Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: Zelito(Solitair x Dageraad)3e keer O.H.Z by Hippo In Vission

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:51

ja maar dan nog ben je rond 2,5 jaar of eerder al wel begonnen... Knipoog

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:55

Nee, Ik ben begin Januari begonnen, met wat te longeren en het zadel erop te leggen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:56

Zadel erop leggen, laten ruiken, er mee omgaan zijn allemaal symptonen en werkingen voor het paard om er aan te laten wennen. Dat is voorbereiding van het zadelmak maken. Dat betekend niet dat je dan rijd! Dus ze is echt niet 2,5 jaar begonnen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:00

waar gaat dit nog over..
meerdere bokkers hebben onderbouwde meningen gegeven over dat hij te jong is (is hij in mijn mening ook!) maar als de TS dat niet aan wil nemen en niet iets mee wil doen is dat haar beslissing hoe naar het misschien ook voor het paardje uit kan pakken.
het heeft geen zin meer om er verder op door te hameren dus ik tem even.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 20:06

Ik heb nergens gezegd dat ik het niet wil aannemen en het zal zeker niet naar voor hem zijn hoor, hij heeft een goed leven bij ons Knipoog en dat weet hij ook.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:29

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om niet telkens in herhaling te vallen.
Als iemand nog iets nuttigs op rijtechnisch gebied toe te voegen heeft, dan mag dat uiteraard. Wel op een correcte en opbouwende manier.
Het wordt niet op prijs gesteld om tig keer hetzelfde te roepen.

Citaat:
We hebben er nog nadrukkelijk bijgezegd dat we niet teveel commentaar over de leeftijd willen hebben.

Het is niet de bedoeling om dit soort voorbehoud te maken:

uit de regels van HAW schreef:
Wanneer je geen kritiek - hoe opbouwend dan ook - wilt ontvangen, dan is het niet langer toegestaan om foto's op HAW te plaatsen.

Graag weer ontopic.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:32

elmiran schreef:
dit topic gaat niet over mij Knipoog
over de zware bak daar kon ik niks aan doen en die is op dit moment veel beter, als t kon had ik al lang een mooie dressuurbak aan huis maar ik ben niet de eigenaar en heb daar niks over te zeggen.

het gaat inderdaad niet over jouw!
MAAR het gaat mij om het voorbeeld,
ik zou namlijk nooit en ter nimmer in een zware bak rijden omdat je ze daarin overbelast
maar om welke reden doe jij dat wel , maar wel hier commentaar hebben op een zo goed als 3 jarig paard, welke TS nu kapot zou rijden??? Clown
dat snap ik even niet.
als zij mij nu zou vertellen dat ze hem 5 dagen in de week 30 min rijd , dan zou ik ook zeggen oh.
maar dat doet ze niet, uiteraard is een paard op zijn 3e niet uitgegroeit, maar kunnen wel deglijk wat arbeid aan helpt ze namelijk alleen maar om verder en beter te ontwikkelen.

verder heeft ieder zijn eigen mening en dat is prima maar ts maakt een keuze en die heeft iedereen te respecteren.
sommige schildereb haar nu af als iemand die niet goed is voor haar paard.
en dat vind ik niet eerlijk!

dus bijze ook van mij een oproep:
mensen ze heeft over de leefdtijd genoeg gehoord Haha!

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:34

Mooi paard wel! Lachen

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 20:40

@TS
Je weet duidelijk waar je mee bezig bent en wat je doet!
Ga zo door meid je heb een prachtpaard..
Hij is nu al super dat is duidelijk Haha!

JadeLoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:04

Héé mooi beestjee!!:D

Ik vind je houding niet zo mooi... en zit je door in draf??? Als dit zo is kun je dat beter niet doen want dit is niet goed voor jonge paarden....

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:17

Ik vind het een heel leuk paardje, alleen snap ik net zo als vele anderen hier niet waarom je dat halve jaar niet kon wachten...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:26

En tot zoverre het verzoek van de mod om niet in herhaling te vervallen....Ik vind het een beetje triest hoor....

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:27

Aan de ene kant zou je denken dat het makkelijk is om een paard, die nog niet zo sterk is te gaan beleren, jonge paarden zijn vaak meegaander en dat beleert makkelijker, je doet dan lekker rustigaan totdat hij klaar is voor het echte werk, alleen gaan paarden dán vaak in staking, omdat ze niet gewend zijn hard te werken, dus bereik je eigenlijk het tegendeel van wat je wílde bereiken. Je kunt beter wachten tot een paard lichamelijk klaar is om écht aan het werk te gaan en dan gewoon meteen lekker te beginnen. Nu heb je kans dat, als je over een half jaar écht met 'm begint, hij zoiets heeft van .."euuhmm.. maar dít is niet waar ik zin in heb," .. nouja nu is het al te laat maar ik heb het vaker fout zien gaan, voor het volgende paard dat je beleert dus, een tip!!

edit: trouwens wel een heel leuk paardje en hij loopt er inderdaad netjes en ontspannen bij!

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 22:55

Dank jullie voor de reacties.
Nee, ik zit niet door in de draf, ik probeer het juist wat te verlichten door wat naar voren te zitten.
@bombarie, het ene paard is het andere niet.
Maar ik snap wat je bedoelt, ik heb hier wel hele goede ervaringen mee met veel paarden en dat is altijd hartstikke goed gegaan.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:07

Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom je een topic opent je weet het zelf allemaal zo goed wil niks aan nemen van andere bokers
je weet het zelf allemaal zo goed

vind het een prachtig paard .maar idd vind het ook te jong kan er niks aan doen

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:35

Het ziet er vriendelijk uit. En zolang je het bij 15min in de week houdt brengt het zo goed als geen schade met zich mee. Paarden verschillen onderling ook extreem. Neem ons mens als voorbeeld de een leert heel vroeg te lopen en de andere pas veel later. Maar dat is niet meteen slecht als je vroeger begint dan anderen. Het paard lijkt er wat ik van foto's kan halen plezier in te hebben.

Tulandro schreef:
Amnero schreef:
Maar het blijft altijd vriendelijker dan je paard met 3,5 van land toveren en meteen fulltime in training zetten!

Ja, zo kan ik alles gaan vergelijken; dit is ook vriendelijker dan op 1jarige leeftijd al beginnen.

Appels met peren vergelijken.
Maar hoeveel paarden worden er nog steeds 'gebroken' en dag gebeurt ook wel op 2,5 jarige leeftijd. Voor veel grote bedrijven zijn alle paarden op 1 januari jarig. En maakt die paar maand geen verschil meer.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 01:34

Hoi Lauren, Dat ziet er netjes en ontspannen uit! Wat een mooie kerel is het toch ( en ik ben hem nog steeds niet in het echt komen bewonderen Bloos Bloos .
Groetjes thuis

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 07:48

je zit niet door in draf....dus je rijd de hele tijd op t verkeerde been??

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 08:24

Ik zou je handen wat meer voor het zadel houden en opletten dat je je binnenhand niet vastzet. Dus zeg maar als je een bochtje wil maken dat je je binnenhand een stuk naar binnen doet in plaats van naar de schoft om hem in te laten buigen? Sorry ik kan het niet zo goed verwoorden Tong uitsteken Zie foto 7 en 9 daar heb je je binnenhand tegen de schoft en je buitenhand ervan af. Ik denk dat je dat doet om te voorkomen dat hij naar binnenvalt (lees: Ik doe dit zelf ook heel vaak) Maar dat moet met je binnenbeen Tong uitsteken Verder vind ik het een supermooi paard hij lijkt een beetje op een paard dat ik een poosje verzorgt heb.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 08:37

Leuk paardje Lachen
Ik denk dat het helemaal niet zo slecht is zoals jij het doet. 1 keer per week erop, dan wordt het misschien juist langzaamopgebouwd. Dat is dan beter dan ineens een aantal dagen per week rijden.

Stuiterbal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:28

Wat een Gezeik zeg, 7 pagina vol met Te jong, ik vindt het makkelijk kunnen. over paar maandjes word hij 3 en de TS doet het rustig aan. Daar zal ze niet over liegen. Ik vindt het nou wel genoeg geweest over Te jong en waarom, als de TS merkt dat haar paardje het makkelijk aankan waarom zou ze het dan niet doen? Je zou eens moete weten wat er gebeurt met 2,5 jarige paardjes bij keuringen.. Als ze niet luisteren worden ze vaak heel de bak door geschopt, dat is pas iets wat niet kan. maar dit, ik vindt dit makkelijk kunnen. Zo te zien heb je paardje er plezier in, ik vindt het er goed uit zien voor een 3de keer.

Ik vindt het een prachtbeestje, ik heb ook even je profiel doorgekeken. wat een uitstraling zeg!
Echt geweldig paardje, ik denk/hoop dat jullie het ver gaan schoppen in de sport.

En mensen kap nou eens met die opmerkinge over te jong, 1 a 2x Oke. maar daarna word het vervelend. en nogmaals als de TS merkt dat HAAR paardje het aankan geef ik der groot gelijk om al met wat bassisoefeningen te beginnen.
Want wat ze zelf okal zei, het ene paard is het ander niet.

Succes verder met je prachtbeestje!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:28

Mooi paard is het! Hij toont nog jeugdig,maar dat is hij natuurlijk ook,niks mis mee!

Ik ben nu ook mijn driejarige aan het longeren,en straks als hij op de kop 3 is,gaat hij naar de leerschool om zadelmak te maken.
Intussen wen ik hem NU aan het zadel,hoofdstel en longe,en probeer ik hem wat conditie te geven vooraleer hij daar ingereden wordt.
Ik denk dat er in Belgie héél veel zijn die het zo doen,daar heerst echt een gans andere mentaliteit.
2.5 jaar om ingereden te worden vind ik echter wel te vroeg,dat betekent dat je bijna op hun 2 jaar al moet beginnen met gewenning.