Hamlet hengst @ work kijkje waard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:53

Mireille1970 schreef:
Ik hoop toch niet dat je een cowboypaard of recreatief dressuurpaard gaat vergelijken met een dressuurpaard met echte potentie *zucht*

Oh, sorry, ik dacht dat cowboypaarden en paarden met potentie op dezelfde leeftijd volgroeid waren

Lisette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:06

Suzanne F. schreef:
magic_lover schreef:
nee ik heb ook al besloten dat ik maar geen foto's ga plaatsen van mij op mijn 3 jarige..

Verstandig!

Nee jammer!

Ghani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:15

hmm nou ik heb niet all de berichten gelezen, maar het zal er vast weer overgaan, dat een 3-jarige nu al is ingereden blabla.. Ik vind, als het goed gebeurd, is het goed.

Beter een 3-jarig goed-ingereden-paard, dan een 5-jarige waar je niets mee kunt.

Prachtig paard! het ziet er zeer goed uit! het gaat zeker iets worden!! .

dell_1

Re: Hamlet hengst @ work kijkje waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:16

Wat een schitterend dier en echt eentje met potentie hoor! Gefeliciteerd met de verkoop die zal er vast nog wel komen!

Ik erger me echt rot aan de reacties van sommige mensen hier dus kon het niet laten om zelf te reageren.
Ik heb nog niet veel ervaring met jonge dieren maar ik rijdt wel (met begleiding) op een nu 4 jarige merrie. Ook toen deze net ingereden was. Die liep ook zo hoog opgericht met de neus achter de loodlijn. Als dat dier het zelf aanbied dan moet je daarin meegaan en niet afstraffen. Dus ik snap niet wat sommige lopen te zeveren over dat je ze laag en rond moet rijden. Dat komt nog wel. Maar het dier is net 2,5 week onder het zadel op die foto!!!! En dan ben ik nog een leek op dit gebied. Ik snap niet hoe sommige mensen erbij komen hoor

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:58

Weet je wat, zet in het vervolg in de titel van je topic, dat je enkel goedkeurende reacties wil.
Daarbij zou ik willen toevoegen, dat ik mijn vragen!! op een vriendelijke manier heb gesteld, om dan een arrogant antwoord te ontvangen, in de trant van: jij penny, je weet er niks, ik heb er al 80 gedaan, dus ik weet het beter.

Achja, doe zo door en begin in het vervolg misschien al op 2jarige leeftijd, uiteindelijk, dat talent heeft hij al van bij de geboorte.

Heleen007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:02

Leuke hengst om te zien zeg!
En dat beengebruik is helemaal gaaf!

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:27

Ik vroeg me al af waarom dit topic zo goed loopt, maar nu snap ik het

Misschien toch eerst maar 3 x nadenken als ik de foto´s van mn 3-jarige plaats, of alleen de ´tegen de hand´ foto´s

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 00:20

Stephanie100 schreef:
Wat een schitterend dier en echt eentje met potentie hoor! Gefeliciteerd met de verkoop die zal er vast nog wel komen!

Ik erger me echt rot aan de reacties van sommige mensen hier dus kon het niet laten om zelf te reageren.
Ik heb nog niet veel ervaring met jonge dieren maar ik rijdt wel (met begleiding) op een nu 4 jarige merrie. Ook toen deze net ingereden was. Die liep ook zo hoog opgericht met de neus achter de loodlijn. Als dat dier het zelf aanbied dan moet je daarin meegaan en niet afstraffen. Dus ik snap niet wat sommige lopen te zeveren over dat je ze laag en rond moet rijden. Dat komt nog wel. Maar het dier is net 2,5 week onder het zadel op die foto!!!! En dan ben ik nog een leek op dit gebied. Ik snap niet hoe sommige mensen erbij komen hoor

tanx
we hebben weer iemand die het snapt

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 00:21

Kel2004 schreef:

Misschien toch eerst maar 3 x nadenken als ik de foto´s van mn 3-jarige plaats, of alleen de ´tegen de hand´ foto´s

whahahaha daar zou ik maar heel goed over nadenken.......

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 01:31

Mooi paard hoor! Ik vind het er heel goed uitzien. Als hij aangeeft bepaalde dingen te willen doen, moet je dit zeker doen vind ik.

Met dit paard zou ik net hetzelfde te werk gaan. Het zit hem er alleen in, in welke hoeveelheid je dit soort werk doet. Ook al is hij nog jong (paard in algemeen), je moet steeds iets met je paard doen. Tourtjes lopen langs de hoefslag... kan je hem/haar beter in de weide laten lopen. Dat kan daar ook.

Als dit paard al aangeeft bepaalde dingen te kunnen... moet je dat zeker aanpakken. Wat een luxe...

Ik wil maar zeggen, als een kleine met mes en vork begint te eten, en hij is eigenlijk nog niet op de leeftijd waarop ze dat doen, ga je toch ook niet dat bestek uit zijn/haar handen rukken.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:19

MirandaFuego schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik hoop toch niet dat je een cowboypaard of recreatief dressuurpaard gaat vergelijken met een dressuurpaard met echte potentie *zucht*

Oh, sorry, ik dacht dat cowboypaarden en paarden met potentie op dezelfde leeftijd volgroeid waren

Nee, die anatomie en wat men er mee wil is wel duidelijk verschillend, net als een volbloed of polopaard of whatever...

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:20

Jan_VT schreef:
Mooi paard hoor! Ik vind het er heel goed uitzien. Als hij aangeeft bepaalde dingen te willen doen, moet je dit zeker doen vind ik.

Met dit paard zou ik net hetzelfde te werk gaan. Het zit hem er alleen in, in welke hoeveelheid je dit soort werk doet. Ook al is hij nog jong (paard in algemeen), je moet steeds iets met je paard doen. Tourtjes lopen langs de hoefslag... kan je hem/haar beter in de weide laten lopen. Dat kan daar ook.

Als dit paard al aangeeft bepaalde dingen te kunnen... moet je dat zeker aanpakken. Wat een luxe...

Ik wil maar zeggen, als een kleine met mes en vork begint te eten, en hij is eigenlijk nog niet op de leeftijd waarop ze dat doen, ga je toch ook niet dat bestek uit zijn/haar handen rukken.

Helemaal mee eens.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:28

Derma schreef:
Gadverdamme zeg de arrogantie druipt er vanaf. En voordat je in mijn profiel gaat kijken, ik heb Z2 gereden en meerdere paarden ingereden (geen 80 maar goed, niet iedereen kan zo super zijn als jij). Dat staat overigens niet in mijn profiel, want het is al een behoorlijke tijd geleden (Ik was ook geen echte, want ik zat ook liever achter de jongens aan en zag paarden even niet meer staan)
Ik moet nog even toevoegen dat je Nederlands niet een van je beste kwaliteiten is (toch nog iets gevonden waar je niet goed in bent ).
Neemt niet weg dat het een prachtig dier is met veel potentie. Over de wijze waarop het paard is gereden is al genoeg gezegd, daar laat ik me dan ook niet meer over uit. Ik irriteer me dan ook meer aan je reactie (die overigens niet echt onderbouwd is) op de opmerkingen, dan aan de wijze waarop dit paard gereden wordt. Neemt niet weg dat ik blij ben dat het paard is verkocht aan iemand die er nog meer verstand van heeft (hopelijk).
Ik hoop dat ik dit arrogant genoeg heb geschreven, om de boodschap over te brengen .

Het heeft niets met arrogantie te maken. Vertellen wat je specialiteit is of wat je aan ervaring hebt is toch niet arrogant? Dan zou dat betekenen dat je nooit meer kan vertellen wat je gedaan hebt.

En Z2 rijden heeft helemaal niets met enig "kunnen" te maken. Iedereen wordt Z2 als hij/zij elke week gaat starten.... Het is de manier waarop en het gereden zijn / de kwaliteit die je Z2 maken. Daar begint het pas....

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:11

Jan_VT schreef:

dank u en dat vind ik een hele goeie die houden we erin

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:18

[D.
[/quote]

Het heeft niets met arrogantie te maken. Vertellen wat je specialiteit is of wat je aan ervaring hebt is toch niet arrogant? Dan zou dat betekenen dat je nooit meer kan vertellen wat je gedaan hebt.

En Z2 rijden heeft helemaal niets met enig "kunnen" te maken. Iedereen wordt Z2 als hij/zij elke week gaat starten.... Het is de manier waarop en het gereden zijn / de kwaliteit die je Z2 maken. Daar begint het pas....[/quote]

idd ja

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:22

maar mensen dit paard is al lang en breed verkocht en staat ook al sinds maandag niet meer bij mij op stal.
Ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar reactie's.
De volgende keer open ik een speciaal topic(alleen voor de echte geinteresseerde), om zo 7 pagina lang discussie te verkomen.
Mensen met een w'tje kan ik aan raden om er goed over na te denken voor dat ze nu foto's plaatsen van hun talentjes onder het zadel.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:57

*zucht* blijkbaar wil Maverick het niet snappen. Nu is je naam nog goed, maar als die paarden als ze zeven zijn helemaal uitgeblust zijn, dan is jouw naam helemaal naar de knoppe

Succes verder he!

Ciao

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 12:14

Sfieke schreef:
*zucht* blijkbaar wil Maverick het niet snappen. Nu is je naam nog goed, maar als die paarden als ze zeven zijn helemaal uitgeblust zijn, dan is jouw naam helemaal naar de knoppe

Succes verder he!

Ciao

Nou daar ben ik anders niet zo heel bang voor hoor.
Er lopen nl al genoeg paarden rond die door mijn als 3 jarige gereden zijn die 7 al lang gepasseert zijn
Die zelfde klanten blijven ook nog steeds terug komen, dus ja......
daar komt ik heb de meeste paarden niet langer dan een maand of 2 dan zijn zijn vaak al weer weg.
Dus denk dat jij m nog niet helemaal snapt.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:59

Sfieke schreef:

Succes verder he!

Ciao

Wie heeft het stomme idee verzonnen dat een goed gereden gezond talentvol paard per definitie eerder afgeblust is dan een lange teugels grasetendgalopperende geit?

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:12

Sfieke schreef:

Succes verder he!

Ciao

Nee, even serieus, wat zou dit paard voor ernstige schade oplopen als hij op zijn derde een paar keer per week onder het zadel mag lopen in een houding die hem van nature het makkelijkst afgaat?

Waarom is het slecht voor het welzijn van een paard om professioneel opgeleid te worden?

Ik vraag me dat echt af, hoe kom je erbij dat dit paard overbelast wordt?

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:22

Elk paard is in aanleg per definitie talentvol. Hoe dat talent wordt benut ligt aan de ruiter. Ik vind het een beetje vreemd dat "talentvol" hier en daar als excuus wordt gebruikt in discussies.
Hij is talentvol dus kun je hem rijden zoals hij zich aanbied. Hij is talentvol dus lastiger in te rijden dan andere paarden. Hij is talentvol dus gaat niet alles volgens het boekje. Er is trouwens helemaal geen boekje, alleen een vaag schema waar je bij het begin begint, lijkt mij en niet met ergens waar je wil eindigen.
Dit staat allemaal even los van betreffende paard, ik heb heus begrip voor andersgaande paarden als ze net onder het zadel zijn, maar verwacht geen "oh en ah wat goed." En begrijp vragen als "waarom wordt hij opgericht achter de loodlijn gereden". Waarom krijg je die hals en neus niet naar voren? Daar bij jonge paarden die nog hun balans zoeken, het hoofd juist vaker laag word gebracht dan extreem hoog. Dus dit is voor veel ervaren bokkers een plaatje wat op zijn minst als apart wordt gezien. Dus is er nieuwsgierigheid.

Om antwoord te geven over het van nature zo lopen... we willen graag dat de hals wat naar voren komt zodat het beter de ruiter kan dragen omdat dan de rugspieren meer aangtrokken worden. Deze houding is veel meer wenselijk bij tuigpaarden, omdat het sierlijk is, en die hoeven niets te dragen...

doom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:05

wat een vermoeiend topic zeg

kan nou niemand (de negatieve reacties)
een keertje blij zijn voor elkaar!!!

en na een keertje zeggen weet ze het heus wel hur ..
als zei op haar rijmanier nog geen problemen heeft gehad en ze al een hoop paarden heeft ingereden dan is er toch niks aan de hand ..
zodra ze negatieve dingen hoort dan is het een ander verhaal..

maar dat hoort ze tot nu toe nog niet ...
ik vind hoe het paard wordt gereden super en je moet lekker zo door gaan!

en oja ik denk dat er nu wel een keer een SLOTJE op mag!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:11

Lusitana schreef:
Elk paard is in aanleg per definitie talentvol. Hoe dat talent wordt benut ligt aan de ruiter. Ik vind het een beetje vreemd dat "talentvol" hier en daar als excuus wordt gebruikt in discussies.
Hij is talentvol dus kun je hem rijden zoals hij zich aanbied. Hij is talentvol dus lastiger in te rijden dan andere paarden. Hij is talentvol dus gaat niet alles volgens het boekje. Er is trouwens helemaal geen boekje, alleen een vaag schema waar je bij het begin begint, lijkt mij en niet met ergens waar je wil eindigen.
Dit staat allemaal even los van betreffende paard, ik heb heus begrip voor andersgaande paarden als ze net onder het zadel zijn, maar verwacht geen "oh en ah wat goed." En begrijp vragen als "waarom wordt hij opgericht achter de loodlijn gereden". Waarom krijg je die hals en neus niet naar voren? Daar bij jonge paarden die nog hun balans zoeken, het hoofd juist vaker laag word gebracht dan extreem hoog. Dus dit is voor veel ervaren bokkers een plaatje wat op zijn minst als apart wordt gezien. Dus is er nieuwsgierigheid.

Om antwoord te geven over het van nature zo lopen... we willen graag dat de hals wat naar voren komt zodat het beter de ruiter kan dragen omdat dan de rugspieren meer aangtrokken worden. Deze houding is veel meer wenselijk bij tuigpaarden, omdat het sierlijk is, en die hoeven niets te dragen...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:12

*sorry*

knightloekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:13

Kel2004 schreef: