shetlandrace!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: shetlandrace!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:09

dit vind ik nou jammer om te horen. eerst zeg je dat je weet dat je te groot en te zwaar bent, en dat het maar voor één keer was, en vervolgens moet er weer meegedaan worden. ik snap dat niet. het gaat ten koste van je pony hoor! jammer dat je dat niet kunt inzien.

Nassie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:12

Karoliena en Merrieveulen jullie kunnen beter een clubje oprichten met "Red de kleine pony's"

Sommige mensen zien ook overal spoken..

even weer ontopic hele leuke fotos
Leuke shetters!

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:14

vet!!!
lijkt me echt stoer vind het totaal niet zielig zolang het niet te vaak gebeurt shetlanders zijn erg sterk!
en de pony's hebben er lol in dat is ook belangrijk!

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:14

Superleuke foto's!
Lijkt me echt vet om een keer eraan mee te doen.
Ben alleen wat te lang, helaas dus.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:10

Dit is de vertaling van dat spaanse gedoe van argenpony of zo .. iets .. what ever:

¡hello merrieleuven ¡¡you can translate this text al Spanish? interests me to know

In het engels

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:26

Stoere foto`s! Ik heb vroeger ook vaak Shetlandraces met Beautje gedaan. Dat vond ie geweldig! en ik doodeng
Wat goed dat je tweede was! Zijn er vaak zulke Shetlandraces bij je in de buurt? Hoeveel pony`s deden er mee?

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:09

Ehmm naja er is 1 keer per jaar zoon race!
Ik geloof dat er dit keer 16 shets mee deden..

Eerst 3 voor rondes, ik moest met 3 shets de voorronde doen(wij waren het oudst) en daarna de wat jongere mensen (of kleine shets).
Bij ons gingen er 2 door en bij de andere 2 groepen 3
De finale deden we met ze zessen!

Afbeelding
Dit is een foto van het jaar ervoor
(met mijn eigen zadel!Waar ik dus wel normaal in pas..)

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:20

daar pas je echt niet normaal in, sorry maar je kont steekt er nog een halve meter achteruit

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:24

Maakt toch niet uit of je kont in het zadel past,nu ziet ze er helemaal niet meer zo groot uit en voor 1 keer in het jaar een rondje galopperen daar gaan ze echt dood van hoor

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:29

_loekie_ schreef:
daar pas je echt niet normaal in, sorry maar je kont steekt er nog een halve meter achteruit

Inderdaad de druk van het zadel word zo totaal verkeerd verdeeld en daar heeft de pony dus last van, lijkt mij nog een reden om dit niet meer te doen. Dat er bijna ongelukken gebeuren lijtk me nog belangrijker maar dat word volgens mij genegeerd

sasjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:52

Afbeelding
okee let niet op mijn hoofd of wat dan ook (1 of andere gekke bui)
deze foto is wel wat ouder maar ik ben sinds dien niet gegroeid ofzo..

maar hier zie je dat het achterstuk van mijn zadel nog best ver achter mijn rug/kont...ohja tegen woordig zit er een achterzingel aan!!!
Laatst bijgewerkt door sasjeeh op 09-04-06 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:53

Ja en dit zadel is dus heel ongezond, het ligt op de lendenen

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:55

jeeeeeeezus..........

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:58

Ja sorry hoor maar het is gewoon zo, neem aan dat de ts het prettig vind om dat te weten, want blijkbaar weet ze dat nog niet. Is toch een erg handige tip lijkt mij

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:59

eetjuhhhh schreef:
jeeeeeeezus..........

wat nou met je jeeeeeeezus?
karoliena heefd wel gelijk,een zadel wat op de lendenen ligt kan vervelende blessures veroorzaken,en dat zijn langdurige blessures hoor

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:00

Supergaaf

Wanneer en waar worden er van deze dingen georganiseerd? en heb je er een startkaart voor nodig?

Zal me trouwens meteen even in de discussie mengen, ik ben zelf 17, 1.69 en stap af en toe nog wel op een shet hoor, ik heb zelf een redelijk grote shet (net iets groter dan een meter) en daar rijdt een meisje van 9 op. Ik heb er zelf vorige week voor het eerst een stukje op gereden toen ik hem uit de wei haalde en dat ging supergoed. maar ik wil niet echt op hem rijden omdat hij nu pas 4 is! Verder heb ik tot mijn 15e/16e nog actief op shets gereden ik weet zelf goed wat ze wel en niet kunnen. Ik ben pasgeleden met mijn zusje en 2 vriendinnetjes mee buiten geweest op de shets (hun tenminste, ik op een B pony) en ze deden echt abnormaal tegen de pony's.. ze passen er redelijk op maar ze sloegen de ponys over de sloten.. we sprongen wel vaker een klein slootje maar de laatste tijd zijn de slootjes wel grote sloten geworden. daar ben ik toen wel even hard tegenin gegaan en heb het ook even bij verschillende mensen gemeld en ze doen nu wel weer gewoon..

Ik vind je verder niet echt te groot voor je pony, ik denk dat hij het goed kan hebben..
Maar inderdaad, je zadel ligt niet helemaal goed..

sasjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:46

Noemy schreef:
Supergaaf

Wanneer en waar worden er van deze dingen georganiseerd? en heb je er een startkaart voor nodig?

Maar inderdaad, je zadel ligt niet helemaal goed..

je heb er geen start kaart voor nodig het was gewooon op een opendag!

en over het zadel help het om er een pad op te leggen?
(door de achterzingel ligt ik trouwens nu ook lager aan de achterkant..)

Noemy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:48

Ja ik zou er zoiezo een dikke pad onder leggen, maar het ligt op zijn lendenen (wat ook al gezegd is) en kan slechte gevolgen hebben.. ik zou gewoon met een passend vzh of zonder zadel rijden..

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:56

Hooii,,

Dat was bij mij op de manege:)! Het is hartstikke leuk wordt ieder jaar in september georganiseerd op de open dag er zijn een aantal rondes en de besten mogen dan uiteraard naar de finale. Het is in Assendelft in Noordholland ibj manege de Delft Assendelft ligt niet ver van A'dam vlakbij de Zaanstreek. Hoop zo even wat info gegeven te hebben. Je kan je gewoon inschrijven en zover ik weet is er geen lengte of gewichtslimiet dat moet je gewoon even voor jezelf uitmaken.. Want als je veel weegt of je pony in de weg zit zul je toch niet winnen waarschijnlijk;)

xxx Carolien

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:58

Inderdaad een pad zal daar niet voor helpen. Het is erg jammer mijn pony past daarom ook geen westernzadel. Als de zitting 10 inch is is het zadel nog altijd veel langer dan ee dressuur of veelzeijdigheids zadel.

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:15

okee naja meestal als er op gereden word is het tog zonder zadel..

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:25

Leuke shetters

sasjeeh.. Je kont past idd in het zadel Maar hierdoor is je zadel veulste lang aan de achterkant. Het zadel hindert je shet bij het lopen

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:29

Hahah grand-national he?
Ik was bijna van plan omook mee te deoen had me al opgegeven.
Maar kon helaas geen trailer regelen
lijkt me echt super.!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 02:23

ach opzich een keer op een shet ( met een normaal gewicht dus) moet best kunnen..

maar ik geloof dus niet helemaal dat de shet dames in dit topic het bij af en toe houden... en het dus wel gewoon vinden kunnen...

of het er niet goed uit ziet boeit me niet, of je nou weinig weegt ook niet... je hindert je pony, punt,... daar kun je niks aan doen, dat is nou eenmaal het effect van groot op klein en op langere termijn kan dat zeer schadelijk zin voor je pony...

de grandnational zijn toch echt geen meiden van jou lengte en leeftijd..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:41

wat wij bedoelen te zeggen is in het belang van de pony, en ik snap het als sommigen hier het jammer vinden om te horen, maar je past er gewoon niet (meer) op. je zadel is te groot, en druk aan de achterkant op de lendenen/ nieren. hieraan kan je pony grote blijvende schade ondervinden. daarbij gebruik je onder een westernzadel altijd een pad, of opgevouwen deken. géén shabrak! onder een westernzadel zitten geen kussens die klappen opvangen of voor vering zorgen, dat moet de pad doen. de wol onder het zadel is om te voorkomen dat de pad verschuift, en niet (zoals sommigen denken) als vervanging van kussens.
je zadel is te groot, en jij bent te groot voor dat zadel. conclusie is gewoon dat je te groot bent voor deze pony. en dat heeft niks met meningen te maken, dat is gewoon een feit. en zonder zadel komen je benen nog lager, dus nog minder evenwicht, en nog minder prettig voor je pony. daarbij is er zonder zadel een mindere drukverdeling op de rug, en zal het (te grote) gewicht meer op één punt komen te liggen, met alle gevolgen van dien. doordat je ver achterin het zadel komt te zitten wordt de druk ook nog eens verkeerd verdeeld.

dit is geen poging om jou af te kammen, maar een poging om je te laten inzien dat je pony beter verdient, omdat je hem zo pijn doet en op langere termijn blijvende schade aanricht. gezien het feit dat je het jaar ervoor ook mee hebt gedaan, en komend jaar weer mee wilt doen, komt die schade vanzelf, als het er nog niet is.