Nescio (te koop) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:14

_KiMbErLeY_ schreef:
HengstAron schreef:
Een eigendunk heb je ook wel he. Wij kunnen wel rijden.
Voor de duidelijkheid iedereen die een paard rond kan sturen kan rijden. Alleen rijden die niet goed, maar rijden doen ze en ze kijk ik ook tegen jou foto's aan.

nou, het is maar net wat je onder "rijden" verstaat, en als je vind dat ik eigendunk heb vind ik dat prima hoor!!

en trouwens IK heb niet gezegd dat julie niet kunnen rijden!

Dat is ook mijn mening en ookal zou jij dat niet prima vinden doet het me nog niks . Moet wel toegeven dat jij snel op je teentjes getrapt bent .

Ten eerste heb ik niks over mijn eigen rijkunsten gezegd en ten tweede heb ik geen foto's op dit forum staan. Valt dus ook weinig over te zeggen. Denk dus dat je het verkeerd opgevat hebt wat ik daar heb staan. Het zinnetje wat ik daar heb staan van wij kunnen wel rijden slaat op jou en niet op mijzelf. Ik geef wel toe dat ik niet goed kan rijden. Moet dan ook toegeven dat ik liever groom ben dan zelf rijd, maar op die manier leer je wel beter hoe een paard moet lopen en hoe hij loopt als hij goed/ niet goed loopt en wat er dan aan veranderd kan worden. Wat weer betekent dat je andere mensen kunt helpen met het rijden van paarden. Maar goed dat terzijde en voordat je daar commentaar over gaat geven. Ook dat kan ik nog niet goed.

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:17

_KiMbErLeY_ schreef:
Denk je nu dat het alleen aan die pony ligt dat hij zo dwars doet? Het kan niet altijd goed gaan, maar waarom moet dat dan bij jullie wel? Een paard kan ook wel een keer z'n dag niet hebben.

ja, dat ligt aan de pony ja dat hij dwars doet, ik rijd soms 6 x in de week op hem, maar ook wel eens 4 x in de week op hem, hij krijgt dus genoeg rust, en genoeg afwisseling qua rijden

we maken zeker 1 keer per week een buitenrit omdat hij dat zo leuk vind!!

En ja, als wij erop rijden dan willen we graag dat het goed gaat!!
dat is denk ik zo bij iedereen!! of laat ik dat maar niet zeggen, want dan krijg je dat gezeur weer, maar bij de meeste mensen neem ik aan of niet?
[/quote]

Ho ik zeg ook niet dat jullie niet goed zijn of dat hij niet genoeg rust krijg. Vind alleen dat 2,5 rijden te veel is in de bak en vooral bij zo'n jong dier en natuurlijk wil iedereen dat het rijden of wat ze ook doen goed gaat, maar helaas is dat niet altijd het geval en dat moet je ook accepteren.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:18

Een buitenrit van meerdere uren is geen probleem als je pony genoeg conditie heeft.

Maar als je paard iets niet kan of jij niet goed genoeg kan rijden om iets in een uur voor elkaar te krijgen dan gaat het je het tweede uur ook niet lukken. Dat heeft dus niets te maken met manegepaarden die ook meerdere uren per dag lopen.

Bovendien is het voor een jonge pony zeker niet goed om zo intensief bereden te worden in een zware bak.

Je zegt dat pas op de foto zag dat je zadel te ver naar vorenlag. Maar zittend op je paard moet je toch ook kunnen zien dat je benen bijna tegen de voorbenen van de pony komen? Zeker als je zo naar beneden kijkt als jij doet. Bovendien zet je je handen ook nog eens vast.

Zeg niet dat ik zelf goed kan rijden maar ik heb in ieder geval mijn zadel op de juiste plaats en probeer te leren. Als iets niet lukt kijk ik waar ik te kort schiet en probeer het volgende keer beter te doen maar ga mijn paard zeker niet twee uur lopen afmatten.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:19

pff HengstAron, blijf jij bezig? ik denk dat ze de boodschap nu wel heeft begrepen hoor

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:21

is die prijs van kay serieus?

_KiMbErLeY_

Re: Nescio (te koop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:21

Nou, omdat de meeste mensen toch alleen lopen te zeuren heb ik hier absoluut geen zin in, het gene wat me het meest stoorde was het gezeur over de bak en over de onverzorgde site

Maar, bedankt mensen voor jullie kritiek, en mensen die zo liepen te zeuren, ik hoop niet dat jullie dat veel doen, want zo verpes je echt iemand zijn humeur!!

Ik vind het soms zo zielig, is er een meisje die wil laten zien hoe haar pony loopt krijgt ze echt een dikke bom met kritiek, dat vind ik gewoon niet kunnen!!!

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:26

Als zoiets iemand humeur al verpest...

De pony is nog jong en word dan al zolang gereden dat is gewoon iets waar veel mensen het niet mee eens zijn en je kunt verwachten dat je daar reactie op krijgt.

antoontje ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik bezig bleef en nee ik denk niet dat ze de boodschap begrepen heeft anders bleef ik niet bezig.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:28

_KiMbErLeY_ schreef:
Ik vind het soms zo zielig, is er een meisje die wil laten zien hoe haar pony loopt krijgt ze echt een dikke bom met kritiek, dat vind ik gewoon niet kunnen!!!

En ik vind het niet kunnen dat een pony rondloopt met zijn zadel te ver naar voren zodat zijn schouders bekneld worden wat echt niet lekker voelt. Afgemat wordt in een zware bak om dat de ruiter niet kan inzien wat ze eventueel verkeerd doet zodat de schuld maar weer bij de pony gezocht wordt.

Als je foto's plaatst kun je kritiek verwachten. Wil je dat niet dan moet je geen foto's plaatsen.

rivarachella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:30

ik vind 2 uur eik helemaal niet overdreven ...
ze kan der pony der zin geven en dan doet ie het de volgende keer weer duss ... wij longeerde onze welsh ook altijd 2 uur , anders was ie niet moe (dus de hele tijd galoperen) en dan uitstappen

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:31

HengstAron; Volgens mij heeft ze de boodschap wel degelijk begrepen.
Kijk, commentaar leveren is helemaal niet erg, maar afkraken is heel wat anders..
Wat wil je met zulke reacties bereiken als ik vragen mag?

Meisje heeft nu inmiddels écht wel begrepen dat het te lang was.
Al geeft ze dat misschien niet toe Ze heeft hier echt wel van geleerd.

Je zou bijvoorbeeld je reacties iets vriendelijker kunnen brengen...
Kan me helemaal voorstellen dat ze hier wel van streek van raakt hoor
Ben je zo super trots op je foto's en dan gaan er mensen je ongegrond af lopen kraken en er maar op blijven hameren dat ze te lang heeft gereden.
Met dit doorzeuren draai je die 2 uur echt niet terug hoor

Vind het érg flauw van je...

lindsey; Kritiek is toch prima, dat zegt ze zelf ook! Maar zet er dan ook bij hoe ze het dan WEL moet doen!
Met zo'n reactie kan je niet aannemen dat ze er iets van leert..

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:34

ik vind het ook een beetje zielig voor de pony, hij is pas 4 dan ga je toch niet 2 uur rijden in een zware bak ?? en lekker de sporen hoog om nog maar is goed te porren. zielig

maar het is wel een super leuke pony! k zal niet helemaal negatief blijven.......

succes met de verkoop..

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:37

snoeske schreef:
ik vind het ook een beetje zielig voor de pony, hij is pas 4 dan ga je toch niet 2 uur rijden in een zware bak ?? en lekker de sporen hoog om nog maar is goed te porren. zielig

maar het is wel een super leuke pony! k zal niet helemaal negatief blijven.......

succes met de verkoop..

ben het helemaal met je eens

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:40

HengstAron; Volgens mij heeft ze de boodschap wel degelijk begrepen.
Kijk, commentaar leveren is helemaal niet erg, maar afkraken is heel wat anders..
Wat wil je met zulke reacties bereiken als ik vragen mag?

het zelfde als dat iedereen die kritiek ermee wil bereiken.

Zij is misschien super trots op de foto's maar op zulke foto's zou ik helemaal niet trots zijn. Zou me eerder doodschamen. Kijk als ze nou 10 foto's laat zien, waarvan er 3 of 4 er uit zien zoals deze eruit zien ik nog dat het moment opnames zijn, maar hier niet meer.

Kijk dat ze haar handen vast zet of dat ze haar hakken optrekt. Dat leert ze met goede les (en ik geloof best dat ze daar goed les geven) wel af. Alleen vind in het totaal plaatje niet kloppen en ik vind het ook niet kloppen zoals iemand anders eerder in het topic ook al aangaf dat ze anderen dat de schuld geeft en niet de fout bij haar zelf zoekt en leren van je fouten is toegeven en dat zie ik haar op het zadel na niet doen.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:46

Ik zou ook trots zijn op zulke foto's als ik op dat moment niet beter zou weten
Daarom plaatst ze ze ook, om ervan te leren. En door eronder te zetten dat goed onderbouwt commentaar (of wat stond er) welkom is, geeft ze al aan dat ze er zeker wel voor open staat!
Verplaats je eens in haar; jij zou ook niets van iemand anders aannemen als diegene ontzettend bot overkwam en er ook al niet bij zei hoe ze het beter zou kunnen doen.
Het is toch veel fijner om een reactie te krijgen die vriendelijk gebracht word en goed onderbouwd is?
Dan is leren ook veel leuker en makkelijker

Wat ik met mijn post wou zeggen; breng het iets leuker, dan nemen mensen het iets makkelijker van je aan!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:48

daar zit wat in

HengstAron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:49

en daar kan ik je alleen maar gelijk in geven nadat ik mijn post terug heb gelezen, maar terug nemen doe ik het niet

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:50

Jij ook weer wat geleerd voor de volgende keer
Terugnemen hoeft ook niet. Je punt is in ieder geval duidelijk, laat ik het zo zeggen

MliesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:56

rivarachella schreef:
ik vind 2 uur eik helemaal niet overdreven ...
ze kan der pony der zin geven en dan doet ie het de volgende keer weer

En wat deed ie nou precies? Gewoon op haar been reageren als ze aanspoort? Nee juist, dat moet afgestraft worden.

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:58

jaah vind ik ook

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:00

Zucht. Bokt ziet iets, en ramt er vervolgens 7 pagina's over door.

Na een paar keer snapt ze het ook wel hoor mensen . Wanneer iemand iets fout formuleert hoeft diegene er niet oneindig voor afgestraft te worden.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:01

Dieuwke1989 schreef:
Zucht. Bokt ziet iets, en ramt er vervolgens 7 pagina's over door.

Na een paar keer snapt ze het ook wel hoor mensen . Wanneer iemand iets fout formuleert hoeft diegene er niet oneindig voor afgestraft te worden.

Amen!
Mijn idee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:01

Heyla,

Allereerst even zeggen dat het een superleuk beestje is!

En verder wil ik niemand afbreken of aanvallen ofzo, maar ik vraag me een paar dingetjes af:
- hoe hou je het vol 2u intensief rijden en werken met je pony? Ik doe het je niet na .. Als ik rij (en dat is ook op dressuurpaarden bij mensen die Z rijden) dan ben ik na een half uur/3 kwartiers bekaf .. maar dan weet ik wel dat ik en mijn paard goed gewerkt hebben... (natuurlijk, met het uitstappen enzo zit ik er ook wel langer op, maar ik heb het over echt rijden). Dus dan vraag ik mij af of die lange tijd rijden wel nodig is .. Maar misschien zit jij anders in mekaar dan ik
- Een paard moet luisteren en als die dat niet doet moet je die aanpakken, dat is waar ... maar ergens toe dwingen? Weet niet of dat bij veel paarden werkt (misschien op korte termijn, maar het zal niet blijven helpen denk ik). En dwingen naar ontspanning lijkt me iets dat totaal onmogelijk is (ik ben nu wel geen paard, maar ik heb enorm schrik van spuiten .. en als ik er eentje moet hebben dan zeggen ze ook altijd van "ontspan je arm" (omdat het anders meer pijn doet) maar dat is verdomd moeilijk om te moeten ontspannen )
- Over je site, heb er eens snel naar gekeken (alleen dit paardje trouwens) .. en het ziet er leuk uit .. Maar hier lees je dat hij z'n eigenaardigheden heeft en aangepakt moet worden enzo, en op de site is het een doodbrave pony? (of toch niet ver daar vanaf )
- Ik ga niet beweren dat de mensen van die stal er niks van kennen, ik ken hen niet dus kan daar niet over oordelen ... maar op de site staat een foto van een wedstrijd toen hij 3 weken zadelmak was ... ik persoonlijk vind dat een beetje (heel) vroeg ... Vraag me dan ook af waarom dit nodig is?

Dit alles dus niet aanvallend bedoeld, gewoon even wat opmerkingen/bedenkingen van mijn kant uit .. misschien leer ik nog wel bij ..

Maar echt een leuke pony qua uiterlijk!

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:04

heel lijstje

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:06

sjee wat een gezeik weer
ik vind het wel een leuke pony.
Het is niet jouw pony en je zit er met sporen op (goh vind je het gek dat een gescoren paard dan fell reageert als je hulp geeft)
het zadel ligt niet goed veel te ver naar voren.
jij trekt dat beest in een krul omdat je handen te laag staan.
En dat je 2 uur gereden hebt moet die kunnen hebben doe ik regelmatig met mijn paard als die ondanks de traning nog dwars gaat doen mag die fijn doorlopen

dus de volgende keer die sporen af!
je handen hoger
en kijk dat het zadel achter de schoft ligt en niet erop!
paardje heeft een leuke uitstraling

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:07

Nikita12 schreef:
heel lijstje

Hmmja, had 7 pagina's tijd om erover na te denken
(wou zeker zijn dat ik niet in herhaling viel )

Maar nogmaals (voor de zekerheid): het is niet rottig of als aanval bedoeld ofzo... Ik stel me altijd veel vragen over dingen ..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-06 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt