Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar kom op zeg, hoe kan je nou in godsnaam over rijtechnisch praten bij een shet? De foto's die jij als voorbeeld aanhaalt zijn ook geen voorbeeld van rijden, en bovendien, zoals ik al zei, levensgevaarlijk. Dan zie ik liever een kind wat langer is, om een pony wat simpele dingen te leren zodat de kleinkinderen straks gewoon een fijne kinderpony hebben waar ze af en toe eens lekker op ron kunnen hobbelen. 
laat hun het dan zo doen, geef ze dan de nodige tips die nodig zijn voor het rijden 
Renske_ schreef:dat zei ik er ook bij, dat dat op foto 2 was
t zit niet bepaald handig voor het meisje, ze past niet goed in het zadel en heeft weinig houvast aan de pony omdat haar benen er zo ver onderuit komen, maar ook haar bovenlijf komt er ver bovenuit, hoe langer je bent in verhouding met de pony hoe moeilijker je je evenwicht kan bewaren(weet ik uit ervaring) grote kans dus dat ze daar op foto 2 haar teugels voor nodig heeft
dat is juist het vervelende van een niet passende combi, rijtechnisch wordt je daar niet bepaald beter van
ook komen de hulpen van dit meisje totaal anders door dan van een passend ruitertje dus ook daar heb je niet veel aan, ja ze zal er een correct stuur op zetten en de pony gewend maken aan bewging op haar rug, maar echt rijden en beenhulpen dat zal nog niet zo meevallen.
@ youngster, ik heb ook nergens gezegd dat de pony er dood aan gaat of wat dan ook, alleen dat ik het geen gezicht vind.

Renske_ schreef:@ Needje, bij onze ponyclub gaat het zo: de kinderen van 9 & 10 rijden de shetjes en A/B pony's in waarna de 6 en 7 jarigen er op verder gaan.
die 9 & 10 jarigen rijden hier allemaal L/M dus die snappen het ook prima als je aanwijzingen geeft
maargoed er wordt hier overdreven gereageerd, terwijl ik nergens heb gezegd dat de pony er zooooo zielig uitziet, door zn beentjes zakt en er dood aan gaat(youngster, koortje..) alleen dat ik het geen gezicht vind, dat t meisje niet in het zadel past en dat het niet bepaald handig rijd als je zo slecht op de pony past, that's it!
Renske_ schreef:belachelijk
nee ik vind dit werkelijk geen gezichtsnap ook echt niet hoe je hier trots op kan zijn...

Renske_ schreef:veiligheid voorop dat sowieso
en dit is idd veiliger dan een ukkie zonder rijervaring erop, maar ik ben hier dus gewend aan ukkie's met rijervaring op kleine groene pony's, vandaar
Tinuss schreef:Renske_ schreef:veiligheid voorop dat sowieso
en dit is idd veiliger dan een ukkie zonder rijervaring erop, maar ik ben hier dus gewend aan ukkie's met rijervaring op kleine groene pony's, vandaar
Veiligheid voorop???
En dan haal je er zo'n vreselijk gevaarlijk topic bij![]()

!!!
IvysToeter schreef:Richtje heb je mn PB ontvangen?

dynamiek schreef:Richtje wanneer mag ik op floor rijden???
. Opper rel-veroorzaker ivm ernstige pony mishandeling....