Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Ikke aan het rijden op Renate (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:45

ik vind het juis goed dat ze deze discussie gewoon openlaat ik weet zeker dat ik niet zo had kunnen reageren. haflingers zijn ontzettend sterk en ze houd goed rekening met haar paard. dus ik vind het juist goed dat ze gewoon rijd. ik vind dat jee een erg leuke haflinger hebt. en gewoon lekker door gaan met plezier maken met je paardje.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:11

Dat zien we dat een kind van 3 dat kan zien (want ik gok dat jou leeftijd niet hoger veel ligt). Het gaat hier toch niet om het al dan niet mooi vinden van de outfit. Als de TS zich hier gemakkelijk in vindt, is dat toch goed voor haar.

Veel plezier nog en je lijkt me rekening te houden met je pony. Iets wat jammergenoeg niet iedereen doet. Je pony is erg voorwaarts, zou zij in mijn ogen niet zijn als ze veel last had. Dus meid: kop op en zeker doorgaan met het sporten en rijden!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:16

Je opmerking is wel een goede toevoeging Miss welsh. Misselijk

Je kan je mening ook op een andere normale manier overbrengen zonder van je standpunt af te wijken maar ja dat heb je zeker nog niet geleerd op school. Haha! Haha!

Ik heb de foto's en het filmpje gezien.
Paardje loopt flink door en schijnt er weinig moeite mee te hebben.
Al zou ik persoonlijk een ander groter type paard hebben genomen , al is het alleen maar voor het plaatje.

Waar ik zelf wel moeite mee heb is het zadel....het is gewoon te klein...er is te veel druk op punten waar geen druk hoort te zijn(de lepel).
Een man van 95 kilo met een slanke kont verdeelt de druk in het zadel gewoon beter(vat het even komisch op) en zo verdeelt het zadel de druk op de rug van het paard beter.

Ik denk dat je nog beter zonder zadel kunt gaan rijden.

Verder is het natuurlijk super dat je wat aan je gewicht doet.
ga ook eens een wandeling maken met je paard. Doe ik nu ook. Zit met een hernia en kan dus niet rijden ...als ik een goede dag heb maak ik een wandeling met mijn paard...goed voor de conditie de kilo's Haha! en paard vind het ook leuk dat ie aandacht krijgt.

Parelli is ook leuk..ga ik ook mee beginnen. Rijd je in het begin niet echt mee maar je bent wel lekker bezig op de grond...dus beweging voor jou en je paard.

En omdat je zelf al aangaf dat je wilt afvallen: Mijn pa is zo'n 15 kg afgevallen met het dieet van sonja bakker. Pling
Ik at soms mee en sommige dingen zijn echt heel lekker Tong uitsteken

Nou ja wat je ook doet succes ermee Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 17:27

over het zadel ben ik mee bezig...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:31

Ik vind het er niet gemakkelijk uitzien.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:32

Ik vind het echt knap dat je deze discussie laat gaan.
Ik zou dat niet kunnen.
IK trek me zulk soort dingen erg aan.
Kom op he je bent goed bezig.

Zou een westernzadel niet iets voor je zijn?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:33

My_Lady schreef:
Ik vind het echt knap dat je deze discussie laat gaan.
Ik zou dat niet kunnen.
IK trek me zulk soort dingen erg aan.
Kom op he je bent goed bezig.

Zou een westernzadel niet iets voor je zijn?

zou ik ook hebben

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:41

ik vind dat je zeer goed op weg bent als je een ander zadel gaat kopen! Lachen
Succes

edit: overgins vind ik je wel te zwaar. Maar met een beter zadel waarbij de drukplekken beter verdeeld worden vind ik het al stukken beter
Laatst bijgewerkt door maaike93 op 30-09-06 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:43

Leuke haf heb je hoor! Ik zou alleen zeggen (voor zover ik het op die ene foto kan zien kan natuurlijk een moment opname zijn) handen rechtop en iets meer achterhand eronder!

xxx Carolien

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:02

ziet er goed uit hoor..Knipoog Ik vin der steeds mooier worden.. we moeten nog een keer langs komen.. Haha!

Njoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:03

ik vind het in verhouding ook een beetje een klein hafje en een groot persoontje, maar daar bemoei ik me niet mee Knipoog

Ik vind dat je vriendelijk rijd, en ik vroeg me af wat voor zadel je had, ziet er mooi uit ! Haha! (hulsebosch??)

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:26

wat een gezeur altijd over mensen die misschien een beetje te dik zijn.. die haflinger kan dat best dragen anders had ie wel iets uit protest gedaan. Van wat ik kan opmaken uit de foto's vind ik ook dat je 'lief' rijd, er zijn mensen die nog zo licht zijn en hun pony aan alle kanten in hun mond rukken, ook niet fijn voor t paard. Op de derde foto vind ik je ook netjes zitten Ja
Ik zou zeggen: ga lekker zo door en trek je niets aan van anderen Clown

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:32

pubelia schreef:
miss_welsh schreef:
Hahaha, wat een prachtige topic is dit toch... ik lig gewoon dubbel!!!

En ik blijf erbij - ondanks wat de moderators roepen - ik vind het geen gezicht jij op zo'n klein paardje. Koe Het kan gewoon niet en het mag niet. Plus het feit dat je er in je "outfit" belachelijk uitziet. Tis gewoon een schande in die paarse ribbroek en vieze gimpies, dat ziet een kind van drie nog. Dit zou verboden moeten worden. Nagelbijten / Gniffelen En dan heb ik het nog niet eens over het aantal kilo's dat dit arme beestje op zijn ruggetje moet dragen...

Jij hetb zelfs geen lef om zelf foto's te plaatsen, dus ik neem aan dat je een penny bent en ik trek me dus niks van jou aan!

Die zit you go Girl Knipoog

Vind het een leuke haf en je rijd dr vriendelijk en je hebt vooral veel lol samen en is dat niet het belangrijkst?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:37

pubelia schreef:
miss_welsh schreef:
Hahaha, wat een prachtige topic is dit toch... ik lig gewoon dubbel!!!

En ik blijf erbij - ondanks wat de moderators roepen - ik vind het geen gezicht jij op zo'n klein paardje. Koe Het kan gewoon niet en het mag niet. Plus het feit dat je er in je "outfit" belachelijk uitziet. Tis gewoon een schande in die paarse ribbroek en vieze gimpies, dat ziet een kind van drie nog. Dit zou verboden moeten worden. Nagelbijten / Gniffelen En dan heb ik het nog niet eens over het aantal kilo's dat dit arme beestje op zijn ruggetje moet dragen...

Jij hetb zelfs geen lef om zelf foto's te plaatsen, dus ik neem aan dat je een penny bent en ik trek me dus niks van jou aan!

Het topic snel doorgekeken en een groot compliment meid, hoe je er mee omgaat. Helaas zitten er altidj weer bokkers tussen, *kuch*miss_welsh* *kuch* die misselijkmakende rot reacties plaatsen... En toch lijk je het commentaar allemaal 'weg te wijven' en door te zetten.

Ik heb er niets op aan te merken verder, alleen dat je haffie echt een lekker ding is! Beetje 'ouderwets' type zeker, ipv naar het rijtypische? Dat vind ik de mooiste Lovers (evenals met friezen Tong uitsteken)

danie_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:42

hmm.. ziet er grappig uit..Haha!
leuke combinatie
succes verder

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:14

Volgensmij heb je gelijk Nikki.
Ziet er leuk uit. Ik vind jullie echt een leuke combi.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:22

Charos schreef:
Dat baseer op het feit dat jij in een ander topic meld over de 100 kg te zijn en dan gaat 'rijden' op een haflinger van 1.44.

Vet is ook minder fijn voor je paard omdat had neerklotst als je gaat lichtrijden, spieren kan je zelf besturen, vet niet.

Amen... Knipoog
Verder ben ik het met alle reacties van charos eens.
Waarom hebben ze op heel veel manege`s toch een maximaal ruitergewicht van 90 kg? Dat doen ze niet voor de lol ofzo hoor? Verward
Verder zeg ik ook niet dat je rijkunsten niet goed zijn of wat dan ook.. Ik kan het ook niet goed zien met een paar foto`s. Verder lijk je hele vriendelijk tegenover je paard, maar ik vind je gewoon echt te zwaar... Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:25

MissHaffie schreef:
Kleine aanvulling:
Gaarne geen opmerkingen wat betreft dat ze te zwaar zou zijn.
Tips zijn altijd welkom.

...

Moonlight20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:33

ik vin dat je goed met je halfling rijdt.
sommige mensen vinden dat dikkere mensen niet mogen rijden.
Ik vin dat nu eens echt zever in een potje en discriminatie.
Je mag enkel met paarden rijden als je een lat bent dat je door het sleutelgat kunt trekken, echt mooi hoor.
Beter vet dat klots dan bot tegen bot. Dat is pas pijnlijk!
Je weet zelf wat je paard aankan en wat niet.
En daarbij een paardenrug is eigenlijk niet gemaakt voor mensen te dragen, maar wel voor dingen voor te trekken.
Dus elke kilo dat een paard draagt is belassend voor de rug.
Als je wat zwaarder weegt, pas je uw werkschema aan.
Ook tijdens het rijden kun je het best niet gaan doorzitten, zodat je niet hobbeld op je paard en als je in galop rijdt voorover buigen, zodat de rug minder belast wordt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:47

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:56

Ben tot pagina 4 of zo gekomen toen werd ik het "gezeik"over gewicht spuugzat... Slapen

En wou even tegen de ts zeggen dat ik ongelofelijk veel bewondering en respect voor der heb dat ze 3 x per week naar fintess gaat en dat ze er dus wel degelijk mee bezig is !!!!
echt meid het komt wel goed Haha!
wens je nog veel plezier met je haffie ziet er goed uit trouwens Knipoog

veel sus6 met alles
en als je het wil dan kun je het ook!!
(Y)

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:57

Leuke foto's meis!!

Wat een heerlijk beest heb je toch! Haha!

Gewoon lekker blijven genieten hoor..jullie zijn een leuk koppel!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:02

dank je wel! Wat ik er wel ff bij wil zeggen is het volgende:

Ik heb van verschillende mensen een pm gehad, hiervoor dank! maar daar zeiden veel mensen ook dat ze het knap van mij vonden. Maar hier is niks knaps aan. Kom op zet je foto's op bokt, en laat de rest praten!! Hou op dat moment de eer aan je zelf, en probeer je niet gekwetst te voelen want meestal de mensen die niet netjes kunnen reageren zijn vaak zelf gekwetst, waar door ze dat op een ander moeten afreageren!!

ga door met mensen die tips hebben, ik heb hier veel aan!!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:15

Nou zeg, wat een discussie! De TS wilde graag tips, en die heb ik er nog wel een paar. Zijn misschien al wel genoemd, heb niet alle 8 de pagina's doorgespit Tong uitsteken

Tip 1: Rijd niet te lang achter elkaar, of stap tussendoor een keer af (bij buitenritje ofzo). Dat is goed voor de doorbloeding van de spieren, en ook lekker voor jezelf.

Tip 2: Ga niet het uiterste van je pony vragen, maar houd rekening met het feit dat ze al iets harder moet werken door het extra gewicht. Ga dus geen intensieve dressuurmatige trainingen doen, maar neem genoegen met lichtere training. Op die manier ga je misschien langzamer vooruit, maar lijdt je pony minder. Ik zou ook zeker goed afwisselen met trainen, rijd je de ene dag in de bak, maak de andere dag een buitenritje.

Tip 3: Doe ook af en toe iets anders, longeren, grondwerk, vrijheidsdressuur, wandelingetje maken, zulke dingen zijn leuk ter afwisseling, maar ook leuk voor jezelf.

En dan heb ik nog een vraagje: hoe denk je er over om je pony te beleren voor de kar? Dan kan je ook nog af en toe een ritje voor de wagen maken, dat is ook leuk om te doen!

Ik heb zelf ook een pony die voor mij eigenlijk te klein is. Ik rijd hem af en toe eens, zo 1 keer per 2 weken een buitenritje, en houd hem verder met de bovenstaande trainingen in conditie. Ik zou hem meer kunnen rijden, maar dit vind ik voldoende. Heb zoveel lol in de andere dingen dat ik het rijden nu niet zo erg mis.

Nog even ter verduidelijking, ik vind niet dat jij moet stoppen met rijden, integendeel. Ik vind alleen dat je misschien wat verder kan kijken, en zo ook lol met je knol kan hebben! Verder zag ik dat je absoluut wel rekening houd met je pony tijdens het rijden, dat is alleen maar goed. Vond het ook geen onprettig beeld geven op het filmpje, je zit mooi stil en je pony loopt lekker vlot door.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:14

Amen dat zijn nou goede tips daaar heeft iemand wat aan Knipoog