Rare Sprongen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Rare Sprongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:12

overdrijven is ook een vak hè?
Wat maken jullie hier een enorme olifant van! (ja, ik val in herhaling maar dat ik schijnbaar nodig).
Iedereen moet toch zelf weten wat te doen met zijn of haar paard.
Dit is een verzorgpaard maar ik ga er vanuit dat de eigenaar het goed vind.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:25

ik denk dat de eigenaar niet eens weet waar de berijder mee bezig is....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:28

Tjees, het is niet eens haar eigen paard............. Ik hoop dat de eigenaar hier niet achter komt, want van mij had je een ticket to the never come back line gekregen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:31

KiWiKo schreef:
Tjees, het is niet eens haar eigen paard............. Ik hoop dat de eigenaar hier niet achter komt, want van mij had je een ticket to the never come back line gekregen

Idem
Vind het er niet echt fijn uitzien!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:43

Lijkt me wel dat de eigenaar het weet..
En als het zo iemand is die nooit komt kijken kan diegene zijn paard beter verkopen.
Ik heb wel eens erger gezien hier op bokt!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:45

het lijkt me niet eerlijk gezegd

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:51

weet je...zoek het lekker uit met z'n allen!
We hebben gelukkig niet allemaal het talent om mensen lekker (anoniem)zwart te maken.

nou daaaaaag!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:54

hmmmmm ik maak niemand zwart en echt anoniem ben ik ook niet, als je een klein beetje moeite doet heb je zo mijn telefoonnummer

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:56

af en toe doe ik ook wel is zo.. maar niet zo hardhandig.. natuurlijk oogt dit niet super maar 't is ook niet lekker voor je paard.. als ik mijn paard opfok hou ik gewoon normaal de teugels, en dan klik ik ook met mijn tong.. en dan van JAH jimmy JAH! maar niet zo ophouden.. je kan beter dan ophoudingen maken.. ipv dat je hem gwn in zijn mond trekt.. want ik zie ook niet echt dat hij zijn oren naar voren heeft ofzo
Nu ik kijk, 1 foto.. maar hij zit eigenlijk meer te twijfelen (NA MIJN GEVOEL) zo van, wat moet ik hier nou mee? harder lopen? zachter lopen?
Ow nu ik er aan denk Heb ik een heel leuk verhaaltje daar over..
Mijn paardje was ook altijd vet opgefokt enzo.. dus dan laat ik hem uitrazen pak ik hem weer op om wat ontspanning erin te rijden, op 1 dag wou ik kijken of 't me lukt om hem gwn zo snel mogelijk verzameld te rijden (jah jah ) stopte ik liet ik hem achterstappen en op 't moment dat ik dacht dat dit zijn laatste stap was gooide ik hem iets van voren los en liet ik hem weer door razen..

Na dit een paar keer gedaan te hebben kreeg hij er genoeg van.. toen ik achteruit liep, weigerde hij.. ik reed naar een muur toe zodat hij iig niet vooruit kon lopen en hem wéér achteruit kon laten lopen... voren ophoudingen maken en aandrijven.. praten tegen hem enzovoort.. totie dacht van: Jah daag nikki! hij ging er vandoor en stopte in 't midden ik stapte af en ging aan de hand achteruit, stapte weer op wou weer achteruit lopen met de zelfde hulpen en hij kwam omhoog, echt heel hoog.. ik had 't zelf niet in de gaten dus ik trok per ongeluk aan de teugels, ik vloog naar ze nek om die vast te houden.. en hij kwam weer naar beneden, ik stapte weer af ging weer aan de hand naar achter, stapte weer op en hij deed precies 't zelfde! nu walst die gewoon door mijn hand heen als ik ook maar probeer te stoppen, stoptie springt weg en rent er vandoor..
Dan heb je 't pas gemaakt...
't is echt verrot, en ik kom er nauwlijks van af, doe nu veel oefeningen aan de hand.. en 't gaat stukje bij beetje beter, maar als ik buiten rijd, is dit echt heel eng want hij sprong laatst bijna voor een vrachtwagen:(
Hopelijk schud die je een beetje wakker.. want mijn paardje vond 't ook leuk vónd;)

xxpinoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:21

even naar beloved:

doe is normaal, je kan ook op een normale manier zeggen wat je ervan vindt ipv iemand helemaal af te zeiken. Je doet je naam niet echt eer aan zo.

Jannie

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:33

Weet je wat ik pas gezeik vind? Dat je hier niet eens meer je eigen mening mag hebben!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:36

xxpinoxx schreef:
even naar beloved:

doe is normaal, je kan ook op een normale manier zeggen wat je ervan vindt ipv iemand helemaal af te zeiken. Je doet je naam niet echt eer aan zo.

Jannie

Ik zeik haar niet helemaal af, haar rijstijl wel ja. En dat is ook niet afzeiken, gewoon mening geven. Komt misschien hard aan maar aangezien zij zich toch nergens wat van aantrekt (zoals ze zelf zegt) maakt het niet uit wie wat zegt. Had je ook nog iets on-topic te melden of was dat het enigste?!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:38

BeLoVeD schreef:
Weet je wat ik pas gezeik vind? Dat je hier niet eens meer je eigen mening mag hebben!

idd

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:23

hier is maar 1 woord voor (of eigenlijk 2) en dat zijn wat mij betreft: SLOTJE en ALJEBLIEFT!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:56

jah zo is 't wel genoeg geweest met al dat kritiek :S ...

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:13

Haha wat een topic trouwens, mensen worden woedend als ik iets verdedig maar zelf... zetten ze echt de allerdomste teksten neer mensen, jullie zijn gewoon ontzettend GRAPPIG!!! ik heb gewoon LOL om jullie
het is gewoon een vermakelijk topic, en oow god wat word dat paard mishandeld, laten we de dierenbescherming bellen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:19

Kan je dan ook aangeven wat je precies dom vind??

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:32

sommige mensen hebben echt het idee dat het paard zwaar mishandeld word, en sommige gaan echt overdreven tegen elkaar in ALSOF DIT EEN RECHTZAAK IS!!!???? dat vind ik zo grappig, omdat het net lijkt alsof het allemaal gespeeld is

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:42

Ik vind hem er wel gaaf uitzien zo. En als hij het echt niet leuk had gevonden had hij er niet zo vrolijk uitgezien hoor. En dat hij op een wedstrijd een beetje gespannen loopt...DUH het is een vreemd terrein!! En niet ieder paard voelt zich er meteen thuis.

Leuk paardje hoor, maar toch wil ik wel wat foto's van hem zien als tie ontspannen loopt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:17

Sunshine1 schreef:
sommige mensen hebben echt het idee dat het paard zwaar mishandeld word, en sommige gaan echt overdreven tegen elkaar in ALSOF DIT EEN RECHTZAAK IS!!!???? dat vind ik zo grappig, omdat het net lijkt alsof het allemaal gespeeld is

meid dat heet een discussie...maak je niet druk!!
meningen zijn vrij op bokt...de een vind dit de ander vind dat...zo is de wereld...bovendien word er nergens gezegd dat dit paard mishandelt wordt...het is slechts onkunde van de ruiter die erop zit en die krijgt gezonde kritiek van medebokkers. dit zijn slechts tips op haar rijstijl en omgang naar het paard toe!! dat jij gelijk onze tips als gezeik bestempelt geeft maar aan hoe kortzichtig je bent met een heel kort lontje...jammer...mensen die de tips gaven bedoelden het niet slecht...denk daar eens aan voordat je schreeuwt!!
bovendien is TS vrij om haar foto's hier te plaatsen, net zoals de bokkers hier vrij zijn om hun mening te geven...daarvoor is het een openbaar forum. het is nou eenmaal niet zo dat je dezelfde mening draagt...respecteer dat van een ander...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:43

Nou zo'n groot punt maak ik er inderdaad ook niet van. En het frapante si dat diegene die wat kritischer zijn ook niet met de term "gezeik" of "dom" aan komen.

Ik heb persoonlijk het woord mishandeling echt nooit gebruikt. Ik heb gewoon grote vraagtekens bj of dit verstandig is. De TS vind het heel erg leuk.. da's duidelijk .. maar ik vind het niet zo slim.

Als mijn verzorger of bijrijder zulke foto's plaatst dan mag ze echt vertrekken. natuurlijk gaat mijn paard er niet dood van en is er geen mishandeling.. maar van rijtechnisch correct bezig zijn is ook geen sprake.
Daarnaast blijf ik erbij dat zelfs het braafste paard een keer raar weg kan springen dus om zo zonder fatsoenlijke kledij op een paard te gaan zitten dat gebeurt bij ons niet.

toen ik 12 was deed ik dat bij mijn pony en dat was ook niet slim maar de TS is 20 en zou beter moeten weten.

Houd er wel rekening mee dat de eigenaar altijd verantwoordelijk blijft voor de paarden. Dus als met dat opjutten een keer een ongelukje gebeurd (paard kan zich verstappen of blesseren, of erger) is de eigenaar aansprakelijk voor de schade. Ik vind dat best wel het overwegen waard en geen dom commentaar dus.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 23:46

*zucht*

kuchkuchSLOTJEkuchkuch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:37

Zoals ik ook al eerder zei..

Probeer dat eens bij de mijne, ik hoop dat je het overleeft.. want die maakt je letterlijk en figuurlijk af.. en geeft je nog een trap na ook..

Oef arm paardje.. (deze)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:50

BlazingBoots schreef:
*zucht*

kuchkuchSLOTJEkuchkuch

ergens last van?

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:05

dat zal allemaal best maar sommige kunnen hun mening echt wel wat meer tactvol brengen, dat moet je toch met me eens zijn? en natuurlijk het gros van de reacties zijn goed bedoeld, maar sommige mensen doen wel heel erg zielig. dat noem ik geen mening meer dat is puur afzeiken en is dat nou nodig???