hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:30

Astragirl schreef:
Ik ga zondag terug rijden, en dan plaats ik fotos!
Van dat op de voorhand lopen is voor haar extra uitdaging, omdat ze namelijk zo is gebouwd. Maar als ik haar vergelijk met vroeger is ze al veel verbeterd daarmee. Dus blijf ik zoals je zegt veel overgangen maken ed. Ik ga zondag beginnen met laag en rond rijden, en zie dan wel hoe ver ik kan gaan dan.
Mijn binnenhand moet ik idd meer ontspannen, en meer ophoudingen maken met de buitenhand. Met stelling heeft ze soms ook moeite, hoe kan ik dit dan oplossen zonder de binnenhand te veel te gebruiken?

geven en nemen..... Dus zet je binnenhand ook niet vast en durf af en toe je hand en je arm helemaal naar de mond te brengen, zodat er waslijntje komt.
Dus stelling vragen, kneden ( kneepjes geven) en geven....

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 12:42

ok, ok i get it! bedankt!
mijn vriend heeft nu al 3 keer van de week gereden en was erg tevreden van haar.

hellgirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:21

Als je ooit eens iemand nodig heeft om foto's te komen nemen als je wat geoefend hebt, ben ik gerust bereid om dat te doen.

Laurier

Re: hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:51

Citaat:
Met stelling heeft ze soms ook moeite, hoe kan ik dit dan oplossen zonder de binnenhand te veel te gebruiken?

geven en nemen..... Dus zet je binnenhand ook niet vast en durf af en toe je hand en je arm helemaal naar de mond te brengen, zodat er waslijntje komt.
Dus stelling vragen, kneden ( kneepjes geven) en geven....

idd...zorgen dat je je buitenhand naar de hals toe doet en je binnenhand van de hals en een klein beetje naar voren... evt. kleine kneepjes geven...

veel succes !

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:53

oh ik was vergeten: zorg wel dat je je binnenbeen eraan houdt he

waarschijnlijk overbodig om te zeggen maar ja

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:58

probeer eens te longeren, heel ontspannen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:00

Het paard met die mooie ronde hals zou jou pony nooit krijgen.
Als je paard een hoge halsinplant heeft en een lange hals heeft kan de hals ronde tonen.

Het beste resultaat krijg je alleen als je paard goed op de buiten teugel loopt en als je hem ontspannen iets opgericht kan laten lopen.

trekken aan de teugels zou ik absoluut niet doen, daar wordt de hals alleen maar korter van.

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:00

maak die nek spieren en een keer flink goed los.. en dan mooi laten inbu7igen..
Succes!

piepelotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:22

Heb even je filmpje bekeken en bij mij kwam ook gelijk...dit paardje is onregelmatig.
Toen ik wat verder/beter keek zag ik inderdaad jouw binnenhand blokkeren. (links).
Zou ze niet wat teuglkreupel kunnen zjn?? Aangezien ze medische is nagekeken.
Daarom terug voorwaarts rijden en binnenhand kan je controleren bij elke wending door stelling vragen teugel van de hals, binnenhand naar voor en aaitje klopje te geven.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 15:41

piepelotje, ja, dat denk ik ook. Je slaat de nagel op de kop.
hellgirlie, van waar ben je wel? ik wil wel goeie fotos hoor...
ik weet ook dat ze nooit een super mooie hals zal krijgen, maar met wat goeie training zal het wel verbeteren hoop ik

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:47

Ik denk dat het een kwestie is van spieren die zich nog niet goed ontwikkeld hebben. Maak voor en na het rijden die nekspieren even goed los d.m.v buigingen etc. En ga er dan mee aan het werk: Inbuigen enzovoorts, ik denk dat je dan een heel eind komt. Succes ermee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:37

Astragirl schreef:
piepelotje, ja, dat denk ik ook. Je slaat de nagel op de kop.
hellgirlie, van waar ben je wel? ik wil wel goeie fotos hoor...
ik weet ook dat ze nooit een super mooie hals zal krijgen, maar met wat goeie training zal het wel verbeteren hoop ik

Een goeie training zal zeker een mooie hals gaan geven, maar als jouw paard net zo arm bespierd is als mijn paard, zal ze die ook snel weer kwijtraken. Onze paarden moeten altijd in training blijven en mogen niet een weekje of 2 flierefluiten, want dan slinkt het weer. Maar als je 2 x per week die pessoa aanhoudt en haar goed over de rug laat lopen, blijf je wel bespiering houden, waardoor je haar weer heel snel opbouwt.

hellgirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:55

ik ben van Brugge. mooie foto's jou foto's zijn dan wel ver van mooi hoor!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:15

hellgirlie schreef:

En jouw commentaar verre van zinvol!

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:49

piepelotje schreef:
Heb even je filmpje bekeken en bij mij kwam ook gelijk...dit paardje is onregelmatig.
.

Ik zie nergens een filmpje?

piepelotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:02

Op Pag twee is een filmpje.

goede Bespiering kan natuurlijk allean maar komen met goed rijden. Als de basis goed is. Daar is hier iets mis. dus als je dat probleem niet aanpakt zal je nooit aan goede bespiering komen.

Astra moet (zoals ik het zie in filmpje, en haar reacties dat paard helmaal is nagekeken) eerst aan haarzelf gaan werken.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:02

hellgirlie schreef:

Hier heb ik ook veel aan.....

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:30

Ok, hier een paar fotos van vandaag. In het begin heb ik ze aan een lange teugel gereden, wt goed ging. Omdat het barkoud was redelijk veel eigenlijk. Mijn vriend moest toen helpen met zijn pa (werken aan solarium) Toen na een eindeloze smeekbede heeft hij er toch een paar gemaakt in 3 min , grrrr, dus alleen in 1 stadium en op 1 zijde. Op sommige momenten hangen de teugels nog iets teveel door, ofwel was het een moment dat ik eens om zelfhouding vroeg. Weet ik niet meer Ik vind dat ze met het diepere wel veel losser is, ik heb geen hangerig paardje meer tussen mijn teugels. Het is nu uiteraard nog zoeken om daar een beetje een bevestiging in te krijgen, maar we werken er dus aan. We zijn geen Anky's en geen dressuurpaarden, remember

Afbeelding

Hier schrok ze van de las-vonken, maar was ze wel los.

Afbeelding

drafje, beetje wazig van in te zoomen, jammer

Afbeelding

beetje dichter, teugels zijn nog iets te los en handen te breed, maar ze liep hier wel heerlijk, in vergelijking met de volgende foto.

Afbeelding

ter vergelijking misschien

Afbeelding

en door de bocht

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:06

Derde foto vind ik fijn om te zien en is idd een hele verbetering met de foto van daar onder die je volgens mij ook op de eerste pagina had staan.Probeer wel je handen bij elkaar te houden.Ik zou ook mijn handen iets meer naar voren doen en het neusje nog iets meer laten zakken.Ik vind de teugels ook niet te lang ze hangen niet in boogjes en je hebt een mooi contact met de mond ik zou mijn handen juist nog iets meer naar voren doen.

Ik vind het wel erg goed van je dat je na best wel wat commentaar nog steeds foto's durft te plaatsen goed van je je leert er ook alleen maar van maar de meeste mensen laten het vaak afweten en jij niet.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:09

Dat ziet er al stukke beter uit! Het commentaar wat je zelf al gegeven hebt, ben ik het geheel mee eens. Het ziet er ook ontspannender uit dan op die ene foto. Maar goed, die ene foto is ook maar een kleine momentopname.
Probeer haar nu steeds iets dieper en ronder te krijgen (niet te gek, maar een beetje meer).

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:22

Bedankt hoor, heb ik nu weer enige hoop
Ik kan er alleen maar van leren, dat is juist.
De volgende keer zal ik mijn handen meer bij mekaar zetten, was nu beetje experimenteren. Ik moet echt zeggen dat het gevoel met haar mond stukken lichter is, echt waar. Ik heb er ook op gelet om veel overgangen te maken in de draf enzo. Op het einde heb ik een zeer goed galopje gehad. Daarna was ze een beetje rennerig omdat ze dan normaal kort gehouden wordt en nu niet. Maar met veel stukjes draven weer goed gekregen dan.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:50

Klinkt als een enorme stap vooruit! Hoe vond je paard het trouwens?

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 23:09

Ze vond het allemaal heel goed, ik voelde echt dat ze meer ontspannen was en tevredener. Heb haar daarvoor een kleine massage ook gegeven

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:18

het ziet er echt al veel beter uit!, ik vind het erg knap dat je dat zo na de tips van bokt voor elkaar krijgt, en vind het ook erg goed dat je iets met de tips doet ..ik zou zeggen ga zo door!!!

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:23

Heeey, super dat het al weer een stuk beter gaat!!! Heel goed van je om er echt aan te werken. Maar probeer haar nog meer op de achterhand te krijgen, en ik weet dat dat moeilijk is. Heel veel suc6 verder.