met welk bit rijd jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Icelander

Re: met welk bit rijd jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:12

BitchyWitchy schreef:
Ntlie_ schreef:
Nu ga ik ws. helemaal afgemaakt worden.. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik rijd met stang. Pony is ontzettend sterk en wordt alleen buiten gereden. Ze loopt door een trensje gemakkelijk heen en da's niet zo veilig buiten. Verder is ze niet mijn pony en al heel lang met stang gereden zover ik weet. Ik ga er wel zo voorzichtig mogelijk mee om, probeer zo veel mogelijk met een los teugeltje te rijden, maar af en toe heb ik het bit toch echt wel even nodig als ze enorm gaat lopen drammen..

Hahaha..... Hoe herkenbaar!!! Ik heb in december een 12 jarige merrie gekocht die al minstens zes jaar lang op een stang met kinketting werd gereden. Kon ook heel goed doordenderen. Op een gewoon trensje?? Hangen, klooien, doorheen lopen, noem maar op.....

Maar ik wilde van die stang af en heb toen een dubbelgebroken kneveltrens erin gehangen. Op het oog lijkt het heel wat, maar dat valt gelukkig mee hoor Knipoog Een vriendelijk bit wat door de lange scharen mooi stil in de mond ligt.

Afbeelding

Ik rijd haar daar nu een paar weken op, mooi contact, niet vastzetten met de hand (moet ondanks alles juist proberen los te laten ), en het drammen is helemaal weg, paard loopt lekker ontspannen en begint weer heerlijk te spelen met het bit, haar harde mond wordt weer zacht!!

Voor mijn paard was het dé oplossing, hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn Knipoog Maar wie weet?????

Is echt een geweldig bit, ik rij er mijn Ijslander ook mee, hij is erg gevoelig in zijn mond... Met dit bit is hij echt heel rustig met zijn hoofd, en loopt niet zo met zijn mond open... Een aanrader voor paarden die moeilijk lopen op wat voor bit dan ook!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:15

ik heb ook een ponie die af en toe vreselijk sterk is, ik heb wel eens een gewone watertrens stang geprobeert, maar die werkt erg hard op hem in en dat verdient hij ook dan weer niet, want zo sterk is hij ook weer niet, maar ik weet hoe lastig het is als je gewoon niks meer kan doen als hij een spurt neemt. dus ik geloof dat het echt kan helpen

utah1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:54

Gewoon een dubbelgebroken K&K bitje, ligt het lekkerst in de mond.

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:14

Ntlie_ schreef:
Nu ga ik ws. helemaal afgemaakt worden.. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik rijd met stang. Pony is ontzettend sterk en wordt alleen buiten gereden. Ze loopt door een trensje gemakkelijk heen en da's niet zo veilig buiten. Verder is ze niet mijn pony en al heel lang met stang gereden zover ik weet. Ik ga er wel zo voorzichtig mogelijk mee om, probeer zo veel mogelijk met een los teugeltje te rijden, maar af en toe heb ik het bit toch echt wel even nodig als ze enorm gaat lopen drammen..

mijn vzpaard wordt buiten ook gereden met stang door de eigenaresse. Zelf rijd ik vrijwel altijd met een dubbelgebroken watertrensje op mjin vzpaard, (edit:) soms een dubbelgebroken knevelbit maar dat is als ze echt heel vervelend is(de stang neem ik eigenlijk nooit omdat ik er niet mee durf te werken Bloos )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:21

Jive: Dubbelgebroken of ongebroken watertrens
Puck: Enkelgebroken bustrens die kan draaien in het midden.
Goos: Dubbelgebroken watertrens.

MalPaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:32

als ik mijn paard normaal zou willen laten lopen moet ik met een sneffel bit rijden (western bit) met scharen anders trek zij de teugels uit mijn handen en is ze onstuurbaar
maar als ik met een sneffel ietsie te hard een rukje geef moet ik uit kijken dat ik haar kaak niet breek Verdrietig rij zo nu en dan met een pessoa

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:42

Ik heb (gehad):

Dubbel gebroken watertrens. Rij ik Verle nu mee.
Enkel gebroken bustrens. Reed ik Verle eerst mee.
Enkel gebroken watertrens. Reed ik mijn vorige merrie mee.
Pessoa met 3 ringen, dus 1 kleine, 1 grote en weer 1 kleine. Deed ik er in als ik met 4-jarige Haflinger het bos in ging, met 2 teugels. 1 aan de grote ring, 1 aan de kleine ring onder. De onderste teugel hing altijd los.

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:44

mijn pony met dubbelgebroken bustrens... eerst d-trens, maar dit gaat toch beter... Mijn wedstrijd fries met een watertrens en de andere paarden met een bustrens.. heel soms met een stang, maar dat is als ik alleen ga buitenrijden, op een paard dat nogal sterk is....

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:54

Mijn paard rijd ik met een dubbelgebroken pessoabit. Gewoonweg omdat ze daar veel fijner naar luistert.
Jullie hoeven jullie geen zorgen te maken, ik kan er goed genoeg mee omgaan, heb me voldoende geïnformeerd hierover Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:52

voorheen heb ik mijn ruin wel met een westernstang gereden, op losse teugels. met dressuur droeg hij een dubbelgebroken watertrens. tegenwoordig draagt hij helemaal geen bit meer. dressuurmatig gaat hij erg vooruit, de ontspanning is vele malen beter, hij loopt ruimer en gebruikt zijn rug ook veel beter. jammer dat je zonder bit geen wedstrijden mag starten, maar ja... mijn paardje doet het er lekker op, en ik denk dat dat voor meer paarden zou gelden. mijn paard heeft nooit problemen gehad met het bit, maar toen ik zonder probeerde ging er wel een dressuurwereld open hoor, hij is erg verbeterd, en heeft ook meer plezier in het werk in de rijbak.

visionair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:57

Dubbelgebroken KK conrad.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:48

Verschillende bitten, ik rijd ook op veschillende paarden.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:23

Dubbelgebroken onderlegtrens van 14 mm met bol tussenstukje. Ik heb een normale RVS als een K&K van aurigan. Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:34

Ik rijd ze allemaal op dubbelgebroken trensjes. Naar mijn idee het fijnste bit voor een paard.

De pony wil ook wel is het bit vast pakken in de galop maar dan doe ik mijn handen naar voor en blijft hij bij me(omgekeerde psychologie ofzo? Huilen van het lachen geen id maar het werkt wel Huilen van het lachen ) Vork

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:36

Ik rijd met een gewone enkelgebroken watertrens.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:45

ik reed eerst met een enkel gebroken watertrens maar nu met een dubbelgebroken bustrens met dik tussen stuk. dit heb ik gedaan zodat ze meer tijd en aandacht aan het bit zou besteden en dus ook aan mij Clown
lukt nog steeds niet maargoed ben niet van plan er iets anders in te gaan hangen ja misschien zoon bit met 2 van die draai-bolletjes.
ik heb gekozen voor een bustrens ipv watertrens omdat ik van mezelf weet dat ik mijn handen niet zo geweldig goed stil kan houden, en zo heeft ze minder last van mijn handbewegingen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:46

Wij hebben ook een gewone enkelgebroken watertrens.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:04

Dubbelgebroken, omdat mijn 3 jarige daar fijn op loopt
Monty roberts bit, omdat mijn merrie daar fijn op loopt en het het enige bit is dat ze aanneemt

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:48

Sinds kort met een enkelgebroken watertrens. Ik reed altijd met een dubbelgebroken watertrens. Ze heeft last van hengstentanden die doorkomen en naar mijn idee loopt ze dan op een enkelgebroken fijner.

LieveLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:28

Mijn verzorgpaard (Arabier) rijd ik bitloos. Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:39

Eerst reed ik op een enkelgebroken bustrens, een erg fijn bit vond ik, en hij reageerde er goed op, daarna heb ik een ongebroken Happy Mouth aangeschaft, waar ik soms nog mee rijdt.
Maar nu rijd ik meestal met een stalhalster of touwhalster.

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:45

kimmysan schreef:
Met welk bit rijden jullie en waarom? Ook met rubberen bitschijven er nog aan of niet? Zelf rijd ik met een enkelgebroken watertrens met rubberen bitschijven, maar ze pakt met doorzitten en galop het bit vast en dan gaat ze ervan door. Moet ik een ander bit kopen of hebben jullie een andere tip???? please een reactie! Koe Clown Vingers aflikken

Heyy,,
k rijdt met un dubbel gebroken watertrens bit (goudkleurig), dat bevalt erg goed. eerst had ik een bustrens maar ik had meerdere verschillende paarden met een dubbel gebroken bit gereden en ik wou het dus ook bij mijn eigen pony proberen, en sinds dien heb k nooit meer ander geprobeerd. het rijden met bitschijven heeft bij mij niet zo veel uit gemaakt, want ook dat heb ik uitgeprobeert. ik denk dat in jou probleem je het niet kan oplossen met een ander bit, misschien met longeren????? en vooral met doorzitten enkele passen en dan weer lichtrijden dat een tijdje herhalen. en dat vaakt doen, dan gaat het hopellijk beter.
Zepjuh

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:41

Met een koperen dubbelgebroken watertrensje.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:04

Ik rij met een bubbel gebroken watertrens, dit is een bit waarbij de druk goed verdeeld wordt. Het bit werkt (bij goed gebruikt, maar geldt voor alle soorten bitten) zacht in. Voornaamste reden waarom ik het gebruik; Mijn paard loopt er super op! Pling

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:04

Geen! Ik rijd zonder bit, met touwhalster dus.