Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:44

Ik vind de toon niet negatief
Mensen hadden gewoon wat anders verwacht.
Dat kun je idd negatief oppakken, maar dat is dan meer wat je er zelf mee doet.

Ik denk dat mensen altijd een beeld hebben bij users die veel posten.
Post je dan veel op rt en durf je daar nogal wat te zeggen over rijden, dan denk ik dat de mensen daar dan ook een beeld over vormen.
En misschien wel een ander beeld dan wat je bedoeld en zijn je posts zo ook niet bedoeld.
Maar als ik iemand hoor dat een paard thuis Z loopt, verwacht ik idd wat anders.
dat wil niet zeggen dat die persoon slecht rijd, maar je verwachtingspatroon aan de hand van de berichten is gewoon anders.
Niet meer, niet minder Lachen

En apple ik veel op rt?
Helemaal niet Schijnheilig (al is het wel minder)
En of het klopt wat mensen van mij denken...?
geen idee,maar dat moeten ze zelf maar invullen Haha!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:52

Nou, ik ben om. Misschien is het juist wel goed voor mijn self confidence, die foto's.

Kafue, rot dat je paard weer geblesseerd is. Sterkte ermee en opgeven is een teken van zwakte he!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:27

Niemand zegt dat je slecht rijd kafue, er wordt alleen beweerd dat het Z-niveau wat jij en je paard volgens jou thuis hebben hier er niet vanaf wordt gezien, terwijl de verwachtingen toch zeker hoog waren aangezien jij altijd vele reacties plaatst op RT, en daarbij oo nuttige dingen zegt. Er iets helemaal niets mis met de L2, en je hebt een wp ook super, zeker gezien je korte training van tevoren. Ik weet nog wel dat ik zo trots was dat ik L2 reed, ik had altijd zoiets van tjeee als ik ooit de L2 haal.. Maar goed waarom plaats je niet eens foto´s van thuis, dat is anders als op wedstrijd en jij vind ook dat je paard daar beter loopt Lachen

ik vind het altijd leuk om foto´s te plaatsen Haha! en heb heus niet alleen maar positieve reacties. Het is maar net wat je ermee doet en of je gelijk in de verdediging schiet. En serieus vat de reacties goed op en je krijgt een heel positief topic met vele leuke reacties en goede tips waar je nog wat aan hebt!

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:45

kafue je heb een leuk paard, echt waar en ik vind het er netjes uit zien
je hebt er lol in gehad en dat is belangrijk na zo veel tegen slag.

mensen wat zeiken we weer op bokt zeg, zo`n proefje is eigenlijk niet veel meer al het thuis trainen in de bak. zo als ik begrijp heeft ze al veel tegenslagen gehad, en is een wedstrijdje voor de verfrissing alleen maar weer iets positiefs.
denken julie nu echt dat zo`n wedsrijd meer vraagt al een uur trainen, of een flinken buitenrit. kom op mensen. dat sommige van jullie wedstrijden afgaan voor het aan blik en dan 100 % prestatie willen zien van jullie paarden en zo niet dan liep ie stinkmodder. het lijkt me duidelijk dat het voor de lol was en dat ze ook dik tevreden is met hoe haar paardje heeft gelopen naar al die pech.

ik spreek uit aarvaring want een paard van een vriendin van mij, heeft
heeft altijd wat, iedere keer als hij weer goed loopt, en ze hem inschrijft, heeft hij weer iets.
vorige week heeft ze eindelijk haar kans kunnen pakken, en ging eigenlijk alleen maar om weer ergens naar uit te kunnen kijken en ze wilden hem zo graag nog een keer starten.
thuis in goede tijden loopt het paard m2 nivo, maar door dat er iedere keer weer wat is, moet ze hem weer helemaal opnieuw met hem op bouwen. nu is er bij hem ook nog hoefkatrol geconcenteerd, en ze weten niet of de ijzers aan slaan, als hij van de pijn stilers afkomt. maar hij liep drie weken goed en ze heeft hem toch gestart met 2 eerste prijzen en 2 winstpunten als risoltaat. aan daar is ze trots op.

mensen wees blij dat jullie kunnen starten en rijden wanneer jullie willen.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:52

Hai Nathalie,
Wat leuk dat je weer kan starten met Kafue en dat hij weer helemaal beter is Lachen .
Ik vind het er toppie uitzien, dus ga zo door Knipoog .
En ach over het commentaar hier hebben we het al eerder gehad he Knipoog .
Groetjes, Jooske.

souraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:06

Jooske schreef:
Hai Nathalie,
Wat leuk dat je weer kan starten met Kafue en dat hij weer helemaal beter is Lachen .
Ik vind het er toppie uitzien, dus ga zo door Knipoog .
En ach over het commentaar hier hebben we het al eerder gehad he Knipoog .
Groetjes, Jooske.

Inderdaad, commentaar waar Kafue op de laatste plaats schuw voor is om het zelf te plaatsen! Wie kaatst kan de bal verwachten. Er gebeurt hier niets oneerlijks of onredelijks in dit topic.

Mismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:31

Vind 't mooie foto's..Leuk paard ook!
Hij heeft nu geen blessure toch.. Dus wat zeurt iedereen, paard heeft het aan de foto's te zien goed gedaan en naar zn zin gehad, denk je nou echt dat iemand die een paard door en door kent een wedstrijd gaat rijden terwijl het paard 't niet zou kunnen..?!
Vind t hartstikke knap dat je t uberhaupt weer aandurfde..enne, 't paard heeft er toch niets mee geleden..?
Ga zo door..vind 't toppie hor Ach gut

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 20:05

Jongens ik ga niet bij de pakken neer zitten. Vrijdagmiddag ga ik naar de kliniek in haaksbergen en laat ik hem nakijken. Waar de blessuure nu weer weg komt weet ik niet.

Ik wil gewoon nu duidelijkheden over wat hij heeft. Ik hb inderdaad al vaak tegenslagen gehad. moet me altijd en eeuwig verantwoorden op stal over wat ik doe en ik doe het nooit goed. Nee dat is niet zielig. Ik ben gelukkig of helaas nooit de beste uit de klas, nooit de beste op de wedstrijd altijd net naast de boot pissen bedoel ik daar mee.
Vandaag met het jonge paard ook die kan niet normaal rustig aangalloperen dan laat je hem op de dubbele longeerlijn iedere keer de overgang springen die dan dus promt uitmond is racen zelfs dan wordt je toegebeten dat je het paard verpest met dat belachelijke laten racen aan de longeerlijn, en als de hond een keer niet luistert en gromt naar mij moet ik hem maaar dood maken want hij luistert toch niet. Of dat dan grappig bedoeld is daar kan ik de lol niet van inzien.

Hetzelfde hier met bokt, als je ,mensen helpt op RT hoeft dat niet te betekenen dat ik goed kan rijden en als ik thuis voor de lol een maal een Z1 proef doorrijd ben ik blij dat ik eindelijk als die "kunstjes"kan die me altijd zo heel erg moelijk leken. dan ben ik blij dat ik verder ben gegaan met rijden, want de eerste opmerkingen bij mijn ruitersportcarriere waren die leert het nooit. Ik rijd nog steeds en de rest niet meer. Ik heb me erin vastgebeten en bij me er nu nog vaster in.

Ik kan gewoon goed rijden en krijg bijna ieder paard daar waar ik ze wil hebben lopen, ik kan bijna iedereen goed helpen. dat klinkt mischien arrogant en zo is het niet bedoeld maar daar heb ik gewoon megahard voor gewerkt. En dan mag het er mischien niet charmant uitzien, doeltreffend is mijn rijden wel.

En over de opmerkingen, er staan ook wel fotos van schrijvers in mijn topic hier op bokt waar ik ook wel van denk hmmm kan beter en antwoord ik ook niet op.

Ik weet dat ik beter rechtop moet gaan zitten en dat ik mijn tenen meer naar voren moet houden.
Die tip neem ik mee.

en nu moet ik vooraleerst wachten met rijden totdat ik weet wat mijn vriend heeft.

Saluut luitjes jullie zullen nog veel van me horen, en als ik ooit nog eens boktwaaridge foto's heb zal ik ze plaatsen.

Verder heb ik overigens niet om tips gevraagd, en ook niet om krietiek ik heb enkel de fotos geplaatst omdat ik blij was eindelijk met mijn paardje gestart te zijn en ook nog goed gedaan te hebben ook.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:06

Kafue schreef:
Jongens ik ga niet bij de pakken neer zitten. Vrijdagmiddag ga ik naar de kliniek in haaksbergen en laat ik hem nakijken. Waar de blessuure nu weer weg komt weet ik niet.

Ik wil gewoon nu duidelijkheden over wat hij heeft. Ik hb inderdaad al vaak tegenslagen gehad. moet me altijd en eeuwig verantwoorden op stal over wat ik doe en ik doe het nooit goed. Nee dat is niet zielig. Ik ben gelukkig of helaas nooit de beste uit de klas, nooit de beste op de wedstrijd altijd net naast de boot pissen bedoel ik daar mee.
Vandaag met het jonge paard ook die kan niet normaal rustig aangalloperen dan laat je hem op de dubbele longeerlijn iedere keer de overgang springen die dan dus promt uitmond is racen zelfs dan wordt je toegebeten dat je het paard verpest met dat belachelijke laten racen aan de longeerlijn, en als de hond een keer niet luistert en gromt naar mij moet ik hem maaar dood maken want hij luistert toch niet. Of dat dan grappig bedoeld is daar kan ik de lol niet van inzien.

Hetzelfde hier met bokt, als je ,mensen helpt op RT hoeft dat niet te betekenen dat ik goed kan rijden en als ik thuis voor de lol een maal een Z1 proef doorrijd ben ik blij dat ik eindelijk als die "kunstjes"kan die me altijd zo heel erg moelijk leken. dan ben ik blij dat ik verder ben gegaan met rijden, want de eerste opmerkingen bij mijn ruitersportcarriere waren die leert het nooit. Ik rijd nog steeds en de rest niet meer. Ik heb me erin vastgebeten en bij me er nu nog vaster in.

Ik kan gewoon goed rijden en krijg bijna ieder paard daar waar ik ze wil hebben lopen, ik kan bijna iedereen goed helpen.
dat klinkt mischien arrogant en zo is het niet bedoeld maar daar heb ik gewoon megahard voor gewerkt. En dan mag het er mischien niet charmant uitzien, doeltreffend is mijn rijden wel.

En over de opmerkingen, er staan ook wel fotos van schrijvers in mijn topic hier op bokt waar ik ook wel van denk hmmm kan beter en antwoord ik ook niet op.

Ik weet dat ik beter rechtop moet gaan zitten en dat ik mijn tenen meer naar voren moet houden.
Die tip neem ik mee.

en nu moet ik vooraleerst wachten met rijden totdat ik weet wat mijn vriend heeft.

Saluut luitjes jullie zullen nog veel van me horen, en als ik ooit nog eens boktwaaridge foto's heb zal ik ze plaatsen.

Verder heb ik overigens niet om tips gevraagd, en ook niet om krietiek ik heb enkel de fotos geplaatst omdat ik blij was eindelijk met mijn paardje gestart te zijn en ook nog goed gedaan te hebben ook.

Ben je bij dit paard dan totaal niet veeleisend? Aan de ene kant dim je al in door een terughoudende houding aan te nemen en aan te geven dat je je wel degelijk wat aantrekt van het commentaar hier op bokt. Maar aan de andere kant kom je weer met een uitspraak die je foto's zo gigantisch tegenspreekt dat ik me echt genoodzaakt voel om er wat van te zeggen. Leer je eigen talenten kennen en probeer je bescheidenheid in stand te houden...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:24

Nou ja, ik zou eigenlijk vooral wél foto's plaatsen. Ik kan toch wel stellen dat de meesten het waarderen de foto's te zien. De meesten (waaronder ik ook) vinden het een leuk paard.

Ik zou het alleen waarderen als je je soms wat bescheiderer opstelde, omdat je zo mensen onnodig kwetst. Aangezien jij duidelijk aangeeft dat jij het ook niet leuk vindt om gekwetst te worden, is het misschien een idee dat ook niet meer bij anderen te doen door ondoordachte opmerkingen over je eigen rijkunst.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:45

Kafue, ik zal me inhouden, maar wat je nu weer in je post zegt geeft mensen heel erg goed de kans om je echt volledig af te branden,... Terwijl je dat juist niet wil, dat zeg je zelf.

Mijn tip: lees eerst je bericht eens kritisch over voordat je het plaatst, zeker als je het met een hoop emotie schrijft. Helpt bij mij ook altijd goed Lachen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:07

Kafue schreef:
Ik kan gewoon goed rijden en krijg bijna ieder paard daar waar ik ze wil hebben lopen, ik kan bijna iedereen goed helpen. dat klinkt mischien arrogant en zo is het niet bedoeld maar daar heb ik gewoon megahard voor gewerkt. En dan mag het er mischien niet charmant uitzien, doeltreffend is mijn rijden wel.

en dit is nou precies waarom iedereen je aanvalt! En wat spreek jij jezelf tegen zeg, niet normaal...

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 23:25

Kafue schreef:

Ik kan gewoon goed rijden en krijg bijna ieder paard daar waar ik ze wil hebben lopen, ik kan bijna iedereen goed helpen. dat klinkt mischien arrogant en zo is het niet bedoeld maar daar heb ik gewoon megahard voor gewerkt. En dan mag het er mischien niet charmant uitzien,
doeltreffend is mijn rijden wel.

Die tip neem ik mee.

Doeltreffend rijden lijkt mij een keurige proef kunnen rijden, waarbij je alle puntjes wilt pakken. Als je maar 155 punten en 157 punten haalt, lijkt het mij niet dat je dan doeltreffend bezig bent. Je wilt toch alles eruit halen wat er op dat moment eruit te halen is, alle hoeken rijden en op de bordjes. De enigste moeilijke dingen zijn wijken en achterwaarts, verder rest kun je alles met goed op de bordjes rijden en door de hoeken vele punten halen. Misschien begrijp ik het woord doeltreffend niet, maar heb ik meer in mijn ogen het woord proefgericht. Proefgericht rijden is wat anders dan gewoon trainen, waarbij je een paard dingen leert. Bij proefgericht echter is het secuur rijden.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 00:13

Wow!! Pittige discussie hier Bloos
Ik zal me er verder niet in mengen, heb ik niet zo veel zin in, maarre Kafue, ik vin dat je best een leuk paardje hebt Lachen en verder hou ik me er lekker buiten Haha!

Groetjes Kate

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 06:29

sophie_kurk schreef:
Kafue schreef:

en dit is nou precies waarom iedereen je aanvalt! En wat spreek jij jezelf tegen zeg, niet normaal...

Eeeh.. Sophie Kurk... niet zo arrogant doen! Als zij het zo wil doen... nou en? Laat haar, ze gaat er toch al achteraan? Dan is opmerking van jouw echt zwaar irritant...

Sorry hoor maar ik las het topic en dit moest er even uit Bloos

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:54

arrogant ben ik niet hoor Tong uitsteken zo bedoel ik het ook helemaal niet, misschien kwam het er iets bot uit maargoed, ik probeer uit te leggen waarom ze haar aanvallen..

maarre kafue ik blijf erbij ik vind je paard leuk, je rijdt er netjes mee, alleen tsja dat heb ik al uitgelegd Lachen en jij hebt je weerwoord al gegeven Tong uitsteken Ik ga niet meer reageren in dit topic Tong uitsteken veel succes met je wedstrijden... Hoop dat je nog een keer foto´s plaatst van thuis rijden, want daar ben ik erg benieuwd naar!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 07:57

Sullie97 schreef:
Doeltreffend rijden lijkt mij een keurige proef kunnen rijden, waarbij je alle puntjes wilt pakken. Als je maar 155 punten en 157 punten haalt, lijkt het mij niet dat je dan doeltreffend bezig bent. Je wilt toch alles eruit halen wat er op dat moment eruit te halen is, alle hoeken rijden en op de bordjes. De enigste moeilijke dingen zijn wijken en achterwaarts, verder rest kun je alles met goed op de bordjes rijden en door de hoeken vele punten halen. Misschien begrijp ik het woord doeltreffend niet, maar heb ik meer in mijn ogen het woord proefgericht. Proefgericht rijden is wat anders dan gewoon trainen, waarbij je een paard dingen leert. Bij proefgericht echter is het secuur rijden.

En als aanvulling: hoe doeltreffend is je rijden als je je paard 13 jaar lang hebt, zelf hebt opgeleid, maar nog wel steeds L2 loopt? Bloos

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:06

Kafue schreef:
En dan mag het er mischien niet charmant uitzien, doeltreffend is mijn rijden wel.

Dressuur moet toch vooral mooi zijn?

Als ik "niet charmant " en "doeltreffend" combineer krijg ik niet het ultieme dressuurbeeld voor me, eerlijk gezegd.

Een springruiter of een SGW-er kan misschien een stijl hebben, waarvan je denkt , mmm niet charmant, wel doeltreffend (hij komt goed rond) maar een dressuurruiter?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:34

Kafue schreef:

Levy schreef:

En als aanvulling: hoe doeltreffend is je rijden als je je paard 13 jaar lang hebt, zelf hebt opgeleid, maar nog wel steeds L2 loopt? Bloos

Ja ik wil niet katten of afzeiken hier....

Maar dit is scoren voor een open doel!!

Kafue.... denk eerst eens na voordat je iets post, je komt ongeloofwaardig en kinderachtig over!

Je nodigd mensen bijna uit om deze teksten te plaatsen omdat je ze de woorden in hun mond legt!!

Daarnaast blaas jezelf ook hoog van de toren op topics in RT en wat men zaait zal men oogsten!! Daarnaast gooi je altijd flink met modder als je tegenwind hebt en die modder waait je nu in je eigen gezicht... Let ook op naar wie je met modder gooit, niet iedereen is er op gebrand je onderuit te halen en op deze manier geef je sommige mensen echt de kans daartoe!!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:36

Beetje vreemde uitspraak .. "niet charmant maar wel doeltreffend.."

In mijn bescheiden mening is he JUIST een correcte houding en zit doeltreffend.
We doen niet ons uiterste best om er als Anky op te zitten omdat het zo charmant staat maar omdat het effectief is.

Ik kan niet anders zeggen dat ik ook lichtelijk verbaasd was over de foto's die niet kloppen bij het beeld dat ikme had voorgesteld .. maar goed daar is het internet voor.. ik ga daar verder geen commentaar op geven.

Maar dat je ieder paard krijgt waar je het hebben wil..

Ik vraag me af waar dat dan is en dan in de zin van prestaties beoordeeld door een jury, thuis in de achtertuin kan iedereen Z rijden en 1.40 springen ..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:44

Riant schreef:
We doen niet ons uiterste best om er als Anky op te zitten omdat het zo charmant staat maar omdat het effectief is.

Verward Ik zit net als Anky en dat doe ik heel charmant.... Haha! Haha!

(Ik heb het net nog gedroomd... Bloos )

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:57

sophie_kurk schreef:
arrogant ben ik niet hoor Tong uitsteken zo bedoel ik het ook helemaal niet, misschien kwam het er iets bot uit maargoed, ik probeer uit te leggen waarom ze haar aanvallen..

maarre kafue ik blijf erbij ik vind je paard leuk, je rijdt er netjes mee, alleen tsja dat heb ik al uitgelegd Lachen en jij hebt je weerwoord al gegeven Tong uitsteken Ik ga niet meer reageren in dit topic Tong uitsteken veel succes met je wedstrijden... Hoop dat je nog een keer foto´s plaatst van thuis rijden, want daar ben ik erg benieuwd naar!

Sorry!! Ik liet me weer eens teveel gaan Bloos Tong uitsteken Fijn dat je zo reageert Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:00

Kaja schreef:
Kafue schreef:

Levy schreef:

Ja ik wil niet katten of afzeiken hier....

Maar dit is scoren voor een open doel!!

Kafue.... denk eerst eens na voordat je iets post, je komt ongeloofwaardig en kinderachtig over!

Je nodigd mensen bijna uit om deze teksten te plaatsen omdat je ze de woorden in hun mond legt!!

Daarnaast blaas jezelf ook hoog van de toren op topics in RT en
wat men zaait zal men oogsten
!! Daarnaast gooi je altijd flink met modder als je tegenwind hebt en die modder waait je nu in je eigen gezicht... Let ook op naar wie je met modder gooit, niet iedereen is er op gebrand je onderuit te halen en op deze manier geef je sommige mensen echt de kans daartoe!!

Op die manier geef je sommige mensen echt de kans daartoe? Betekent dat dan gelijk dat wij er met z'n allen bovenop moeten duiken?? Nagelbijten / Gniffelen Verward Lijkt mij niet!

Beeniebrenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:00

jeminee! dit heet horses @ work.. niet het afzeik forum! leest iemand hier alles wel voor ze commentaar geven? worden hier zoveel dingen gezegt die nergens op slaan en kafue allang heeft uitgelegt! dit forum is toch bedoelt om te helpen en nuttig commentaar te geven? nou kafue?! heb je er al wat van opgestoken? in plaats van kafue tips te geven over hoe ze haar paard beter kan rijden en hoe ze haar houding kan verbeteren word er alleen maar afgezeken! of weet niemand hier hoe ze kan verbeteren? als niemand dat weet hebben ze ook het recht niet kafue zo af te zeiken! wie hier kafue afzeiken, rijden die ook allemaal op grand prix niveau? er gebeuren heel wat slechtere dingen met paarden dan kort na een blessure wedstrijd te starten.. en ik kom heel wat beroerdere combinaties tegen op wedstrijden! dat je houding niet helemaal goed is betekent niet gelijk dat je niet kan rijden! tuurlijk belemmert het het paard en jezelf! maar een houding is snel aangeleerd en zie er dan maar weer vanaf te komen! dat moeten jullie als ruiters en amazonnes toch ckr ook wel weten! iets aanleren is makkelijker dan afleren! ikzelf zit ook wat krom, en hier baal ik verschrikkelijk van! zat vroeger kaarsrecht! en nu ineens met mn rug bol.. probeer het al tijden af te leren maar het gaat zo moeilijk! gaat steeds stukje beter maar als je er even niet bij nadenkt is het alweer gebeurt! dus geven jullie eens nuttige tips inplaats van dat stomme afzeiken!

ikzelf hoef ook geen topic te plaatsen of ik word ook al de grond ingeboort.. dit terwijl ikzelf nooit anderen afzeik... en mayb doet kafue beetje arro en lijkt ze in haar posts op een veel hoger niveau te rijden.. en ze moet ook wat dimmen in haar kritiek, ben ik helemaal met anderen eens.. maar dit geeft jullie nog niet het recht haar de grond in te boren! door dat te doen ben je geen haar beter! en kafue heeft in dit topic iedere keer nog een goed weerwoord waarom zij heeft gestart met dit paard... als je redelijk nadenkt heeft ze gewoon gelijk! en ze heeft dit paard nu al zo lang! zou zij dan niet als beste weten of haar paard aan starten toe is?! denk het wel!

stop met dit zinloze afkraken! schiet niemand wat mee op! en kafue ga toch maar wat dimmen voortaan in je commentaar.. ikzelf plaats denk ik ook niet snel foto's meer.. ben het zeiken zat!

afzeiken is makkelijk, goed commentaar geven is veel moeilijker!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:02

Kafue en Kaja, ik ga niet stoken in jullie goede huwelijk, maar ik zat wat dingen na te lezen in een topic over wijken.
Namelijk dit:

Kaja schreef:
Kaja schreef:
Ik vind het onzinnig om te zeggen dat je op L niveau al een onafhankelijke zit moet hebben. Weet je wel hoe weinig ruiters een onafhankelijke zit hebben.. ?

Kafue schreef:
Waarom dan verwachten van het paard dat hij correct over vier benen loopt, met takt, schwung, rechtgericht, durchlassig. In allerlei gangen als traver, wijken, schoudervoor, binnewaarts als we zelf niet kunnen zitten.

MENSEN HET ONAFHANKELIJKE ZITTEN IS EEN BASISBEGRIP BIJ DE RUITER ALS JE DAT NIET KUNT KAN EN MAG JE NOOIT VERDER.

DUS HEB JE GEEN ONAFHANKELIJKE ZIT, TERUG NAAR LES 1 T/M ..... DE BASIS AAN DE LONGE LEREN ZITTEN.

Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken zonder een onafhankelijke zit geen onafhankelijk van elkaar gegeven hulpen. Dan kun je einfag niet verder. De basis komt eerst.
En zeg niet dat het niet uit maakt, de meeste mensen leren toch ook eerst fietsen met zijwielen voordat ze op een fiets zonder gaan?
Basis is elementair en belangrijk.

Maar Kafue, met deze uitspraken spreek je jezelf behoorlijk tegen.
Wat doe je namelijk op dit niveau terwijl je eigen zit duidelijk nog het een en ander te wensen overlaat?

Ik refereer aan dit topi:
viewtopic.php?f=8&t=353105&start=0&st=0&sk=t&sd=a