inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:03

Vind het een beetje onzin om een topic te moeten sluiten voordat het meisje wat aan het rijden is de kans heeft gehad om haar te verdedigen. Al is er in mijn ogen geen verklaring voor dit rijgedrag en al helemaal geenmanier om het goed te kunnen praten.

Maar ik geloof ook echt niet dat deze pony iedere dag zo gereden wordt, want zijn bespiering is helemaal niet verkeerd, en zou hij iedere dag zo lopen dan zou hij er absoluut niet zo goed uitzien.

Kijk nou eens naar de oren van deze pony endurf dan nog eens eerlijk te beweren dat deze pony zo lekker ontspannen loopt.. Zonde hoor, want wat een droppie van een pony

Kyno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:04

Dat is waar.

Maar ik denk niet dat een kind van 8 zelf op het idee komt om haar pony een slof om te doen.

Waar ik natuurlijk niet mee wil zeggen dat het moet kunnen, want die slof zit véél en véél te strak.

Ik snap uberhaupt ook niet waarom een kind van 8 met een slof moet rijden, maar de reden waarom laat ik aan die mensen over.

In elk geval kan er wel wat vriendelijker met dat beestje worden omgegaan.
Het lijkt me een fijn paardje.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:05

Pfft weer bokkertjes weer us...
Oke ik begrijp ook wel dat het niet deugd blablabla maar zeg het dan één keer en nokt er dan mee.
Want je ziet ook gewoon steeds dezelfde mensen die er 6x ingooien ja zit te strak ja hij zit te strak klaar...
Als ik mijn slof gebruik wanneer ik een tijd niet op men pony heb gereden zit de mijne ook ooit wel eens strak(daarvoor gebruik ik de mijne ivm men rug).
En ik geloof van de mensen die wel eens met slof rijden hem ook wel eens te strak hebben gehad hoor al was het maar een keer en was het niet de bedoeling....
Hier ff bewijsje dat haar moeder wel op hoog niveau rijd:
Dit is geloof ik uit 2004 ofzo

LIEMPDE - Young Rider Wendy Fokker bracht afgelopen weekend haar paard O'Benjamin aan de start in twee ZZ-Licht rubrieken in het Brabantse Liempde. Ze wist beide proeven winnend af te sluiten met respectievelijk 64,22% en 63,39%. Nicole Brouwer wist met Noran (v.Balzflug) een tweede en derde prijs te winnen. Vai Bruntink reed Mimosa II in de eerste proef naar het rode lint en in de andere proef ging de derde plek naar Jenny Pullen met Presley (v.Jet-Set D).JH.
(overname niet toegestaan

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:05

miss_monty schreef:
jezus.. wat je ontspannen noemt zo kan zelfs de slechtste ruiter met het slechtste paard nog zijn paard in de krul krijgen...

dit hebben we al 600x gehoord nu weten we het wel

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:07

tja, om nou te zeggen dat dit erg vriendelijk is?! Maar ja, verder vind ik het wel een leuke pony. Het probleem waar ik over struikel is dat als ze concours hebben, ze haar handjes netjes voor haar houdt en met een stil handje een proefje doorstuurd... Waarom kan dat dan thuis niet ook zo??

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:09

Dustinlover schreef:
Pfft weer bokkertjes weer us...
Oke ik begrijp ook wel dat het niet deugd blablabla maar zeg het dan één keer en nokt er dan mee.
Want je ziet ook gewoon steeds dezelfde mensen die er 6x ingooien ja zit te strak ja hij zit te strak klaar...
Als ik mijn slof gebruik wanneer ik een tijd niet op men pony heb gereden zit de mijne ook ooit wel eens strak(daarvoor gebruik ik de mijne ivm men rug).
En ik geloof van de mensen die wel eens met slof rijden hem ook wel eens te strak hebben gehad hoor al was het maar een keer en was het niet de bedoeling....
Hier ff bewijsje dat haar moeder wel op hoog niveau rijd:
Dit is geloof ik uit 2004 ofzo

LIEMPDE -
Young Rider Wendy Fokker
bracht afgelopen weekend haar paard O'Benjamin aan de start in twee ZZ-Licht rubrieken in het Brabantse Liempde. Ze wist beide proeven winnend af te sluiten met respectievelijk 64,22% en 63,39%. Nicole Brouwer wist met Noran (v.Balzflug) een tweede en derde prijs te winnen. Vai Bruntink reed Mimosa II in de eerste proef naar het rode lint en in de andere proef ging de derde plek naar Jenny Pullen met Presley (v.Jet-Set D).JH.
(overname niet toegestaan

Dat is haar moeder niet hoor; bovendien is een youngrider maximaal 21 jaar, beetje jong om dan al een kind van 8 te hebben of niet??
Er heeft wel eens een stukje over dit meisje en haar zusje op de site van www.dressuurstalvanbaalen.nl gestaan, maar dat kon ik niet meer vinden. Daar staan ook wel wat stukjes over de Wendy Fokker (en haar moeder Inge)
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 30-11-05 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:10

missmiekie schreef:
tja, om nou te zeggen dat dit erg vriendelijk is?! Maar ja, verder vind ik het wel een leuke pony. Het probleem waar ik over struikel is dat als ze concours hebben, ze haar handjes netjes voor haar houdt en met een stil handje een proefje doorstuurd... Waarom kan dat dan thuis niet ook zo??

het gebeurd misschien wel niet ALTIJD zo maar was dit gewoon 1 x

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:11

leuke foto's zeg behalve die slof maja ik bemoei me er niet mee maar de foto's zijn wel goed gelukt

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:12

Elena schreef:
paardje2005 schreef:
waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. zal haar het een zorg zijn dat die pony elke dag spierpijn heeft en over een paar jaar zijn hoofd niet eens meer normaal recht op kan doen, toeminste als ze elke dag zo rijdt!

en omdat ze 8 jaar is mag ze haar pony zo behandelen?zet dan niet je kind op een pony als ze nog geen krecht genoeg heeft om hem normaal te rijden.een kind van 8 jaar met sporen zweep en slof.belachelijk!iemand zou die moeder eens een rotschop moeten verkopen

oke, nu maak je kinderen van 8 jaar heel erg belachelijk!
mijn zusje reed ook al heel hoog toen ze 8 jaar was, het zijn heus geen peuters!

en kinderen van 8 jaar, de meeste die ik ken, zorgen goed voor hun pony, poetsen eten geven enz. hun pony word niet klaargemaakt en hup kind erop en rijden. ze geven ook echt om hun pony, het gaat niet alleen om het rijden!

en ja, ik weet dat er al getemd is, maar vind dat er nu echt onderhand een slotje op moet komen.

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:12

ik vind dat dat elastiek op te stikke is veelste strak
en ze zit te veel naar voren kijkent kvin der ook om eerlijk te zijn wel wat klein voor dat beesie
maar voor de rest LEUKE FOTOS

Kytha

Re: inrijfoto's van Rachell op C-pony Hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:13

Ik denk dat de persoon in kwestie nu wel genoeg aangevallen is.
Ik praat dit absoluut niet goed, maar waarschijnlijk heeft dit meisje echt niet zelf bedacht dat ze haar slof zo strak doet.
Ben benieuwd naar haar eigen reactie.
Wel een ontzettend leuke pony trouwens!!

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:14

Zo de oefening voor koprol zo te zien..
jammer dat er zo om gaat met zo'n gaaf beest!

Maar integendeel is best zwak (van elke bokker) om zo te gaan reageren tegen een meisje van 8, ieder heeft z`n eigen methode, ook al zijn wij het er niet mee eens, een kind van 8 kan zich tegen bijna stuk of 50 bokkers neit verdedigen dat de slof te strak zit.

Ik denk dat als je een berichtje plaatst, je er ook wel wat meer tips/commentaar in mag neerzetten en niet ; ''DIE SLOF...... '' maar aan tips heeft dit meisje véél meer.

Ben wel benieuwd hoe ze het doet bij het proefje, ZONDER slof..

Ze moet in dr galop wel op dr bips zitten, misschien beugels gaatje langer en op dr handen letten

Lorenzolover, daar heb ik nog noooit van gehoord!
TE KLEIN, haha laat me niet lachen, beter dan die miepies die véél te groot zijn, iedereen groeit, dat kind ook wel hoor

Wat een schatje die pony!

[Slotje zou denk ik wel het beste zijn voor dit topic..??]

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:18

Elena schreef:
missmiekie schreef:

het gebeurd misschien wel niet ALTIJD zo maar was dit gewoon 1 x

ik doelde niet alleen op dit meisje in het bijzonder, ik ken er zo wel meer die thuis zo rijden en dan als ze concours hebben, handjes voor en rijden en dan thuis komen met eerste prijzen en dikke vette winstpunten, dan denk ik van: tja, als het zo moet?!

Lieke_wuiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:21

Ik sluit me helemaal aan bij dit commerntaar

verder leuke pony

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:24

Zo, ik heb alle 7 pagina's gelezen is hij nog maar een halve dag open? Hahaha dat is echt heel grappig.. Volgens mij mag jij in 't guiness book of records, voor de meeste reacties in de korste tijd
Leuk paardje, kijk de slof is natuurlijk wel een beetje minder, maar ik neem aan dat dat voor een bepaald streef doel is of voor een probleem(dat betekent niet dat 't acceptabel is)

Verder geleidelijk de slof eraf, per dag bijvoorbeeld ipv dat je een uur ermee rijd drie kwartier, en zo elke week/halve week een kwartierje korter, in ieder geval 't begin en 't einde, want je maakt (ondanks je 't niet echt doorhebt)'m goed oppakt..(strak)

Hij heeft echt een prachtig kleurtje, en ook een leuk koppie, erg knap, ik doe 't je niet na, toen ik 8 was was ik nog in mijn penny-fase

Veel plezier en trek je niet teveel aan(als je 't leest) van de mede-bokkers want meer dan de helft is nog niet hoger dan de L

Nou in 't vorige topic zit je heel mooi, en loopt hij ook heel mooi Noujah nogmaals veel plezier!

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:28

Pas op met je woorden nikki, denk toch zéker dat meer dan de helft van de bokkers flink boven de L zit ..

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:29

Ik heb niet heel het topic gelezen, zie wel dat de amazone erg jong es, dus dan houden we daar even rekening mee Over de pony, ik vind het een heel leuk en knap diertje maar die slof mag wel wat losser, hij word nu in de houding gedwongen. Verder vind ik het een mooie combinatie

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:30

je begrijpt mijn punt toch Yentl

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:33

Oke, dan kom ik nu even met mijn grote bek..

ten eerste... : reageer niet op een slof als je er zelf nooit mee gereden hebt!!( ik bedoel meer ervaring ermee hebben!!)
Je hebt er dan geen hol over te zeggen of t paard wel/niet ontspannen is, foto's zeggen niet alles

ten tweede: ik zelf vind de slof te strak, ze rijd hem goed rond, maar hij mag wel wat meer strekken.. dus iets minder slof contackt.

ten derde ben ik het met meerdere eens, dat het ruitertje aangevallen wordt, terwijl ze dit zelf nog niet eens heeft gelezen..

ik weet dat het altijd hetzelfde gezeik is over een slof, maar een slof kan je goed en fout gebruiken!
ik zeg niet dat ik het er diervriendelijk uit vind zien, maar als jij je paard in de krul trekt (ervaring met lastige paarden) dan strek ie echt niet , en dan draaft ie niet zo voorwaarts, dan hangen ze als een gek in je mond, en zie ze dan nog maar eens ontstpannen te rijden..

dit is mijn mening, k kan het mis hebben, dat is jullie mening, ik hoef hier verder geen commentaar op en anders (beetje aardig) via de PM

overigens de pony, leuk mooi goed gebouwd beessie!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:36

Jolliegirl schreef:
ten eerste... : reageer niet op een slof als je er zelf nooit mee gereden hebt!!

Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik heb wel bedacht (en gezegd!) dat een slof in handen van goede ruiters een prima hulpmiddel is. Maar zoals je op de foto's kan zien kan het paard z'n hoofd alleen maar achter de loodlijn houden, dat noem ik geen goed gebruik.

Ik ken meerdere bokkers die een slof prima gebruiken.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:37

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:37

daarom zeg ik ook niet hoe ik 't vind (over de slof) alleen dat 't heel strak oogt Ik heb er nog nooit mee gereden

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:39

dat lijken hele verschillende pony's Op die andere topic lijkt hij veel kleiner, verder rijd ze mooi, maar als hij nooit met slof gereden wordt, waarom dat de eerste keer gelijk zo strak? 't hoor eigenlijk nooit strak maar toch

Jolliegirl

Jus_dOrange schreef:
Jolliegirl schreef:
ten eerste... : reageer niet op een slof als je er zelf nooit mee gereden hebt!!

Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ik heb wel bedacht (en gezegd!) dat een slof in handen van goede ruiters een prima hulpmiddel is. Maar zoals je op de foto's kan zien kan het paard z'n hoofd alleen maar achter de loodlijn houden, dat noem ik geen goed gebruik.

Ik ken meerdere bokkers die een slof prima gebruiken.

ja dat ben ik zeker met je eens, maar je snapt wat ik bedoel?
mensen die gelijk hun mond opentrekken en commentaar gaan geven..
maar over de pony en de loodlijn, dat ben ik zeker met je eens

YentlKG

Re:

Citaat:
Je hebt er dan geen hol over te zeggen of t paard wel/niet ontspannen is, foto's zeggen niet alles

Achjoh, kijk zelf die foto's nog eens goed door, denk je dat ze in het echt helemaal met een super losse slof rijdt? en die op de foto alleen ERUG strak lijkt
Het is wel zo, dat als dat meisje nog (véél) langer door zou rijden met ZO'N strakke slof, dat het paard zekersteweten een verkeerde houding neemt

Ik vind het wel een super combi