Lance met Myler-bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:32

russel schreef:

Nou dat zijn er nog maar heel weinig, de meesten houden nog steeds vol hoe dikker hoe zachter en dan liefst ook nog enkegebroken, van die dikke staven ijzer in de mondhoeken die zo fijn de mondhoek uit elkaar trekt en om hoog trekt, want dat is dan de pasvorm. Myler vinden ze dan zielig....

Dat is dus ook de reden waarom ik de links heb geplaatst*. Elk bit mits verkeerd gebruikt is een martelwerktuig.

Ik heb mijn Myler 3 weken in mijn kast laten liggen omdat ik negatieve verhalen hoorde, van mensen die het bit niet eens gebruiken en wat ik mij afvraag of ze het bit wel kennen.

Nou mijn paard reageerd er goed op, doet zelfs de mond weer open voor dit bit. Terwijl als ik normaal aankwam met haar hoofdstel met engelgebroken bit ze de oren al in haar nek had.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 17-02-06 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: * Deze links zijn inmiddels verwijderd

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:26

dan heb ik nog een stelling:

iemand beweerde ooit tegen mij:

als je paard wel "lekker" loopt op een mylerbit, dan ligt het probleem bij de ruiterhand.

wat vinden jullie hier van?

lovelance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 10:48

marloezzke schreef:

als je paard wel "lekker" loopt op een mylerbit, dan ligt het probleem bij de ruiterhand.

Een ruiterhand is toch wel vaak de oorzaak van veel rijtechnische problemen..

Maar.. de reden dat ik een myler heb gekocht is vanwege de rustige ligging van het bit zelf in de mond..

Lance is heel onrustig in zijn mond, een dubbel- of enkelgebroken bit is wat hem betreft dus te 'onrustig'..

Hij bleef rommelen en doen, tong erover.. het lijkt mij stug, dat als het allemaal aan mijn hand ligt, dat ie dan zo'n verschil geeft op een mylerbit.. Ik denk dus dat ik moet zeggen dat de combinatie van mijn hand en gewone trens niet goed is dan.. Ik weet van mijzelf wel dat ik geen strenge hand heb, mijn hand is zelf aardig rustig, alleen door de onrust in zijn mond met een gewone trens, is het moeilijk om je hand dan niet mee te laten gaan in die onrust.. Ik moet met het mylerbit ook niet streng inkomen, echt niet.. Dan word ie kwaad.. (op buitenrit gemerkt )...

Kortom.. myler is voor ons een uitkomst geweest, ik heb persoonlijk veel meer gevoel met zijn mond, omdat dit bit echt veel rustiger in zijn mond ligt..

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:39

Joyce1984 schreef:
Wie jou paard "lelijk" heeft genoemd was zeker dronken.
Ik vind je paard echt verre van lelijk.
Wat goed dat je lekker naar jezelf hebt geluisterd en hem niet hebt weggedaan.
Het ziet er een stuk beter uit nu je met het Myler bit werkt.
Succes met je "knappe" paard

Ja, vind ik ook. Je hebt een superpaard onder je kont echt waar !!!

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:30

lovelance schreef:
marloezzke schreef:

Mee eens

Toch denk ik dat als je je als ruiter goed bij dat bit voelt je er gewoon lekker mee moet rijden.

Laat mensen met en zonder het Myler systeem in hun waarden.

Peet_Paneel

Re: Lance met Myler-bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:36

super voor je!! ga zo door!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:14

De stelling zou dus ook inhouden dat als je verschil merkt tussen het rijden op een stang of pessoa, of met een dubbelgebroken bustrens, je zelf rijtechnisch niet goed bezig bent?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:04

Ik ken je probleem.

Ik rij nu 2 jaar met een myler, net zo 1 als op pagina 5 wordt getoont.
Ik heb meteen alle ander bitten verkocht.
Mijn haflinger hield altijd heel erg aan 1 kant vast en gaf ook nooit mee.
Dit is nu wel anders ze is zo zactht in de hand. ook de pasvorm is heel mooi.
Ze schuimde nooit nu wel, ze knabbelde nooit nu wel.
Echt ik wil niks anders meer voor mijn paardjes.

Oja het verschil tussen de D ringen en de eggbut rings zijn dat de D ring iets meer hef boom werking heeft. de eggbut ring is eigenlijk gewoon de bus trens die wij kennen.

Als er mesne met vragen zijn stel ze maar want ik heb me de afgelopen tijd aardig in deze bitten verdiept.

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:11

oo ja straks vroeg ook nog iemand wat het verschil was in deze twee ringen.

Afbeelding
Afbeelding
De eerste is onze gewone water trens laten we maar zeggen.
die tweede heeft hele grote ringen, ik denk van wel 10 cm. myler zegt dat dit vooral voor jonge paarden fijn is omdat ze er veel steun aan vinden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:27

masja schreef:

[/quote]

Mee eens

Toch denk ik dat als je je als ruiter goed bij dat bit voelt je er gewoon lekker mee moet rijden.

Laat mensen met en zonder het Myler systeem in hun waarden.
[/quote]

Myler heeft een ander principe dan de confentionele bitten en dat kan voor het paard wel eens veel fijner zijn, ongeacht of je nu een juiste ruiterhand hebt.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:42

hey, ff offtopic

maar, die 1e fotos zijn op manege lies beuker gemakt of niet??

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:47

russel schreef:
Myler heeft een ander principe dan de confentionele bitten en dat kan voor het paard wel eens veel fijner zijn, ongeacht of je nu een juiste ruiterhand hebt.

Dat quoten ging niet helemaal goed denk ik. Want was niet mijn quote die je pakte.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:31

Afbeelding

Ik vind dat de Sprenger Dynamic RS er al aardig uit begint te zien van vorm als een Myler. Alleen de werking is anders.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 16-02-06 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:04

maar hoe zit nou met de maten? Bij Myler meten ze toch vanaf een ander punt het bit op of niet.Stel je hebt nu van een "gewoon" bit maat 14cm, hoe zou dat dan zijn met een myler bit?
Ook hoorde ik van een soort huur/leen service om het bit 10 dagen te kunnen uitproberen,weet iemand hier meer over?

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:59

Bij de Myler heb je 3 maten, de ponymaat, de gewone paarden maat, en de reuzenpaarden maat (shires etc). De gewone paarden maat is met Myler 12,5 dacht ik

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:40

QueJira schreef:
maar hoe zit nou met de maten? Bij Myler meten ze toch vanaf een ander punt het bit op of niet.Stel je hebt nu van een "gewoon" bit maat 14cm, hoe zou dat dan zijn met een myler bit?
Ook hoorde ik van een soort huur/leen service om het bit 10 dagen te kunnen uitproberen,weet iemand hier meer over?

Ik weet niet hoe het met de maten zit. Ik ben opzoek gegaan naar een Myler en ben terecht gekomen bij http://www.vanschieruitersport.nl in Zwaanshoek (NH). Daar hebben ze een "mannetje" die advies geeft over Myler bitten. Hij komt dan bij je langs en bekijkt de mond van je paard. Het bit mag je dan proberen, hoe lang weet ik niet precies. Als het bit je niet bevalt mag je hem terug brengen, en dan betaal je iets van €10,00 voor het schoonmaken en het poetsen van het bit.

Er zullen vast wel meer ruitersportzaken zijn die het bit terug nemen als het niet bevalt. Myler bitten zijn trouwens niet in elke ruitersprtzaak te koop, ik heb flink moeten zoeken.

LIQUITA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:42

Rupsje schreef:
Bij de Myler heb je 3 maten, de ponymaat, de gewone paarden maat, en de reuzenpaarden maat (shires etc). De gewone paarden maat is met Myler 12,5 dacht ik

Hoe groot is dan de Myler voor reuzenpaarden? Mijn paard past in ieder geval geen 12,5 cm. Dus dan heb ik waarschijnlijk een probleem.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:51

Onzin, 13 half is 5 en zo gaat het stapjes van een half omhoog en omlaag, je hebt dus ook 4,5 en 5,5 enzo.

LIQUITA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:54

Akke schreef:
Onzin, 13 half is 5 en zo gaat het stapjes van een half omhoog en omlaag, je hebt dus ook 4,5 en 5,5 enzo.

Oefff.......Gelukkig

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:25

Akke schreef:

Ik zat al te denken Wij hebben een 13,5 voor het paard.

Gisteren is het bit binnen gekomen. mn zusje heeft er even rustig mee gereden, Jero was erg aan het zoeken. We zullen zien wat het wordt, we hebben 14 dagen om te beslissen! Als we hem dan terug brengen, kunnen we of een andere proberen en anders betalen we een huurprijs.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:31

madelon:

waar heb je dat bit besteld en hoe wist je welke je moest hebben(maat en model)??
En wat kost zon Myler bit eigenlijk gemiddeld?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:35

Zo rond de 85 a 90 euro nieuw Jira.

lovelance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 13:24

Een inch is 2,54 cm. Dus 5 inch x 2,54 = 12,7 cm. 5,5 = 13,97 cm.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:03

Ik denk dat het juist bewonderenswaardig is dat de TS naar oplossingen is gaan zoeken in de vorm van een ander bit.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:43

Ik heb de delen van de discussie die off-topic gaan verwijderd.