Wisteria v. Obelisk @ work, 6 weken zadelmak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Wisteria v. Obelisk @ work, 6 weken zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:19

Allereerst vind ik het een enorm mooi paard, veel plezier ermee!
Zal vast lukken! Haha!

Tja, dat gemormel over zweep, sporen, slofteugel, wat een gezeur zeg!
Iedereen weet het altijd beter, echt paardenvolk!
En de mensen die ik weleens zie rijden waarvan ik denk, het zal wel,
dat zijn natuurlijk GEEN bokkers! Clown
Ik bedoel, iedereen mag zijn mening geven maar af en toe de manier waarop?
Blond

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:20

ik vind het geen slecht beeld geven.En over sporen-zweep en slof heb ik niks op aan te merken als het goed gebruikt word en zo te zien word dat hier ook wel.

miekevGool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:10

wat een ophef over die sporen/slof/zweep! Wie Renske een beetje kent weet dat ze al heel veel pech heeft gehad met al haar paardjes en dat ze goed onderweg is om er met Wis echt iets van te maken! Ik ga zelf regelmatig mee en zie wis elke keer met sprongen vooruit gaan *LOL*
Renske heeft met Quinten Z gereden dus ze weet ook echt wel hoe ze met sporen om moet gaan dus die gebruikt ze ook met beleid. Nog 1 ding over de slof: Als de slof ALTIJD los zou hangen zou hij er voor niets aan zitten, natuurlijk komt daar af en toe spanning op als wis dr hoofd omhoog wil gooien, maarja daarvoor zit hij er aan he Bloos
Renske, je mag mooi om dat commentaar heen kijken, het gaat echt heel goed! (zodra je er op zit in ieder geval Muziek! ) Ik ga snel weer x mee als mn enkel wat beter is en wis weer veilig bij de africhtstal staat. (al heb je hulp nodig als je haar weg gaat brengen en ik kan ergens mee helpen moet je bellen he! Ja )

timo_super

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:53

sunshinelove schreef:
Babs schreef:
Tsja, ik wordt er niet vrolijk van als zo'n jong dier met een slof wordt gereden die ook behoorlijk strak wordt gehouden. Is dat nou écht nodig?

en hier ben ik het nou mee eens...
als je hem van achteren activ rijdt komt hij toch vanzelf een keer omlaag? Knipoog
en als hij zn hood een keer omhoog gooid ?? nou en.. hij is nog maar 6 weken onder het zadel...wees blij dat hij al zo loopt Knipoog

en als je nou je neus breekt of zoiets..wat dan...?

trouwens..op somige foto`s is het duidelijk te zien dat ze slof lossjes zit en niet strak..

ik rij mijn pony soms ook met slof omdat hij zn hoofd omhoog gooit
maar ik hou hem ook losjes

dus hier is echt geen reden om er over te zeuren.

dus nogmaals: die slof kan best want hij zit niet strak maar losjes Knipoog

timo_super

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:55

Renske_ schreef:
zo ff late reactie van mij Knipoog

slof is idd om te voorkomen dat ik mn tandjes kwijtraak of mn neus breek, wat schudden met het hoofd en nog niet stabiel in de aanleuning vind ik niet zo erg, maar zo hoog en onverwachts met t hoofd gooien dat ze mn cap aantikt, nee dat gaat me te ver!

kan er bij zeggen dat ik sinds het maken vd foto's 3x zonder slof gereden heb, oa een oefenwedstrijdje, en dat ze het extreme schudden grotendeels kwijt is, enkele keer nog in draf, maar stap+galop is keurig nageeflijk
merk dat wis echt sterker wordt, de galop gaat steeds beter en makkelijker!
Jury vond het een goed paard, wel nog jeugdig en nog niet volledig bevestigd maar hij had er alle vertrouwen in Haha! en zeker toen hij hoorde hoe kort ze pas onder t zadel was Knipoog
Komende tijd lekker afwisselend bos/bak/longeren/vrij en vanaf 2007 wat meer aan het werk+startkaart

ik blijf geregeld foto's plaatsen(iig zolang het weer is om in de buitenbak te rijden) zodat ook in mn topics de vooruitgang te zien is!

Ben echt zo blij met haar, wordt zo lief in de omgang en onder t zadel doet ze zo haar best Lovers

leuk paardje heb je hoor en vooral mooi

en die slof kan makkelijk want hij zit niet strak

maar 1 tip: denk wel aan je houding zoals je al zei

verder suczes ermee

timo_super

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:56

JorisDy schreef:
Sporen+Zweep+slof!
Schrok me dood, paardje net 6 weekjes onder het zadel en nu sporen en zweep en slof!
Vind niet leuk om naar te kijken

Weet niet of het al eerder gezegt is maar goed, vind het zielig

het is niet zielig hoor want de slof zit niet strak maar lossjes

weet je wat zielig is..als je je neus breekt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:59

wisje is wel mooi Ja verder is alles wel gezegd, die hele discussie Slapen

volgens mij is dit topic wel te oud om weer naar boven gehaald te mogen worden..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:05

Dit is inderdaad al een vrij oud topic dat al enkele keren omhoog gehaald is. Hier dus maar een slotje.