Tigger schreef:Trouwens, ik ben ook wel weer eens blij om gewoon een meisje te zien die plezier geeft op dr pony, ipv dat ze door de ouders gepusht worden..
Dit is spelenderwijs leren en de waarde van plezier met dieren te hebben. Tegenwoordig zie je alleen nog fanatieke ouders die hun kids in allerlei moeilijke bochten wringt om op een dure pony wedstrijden te laten winnen..
Die praten al over nageven en weet ik het allemaal. Ik pleit voor de tijd waarop je nog als 8 jarige in je badpak en blote voeten leker door het bos crosst, in je EENTJE, op je pony zonder zadel :=
AMEN!!!!! Helemaal mee eens!!!! Heerlijk genieten en spelenderwijs een onafhankelijke zit en houding ontwikkelen...
Ik heb ook alles geleerd op een manegepaard, meer dan tien jaar daar gereden, en toen kreeg ik een eigen paard en leerde ik pas echt rijden. Een onafhankelijke zit heb ik nog maar sinds kort, omdat ik nu pas zonder zadel rijd af en toe.... Had ik als kind meer kunnen spelen zoals op de foto's, had ik nu een betere houding en zit gehad...........