4 jarig paard springt over de 2.15m !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: 4 jarig paard springt over de 2.15m !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:12

panache schreef:
dat arme paardje weet niet dat dit super slecht is voor hem en springt wel.. !

ik noem dit geen hard voor dieren hoor ga dan dat doen bij hoogspringen bij mensen en niet die arme diertjes hier voor gebruiken !

harT

en ga niet in penny taal zitten typen,maar houd het gewoon reeel.
tuurlijk is het niet normaal om zon jong paard zo hoog te laten springen.
als je dan een paard eens overstresst en in de vernieling wilt laten lopen,moeten ze vooral doorblijven oefenen op deze hoogte,maar ikgeloof niet dat ze dit wekelijks oefenen. dus het zal nog wel goed gaan.

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:15

libke schreef:
absoluut NIET mee eens , paarden die Grote prijs lopen zijn daarop getraint dat zijn topatleten daar is als 4-5-6 en zevenjarige aan getraind om op dit niveau te komen ,hun gestel is daarop getraint en kan dat aan . Deze jonge paarden zijn mss zo uit de wei geplukt een paar weken (hopelijk) voordien en doen dit dus zonder training of mss hooguit een paar keer oefenen . Ik herhaal nogmaals dat ik het nut niet zie van zo'n wedstrijd , doe het in Godsnaam tot 1.20,1.30 ofzo en beoordeel ze daarop . Ik kan me niet inbeelden dat die paarden plezier beleven om naar zo'n joekel van een hindenis opgejaagd te worden ,die houden er eerder een trauma aan over in mentaal opzicht dan .
Puissances zijn daarom ook afgschaft want je moest er een apart paard voor aan houden want die die een krachtproef konden lopen maakten brandhout van een simpel 1.50 proefje ,dus die verdienden de haver niet

Ik zeg ook niet dat dit niet slecht is voor het paard, want dat is het wel. Maar ook een 1.60 parcours springen is slecht voor een paard. En op een hindernis van 1.20 - 1.30 kun je toch niet zien hoe voorzichtig het paard is en hoeveel uithoudingsvermogen hij heeft?
Don't get me wrong, ik ben het hier ook niet mee eens, maar topsport is per definitie niet goed voor een paard. Ik blijf erbij dat dit (als het een keer gebeurd) niet zoveel slechter is dan 20 1.60 parcoursen ook al heeft het paard daarvoor getraind.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:25

Zack schreef:
@saar
heb jij wel enig idee wat er in een paarden lichaam gebeurt?

@lowara
neej, gaat jullie alleen maar om het geld.

Alsjeblieft zeg!! Hier kan IK boos om worden!
Ga lekker tegen die mensen lopen zeiken die dit doen en niet tegen lowara!

& jij bent zeker een paardefluisteraar dat je zo goed weet wat er in een paardenlichaam omgaat?!
Kom op hoor!

Als dit vaker zou gebeuren, zou het idd niet goed zijn. Maar van 1 keer gaan ze echt niet dood ofzo hoor!
Pff sommige hier op bokt zijn net kleine kinderen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:31

Citaat:

Als dit vaker zou gebeuren, zou het idd niet goed zijn. Maar van 1 keer gaan ze echt niet dood ofzo hoor!
Pff sommige hier op bokt zijn net kleine kinderen

neej idd van 1x gaan ze echt niet dood

enne kom je er nu pas achter dat hier ook kleine kinderen op bokt zijn
de kleinen bemoeien zich overal mee,maar wel ontkennen dat ze geen penny lezen...
achja verder ga ik er niet op in.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 01-10-05 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:37

Maar die ene keer kan grote gevolgen hebben.
En als we het nu toch over Pennys hebben. Dan moet ik zeggen dat Meiske16 hoog scoort op het penny gehalte!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:00

Beetje jammer van je Sorane, dat je weer iemand persoonlijk aan moet vallen.. Doe dat dan via de pm of hou anders die reacties voor je!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:02

Sorane schreef:
Maar die ene keer kan grote gevolgen hebben.
En als we het nu toch over Pennys hebben. Dan moet ik zeggen dat Meiske16 hoog scoort op het penny gehalte!

Volkomen mee eens..voelt zich al heel volwassen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:06

Alsjeblieft mensen. Jullie ook als jullie gelijk mensen hier persoonlijk gaan aanvallen. Ook dat is kinderachtig. Doe dat lekker over PB. Want in dit topic gaat het over dat paard. Niet over penny's o.i.d.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:17

Mocht de eigenaar van dit 4 jarige paard meer geld vangen dan dat hij/zij er op fatsoenlijke wijze voor zou krijgen adviseer ik hem/haar van de overwinst een hersenscan te laten maken.
Dit heeft toch niets te maken met springen, dit is de grootst mogelijke onzin die er bestaat het staat gelijk aan een kind door rood licht laten oversteken als er een auto aankomt kijken of hij/zij heel de overkant haalt.
De Ego van de eigenaar zal wel groot zijn geweest na deze aktie maar of die van het paard erzo van opgeknapt is ??????

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:24

jeetje..Er is hier veel losgebarst in dit topic
Ik ben het eigenlijk wel eens met *marJoo_*
het heeft geen zin om degene die dit topic heeft geplaatst, op zn kop te geven.
Verder geen commentaar meer.

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:30

jeetje die springt echt hoog!! niet normaal meer gewoon voor zo;n jong paard

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:32

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:35

hallo
even rustig allemaal
ik eeen foto in een topic gezein waar een paard MET ruiter over de 2.20 spingt en die zal ook nbiet ouder als 8 jaar zijn

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:50

Zonder de TS had dat paard ook die hoge sprong gemaakt dus TS aanvallen is inderdaad erg overdreven.
Het is slecht voor het paard dat weet denk ik iedereen.
En dat is ook meerdere malen uitgelegt in het topic.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:53

Met of zonder ruiter t is gewoon slecht voor een paard. Maarja die mensen denken toch alleen maar aan het geld misschien komen ze er vanzelf wel een keer achter als het fout gaat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 12:00

Ik ga hier na zeven pagina's voorlopig een slotje op zetten en de mod van HAW er naar laten kijken om te zien als er wat gesplit moet worden of mensen aangesproken. Die zal dan verder ook wel oordelen als het topic terug open mag.