aan het longeren + foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:47

Hoe hoog rijd ze in werkelijkheid? en hoeveel paarden heeft ze beleerd?

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:49

in werkelijkheid rijd ze B dressuur, en L springen.
hoeveel ze er beleerd heeft weet ik niet, ik hoor haar daar nooit over iig niet haar eigen. verder qua inrijden weet ik niet.. sorry

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:51

Okay, Naja.. ik heb niet erge duidelijke foto's gezien, Maarja.. Snap niet waarom je om zoiets liegt. Alsof wij iemand er op afrekenen als ze B rijd en L springen.

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:54

nee daarom, en dat heb ik der ook wel gezegt .. maarja eigen keuze, vind ik dan maar.
net alsof je je moet schamen voor je eigen klasse ?

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:04

Precies, ik vind L al aardig goed hoor..

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:10

haha, het is 't begin zullen we maar zeggen

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 12:10

( lekker offtopic trouwens .. )

* kijkt gauw de andere kant op *

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 18:14

wat jullie willen,
ik heb laurens opgebeld [diegene die haar ingaat rijden]
en vanalles gevraagt, of het niet te vroeg was etc. was niet te vroeg, was DE perfecte leeftijd om een KWPN'er in te laten rijden.

ik heb gevraagt of de beugels met longeren er naast mogen hangen, was ook goed, dan went ze aan dingen, bv, bene zweep etc.

Hy heeft gevraagt wat voor een bloed erin zit,
ik:Quidam de revel.
Hy: oh! dat is wereld bloed!
Ik: ja dat weet ik:P
Hy: als je wil, ik heb dit jaar geen paard om mee naar de keuring te gaan, ik heb wel interesse als je zelf wilt, om jou paard voort te brengen! maar het moet wel een beetje vorm, goede benen etc hebben.
ik: ja is goed! ik heb nog niemand om haar voort te brengen.!
etc.

8 mei laat ik haar naar laurens heen brengen,
bokt, jullie kunnen zeggen wat jullie ervan denken,
maar ik denk tog wel dat laurens er meer van weet. ik doe het op MIJN manier, daar kunnen jullie niks tegen doen.

ohja, mensen die een abo. op de BIT hebben, lees dat maar een goed na, daar leg een meisje uit hoe je goed moet longeren. door het bit heen, over het hoofd achter de oren, daarna aan de andere kant vast maken. zo trek je het paard niet in de mond.

geef maar commentaar als jullie dit weer niet aanstaat, ik reageer niet meer. ik lees het niet meer.

jullie hoeven nu niet meer commentaar te geven zoals: ja sterkte met je paard, of je moet het zelf weten, als jij je paard wilt v e rn e u k e n

ik denk dat een evaren man die een eigen bedrijf heeft en speciaal ervoor geleerd heeft om paarden inte rijden, er meer afweet dan jullie

achja, moeten jullie zelf weten

en ohja, er is eerder een topic over geweest, toen hadden jullie geen commentaar, vind ik een beeetje banketstaaf magoed, daar stond ook een koud bloed inlater rijden als hij/ zij 3 jr is, warmbloed 2,5.

mijn paard, mijn manier.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 18:25

zoals jij het laat zien op de foto's trek je het wel degelijk door de mond! je moet het onder de neusriem doorhalen.

En misschien weet die mane er wel wat vanaf tuurlijkk geloof ik best, maat dat wil niet zeggen dat er geen ervaren mensen op bokt zitten.
Wil je geen commentaar moet je de foto's niet op bokt zetten punt uit!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:10

leOnie__ schreef:
ohja, mensen die een abo. op de BIT hebben, lees dat maar een goed na, daar leg een meisje uit hoe je goed moet longeren. door het bit heen, over het hoofd achter de oren, daarna aan de andere kant vast maken. zo trek je het paard niet in de mond.

Over het hoofdstel (achter de oren langs) is inderdaad een veel gebruikte manier waarbij het bit niet door de mond zou HOREN te gaan. Maar dit is wel wat ik zie gebeuren op de foto's, dus ik neem aan dat er dan ergens iets mis is gegaan?

Citaat:
en ohja, er is eerder een topic over geweest, toen hadden jullie geen commentaar, vind ik een beeetje banketstaaf magoed, daar stond ook een koud bloed inlater rijden als hij/ zij 3 jr is, warmbloed 2,5.

Dat is echt onzin, een paard heeft op zijn 2,5ste nog lang geen volgroeiende botten, gewrichten etc. Op zijn derde ook nog niet trouwens. Kijk even mee naar het volgende plaatje:

Afbeelding

Het staat hier ergens in een ander topic op bokt, ik ben even kwijt van welke site het komt. hier zie je dat de gehele rug bijv. pas met 5,5 - 6 jaar is uitgegroeid- in feite is geen enkel paard er dus klaar voor ingereden te worden voor deze leeftijd. Helaas heeft niemand het geduld dezer dagen om zo 'lang' nog te wachten en een paard 'pas' op die leeftijd in te rijden. Maar één ding is zeker: 2,5 is écht te jong!

Citaat:
mijn paard, mijn manier.

En als jij je paard op die manier wilt verneuken (je wilt het niet horen, maar misschien opent het je de ogen) dan moet jij dat vooral zo doen. Dat jij niet open staat voor tips of commentaar geeft alweer aan dat je kennelijk niet zo veel om je paardje geeft en dat je gewoon zo snel mogelijk erop wilt. Helaas voor je paardje, maar leuker voor jou he!

En och, als ze al vroegtijdig versleten is, wat maakt dat nou uit? En och, als ze tijdens het rijden tekenen van verzet vertoont in de toekomst, die voortkomen uit pijn, gewoon negeren he! Hang er nog maar wat hulpmiddelen aan ook mocht dat gebeuren! En het belangrijkste: Luister vooral nooit naar anderen hen goedbedoelde raad!! Gewoon lekker laten kletsen hoor, je weet het zelf allemaal het beste. En mocht je over een jaar of wat problemen met je paardje hebben, dan niet anderen om raad vragen maar het gewoon zelf oplossen! Want och, als anderen je tips geven, wat heb je dáár nou weer aan? Zo werkt het toch?

Ik TeM even. Je geeft zelf al aan dat je toch niet meer gaat lezen en niets doet met de tips, dus wat heeft het dan nog voor zin.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:12

Leonie_ @ als jij dit zo ziet. lekker zo door gaan. Wij hoeven het niet aan te zien.

Jomi_Leann

Re: aan het longeren + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:12

Netjes mooi paard

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:28

Kan hier eindelijk eens een slotje op?

_Spooky_

Re: aan het longeren + foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:32

Leonie, je manier van longeren is goed, maar je hebt aan de ene kant van het paard le longeerlijn net even anders door de ring heen gehaald, ik heb het vrij duidelijk uitgelegd geloof ik.
Doe je dit net even anders, dan doe je het pas hetzelfde als in de bit (trouwens, als je daarvan af moet kijken hoe je je paard moet longeren is er al iets mis!)

Dit is goedbedoeld advies, en ik boor je helemaal niet de grond in, ik geef je alleen dit mee!!!!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:49

wie is er hoefbevangen dan ?
[/quote][/quote]
Las je haar andere topics leest lees je dat ze op een hoefbevangen pony rijd.
ik zeg dat niet voor niks hoor

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:30

Moniek schreef:
wie is er hoefbevangen dan ?

[/quote]
Las je haar andere topics leest lees je dat ze op een hoefbevangen pony rijd.
ik zeg dat niet voor niks hoor
[/quote]

welke andere topics?
of bedoel je deze andere blz ? die heb ik wel gelezen, tenzij je echte topics bedoelt ..
wil je die even geven dan, die link ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:00

jeetje..
wat zijn we weer aardig voor elkaar..
niemand is perfect, iedereen maakt fouten. en als je een hobby met dieren hebt kan het zijn dat je dan een pony wel eens 'schaadt'.
maar waarom kan dat toch niet gewoon aardig verteld worden? (zoals anderen hier wel kunnen)

En waarom zo haar afkraken qua welk niveau ze rijdt...
laat haar dromen! Als zij hoopt de Z te halen, dan mag dat toch?
Doet ze jou ergens pijn mee door dat te willen? Of wellicht haar niveau beetje op te krikken? Of misschien een beetje teveel fantasie, laat dat meisje lekker. Zal jou toch een zorg zijn zeg
Hebben jullie niets beters te doen dan tegen een 14-jarige zo banketstaaf te doen?

echt...
soms zou hier op bokt de zin ' behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden' echt wel eens vaker gedacht mogen worden...

Dus. Ontopic
Je hebt een mooie pony en veel goede tips gehad, zou zeggen gebruik ze in je voordeel. En hopelijk ben je niet afgeschrikt om foto's te plaatsen of vragen te stellen waar je van kan leren. We maken immers allemaal fouten en je bent pas echt 'stoer' als je die ziet en er dan mee aan de slag gaat ze te verbeteren
maar dat komt vast wel goed

Succes

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:38

Vjellko schreef:
jeetje..
wat zijn we weer aardig voor elkaar..
niemand is perfect, iedereen maakt fouten. en als je een hobby met dieren hebt kan het zijn dat je dan een pony wel eens 'schaadt'.
maar waarom kan dat toch niet gewoon aardig verteld worden? (zoals anderen hier wel kunnen)

En waarom zo haar afkraken qua welk niveau ze rijdt...
laat haar dromen! Als zij hoopt de Z te halen, dan mag dat toch?
Doet ze jou ergens pijn mee door dat te willen? Of wellicht haar niveau beetje op te krikken? Of misschien een beetje teveel fantasie, laat dat meisje lekker. Zal jou toch een zorg zijn zeg
Hebben jullie niets beters te doen dan tegen een 14-jarige zo banketstaaf te doen?

echt...
soms zou hier op bokt de zin ' behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden' echt wel eens vaker gedacht mogen worden...

Dus. Ontopic
Je hebt een mooie pony en veel goede tips gehad, zou zeggen gebruik ze in je voordeel. En hopelijk ben je niet afgeschrikt om foto's te plaatsen of vragen te stellen waar je van kan leren.
We maken immers allemaal fouten en je bent pas echt 'stoer' als je die ziet en er dan mee aan de slag gaat ze te verbeteren
maar dat komt vast wel goed

Succes

idd, daar heb je helemaal gelijk in.
maar met dat niveau rijden, natuurlijk is 't niet erg wat ze zegt, maar waarom moet je zeggen dat je hoger rijdt dan wat je doet? we gaan je er echt niet minder om behandelen omdat je lager rijd ofzo. Het is misschien een beetje uit de hand gelopen, maar Leonie had niet moeten zeggen dat ze hoger rijd dan wat ze doet. dat slaat gewoon nergens op;). verder ben ik 't wel met je eens.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:51

Elena schreef:

Gebrek aan peesbescherming?
daar zou ik nog helemaal niet mee beginnen.
Eerst moeten die peesjes zelf maar even sterk worden

Hier ben ik het niet mee eens. als dit mijn paard was geweest (Kan niet in zon jong stadium) Heb ik hem strijklappen om, peesbeschermers en springschoenen! de reden? een jong paard daarmee word het al gezecht, kent niks dus bokt of springt vaak een keer door de lucht, trapt op zijn hak/hiel en open licht het. door dat te voorkomen gebruik je die dingen.

De pezen sterk? dat heeft niks met peesbeschermers of wat te maken. het is gewoon een bescherming, veel ondersteuning geeft het niet alleen bescherming.

ook met peesbeschermers kan je peesblessures krijgen, door iets van overbelasting exc.

Verder over een twee jarig paard aan de longe? als die dit jaar drie word kan het geen kwaad. zolang er maar rustig aan mee word gedaan en het paard sterk genoeg is.

Verder ben ik zelf persoonlijk meer om een paard op drie jarige leeftijd zadelmak te maken en dan te kijken hoe die het doet en als die verder nog niet klaar is voor het echte werk een half jaartje weer op de wei te zetten.

Let wel op dat bit exc, het ziet er allemaal "trekkerig"uit.

longeer hem desnoods ff met een halster of wat.

Nikj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:12

Navidad schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. als dit mijn paard was geweest (Kan niet in zon jong stadium) Heb ik hem strijklappen om, peesbeschermers en springschoenen! de reden? een jong paard daarmee word het al gezecht, kent niks dus bokt of springt vaak een keer door de lucht, trapt op zijn hak/hiel en open licht het. door dat te voorkomen gebruik je die dingen.

De pezen sterk? dat heeft niks met peesbeschermers of wat te maken. het is gewoon een bescherming, veel ondersteuning geeft het niet alleen bescherming.

ook met peesbeschermers kan je peesblessures krijgen, door iets van overbelasting exc.

Verder over een twee jarig paard aan de longe? als die dit jaar drie word kan het geen kwaad. zolang er maar rustig aan mee word gedaan en het paard sterk genoeg is.

Verder ben ik zelf persoonlijk meer om een paard op drie jarige leeftijd zadelmak te maken en dan te kijken hoe die het doet en als die verder nog niet klaar is voor het echte werk een half jaartje weer op de wei te zetten.

Let wel op dat bit exc, het ziet er allemaal "trekkerig"uit.

longeer hem desnoods ff met een halster of wat.

dit klopt niet wat jij zegt, als een jong paard alleen maar beschermers om krijgt, krijgt hij gegarandeert geen sterke pezen.
dus aan de ene kant beginnen zonder beschermers is ook goed, want zo kunnen de pezen uitzich zelf sterk worden als 't ware, zónder hulpmiddelen!