Ogrande (van Ilona_s)@ work (ZZ-licht)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:02

en dat over die cap ook

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:03

Maar intussen ook 7 pagina's vol, net als mijn topic .

Venetia

Re: Ogrande (van Ilona_s)@ work (ZZ-licht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:53

chalotje schreef:
Volgens mij wordt hier van Z-ruiters altijd gelijk verwacht dat ze dag in dag uit op stang en trens rijden ofzo.....
Er zijn zoveel mensen die op een trensje rijden en alleen de S&T erin hangen op een wedstrijd of één keer in de week op een training.

Goed gezegd, dat vind ik nou ook.
En bovendien, met een trens kun je net zo lomp rijden als met stang en trens. Vriendelijk rijden heeft helaas vaak weinig met de optoming te maken.

IlonaS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:17

Inderdaad al heb je een hele vriendelijke optoming toch wordt er helaas nog vaak onkundig mee om gegaan!
Soms zijn er gewoon hulpteugels, dingen nodig maar weet wat je doet en doe dit onder deskundige begeleiding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:32

Erg leuk paard om te zien, mooi gebouwd, en lekker vol!

Jammer van de slechte(re) kwaliteit foto's!

Meer

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:52

Tjongejonge, gezellig hier.
Het lijkt bij de fototopics wel alsof je naarmate je op een hoger nivo rijdt steeds meer commentaar krijgt...

Ik vind het er wel fijn uitzien.

Anoukie schreef:
Dat van die sporen was eigenlijk gewoon een grapje...

Je kan er gewoon niet tegen dat jij er gezeik over krijgt en Ilona niet.

IlonaS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:21

we gaan binnenkort wat meer foto's op bokt zetten dit was meer even gauw,dan komen er ook een paar foto's van mijn merrie die moet ogrande een x op gaan volgen,ook een erg fijn paard!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:42

Katja schreef:
Sammie schreef:
Onvoorstelbaar dat iemand op zo'n niveau nog daar met d'r handen zit.
Zonde. Ziet er verder wel netjes uit.

Wat is er nou weer mis met haar handen?

Veelste laag...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:07

Ga jij eens lekker naar jezelf kijken!?!

Foto verwijderd, uit profiel andere bokker gehaald zonder toestemming

Bij Ilona is de lijn van de elleboog -> hand -> bit netjes een rechte lijn. Wat is daar mis mee?
(Bij nou zie ik toch echt een knik in die lijn...)

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:29

Karin, ik vind het niet fijn dat je zomaar foto's plaatst zonder mijn toestemming. Ten tweede klopt het wel op die foto. Daar zitten de handen ook te laag, maar daar is dus een reden voor. Die ik hier NIET ga uitleggen, omdat je zo brutaal bent om een foto te gebruiken zonder toestemming.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:32

Hij staat gewoon in je profiel hoor...

Jouw handen zitten daar niet OOK te laag.
Ze zitten daar gewoon te laag. In tegenstelling tot de handen van Ilona.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:35

Volgens mij ben ik niet degene die hier een topic opent op haw, en dus ben jij ook niet diegene die van mij foto's hier zo maar hoeft te plaatsen. Ik vind háár handen te laag punt.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:37

zo blijkt maar weer .. vanaf de zijlijn roepen wat er mis aan is dat kan iedereen wel.

Wil niet zeggen dat je zelf perfect moet rijden om comemntaar te mogen geven, maar wel dat je je realiseerd dat geen mens hier "bokt perfecte" foto's neerzet zelfs Anky niet

De combinatie waar dit topic over gaat geeft mij echt een fijne en goede indruk. En goed is gewoon goed, perfect bestaat niet.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:38

Sammie schreef:
Ik vind háár handen te laag punt.

Hoe kan je dat nou zeggen? Die van jou zitten nog lager!!!

Maar goed, jij weet en kunt het vast allemaal nog VEEEEEL beter...

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:42

Nou het is een vrij land he ieder heeft recht op een mening

dus vind wat je wil verstandiger zou zijn om te leren van de goede zaken niet??

Je kan vinden dat de handen te laag zitten, daar gelijk in hebben da's dan weer en ander verhaal.

Mause

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:44

Sammie schreef:
Ik vind háár handen te laag punt.

Hoezo vind je dat dan? Wat zijn de consequenties van haar handen op deze hoogte?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:50

Ik vind het gehele plaatje er netjes uitzien, maar had haar handen graag wat hoger boven de schoft gezien. Consequenties, weet niet of je daar van zou kunnen spreken, te groot woord denk ik. Je bent sneller en het ziet er imo gewoon nét iets netter uit.

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:55

Sammie schreef:
Je bent sneller en het ziet er imo gewoon nét iets netter uit.

Hoezo sneller?
Dat hangt imo toch van de teugellengte en spanning af?

En dit is, volgens mij training, kan mij voorstellen dat je tijdens een wedstrijd wel, zoals ik van jouw begrijp, het plaatje helemaal af en netjes is.

Mause

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:57

Sammie schreef:
Ik vind het gehele plaatje er netjes uitzien, maar had haar handen graag wat hoger boven de schoft gezien. Consequenties, weet niet of je daar van zou kunnen spreken, te groot woord denk ik. Je bent sneller en het ziet er imo gewoon nét iets netter uit.

zoals jij op jouw paard met een reden zo laag zit met je handen, heeft de TS wellicht ook doelbewust haar handen op deze hoogte. Ik vind het er iig niet storend uitzien, het is tenslotte een training en dan ben je functioneel aan het rijden en niet "voor het mooie plaatje"...

Mause

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:57

Miss_Petit schreef:
Sammie schreef:
Je bent sneller en het ziet er imo gewoon nét iets netter uit.

Hoezo sneller?
Dat hangt imo toch van de teugellengte en spanning af?

En dit is, volgens mij training, kan mij voorstellen dat je tijdens een wedstrijd wel, zoals ik van jouw begrijp, het plaatje helemaal af en netjes is.

dezelfde gedachte!

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:01

ja ik sluit me bij Mause en MissP aan.

Storend is het zeker niet, de verbinding met de mond lijkt netjes dus ja ik vind eigenlijk ook dat er weinig van te zeggen valt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:08

Mause schreef:
Ik vind het er iig niet storend uitzien, het is tenslotte een training en dan ben je functioneel aan het rijden en niet "voor het mooie plaatje"...

Doe je tijdens een proef (als we dat er dan bij gaan halen) niet functioneel rijden dan? Ik neem aan van wel. En volgens mij ben je tijdens je training toch altijd voor die jury aan het trainen (snap overigs wel wat je bedoelt)

Als hier foto's worden geplaatst, dat is een moment opname. Iedereen baseert zijn mening hier op, mijn mening is inmiddels bekend . Storend is een ander verhaal, maar imo net ietsje mooier als ze hoger zaten. Storend is het zeker niet, ik heb het wel eens erger gezien tot mutsfroeten aan toe.

Mause

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:12

Sammie schreef:
Mause schreef:
Ik vind het er iig niet storend uitzien, het is tenslotte een training en dan ben je functioneel aan het rijden en niet "voor het mooie plaatje"...

Doe je tijdens een proef (als we dat er dan bij gaan halen) niet functioneel rijden dan? Ik neem aan van wel. En volgens mij ben je tijdens je training toch altijd voor die jury aan het trainen (snap overigs wel wat je bedoelt)

Als hier foto's worden geplaatst, dat is een moment opname. Iedereen baseert zijn mening hier op, mijn mening is inmiddels bekend . Storend is een ander verhaal, maar imo net ietsje mooier als ze hoger zaten. Storend is het zeker niet, ik heb het wel eens erger gezien tot mutsfroeten aan toe.

Op een wedstrijd pluk je de vruchten van het functionele rijden wat je in een training doet. Daarmee bedoel ik dat je tijdens een training je hulpen zodanig geeft, dat je dát resultaat ziet waar je naar op zoek bent. Dan ziet het er soms misschien wat minder mooi uit. Op een wedstrijd combineer je het functionele met het mooie.

Dat het erger kan, dat weten we inmiddels, getuige de foto uit je profiel...

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:13

Nah "muts-froeten" is natuurlijk helemaal uit den boze ..

maar goed jij vind het een mooier beeld. Anderen vinden het niks afdoen aan de foto's en de oefeningen ..

En Funcrioneel rijden kan er in bepaalde gevallen écht anders uit zien dan in de proef vind ik. Een paard een keer een schup geven mag ook niet in de proef, maar kan op zijn tijd wel erg functioneel zijn

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:14

Ach Mause het is maar net welke foto je eruit pakt hé.