk inderdaad dat ze het nu wel weet.

maar als ik mag vragen waar sta jij dan. iemand moet jouw toch dan is een tip of aanwijzing hebben gegeven of als je les hebt ofzoiets

DNIEKJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:35

Volgensmij toen je 12 was had je nooit van een Pelham gehoord..Achja een hele discussie.. en opbouwende kritiek.. er word vort met Capslock iets geplaatst.. sorry hoor dit vind ik een beetje overbodig.. meisje weet vast wel dat ze de pelham eigenlijk niet moet gebruiken!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:37

toen ik 12 was wist ik al denk ik 3 jaar van een pelham. Zelf rij ik er niet mee omdat ik er geen voorstaander van ben maar bij sommige is het nodig maar alsnog als je er 1 gebruikt hoef je niet zo te trekken Bloos

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:38

love_pony schreef:
Volgensmij toen je 12 was had je nooit van een Pelham gehoord..Achja een hele discussie.. en opbouwende kritiek.. er word vort met Capslock iets geplaatst.. sorry hoor dit vind ik een beetje overbodig.. meisje weet vast wel dat ze de pelham eigenlijk niet moet gebruiken!

Ik denk dat ze nu wel weet hoe ze hem niet moet gebruiken. Op zich snap ik wel dat ze hem gebruikt, maar doe het dan wel op de goede manier. Maargoed, dat weet ze nu onderhand idd wel. Lachen

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:39

inderdaad Lachen

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:40

Hee lissanne zit jij hier ook?

Mooie foto,s zijn het. Cool
Groeten Klaaske

flower54

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:52

Leuk hoor! Ik zou alleen de beugels wat langer doen, tip voor de volgende keer Knipoog

lindseylotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:00

hee lisanne
ik wil even zeggen dat ikje ken van het haflingerforum
enje hebt echt een super haf en je kan er ook super mee omgaan
als ik het zo allemaal hoor van kitzbe en jou snap ik best waaromje met zo'n bit rijd
ik vind toevallig dat je het geweldig doet
anderen kennen jou paard niet dus kunnen er ook niksover zeggen
ga lekker zo door
en laat die mensen hier maar kletsen die denken dat ze zelf alles goed doen

groetjes lindsey (ook van haflingerforum)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:10

Volgens mij heeft iedereen z'n zegje wel kunnen doen.
Omdat de sfeer er niet bepaald beter op wordt, hier een (tijdelijk?) slotje.