alison op soraya.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Re: alison op soraya.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 18:56

Je houdt je teugels strak, daarmee bedoel ik niet lopen rukken aan het bit, maar dat er geen boogje in hangt en dat je contact hebt met de mond. Zodra het paard iets naar beneden komt met zijn hoofd geef je hem wat vrij, daarmee bedoel ik: handen ontspannen. Je paard voelt dan, hee als ik naar beneden loop is de druk op mijn mond weg. Nooit je paard vastzetten, dus altijd wat blijven "spelen" met je handen. Ga nooit lopen zagen in de mond om hem naar beneden te rijden. en wanneer hij zijn hals ontspant en wat naar beneden loopt ontspan je zelf ook direkt! niet blijven doorgaan .Wanneer hij weer omhoog wil dan gebruik je de teugelhulpen weer wat meer en ontspan je ze weer als ze naar beneden loopt en zelf ook ontspant.
Zelf ontspannen is heel belangrijk, net als niet vastzetten
en verder been erbij houden...

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:03

Leuke pony!

Tja, die schoenen, ik denk dat dit veiliger is dan sportschoenen die menig andere paardeneigenaren dragen (vnl. in de zomer).Hier zit tenminste een hok onder. In Amerika rijden hier toch ook 'cowboys' mee? Alleen dan zijn ze niet wit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:09

Nog altijd geen antwoord op mijn vraag, maar weer een omhaal? *zucht* Ik kan het niet duidelijker vragen.. ik vroeg inmiddels niet HOE jij nagevelijkheid bereikt, want dat had je al redelijk kort uitgelegd, maar WAT het volgens jou is? Wat is nagevelijkheid dan, volgens jou, in je eigen woorden?

Kom op.. zo moeilijk is die vraag toch niet, en ik zou het ontzettend prettig vinden als je gewoon zonder uitvluchten te zoeken of over iets anders te beginnen gewoon een direct antwoord op de vraag zou geven.

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:11

Kyralovertje schreef:
Leuke pony!

Tja, die schoenen, ik denk dat dit veiliger is dan sportschoenen die menig andere paardeneigenaren dragen (vnl. in de zomer).Hier zit tenminste een hok onder. In Amerika rijden hier toch ook 'cowboys' mee? Alleen dan zijn ze niet wit

Nou ik denk niet dat het allemaal maar aan de kleurverschilen van de laarsen ligt.
Ten eerste is de zool veel stroever, is de hak lager en zijn de laarzen van echt leer. En volgens mij zit er ook nog een bescherming aan de binnenkant aan.

Maar ik ga nu wel heel erg off toppic

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:19

WildWings schreef:
Nog altijd geen antwoord op mijn vraag, maar weer een omhaal? *zucht* Ik kan het niet duidelijker vragen.. ik vroeg inmiddels niet HOE jij nagevelijkheid bereikt, want dat had je al redelijk kort uitgelegd, maar WAT het volgens jou is? Wat is nagevelijkheid dan, volgens jou, in je eigen woorden?

Kom op.. zo moeilijk is die vraag toch niet, en ik zou het ontzettend prettig vinden als je gewoon zonder uitvluchten te zoeken of over iets anders te beginnen gewoon een direct antwoord op de vraag zou geven.

nou ik geef toch antwoord wat het is ?

hier foto's van mij erop. zijn wel van aantal jaar terug
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

andere moet ik op 1 of andere manier even zien te scanne

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:23

Goed, zou je dan zo vriendelijk willen zijn dat nog een keer te geven, want ik zie echt nergens door jou staan WAT nagevelijkheid is volgens jou?

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:33

T gaat wel lekker hier ofniet?

Aan de TS; ik zou het zadel een stukje naar achteren leggen, ik vind het wel érg op de schouder liggen zo.

Aan het meisje dat erop zit;
Je hebt wel een erge stoelzit zo; probeer het eens met je beugels een paar gaten langer. Dan is het vaak direct al wat beter!
Over je handen; pak je teugels eens 20 cm korter, en doe je handen wat verder naar voren.
Je moet nu bijna met je handen in je navel als je wilt inwerken!
Probeer iets zachter te zijn met je handen, op sommige foto's vind ik je wel érg hard hoor..
Naar mijn mening mogen ze ook nog wel iets hoger.

Over je schoenen, tja, dat is dan een kwestie van smaak, maar veilig is het niet. Als je nu blijft hangen ofzo..
Dan nog liever op sokken! En doe alsjeblieft de volgende keer een cap op!
Ik heb zoveel nare gevolgen van zonder cap vallen gezien.. Je hebt nog een heel leven voor je!

Zie dit trouwens niet als een aanval, het is goed bedoeld en ik hoop dat je er iets mee kunt voor de volgende keer!
Hopelijk dat je over een poosje rijfoto's van jullie plaatst waarop het wat verbeterd is!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:36

Hahaha, die schoenen......OMG...

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:42

Wat mij net nog tebinnen schoot....
Waarschijnlijk heeft de pony last van haar rug waardoor ze niet wil nageven..
En denk dat de weinige beweging in vorm van rijden ook nog eens meespeeld in het niet willen nageven, het is en blijft een arabiertje en die hebben nou eenmaal veel pit..
Maar zo zou het kunnen zijn..
Of is dit een blonde opmerking van mij....

Armanii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:44

Mietje : ben ik het helemaal mee eens ! ben benieuwd over een poosje naar de foto's , en die schoenen zijn idd ook niet mijn smaak

peetjhu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:46

sorayalover1 schreef:
gekkeils schreef:
Maar als je daar ook noit op rijd is het toch geen exuus om zo te rijden. hoe ben je eropgekomen met die ((afschuwelijke)) laarzen? zal hij ook fijn hebben gevonden en als je die laarzen aandoet voor de foto, kan ze beter uitdoen voor de foto het is stik lilijk!

Uhhmm dat is geen excuus om zo te rijden hoor :S Ik zeg alleen dat ik ook les heb maar neit op soraya :S
Dus ik weet niet waar jij over praat!

maar als je goed les hebt moet je op alle paarden kunnen rijden!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:49

Op álle paarden kunnen rijden is ook weer niet waar. Er zijn aparte gevallen
De laarzen vind ik ook niks, maar dat moet ze zelf weten. Tja, je moet wel heeel veel lef hebben om met die dingen op een paard te gaan zitten en dan ook nog foto's te plaatsen.. respect
Verder vind ik de manier van rijden ook niet super, integendeel..
maarja, we wachten op betere foto's

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 19:50

vanaf dat ik ze heb liepze met dr hoofd omhoog..ze heeft ook altijd mogen race daar. ze wilde na de renbaan met dr enzo..
maar we hebben toen dr rug na laten kijken en konden ze niks aan vinden..
er heeft een paar keer iemand opgereden die echt goed rijd en niet zaagt en trekt ook en dan kan mevrouw opeens alles...en loopt ze heel netjes..ze weet ook bij mij dat als t niet lukt dat ik gewoon stop en niet door blijf vragen. vind dat niet bepaald leuk rijden..
maar met les enzo ging t wel goed..
dat ze heel weinig doet maakt er denk ook wel aan uit. ze heeft dan natuurlijk geen zin om ineens weer wel iets moeten doen..naar buiten vind ze wel leuk..

heb ook even hierboven een paar foto's gezet, maar vind niet dat ik ze zelf naar beneden trek...

xjessiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:03

Arabian_Girl schreef:
vanaf dat ik ze heb liepze met dr hoofd omhoog..ze heeft ook altijd mogen race daar. ze wilde na de renbaan met dr enzo..
maar we hebben toen dr rug na laten kijken en konden ze niks aan vinden..
er heeft een paar keer iemand opgereden die echt goed rijd en niet zaagt en trekt ook en dan kan mevrouw opeens alles...en loopt ze heel netjes..ze weet ook bij mij dat als t niet lukt dat ik gewoon stop en niet door blijf vragen. vind dat niet bepaald leuk rijden..
maar met les enzo ging t wel goed..
dat ze heel weinig doet maakt er denk ook wel aan uit. ze heeft dan natuurlijk geen zin om ineens weer wel iets moeten doen..naar buiten vind ze wel leuk..

heb ook even hierboven een paar foto's gezet, maar vind niet dat ik ze zelf naar beneden trek...

Wordt er dus gezegt dat de pony het wel degelijk kan... als de goede persoon erop zit.
Ik maak daarop uit dat je zelf vind dat alison niet echt goed rijdt..

peetjhu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:10

ja ok niet egt op alle paarden!!maar de makkelijkste moet je dan tog wel kunnen rijden als je goed les krijgt, ik loop sinds kort stage en daar moet ik ook de paarden rijden, daar kan je niet aankomen met ja maar ik kan niet op deze paarden rijden om dat ik er geen les op heb!!!

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:11

ze kan het wel ja. als ze regelmatig rijd en er zit iemand op die goed kan rijden en ze eventjes doorrijd als ze moeilijk doet..
bij mij doet ze t ook niet altijd. moet dr daarvoor echt regelmatig rijden, wat nu dus niet is gedaan..alison heb dr een proefje mee gereden en daar liep ze echt heel netjes bij, moet de foto's nog wegbrengen, zodra ik die heb laat ik ze wel zien..

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:13

peetjhu schreef:
ja ok niet egt op alle paarden!!maar de makkelijkste moet je dan tog wel kunnen rijden als je goed les krijgt, ik loop sinds kort stage en daar moet ik ook de paarden rijden, daar kan je niet aankomen met ja maar ik kan niet op deze paarden rijden om dat ik er geen les op heb!!!

Dat zeg ik toch niet? Iedereen zegt dat ik les moet nemen dus ik zeg dat ik allang les heb!

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:15

Wat was het resultaat van het proefje??
In punten wel te verstaan....

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:17

Zouden jullie weer on-topic willen gaan? De discussie over of je met goede les op alle paarden moet kunnen rijden is hier niet van belang.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:21

Laat ik dan hopen dat dit als on-topic wordt beschouwd, gezien er nu ook foto's worden geplaatst van Arabian_Girl zelf om te laten zien dat ze haar paard niet naar beneden trekt, ga ik graag even verder in op de nagevelijkheid.

Arabian_Girl, voor iets van de 8ste keer inmiddels, wat versta jij onder nagevelijkheid?

Ik krijg de indruk dat je dit een erg lastige vraag vindt en zelf geen antwoord erop weet, aangezien je constant ontwijkende antwoorden geeft en nog geen één keer duidelijk hebt gezegd wat jij nou onder nagevelijkheid verstaat.

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:23

@WildWings Anoek is naar haar paardje toe..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:25

sorayalover1 schreef:

Dan kan ze me toch later als ze online is gewoon antwoord geven?
(Hoewel ik ook wel benieuwd ben naar jouw antwoord op de vraag, niet aanvallend bedoeld. Maar omdat je het zelf wel over 'voorwaarts neerwaarts' hebt, maar ik het niet zo terugzie in de foto's )

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:34

WildWings schreef:
sorayalover1 schreef:

Dan kan ze me toch later als ze online is gewoon antwoord geven?
(Hoewel ik ook wel benieuwd ben naar jouw antwoord op de vraag, niet aanvallend bedoeld. Maar omdat je het zelf wel over 'voorwaarts neerwaarts' hebt, maar ik het niet zo terugzie in de foto's )

Nageeflijkheid he? Dat ze goed ontspannen loopt dus ook goed aan het been etc.

Saltoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:34

Sorry , maar ik vind het echt belachelijk om met zo'n schoenen op een paard te kruipen.
Die tip geeft helemaal geen steun , ze kan zo uit haar stijgbeugels glijden.
Sorry , maar zo iemand kruipt niet op mijn beestjes

Saltoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:37

HaileysComet schreef:
Jullie zien het verkeerd. Die laarzen zijn het nieuwste model van Cavallo...

Je hoeft er geen sporen aan te doen, die zitten op dit type laars aan de voorzijde ingebouwd.

Leuke pony trouwens!

Whiiiiihaaaa