Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 22:46

Nee, ze mag hem misschien hebben. En hoe zeker dat is valt nog te bezien. Verder, die boer ziet ook wel, of kan met aan redelijkheid grensende waarschijnlijkheid er van uit gaan dat de TS nog geen 18 is. Zijnpaard, minderjarig meisje erop, zijn probleem.
Wat zij doet moet ze lekker zelf weten, maar op het moment dat er iets gebeurd, is de boer aansprakelijk, of op zijn minst krijgt hij een hoop gezeur van de verzekeringsmaatschapij van TS.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:04

Hopelijk raakt ze niet gewond, maar als je de foto's ziet houd je je hart vast. Het paard hoeft maar te struikelen en........
Eigenlijk zou iemand die boer voor de eventuele gevolgen moeten waarschuwen. Volgens mij heeft zo'n man geen idee wat de gevolgen voor hem kunnen zijn.

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:09

natasja50 schreef:
Citaat:
nou ik geloof um wel ja mijn ouders weten het ja, en ik zou allang een paard krijgen maar tot gister zag ik nog niks staan. Dan wil ik die hebben en mag dat, tijdje later nee mag niet. Dan wordt het weer die, mag het niet vraag ik het nog eens en dan mag het opeens wel maarja kheb er nu een en dalijk MISSCHIEN 2.

Stand van zaken:

1. Je kunt niet rijden (hebt waarschijnlijk heel summier les gehad: waarschijnlijk alleen op ponykamp ) Ga daar dus eerst aan werken!!
2. Je hebt geen materiaal zoals zadel etc. (dit materiaal wat je hebt zou je zo niet mogen gebruiken)
3. Je hebt geen plaats waar je je paard kunt stallen of weiden.
4. Je hebt geen geld en geloof me een paard kost nogal wat.
5. Je ouders hebben nog minder verstand van paarden dan jij want dan lieten ze je niet zo onbeschermd rondhobbelen.
6. En dat boertje? Daar zijn we het met z'n allen over eens...... Je krijgt dat paardje nooit !!

En dat is misschien ook maar beter zo........

anders doe jij ff normaal, pff triest

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:12

Volgens mij heeft die boer helemaal geen verstand van paarden. Dat blijk uit dingen als de hoefsmid, het harnachement, de bijrijders, enz. Maar ik weet niet, of hij wel weet hoe vervelend de verzekeringsmaatschapppij tegen hem kan gaan doen, mocht het echt mis gaan. Ik hoop voor hem, en voor TS, dat het niet mis gaat. Maar TS zou er gewoon beter aan doen om een cap te gaan dragen en op een verantwoorde manier met paarden om te gaan.

clowntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:34

De eigenaar van een paard is zoiezo aansprakelijk voor ongelukken die gebeuren met/door het paard.
Tenzij er in een officieel contract staat dat de verzorgster (bijv) alles op eigen risico doet.

Als je een paard steelt, je komt onder een auto, en je hebt alle botten in je lijf gebroken, dan is de eigenaar nog aansprakelijk.

Als je geen cap ophebt wordt er trouwens door de verzekering wél uitgekeerd. Waarschijnlijk gaat dit vanaf volgend jaar veranderen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:54

ziet er een stuk beter uit

en die peesjes heb ik ook alleen heb ik er nog een bijpassend sjabrak bij

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:35

ik vind het jammer dat het op de foto's zo lijkt dat je niets meer met de tips doet die ik je gegeven heb..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:37

esmir schreef:
ik vind het jammer dat het op de foto's zo lijkt dat je niets meer met de tips doet die ik je gegeven heb..

Ik vind het toch wel een verbetering. Nu ze de teugels gewoon in de grote ring van de pessoa heeft, loopt hij veel minder opgekropt, en neem hij het bit beter aan.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:48

ik ben bij haar geweest, en toen zag het er stukken beter uit. ze vond het zelf ook veeeeel beter gaan zei ze, en dan zie je dit

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:07

Foto's zijn momentopnames.
We rijden nou eenmaal niet allemaal als Anky. De TS heeft lol in het rijden en ik vind wel dat het er beter uit ziet. Je bent als verzorger nu eenmaal afhankelijk van andermans materiaal en een nieuw zadel voor je verzorgpony kopen doe je nou eenmaal niet zo snel. Ik vind echt dat een heel aantal mensen associaal reageren. Deze gaan uit van andere topics en kijken niet naar wat ze nu zien (kijken alleen naar het account en hebben dan al commentaar)

Ik zou die opmerking van dat boertje maar niet te serieus nemen. Dromen mag altijd natuurlijk.
Sommige lijken die man hier wel dood te wensen. Er wordt hier gewoon berekend wanneer hij dood neervalt en hoe oud de pony dan is. Beetje sadistisch.

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:24

@esmir ; Zonde ... voor niks er heen geweest ..

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:33

pffff
wat een gedoe kan bokt toch van iets maken he
....
laat het haar zelf uitzoeken joh
je kan zeggen dat ze niet met een pessoa bit moet rijden maar kennelijk luistert ze toch niet
ok miss kan ze wel niet zo goed rijden.. maarjah wat kunnen wij daaraan doen
ze luistert toch niet
@ TS: ik vind dat je veel lef hebt weer een topic te plaatsen aangezien je weet hoe bokt vaak reageert en er op je vorige topics ook al zoveel gepiep was

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:33

zo die is lekker breed leuk stel samen

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:35

Manuutje1990 schreef:
esmir schreef:

Ik vind het toch wel een verbetering. Nu ze de teugels gewoon in de grote ring van de pessoa heeft, loopt hij veel minder opgekropt, en neem hij het bit beter aan.

ja dit vind ik ook maar alsnog vind ik zo'n bit GROTE ONZIN
vooral als je ziet dat de TS niet ZZ rijd ofzo (geen belediging dat rij ik ook niet) maar als je heel goed bent OKE dan kan je zo'n bit overwegen .. met een groot oog op je pony
maar in deze situatie

hopeloos

soms krijg ik echt woedeaanvallen van dit soort dingen

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:39

EEFIETJE schreef:
Manuutje1990 schreef:

ja dit vind ik ook maar alsnog vind ik zo'n bit GROTE ONZIN
vooral als je ziet dat de TS niet ZZ rijd ofzo (geen belediging dat rij ik ook niet) maar als je heel goed bent OKE dan kan je zo'n bit overwegen .. met een groot oog op je pony
maar in deze situatie

hopeloos

soms krijg ik echt woedeaanvallen van dit soort dingen

En dat is nou juist het punt, dat ziet de TS zelf ook in, en daarom wil ze nu een bus-trens gaan kopen.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:01

ja dat is waar.....
maar hoelang rijd ze nu al met die andere?
veel te lang iig
en TS:
NEEM EEN BUSTRENS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je zult zien dat je miss er iets harder voor moet werken dat hij afgebogen loopt maar dan zul je zien dat hij lkkr ontspannen kan lopen en niet zo opgekropt..

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:15

Goh, zou je dat eens kunnen navragen ?
Hij lijkt echt zo veel op dat paard namelijk . Het is ook al wel heel lang geleden hoor! Ik denk zeker wel 6/8 jaar.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 09:46

El_vis: haha bedankt. Tsja hij ligt toch goed op die plek. Daar schuift het niet, als ik het naar voren leg, schuift het terug naat achteren en als ik het naar achteren leg, dan gaat het weer naar voren.
haha zal wel lukken.

858585: haha bedankt. Ja ik ben er steeds meerop aan het letten dat hij op zijn achterhand loopt en niet naar voren valt. Ja het rijdt veeeeeel lekkerder en ook het doorzitten is een heel stuk fijner en minder pijnlijk voor mijn kont. haha dat vindt hij eng ik kan mijn beugels niet uitdoen want dan rent ie ervandoor omdat hij het eng vindt. En mijn benen voor het zadel leggen daar zullen we maar helemaal niet aan beginnen. Ja dat klopt
JA amarja het paard is nog niet voor 100% procent van mij, mijn ouders willen niks voor me kopen voor dat het paard 100% van mij is en blijft. Ja dat doe ik ook, alleen geen foto's van

haha bedankt

valiente: haha bedankt.
ow leuk ik vind ze echt fijn, zo loopt hij wat minder gaten op ja wil ik ook ( maar bokt weer he.... )

esmir: nee maar ik heb ook niet alle foto's erop gezet, ik heb zeker wel aan het voorwaarts, neerwaarts gewerkt en ook op de overgangen door mijn zit. Maar niet overal heb ik foto's van en niet alles is geplaatst. LEt daar ook maar eens op.

Manuutje1990: ja klopt, maar ik wil een happy mouth bit proberen en anders een bustrens.

napie: ja klopt ook, nouja niet altijd lol natuurlijk, maar vaker toch wel. Nee niet iedereen is Anky nee. Dat klopt, stel ik krijg hem helemaal niet maar wel een ander paard, dan heb ik daar dus niet meer zoveel tijd voor en dan zit ik met het zadel he..... Vind ik ook! Ja dat dacht ik dus ook al, et gaat hier om DIT topic, maarja.
Ja dat klopt, maar heb toch het idee dat hij het meent, pas nog eens gevraagd en al emer antwoord gekregen. Volgende keer neem ik papier en pen mee.
ja beetje?

Manuutje1990: ja klopt, ik zeg het niet voor niets telkens weer opnieuw maar sommigen denken nou iemand te hebben om eens lekker af te zeiken en luisteren helemaal niet, naar iets wat is goed wil doen, nee kijk alleen maar even naar de slechte kant en de goede kant smijten ze maar even gauw weg en geven even nog meer commentaar totdat de TS haar hooft ontploft van woede, dus daarom ga ik er ook niet op in, dan heb ik de hele dag slechte zin en dan uhmm kan ik gewoon niet meer normaal doen, en daar heb ik geen zin in.

EEFIETJE: DAT STAAT ER AL 500 KEER OP ELKE PAGINA, LEEEEEEES!!!!!! zo.

Jooske: pm gestuurd.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:04

Ik heb zelf op mijn 13 ook mijn verzorgpaard gekregen van haar eigenaar. Nu ben ik 25 en heb haar nog steeds!! Dus het kan best wel, dat iemand een paard gratis weggeeft. Het is wel belangrijk dat je je realiseert dat er nog veel kosten aan zitten. Ik heb toen alles besloten in overeenstemming met mijn ouders, die ook hebben geholpen met het stalgeld te betalen.

Maar er zijn echt wel boertjes, die een paard weggeven!! (die van mij is een draver die niet goed functioneerde voor de sulky)

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 10:16

KimJenda schreef:
Ik heb zelf op mijn 13 ook mijn verzorgpaard gekregen van haar eigenaar. Nu ben ik 25 en heb haar nog steeds!! Dus het kan best wel, dat iemand een paard gratis weggeeft. Het is wel belangrijk dat je je realiseert dat er nog veel kosten aan zitten. Ik heb toen alles besloten in overeenstemming met mijn ouders, die ook hebben geholpen met het stalgeld te betalen.

Maar er zijn echt wel boertjes, die een paard weggeven!! (die van mij is een draver die niet goed functioneerde voor de sulky)

ja idd. Het kan wel ja, maar niet altijd natuurlijk, maar ik denk toch van wel. Het paard is idd het goedkoopste, daarna wordt alles duur. Maar als het paard echt van mij is, betalen mijn ouders wel mee hoor

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:16

even over het bit.
deze is nu in de aanbieding bij de lidl voor 5 euro.
dat is denk ik beter als wat je nu hebt maar dan moet je zelf even kijken.
hoef je ook niet lang voor te sparen toch?????

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:35

ChingYi schreef:

bliksemluver: bedankt ja daar was ik al heeeeeeel lang achter
er staat toch al zo vaak dat ik een nieuw bit zoek Een zadel gaat echt niet meteen lukken hoor. Niet alles is in 1 keer mogelijk, denk daar maar eens aan. Dat paard is nog niet voor 100% van mij, zodra dat wel zo is is een nieuw zadel enzzz enzzz wel zo mogelijk.
En het kaartje is eraf, dat ik het merkje dat op het klittenband genaaid is, maar het is gewoon onderdeel van de peesjes

Ja hoor je nieuwe aanwinst maar nog niet 100% van mij, je hebt hem toch gekregen? Lekker overtuigend .

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:36

bliksemluver : ze zou hem krijgen als de eigenaar gestorven is. maar hij leeft nog (gelukkig)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:39

Citaat:
ok velen bokkers kennen hem al, maar hij is nu van mij (en ook nog van de eigenaar)Mijn erfstuk is een pony en wel MARCUS!!!
Ik ben zo blij!!! vandaag dus met de eigenaar gepraat toen ik aan het rijden was. Komt ie opeen aan met dat ik hem als hij met vakantie is helemaal mocht verzorgen en zei mijn vriendin zo, ja je hebt een eigen pony. Dus Mans zo ja je MOET hem overnemen als ik uhmmmm R.I.P ga.
En ik zo ja maar nu is hij ook van mij? Knikt ie ook nog gewoon ja. En ik voor de grap nog van alles uitbraken en toen heel serieus gevraagt en ja hoor hij is van mij

Die laatste zin

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:41

Ik begrijp niet dat iedereen zich nog steeds zo druk maakt over dat of ze hem krijgt ofniet..
Bokt is soms echt ALLEEEN maar negatief.. kheb eravaring..
Jullie moeten blij voor haar zin dat ze oscar krijgt, en krijgt ze hem niet.. Pech voor haar! Maar niet voor jullie..
Ze heeft gewoon een onwijs leuk verzorgpaardje.. (VIND IK ) en ze probeerd zoveel mogelijk goede dingen voor hem te doen..
En als iedereen nou normaal zou reageren dan was het allemaal veel sneller gebeurd..
net als in het begin (sorry dat ik dat erbij haal hoor )
iedereen zat maar te schelden op die passoa.. bijna niemand gaf aan dat je hem op de eerste ring kon zetten of bijv. een happy mouth bitje kon gebruiken..

@ chingYi:
Mijn zus gebruikt sinds kort ook een happy mouth, ik moet zeggen dat dat echt een super verbetering is!! Hanita was eerst super druk enzo, en wou van gekkigheid niet dalen met dat hoofd..
Nu is ze lekekr ontspannen, te houden en loopt ze lekker naar beneden..
Groot succes dus! Misschien werkt het ookwel bij jouW! (ik heb ergens gelezen dat je zo'n bitje wou halen)