Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
*
leOnie__ schreef:ohja, mensen die een abo. op de BIT hebben, lees dat maar een goed na, daar leg een meisje uit hoe je goed moet longeren. door het bit heen, over het hoofd achter de oren, daarna aan de andere kant vast maken. zo trek je het paard niet in de mond.

Citaat:en ohja, er is eerder een topic over geweest, toen hadden jullie geen commentaar, vind ik een beeetje banketstaaf magoed, daar stond ook een koud bloed inlater rijden als hij/ zij 3 jr is, warmbloed 2,5.

Citaat:mijn paard, mijn manier.

mooi paard
?
Moniek schreef:wie is er hoefbevangen dan?

Vjellko schreef:jeetje..
wat zijn we weer aardig voor elkaar..
niemand is perfect, iedereen maakt fouten. en als je een hobby met dieren hebt kan het zijn dat je dan een pony wel eens 'schaadt'.
maar waarom kan dat toch niet gewoon aardig verteld worden? (zoals anderen hier wel kunnen)
En waarom zo haar afkraken qua welk niveau ze rijdt...
laat haar dromen! Als zij hoopt de Z te halen, dan mag dat toch?
Doet ze jou ergens pijn mee door dat te willen? Of wellicht haar niveau beetje op te krikken? Of misschien een beetje teveel fantasie, laat dat meisje lekker. Zal jou toch een zorg zijn zeg
Hebben jullie niets beters te doen dan tegen een 14-jarige zo banketstaaf te doen?
echt...
soms zou hier op bokt de zin ' behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden' echt wel eens vaker gedacht mogen worden...
Dus. Ontopic
Je hebt een mooie pony en veel goede tips gehad, zou zeggen gebruik ze in je voordeel. En hopelijk ben je niet afgeschrikt om foto's te plaatsen of vragen te stellen waar je van kan leren.
We maken immers allemaal fouten en je bent pas echt 'stoer' als je die ziet en er dan mee aan de slag gaat ze te verbeterenmaar dat komt vast wel goed
Succes
Elena schreef:
Gebrek aan peesbescherming?
daar zou ik nog helemaal niet mee beginnen.
Eerst moeten die peesjes zelf maar even sterk worden
Navidad schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. als dit mijn paard was geweest (Kan niet in zon jong stadium) Heb ik hem strijklappen om, peesbeschermers en springschoenen! de reden? een jong paard daarmee word het al gezecht, kent niks dus bokt of springt vaak een keer door de lucht, trapt op zijn hak/hiel en open licht het. door dat te voorkomen gebruik je die dingen.
De pezen sterk? dat heeft niks met peesbeschermers of wat te maken. het is gewoon een bescherming, veel ondersteuning geeft het niet alleen bescherming.
ook met peesbeschermers kan je peesblessures krijgen, door iets van overbelasting exc.
Verder over een twee jarig paard aan de longe? als die dit jaar drie word kan het geen kwaad. zolang er maar rustig aan mee word gedaan en het paard sterk genoeg is.
Verder ben ik zelf persoonlijk meer om een paard op drie jarige leeftijd zadelmak te maken en dan te kijken hoe die het doet en als die verder nog niet klaar is voor het echte werk een half jaartje weer op de wei te zetten.
Let wel op dat bit exc, het ziet er allemaal "trekkerig"uit.
longeer hem desnoods ff met een halster of wat.