Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Clinic Laurens van Lieren op Hippiade 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:42

missnynke schreef:
ik heb hem op het nk zien rijden en toen was ik onder de indruk, maar dit vidn ik er niet vriendelijk en ontspannen uitzien, ik vind het absoluut geen mooi gezicht dat het paard achter de loodlijn loopt....

Zo loopt Ollright thuis ook hoor Niets mis mee...

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:42

jannico schreef:
Geef mij is een reden waarom dat paard niet vrolijk kijkt ? omdat zijn oren gericht zijn op de ruiter ?

Misschien nog een lesje bij Pat, betreft de uirdrukkingen van het paard?

Een paard wat zn oren zo in de nek heeft, is echt niet vrolijk!

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:54

Waar gaat de discussie nu over? Toch niet over het rijden met of zonder bit?
Volgens mij werd er in eerste instantie commentaar gegeven op de manier hoe Laurens die zwarte merrie reed; vaak te diep en met veel stang. De oorzaak daarvan was volgens velen het hete karakter van dat paard. Toen heb ik nog maar eens wat olie op t vuur gegooid door een foto van Laurens met Ollright te plaatsten, waar ie zijn kin helemaal op de borst heeft. Tuurlijk dat is ook een momentopname. Toch vind ik dat er van zo'n ruiter geen goed voorbeeld uitgaat. Je mag er toch niet vanuit gaan dat wij dit thuis ook allemaal gaan doen? Dat is niet weggelegd voor de meeste amateurs. Het heeft idd geen zin om de hele discussie over LRD en Rollkur hier nog eens over te doen. Het gaat mij er ook niet om om Laurens aan te vallen, maar ik denk dat het wel goed is om over deze manier van rijden na te denken en dat dit niet thuis moet worden nageaapt!

Francisca87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:58

Mee eens!

Ik plaatste een paar bitloze foto'tjes om te laten zien dat je zo ook netjes en verzameld kan rijden én omdat ik de foto's zelf erg mooi vind! ( ik kon het niet laten )

Verder is dit denk ik inderdaad een vrij loze discussie, er wordt iets te veel aangevallen voor een "normale" discussie...
Het is denk ik gewoon goed om over de verschillende manieren van rijden eens na te denken, en iedereen moet natuurlijk gewoon zijn manier kiezen!
Laatst bijgewerkt door Francisca87 op 08-09-05 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:05

Mireille1970 schreef:
jannico schreef:
wou niet direct met dit soort fotos op de proppen komen .Maar met deze fotos word mijn punt wel benadrukt .Zeker met foto 2...

Vind je?

Kijk eens goed dan...

En denk je dat het niet eerst is aangeleerd met bit en vervolgens zo is aangescherpt dat het ook zonder bit lukt? Beetje naief...

(wel eens geprobeerd een hete zadelmak te maken zonder bit en dan Grand Prix klaar te maken...?)

erhm ken jij pnh ? je begin met 1 touw.En jah eddy heeft zijn huidige paardje wat hij gebruikt op shows (opnieuw) zadelmak gemaakt zonder bit.En ik durf de gok te nemen (compleet op eigen risico) dat hij net zo heet zoniet heter was als dit paard.

@Miss_petit ooit een paard echt zijn oren in zijn nek zien leggen ? (als uiting van ontevredenheid) .Geloof me dit komt niet eens in de buurt.

Loze discussie of niet het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen.Ik geef gewoon een mening en verwacht dat ik dan ook een mening terug krijg.Of deze mening nou overeen komt met die van mij of niet doet er niet toe.Als ie overeenkomt zijn we het met mekaar eens komt ie niet overeen heb je iets wat een discussie heet
Laatst bijgewerkt door jannico op 08-09-05 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:06

Even over Parelli...ik rij zelf 'gewoon dressuur' maar ben laatst naar een Parelli clinic geweest en heb er nu veel van gezien op dvd en van een stalgenoot, en er worden echt ongelooflijke dingen met een paard gedaan, allemaal op basis van op een natuurlijke manier communiceren met een paard. Dus nee, er wordt niet eerst met een bit naar Grand Prix gereden. Maar goed, dit was even heel erg offtopic.

Ik vind het toch jammer dat veel mensen die hier een mening klaar hebben, niet zelf zijn geweest bij de clinic van Laurens. Mensen die fan zijn, voelen zich meteen aangevallen en roepen dat het momentopnames zijn etc. Ik ben ook 'fan' van alle topdressuurruiters en kijk er graag naar maar dit was gewoon niet het ideale plaatje, voor deze keer. Misschien is het de volgende keer weer heel anders. En ik weet zeker dat iedereen die maar een beetje verstand heeft van dressuur en er zelf bij is geweest er net zo over denkt.

jannico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:13

Jura : Ik weet niet of je op mij doelt met een mening klaar hebben.Maar wil toch even iets verduidelijken.Ik heb nergens gezecht dat hij overal een slechte ruiter is.Maar op deze fotos vind ik hem wel slecht.Hij maakt gewoon een fout hoe je het went of keert.Daar heb ik een mening over voor de rest niet.

Ik ben niet de gene die gaat oordelen of een ander wel of niet de goede keuze maakt met zijn stijl van rijden (dresuur wetern pnh etc)Rijden doe je (imo) met gevoel en in eerste instantie rij je op de manier waar je je prettig bij voelt.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:30

Er wordt gezegd dat 'Lau' ( ) een 'foutje' maakt..maar het is niet alsof hij even de stang naar achter trekt...kijk dat is een foutje
Dit is geen fout, hij weet dat hij de stang zo hard trekt, doet het bewust. Toch vraag ik me af waarom het nodig is, is dat paard zo slecht op zijn zit en been? Een correctie is natuurlijk geen probleem, even corrigeren, tuurlijk, geloof ik ook in. Maar de stang ligt de hele tijd zo, dus tja valt ook niet onder corrigeren denk ik..

Ik weet niet, ik denk dat omdat hij doet iedereen juist aanneemt dat het wel goed zou zijn, zou je zelf ook met zo'n strakke stang gaan rijden? Lijkt het je fijne voor je paard? En tja de vos zal er niet 'boos' opreageren, omdat hij het gewend zou zijn, als Laurens altijd zo rijdt.

Weet je ik kan het zelf echt niet 'beter' hoor, ik weet voor mezelf dat het niet ZO zou doen, dus als dat beter is, dan kan ik het misschien wel

............whatever...........

annet1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:41

ik vind hem in het begin wat meer opzitten als een springruiter.... maar hij gaat steeds rechter zitten...wel respect voor m'

justmehere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:51

hallo mensen,
wat een gezeur allemaal maakt ook niks uit heel evn over bitloosrijden, zo heilig is dat bitloosrijden ook niet waar is de druk die het paard dan op de neus voelt erg grof. Waarom zijn anders paarden die normaal op bit niet goed te rijden zijn op hackemore dan zo scherp omdat zoiets ook een scherpe inwerking heb.
Laat ik duidelijk zijn ik rijd het lieft op een gewoon dubbelgebrokken bitje. En voor jou speciaal ik denk heel goed om mijn bloeddruk hoor!!!! ik kan me er verder niet echt druk om maken maar ik snap niet als een duits blad zeurt over trainingsmethodes staat iedereen op de banken dat het oneerlijk is en nu zit iedereen zelf zo te zeuren over een paar foto's waar hebben we het over!!!!
groetjes

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:57

Ik zet de topic op slot, aangezien het niet echt meer verloopt zoals wenselijk is.