Alacairion schreef:MISTRAL94 schreef:Goh Angela, dat ziet er goed uit zeg! Ze pakt het super op...
Ga zo door en trek je niks van het gezeur aan![]()
Ik vind het gezeur over de leeftijd, eigenlijk erg hypocriet!!!!
Wat denk je dat al die hengstenhouders doen, dat zij wachten tot het paard het 4e jaar gepasseerd is om het dan te gaan beleren?
Kom op mensen haal die koppen eens uit het zand....
Hoeveel paarden worden al niet op hun 3e in de sport uitgebracht?
Hoeveel paarden springen al niet huizenhoge hindernissen op die leeftijd?
Hoeveel paarden lopen op hun 5e al niet Z dressuur? Zal ik nog even door gaan?
TJT-lover: Op een andere manier een reactie geven kan ook, je komt nu niet over, als iemand die zegt dat ze er zoveel verstand van heeft
en dat is natuurlijk een excuus om zelf je paard ook maar in de vernieling te helpen........
Niet elk paard zal ertegen protesteren, maar het is bewezen dat dit niet goed is voor de spieren en botten, laat staan voor het paard zelf, voorals als je naar de bespiering van dit paard kijkt en haar overbouwdheid.......... Is het dan te moeilijk om nog een paar maandjes te wachten? Laat staan met galloperen...... Laat dit paard eerst zijn balans vinden met ruiter zeg............
Hou toch op zeg, op de manier waarop dit paard nu ingereden wordt rijdt je een paard absoluut de vernieling niet in
Ik ken de TS persoonlijk en weet dus dondersgoed hoe zij in elkaar steekt. Waar ik me alleen ongelovelijk aan irriteer is dat er hier gedaan wordt, alsof er een paard zwaar mishandeld wordt en alsof er nooit paarden op zo'n jonge leeftijd beleerd worden. Dit is slechts een voorbeeld, dat jonge paarden al uitgebracht worden en ga zo maar door. Je hoort mij niet zeggen dat het goed is!!!!
Maar hypocriet is het wel, een meisje wat op deze manier haar paard aan het beleren is krijgt de wereld aan commentaar over zich heen. De handelstallen en hengstenhouders zijn stuk voor stuk heilig

Daar komt bij over die galop, het paard gallopeerde zelf aan moet je dan maar direct flink aan het bit gaan hangen omdat het paard nog niet mag galloperen met een ruiter erop?
Ben het verder eens met heyitsme!

Mijn merrie wil ik ook zadelmak maken als ze drie is (volgend jaar mei/juni) en dan mag ze een jaar weer heerlijk relaxen en groeien en dan ga ik er echt mee aan de slag.