BitchyWitchy schreef:Ntlie_ schreef:Nu ga ik ws. helemaal afgemaakt worden..
Maar ik rijd met stang. Pony is ontzettend sterk en wordt alleen buiten gereden. Ze loopt door een trensje gemakkelijk heen en da's niet zo veilig buiten. Verder is ze niet mijn pony en al heel lang met stang gereden zover ik weet. Ik ga er wel zo voorzichtig mogelijk mee om, probeer zo veel mogelijk met een los teugeltje te rijden, maar af en toe heb ik het bit toch echt wel even nodig als ze enorm gaat lopen drammen..
Hahaha..... Hoe herkenbaar!!! Ik heb in december een 12 jarige merrie gekocht die al minstens zes jaar lang op een stang met kinketting werd gereden. Kon ook heel goed doordenderen. Op een gewoon trensje?? Hangen, klooien, doorheen lopen, noem maar op.....
Maar ik wilde van die stang af en heb toen een dubbelgebroken kneveltrens erin gehangen. Op het oog lijkt het heel wat, maar dat valt gelukkig mee hoorEen vriendelijk bit wat door de lange scharen mooi stil in de mond ligt.
Ik rijd haar daar nu een paar weken op, mooi contact, niet vastzetten met de hand (moet ondanks alles juist proberen los te laten ), en het drammen is helemaal weg, paard loopt lekker ontspannen en begint weer heerlijk te spelen met het bit, haar harde mond wordt weer zacht!!
Voor mijn paard was het dé oplossing, hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijnMaar wie weet?????
Is echt een geweldig bit, ik rij er mijn Ijslander ook mee, hij is erg gevoelig in zijn mond... Met dit bit is hij echt heel rustig met zijn hoofd, en loopt niet zo met zijn mond open... Een aanrader voor paarden die moeilijk lopen op wat voor bit dan ook!

Een vriendelijk bit wat door de lange scharen mooi stil in de mond ligt.
)
rij zo nu en dan met een pessoa 
geen id maar het werkt wel