Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

areke

Re: Foto's van paarden @ work op Slipjacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:21

konijn is nep Tong uitsteken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:28

1: Het konijn is nep
2: Kom zelf eens bij zo'n jacht kijken. Kun je zien dat die paarden allemaal harstikke zin erin hebben. Vinden ze helemaal geweldig. En als de ruiter een keer niet goed mee komt, dat overleven ze wel hoor, ze gaan net zo hard weer door.

Ik heb het thuis ook wel eens op een hindernis, dat de merrie em onverwacht ruim neemt. Kom ik ook niet altijd netjes mee.

Nee, geloof mij maar, die paarden vinden dit harstikke gaaf. Lachen Elite sport is het trouwens niet hoor, je kunt je gewoon inschrijven of via via met een jacht mee doen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:36

jammer dat een aantal mensen op de foto's niet de moeite heeft genomen spring les te nemen of van tevoren een keer een slootje te springen.

en jeetje wat kunnen mensen toch onzin argumenten geven om die mensen te verdedigen....

jacht kan een leuke sport zijn, maar zorg dan wel dat weet hoe een verlichte zit werkt en hebt geoefend.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:06

Ik ben ook lid van een jachtvereniging en rij ook jachten (niet zoveel overigens, gaat niet altijd ivm wedstrijden.)

Dat 'konijntje' op die foto is overigens geen konijn, dat is koeienpens die de honden krijgen als beloning bij 'the kill'.

Ik wil niet zeggen dat alle ruiters nu even netjes zitten etc, maar er zijn ook goede jachtruiters bij die dat wel kunnen. En de meeste paarden hebben er wel plezier in!

Overigens, een slootje springen kun je bijna niet 'netjes' blijven zitten. Want als je in de verlichte zit gaat zitten val je bij de landing voorover van je paard af!

(Heb trouwens ook foto's van jachten staan onderaan in mijn profiel.)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 07:04

@Angeliek: Maar in de krul naar een sloot toe rijden kan wel anders... In stap naar de sloot toe rijden kan ook anders.. De mensen van het filmpje maken het voor het paard overdreven moeilijk.
Je kan echt wel iets beter mee zitten dan dat deze mensen doen.

En nogmaals 1 keer verkeerd uit komen is anders dan continu het paard tegen werken, dit is toch duidelijk wat je op de filmpjes ziet..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 07:09

@Angeliek: In je profiel gekeken.. Stonden maar 3 foto's.. Maar op die foto's is een goede zit van de ruiter te zien die het paard niet tegenzit. Op de galop foto gaat de ruiter iets vooroverzitten en zit het paard niet onnodig in de mond. Dit is waarschijnlijk ( of het zijn momentopnames.. maar ja het zijn ook maar 3 foto's) een ruiter die kan rijden.. En dan kan je het niet vergelijken met dit topic. Want de mensen van topic kunnen niet rijden Lachen

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:23

@ Nessah, nou dankjewel voor je compliment Haha! Knipoog

Ik praat het niet goed dat sommige ruiters niet mee kunnen zitten. Sommige kunnen wel wat verbetering gebruiken, maar als een paard niet goed uitkomt op een sprong, kun je niet alles meezitten. En op zo een sloot moet je wel in je/boven je zadel blijven zitten. En dat ziet er niet altijd even 'charmant' uit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:58

Nessah schreef:
@Angeliek: In je profiel gekeken.. Stonden maar 3 foto's.. Maar op die foto's is een goede zit van de ruiter te zien die het paard niet tegenzit. Op de galop foto gaat de ruiter iets vooroverzitten en zit het paard niet onnodig in de mond. Dit is waarschijnlijk ( of het zijn momentopnames.. maar ja het zijn ook maar 3 foto's) een ruiter die kan rijden.. En dan kan je het niet vergelijken met dit topic. Want de mensen van topic kunnen niet rijden Lachen

In dit topic staan maar een paar foto's en op iedere foto andere ruiters/paarden, als dat geen momentopname's zijn... (begin me af te vragen hoe oud je bent)

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:04

ja dat is waar. Wie weet hoe de ruiter op de volgende hindernis rijdt? Misschien super mooi! Iedere ruiter kan iets anders op een andere sprong zitten.

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:04

als dierenliefhebber vind ik dit helemaal nix, en het idee erachter staat me nog minder aan.... raar gedoe

maar goed, ieder zn eigen Vork

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:12

Welshcobfan schreef:
Ik zie overigens maar 2 ruiters die slecht over de sprong gaan...

dat is dan mooi maar nog steeds verkeerd. heb je gezien hoe hij zit, je kan mij niet wijs maken dat die kerel nou zo goed kan rijden, laat staan springen en meegaan met zijn paard.

ik heb een tijdje voor een jachtruiter gereden en de verhalen die ik hoorde zijn niet misselijk. hij was dan toevallig een ruiter die wel fatsoenlijk kon rijden en springen maar en hoop van zijn "collega's"
dat vondt hij zelfs...hij had ook een paar jachtkalenders hangen en die foto's waren niet anders dan de foto's die hier getoond worden...dat is wel toevallig dat er op die posters ook zoveel van diezelfde "moment opnames" zitten, nietwaar???

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:15

Angeliek schreef:

Ik praat het niet goed dat sommige ruiters niet mee kunnen zitten. Sommige kunnen wel wat verbetering gebruiken, maar als een paard niet goed uitkomt op een sprong, kun je niet alles meezitten. En op zo een sloot moet je wel in je/boven je zadel blijven zitten. En dat ziet er niet altijd even 'charmant' uit.

klopt, maar je moet nooit achter de beweging zijn...

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:15

Heej Simone,

Leuk foto's hoor!!
Jammer dat ik niet kon komen kijken.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:17

Waarom 'raar gedoe'?

Je gaat op een reukspoor. (Nou laat ik zeggen; de honden jagen op een door de sliptrekker gelegd reukspoor. Dat spoor komt voort uit een baaltje of pakketje met in vossenurine gedrenkt stro.

Je springt over allerlei natuurlijke hindernissen; sloten, heggen, boomstammen etc.
Aan het eind van het jachtseizoen is altijd het NK Jachtpaarden op Paleis Soestdijk. Daar word een parcours gelegd, met verschillende waterbakken, en allerlei hindernissen die ook in de cross of militairie (schrijf je dat zo? Tong uitsteken) voorkomen.
Dus waarom 'raar gedoe'. Als je er niets vanaf weet kun je er niet over oordelen.
Laatst bijgewerkt door Angeliek op 02-02-07 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:20

Farruquito schreef:
Angeliek schreef:

klopt, maar je moet nooit achter de beweging zijn...

Dan spring zelf eens over zo een sloot, dan zal ik er met mn fotocameraatje staan. Dan weet ik voor 100% zeker dat we hier op bokt ook wel iets te jammeren hebben over jouw zit.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:21

Mango15 schreef:
Heej Simone,

Leuk foto's hoor!!

hee dankje Haha! volgend jaar doe jij ook mee hahaah :p

Yaelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:26

In NL, en volgens mij in veel meer landen, is het verboden om dit met echte dieren te doen.
Maar heet het geen sleep jacht? in plaats van slip?

Ik vind het een erg onplezierige sport.
Niet echt leuk maar ieder zijn ding denk ik.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:27

Dat stro in doeken met vossenurine heet 'de slip'.
Daarom heet het slipjacht.

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:27

Bolhvj schreef:
Mango15 schreef:
Heej Simone,

Leuk foto's hoor!!

Ja joh Clown

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:32

Ik weet niet of alle mensen die hier zitten te zeuren over de slootspringers, zelf wel eens een slootje hebben gesprongen te paard?
Want dan piep je wel anders. Omdat het geen opwaartse sprong is, heeft het geen nut om voorover te gaan zitten, want dan kletter je er aan de overkant net zo hard weer af. Ik ben het eens dat het nétter kan, maar een slootsprong, is heel wat anders dan een steiltje oid Knipoog
Ik wil zelf niet zeggen dat ik goed kan rijden, maar durf toch wel te zeggen dat ik na 9 jaar rijden, toch redelijk een rondje kan dressuren en springen. Maar toen ik over een slootje vloog, was er van al die rijervaring niets meer te merken.

Dat is hetzelfde als dat je paard over een bruggetje, of zeiltje 'schiet'. Je hebt van die paarden die met 1 grote sprong over iets plats willen gaan. En mij kun je niet wijsmaken dat je dan netjes mee gaat met de beweging Tong uitsteken

En als je even goed naar die 'konijn'-foto's kijkt, zie je dat je op geen enkele manier de vorm van een konijntje daarin kan zien.

Voordat iedereen gaat miepen over dierenmishandeling, kunnen ze zich beter eerst even verdiepen in het onderwerp Knipoog

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:34

Myukii schreef:
Ik weet niet of alle mensen die hier zitten te zeuren over de slootspringers, zelf wel eens een slootje hebben gesprongen te paard?
Want dan piep je wel anders. Omdat het geen opwaartse sprong is, heeft het geen nut om voorover te gaan zitten, want dan kletter je er aan de overkant net zo hard weer af. Ik ben het eens dat het nétter kan, maar een slootsprong, is heel wat anders dan een steiltje oid Knipoog
Ik wil zelf niet zeggen dat ik goed kan rijden, maar durf toch wel te zeggen dat ik na 9 jaar rijden, toch redelijk een rondje kan dressuren en springen. Maar toen ik over een slootje vloog, was er van al die rijervaring niets meer te merken.

Dat is hetzelfde als dat je paard over een bruggetje, of zeiltje 'schiet'. Je hebt van die paarden die met 1 grote sprong over iets plats willen gaan. En mij kun je niet wijsmaken dat je dan netjes mee gaat met de beweging Tong uitsteken

En als je even goed naar die 'konijn'-foto's kijkt, zie je dat je op geen enkele manier de vorm van een konijntje daarin kan zien.

Voordat iedereen gaat miepen over dierenmishandeling, kunnen ze zich beter eerst even verdiepen in het onderwerp Knipoog

Dankjewel jij zegt het goed! ben het helemaal met jou eens!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:34

Heej Simone,

Leuk foto's hoor!!
[/quote]

[/quote]

Ja joh Clown
[/quote]

haha dan ga je met simba rennend Tong uitsteken wahaa k zie het al voor me

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:43

Ben vorig jaar een keer meegeweest naar zo'n slipjacht (mijn vriend moest meerijden met een jong paard voor iemand anders).
En deze foto's bevestigen het weer. Eerst flink aan de sherry, moed indrinken...
Meer dan de helft kan niet rijden. Ze rijden op een hindernis/sloot aan. Gaan flink achterover hangen, vol gewicht op de teugels zodat ze niet vallen.

Bah.. vind er niks aan.

Buiten de mensen om die hun paard wel vriendelijk en eerlijk rijden.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 18:50

Ja dat kan ik ook nog vertellen. Ze zijden al dat het een zware jacht zou worden dat werd het ook de weilanden waren nog heel erg nat en de paarden hadden daarom ook moeite met afzetten voor de sprongen./sloten. Het weer zat sowieso al niet mee. Dat kan ook een verklaring zijn (hierdoor hadden de paarden het ook moeilijker)

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:54

Bah... Nee het is absoluut niet mijn ding. En ik vind het ook gevaarlijk maar dat prikkeldraad en al die gladde sloten. Zowel voor het paard als de ruiter. Maargoed, de rest houd ik maar voor me, en veel is er al gezegt.