Steffie(shet) @ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

Re: Steffie(shet) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 19:31

Waarom zou het wel bij een kwpn'er mogen en niet bij een shet

anouksanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 19:50

nou jongens ik heb vroeger ook altijd op een shetlander gereden en toen werd k er ook te groot voor maar shetlanders kunnen heel wat hebben en zo te zien is het meisje erop helemaal niet zwaar dus dat maakt niks uit!!!

groetjes

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:13

Als ik heel eerlijk ben vind ik je wel te groot ja, maar dat zijn verder mijn zaken niet en moet je zelf weten.

Je zegt dat je de pony ontspannen wilt laten lopen. Volgens mij focus jij teveel op de voorkant. Kijk NIET naar het koppie, NIET naar het krulletje. Dat komt allemaal wel. Eerst voorwaarts. Veel overgangen rijden. Niet één overgang per 2 bakrondjes, nee 8 overgangen per rondje. Verder veel stelling oefenen en voltes doen. Daar krijg je ontspanning van, niet van het ophouden van voren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:34

Myra1 schreef:
Als ik heel eerlijk ben vind ik je wel te groot ja, maar dat zijn verder mijn zaken niet en moet je zelf weten.

Je zegt dat je de pony ontspannen wilt laten lopen. Volgens mij focus jij teveel op de voorkant. Kijk NIET naar het koppie, NIET naar het krulletje. Dat komt allemaal wel. Eerst voorwaarts. Veel overgangen rijden. Niet één overgang per 2 bakrondjes, nee 8 overgangen per rondje. Verder veel stelling oefenen en voltes doen. Daar krijg je ontspanning van, niet van het ophouden van voren.

helemaal mee eens
ik vind je ook te groot,
je zal wel niet te zwaar zijn maarja, het is jou pony(verzorgpony)
weet ik het,dus dat is aan jouw.
verder ga ik helemaal met myra1 mee.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:38

Ik vind je eigenlijk ehm, veels te groot ?
Naja wel een leuke pony hoor

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:59

tja dat ze veelste groot is...hebben er al meerdere gezegt nu moet ze het zelf nog gaan inzien

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:21

je bent egt te groot
als je benen een beetje over de buik heen hangen maar als jij zonder zadel gaat rijden kan je gewoon meelopen...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:22

er zijn er meerdere bokkers die op een shet rijden,maar zelf niet inzien dat ze te groot zijn...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:58

Ramona_lief schreef:
Waarom zou het wel bij een kwpn'er mogen en niet bij een shet

Kijk dat zijn dus dingen die je moet kunnen inzien als ruiter vind ik.
Een shet heeft een heel andere bouw, om mee te beginnen. Dan zeg ik niet dat hij niet aan de teugel kan lopen, maar wel over de hoofd hals houding die daarbij anders zal zijn dan die van een warmbloed, puur omdat dat prettiger zal zijn. Dan komt er ook nog eens bij dat de meeste shet ruiters nou niet de meest ervaren ruiters zijn, en bovenal zijn de meeste ook nog eens stront eigenwijs.... Dat zijn per defenitie nou niet de ruitsers die verstandig om kunnen gaan met een slof, zie foto... zegt genoeg denk ik.
En last but not least zoals ik al zei de verhoudingen zijn natuurlijk kleiner dan bij de kwpn, dus ook de lengtes die je met je slof gebruikt. Het is bij KWPN al een centimeterwerk om het netjes te doen. geef die shet 10 cm erbij en hij zal in de slof gaan staan, neem er 10 cm af en je trekt hem in de krul, zoals op de foto...
die 3 tot 5 cm waar je mee zou moeten spelen is te nauwkeurig om zo maar door iedereen gedaan te krijgen. Nou heb ik een hoop mensen tegen het zere been geschopt, maar dit is mijn mening.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:00

mee eens!!!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:06

ik vind het er erg cute uit zien! te groot vind ik je inderdaad maar te zwaar dat zie ik zo niet, je ziet er aardig sprieterig uit als je maar lol hebt en je pony niet in de weg zit! zodra je merkt dat het niet meer gaat gewoon stoppen, jij bent de genne die dat het beste aanvoelt succes!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:14

Sorry ik vind het niet mooi, over de sporen is genoeg gezegd, de reactie daar iets onder heb je serieus een slof om je shet hangen? Zo ja ben je raar bezig maar goed
Dat dekje is net een deken en kan niet lekker zijn voor zo;n beestje net als je benen. Ze kan je gewicht wel hebben maar je lengte is gewoon niet geschikt. Verder moet je om een paard ontspannen rond te laten lopen je benen kunnen gebruiken en hoe wil jij dat doen?

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:33

Curly85 : Best wel mee eens!! Maar weleen beetje hard op de feiten gedrukt..
MAar het is wel waar!!!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:42

omaxje schreef:
(''MIJN'') CONCLUSIE: zelf vind ik shetlanders hele lieve en leuke gezelligheids pony's , en leuk voor kleine kindjes op er (recreatief) mee te rijden, of om eventueel voor een karretje te spannen (het zijn goeie trekkers!) --> maar om hiermee hogere/zwaardere oefeningen dan L mee te rijden (wel of niet op wedstrijden dat vind ik niet uit maken), en dat je benen over de grond slepen, dat vind ik echt misdadig ! en zeker als je dan ook nog wilt gaan verzamelen, en je shetlandertje aan te teugel wilt laten lopen, echt ZIELIG !!!!!!!!!!!!

Ooh, dus Cloverdale hier op Bokt is een dierenmishandelaar?
Zij heeft een shet die L2 loopt. Leuk voor haar om te horen dat ze een dierenmishandelaar is .

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:49

Cadish schreef:
omaxje schreef:
(''MIJN'') CONCLUSIE: zelf vind ik shetlanders hele lieve en leuke gezelligheids pony's , en leuk voor kleine kindjes op er (recreatief) mee te rijden, of om eventueel voor een karretje te spannen (het zijn goeie trekkers!) --> maar om hiermee hogere/zwaardere oefeningen dan L mee te rijden (wel of niet op wedstrijden dat vind ik niet uit maken), en dat je benen over de grond slepen, dat vind ik echt misdadig ! en zeker als je dan ook nog wilt gaan verzamelen, en je shetlandertje aan te teugel wilt laten lopen, echt ZIELIG !!!!!!!!!!!!

Ooh, dus Cloverdale hier op Bokt is een dierenmishandelaar?
Zij heeft een shet die L2 loopt. Leuk voor haar om te horen dat ze een dierenmishandelaar is .

En vergeet Ukkiepuk niet!
Die is ook L2 met haar Shetlander.

Hoe groot is jou Shet, vind het Ankypad er nog best netjes onder passen!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:32

celintjuh schreef:
Curly85 : Best wel mee eens!! Maar weleen beetje hard op de feiten gedrukt..
MAar het is wel waar!!!

las het terug beetje bot misschien maar eromheen draaien is niet mijn stijl

Maar goed er zijn mensen die wel een anky-dekje mooi vinden ik vind het niets maar dat is natuurlijk persoonlijk

Mensen op shetten zijn verder in mijn ogen GEEN dierenmishandelaars (tenzij ze 100 kilo wegen hehe) maar moeten wel niet te veel hoge eisen stellen. Ik denk dat een shetje prima met een geschikte ruiter L oefeningen en proefjes kan hobbelen

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:15

k rijdt zelf ook met mijn shet, wat buitenritten of in de bak wat lopen of sprongentjes, en ik zal wel een foto plaatsen van mij op hem, maar ik kan niemand vinden die hem (goed en ' netjes ' )kan rijden, aangezien kleine kinderen hem nii kunnen aanpakken, en hij niet vooruit gaat bij anderen.
ook vind ik haar wel te groot, maar ja, wie is er niet te groot voor een shet?.. en dan bedoel ik mensen die normaal met hun shet rijden en niet kinderen die erop zitten even..
en te zwaar is ze ook niet

Verder is het een hele leuke pony, en wat een schattig setje
Afbeelding
( ik d8 dat hij hier ging springen daarom zat ik zo naar voren )
Afbeelding
hier zit ik echt bagger :S.. is ook al een tijdje geleden hoor
heb weer veel geoefend

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:15

oh ja, ik weeg zelf 48 kg, en ben 1,60 cm en hij is 1 M

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:20

ik vind het opzich een best leuke combinatie hoor

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:38

Hm.. Ik vin dat je een schetlander in zijn waarde moet laten.. en er niet mee moet kloten.. gewoon lekker op de wei. een keer voor het karretje en een ker hobbelen is niet erg.. meer iemand van 48 kg en 1,60 op een beetsje van 1 M is wel erg sneu.. Niet doen dus!!! en anders gewoon iemand zoeken die er gezellig mee rond hobbelt.. vindt het beestje heus niet erg.. en ze hoeven ZEKER NIET door de hals te lopen!!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:54

Een Shetje in zijn waarde laten ben ik het mee eens, helemaal als ik op de erste pagina die foto zie met het meisje waar de shet met een slof in de krul getrokken word, erg dieronvriendelijk. (Is neit de TS he).

Ik vind je zoals de meeste mensen veelt e groot maar te zwaar zal je inderdaad niet zijn. Maar waarom zo serieus aan de gang met de shet? Met de korste keren pas je er echt niet meer op omdat je voeten dan op de grond bungelen.

En celintjuh waarom zou een shetje trouwens niet netjes aan de teugel moeten lopen of serieus aan de gang zijn met mennen?

Ik vidn wel dat als je ze hard laat werken zorg dan dat er iemand op zit die er goed op past.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:03

Leuke shet, maar rij je haar nou met sporen ? Sorry hoor, maar dat vind ik wel zielig. En ik weet dt je hier geen commentaar over wilt, maar ik vind je echt te groot Niet aanvallend bedoelt hoor

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:06

Owh sorry, ik had niet gelezen dat er al veel commentaar op de sporen waren.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:15

je bent veel en veel en veelste groot voor steffiej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!arm beest

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:20

ik vind het echt zielig dat mensen met zulke lengtes nog op een shet rijden, en dat gelul over ze zijn sterk en het scheelt ze niks BULL oliebol! denk je nu echt dat zon shet het "leuk" vind als je met die lange stelten op het zit te hobbelen? man koop tuig en een leuk klein karretje en ga daar mee rijden, goh wat zou dat beestje het "onspannender" hebben! en dan nog sporen en een slof? man man denk beter na, en maar zeggen dat hij zon schik heeft nou WAKE UP!!!!!!!

zo dat is eruit