Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Aqua8horse schreef:Aan allerlei individuele testjes hecht ik persoonlijk geen waarde! Gewoon omdat ik het niet eens nodig vind om te testen, voor mij persoonlijk is het iets wat vanzelfsprekend is!!!

Goofy44 schreef:Nu is de denkfout die wordt gemaakt dat de beweging van het paard tussen de steunpunten een rechte lijn is en dat is niet zo. Het paard maakt een zwaaibeweging naar voren in 3D (in 3 richtingen loodrecht op elkaar). De bewegingscomponent van het paard wordt bij de achterbenen voornamelijk bepaald door het bekken en de gewrichten in de achterhand en in de voorbenen door de synsarcosis van het paard waarmee de voorhand gekoppeld is aan de romp. Daarnaast is er wederkerige interactie van achterhand op voorhand en omgekeerd.
De rug kan op elk moment van een beweging een ander soort 3D beweging maken, t.w. longitudinaal, lateraal en rotatie. Ook deze zijn weer in 3 bewegingsrichtingen voor te stellen.
Ik kan ook niet ff twee weekjes op vakantie he...