Verrichtingsonderzoek Ermelo 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Verrichtingsonderzoek Ermelo 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:53

gomir schreef:
Die was of heel nadrukkelijk met de hand heel hoog en heel veel druk aan het rijden of hij had het paard helemaal los. Misschien weet iemand hier wel waarom? (weet niet wie het was ))

Gert van den Hoorn denk ik.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:02

Afbeelding

Kreupele Davignon....
Afbeelding

beetje stout!

Afbeelding
De paddox, imo veel te simpel draven en beetje douwerid dier, lijkt me niet fijn te rijden.
Afbeelding

Afbeelding

en johnson

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:04

Zo he...
Hier zitten zeker een paar lekkere dingen bij!!
Die KrackxJazz vind ik wel een mooi beesiej, maar er zitten cker nog een paar erg leuke dieren tussen!

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:33

De Heartbreaker was mega stout en Wout Jan kreeg hem dan ook niet echt bij de les, volgens mij kan hij een betere sprong laten zien dan dat ie nu deed. De HoustonXJazz kan er ook heel wat van, wat een brutale hengst, hij kwam aan de hand binnen, hij keek eens naar het publiek zo van "ik ben echt niet bang voor jullie hoor"....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 21:20

De Houston was vorige keer heel braaf. De heartbreaker was toen ook al heel lastig, wat een etterbak, kan me goed voorstellen dat ze die op karakter zouden laten staat!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:28

Weet iemand ook hoe 115 het gedaan had?
Ben daar wel benieuwd naar..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:39

Die ruiter bedoelde ik idd

Ik vond de Contendro een heel fijn paard(vond ik al na de video van Den Bosch). Wel iets hoog in het kruis. Fijn lopen en heel simpel springen. Vond hem wel minder spectaculair dan in Den Bosch, maar ik denk dat dat met de tijd nog wel komt onder de man

De Krack x Jazz(115) liep fijn, maar vond ik nog wel regelmatig wat uit balans. Onder de testruiter vond ik hem niet zo uit de verf komen en kwam hij ook een paar keer flink in protest.

De Heartbreaker zat in de laatste groep, die heb ik niet gezien

Ik vond zelf de Contendro, Quite Easy en de Numero Uno hele fijne paarden. Laatste twee kwamen door spanning niet helemaal goed uit de verf, maar denk dat het wel hele fijne paarden zijn
Voor mijn eigen merrie was ik wel erg gecharmeerd van de For Pleasure. Had ik nooit verwacht van tevoren en op de foto's vond ik hem ook niet zo aanspreken(had hem nog niet live gezien), maar in het echt was ik er wel over te spreken. Mooi groot en massaal langelijnd paard. Correct bewegen, simpel springen en leek vooral erg nuchter

Voltaire x Joost vond ik ook erg fijn. Heel correct paard, viel niet echt op omdat hij zo constant en gelijkmatig rondliep(liep met de numero uno en indoctro in de baan ), maar maakte wel een hele fijne sprong.
Op de sprong echt een van de beste paarden van vandaag. Hij liet zich gewoon heel fijn zien, leek heel relaxed.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 07:42

Is niet de eerste stoute Heartbreaker en zal ook niet de laatste zijn. Laat hij tussen de stoute momenten wel kwaliteit zien??

Tja johnson lijkt onder het zadel toch wel weer de lossigheid in beweging en lijf en buiging in gewrichten te laten zien die ik graag zie. Nu nog kijken of ik 11 november vrij kan krijgen...

SigridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:28

Weet iemand of er nog een tussen beoordeling is en zoja welke datum en wanneer de eindbeoordeling is?
De Indoctro x Notaris zit er nog steeds bij en aangezien dit een fokproduct is van de ouders van een goede vriendin wil ik graag gaan kijken bij de laatste beoordeling (Leg dan ook vast een flesje champagne in m'n auto, je weet maar nooit )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:25

Volgens mij worden woensdag over twee weken(19de) alle paarden door de springruiters gereden(staat wel op de site)

De eindbeoordeling is op vrijdag 11 november.

Weet niet of er verder nog tussenbeoordelingen zijn, volgens mij niet

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:34

ik vind nr 101 echt een geweldig dier

Norma_jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:26

@ samsam heb je nog meer foto's van de davignon?
@ gomir hij zit er raar op maar hij krijgt ze aant lopen das apart gewoon vond je ook niet? en hij durft ook voor een dressuur ruiter potjandikkie.. @ samsam heb je nog meer foto's van de davignon?
@ gomir hij zit er raar op maar hij krijgt ze aant lopen das apart gewoon vond je ook niet? en hij durft ook voor een dressuur ruiter potjandikkie..@ samsam heb je nog meer foto's van de davignon?
@ gomir hij zit er raar op maar hij krijgt ze aant lopen das apart gewoon vond je ook niet? en hij durft ook voor een dressuur ruiter potjandikkie..

Norma_jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:27

sorry voor 3x dezelfde tekst moet nog ff oefenen ben blondje;)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:30

Geeft niet hoor

Ik vroeg me af waarom hij zo reed. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Op zich is het wel goed om een keer te kijken of ze willen sluiten, maar ik vond hem wel heel veel met de zweep erbij komen. Zo apart vond ik die paarden trouwens niet gaan lopen. Misschien dat ik net de verkeerde stukken gezien heb hoor, zag vooral heel veel spanning en knorrige paarden. Lef had hij wel ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 22:09

ERMELO - Na afloop van de tussenbeoordeling afgelopen woensdag heeft de KWPN-hengstenkeuringscommissie bekend gemaakt dat voor vijf hengsten het verrichtingsonderzoek beëindigd wordt. Dit zijn achtereenvolgens: cat.nr. 78 Pacific x Nimmerdor, 90 Sunny Boy x Aktion, 93 Polansky x Jazz, Chellano Z x L.Ronald en 113 Riverman x Flemmingh. Cat.nr. 74 Quite Easy x Galoubet B is om veterinaire redenen doorverwezen naar het voorjaarsonderzoek 2006. Het onderzoek wordt vervolgd met 11 dressuurhengsten en 13 springhengsten.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:09

wie heeft er een foto van de voltaire x cassini? nummer 698 geloof ik..

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:12

Kruisjes.. Ik had ze graag willen zien

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:24

Is er vandaag nog iemand geweest?

Alle paarden zijn vandaag gesprongen, ook de dressuurpaarden