tara ft homona

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Re: tara ft homona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:47

waar ik nu net ook aandacht...
heb ik ook ik kom nu al 3 jaar bij ramona mijn verzorgpaard maar misschien is het over een tijdje wel afgelopen omdat hij(baasje) echt oud is en dood kan gaan of omdat hij genoeg van mij zou hebben
dan kun je de pony aan iemand anders leren wennen
want anders moeten de volgende baasjes/verzorgster opnieuw beginnen enzo Knipoog

maar uit eindelijk zijn het ook jouw zaken Knipoog

ik ben het eigenlijk ook eens met Ilkkah
maar misschien denk je wel dat je hem straks kwijt raakt maar je kunt toch blijven verzorgen??

maar je weet zelf toch ook: dat het niet alleen om rijden gaat,,??
,je kunt nog wandelen,poetsen dat andere ruitertje helpen en noem maar op dan hoef je nog niet weg te gaan Knipoog

een paard/pony is er niet alleen maar om opgereden te worden
en dat moet jij ook weten Knipoog

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 10:34

lovelygirly schreef:
waar ik nu net ook aandacht...
heb ik ook ik kom nu al 3 jaar bij ramona mijn verzorgpaard maar misschien is het over een tijdje wel afgelopen omdat hij(baasje) echt oud is en dood kan gaan of omdat hij genoeg van mij zou hebben
dan kun je de pony aan iemand anders leren wennen
want anders moeten de volgende baasjes/verzorgster opnieuw beginnen enzo Knipoog

maar uit eindelijk zijn het ook jouw zaken Knipoog

ik ben het eigenlijk ook eens met Ilkkah
maar misschien denk je wel dat je hem straks kwijt raakt maar je kunt toch blijven verzorgen??

maar je weet zelf toch ook: dat het niet alleen om rijden gaat,,??
,je kunt nog wandelen,poetsen dat andere ruitertje helpen en noem maar op dan hoef je nog niet weg te gaan Knipoog

een paard/pony is er niet alleen maar om opgereden te worden
en dat moet jij ook weten Knipoog

tjaaa...jullie kunnen het zo zie, dat ik hem niet kwijt wil raken maar dat gebeurt ook niet Knipoog ik ben samen met iris en paar andere kinderen (5 ofzo) de enige paardenmeisjes in het dorp. + mogli staat 5/10 minuten van mij vandaan

en dat met erbij lopen als ik een misschien nieuw verzorgstertje meeneem, doe ik in het begin ook (dan doet hij niks) dan willen ze zelf lopen en dan begint mogli met gek doen. (kinderen van 12 jaar ong. neem ik mee) en die vallen er soms af ofzo of worden bang (als mogli dat bij mij zou doen zou ik ook bang worden want je herkent hem met dat gedrag gewoon niet meer) ik wil zelf heus wel een klein verzorgstertje voor mogli, lekker van alles doen kunnen ze dan, ook dingen waar ik te groot voor ben. maar ik kan er ook niks aan doen dat die kinderen bang voor hem worden (ik heb zelf in het begin ook zo'n periode met mogli gehad dus ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze niet meer willen)

en ik wandel met mogli, longeer, voor de kar, vrijheidsdressuur (tuurlijk weet ik dat het niet alleen rijden is)

jullie denken vast dat het een penny-verhaal is, maar ik verzorg mogli al 6 jaar en dan ken ik hem wel door en door

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:58

ja maar waarom stop je dan niet gewoon met rijden of ga je veel minder rijden.. en je zegt zelf dat je ook zo'n periode hebt gehad nou als jij het hebt kunnen doorstaan dan kan een ander het ook

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 11:00

wisja schreef:
ja maar waarom stop je dan niet gewoon met rijden of ga je veel minder rijden.. en je zegt zelf dat je ook zo'n periode hebt gehad nou als jij het hebt kunnen doorstaan dan kan een ander het ook

waarom moet ik stoppen ??? het gaat nog prima met mogli en mij zo samen.

en ik heb het doorstaan, omdat ik mogli toen ook al een tijdje kende + mijn zus ging ook altijd mee en die haalde me over om weer te gaan

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:15

@ Ilkkah: Jij ziet geen vooruitgang bij deze foto's. Ik heb genoeg foto's gezien van Mogli met loveramona waar ze em gewoon bijna door midden trapte inderdaad... dit zijn dan misschien wat betere momentopnames maar ik zie hier bijna geen 1 foto meer dat ze die pony aan gort schopt..
Oke ze is wat te groot helemaal gelijk maar zo te zien heeft Mogli er geen last van.
En nog iets... als een pony echt vals is dan zou je hem niet eens kunnen opzadelen... laat staan erop zitten. Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:52

Ik heb 1 vraagje he..
Als jij zelf nou eens deze foto's bekijkt.. vind jij zelf dan dat je nog op Mogli past...... vind jij dan zelf dat je nog kan gaan rijden..*laat staan springen*

(wil nog meer vragen maar dat gaat over die vorigge topics Knipoog )

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:23

't gaat er op de topics van loveramona wel altijd heftig aan toe he Tong uitsteken

Ookal vind ik dat sommige reacties een beetje overdreven zijn, ik moet hen toch gelijk geven. Je hebt echt overal een weerwoord op, terwijl je zoiets ook kan accepteren. Als ik een tip krijg op m'n topics denk ik er met de training meteen aan en ga ik er op letten.

Misschien ben je inderdaad niet te zwaar, maar het oog wil ook wat. Want wees zelf nou es eerlijk, je bent gewoon te groot voor Mogli.

Ik heb de vorige topics helaas niet kunnen zien omdat de foto's weggehaald zijn (wat ik eigelijk een beetje raar vind) Maar ik vind niet dat je Mogli te veel in z'n mond zit en zo. Maar bij de Springbloopers vind ik het wel een beetje zielig. Die hindernis is toch aardig hoog, en als Mogli de balk er niet af tikt, dan doe jij dat nog wel met je benen. Ik zou een alternatief gaan zoeken als ik jou was en andere leuke dingen met Mogli gaan doen, zoals mennen ofzo. In denk dat dat voor jou zelf en voor je pony leuker is...

Overigs vind ik wel dat de pony zelf er goed uitziet Lachen

Groetjes Kate

P.S: Nou niet meteen denken dat ik je aanval of opvreet, want ik merk dat je nog wel eens snel op je teentjes getrapt kunt zijn. Het zijn gewoon tips.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:17

Margon schreef:
@ Ilkkah: Jij ziet geen vooruitgang bij deze foto's. Ik heb genoeg foto's gezien van Mogli met loveramona waar ze em gewoon bijna door midden trapte inderdaad... dit zijn dan misschien wat betere momentopnames maar ik zie hier bijna geen 1 foto meer dat ze die pony aan gort schopt..
Oke ze is wat te groot helemaal gelijk maar zo te zien heeft Mogli er geen last van.
En nog iets... als een pony echt vals is dan zou je hem niet eens kunnen opzadelen... laat staan erop zitten. Knipoog

dat zeg ik niet Margon,
ik heb meerdere malen in dit topic gezegt; er is vooruitgang qua rijden, maar niet qua omgang met het beestje.
En geen paard is van nature vals, hij word vals gemaakt door de mensen, al vraag ik me af waar jij mij hebt zien zeggen dat mogli vals is, dat heb ik namelijk nooit gezegt Knipoog , maar hij zal vast wel eens denken als hij rustig staat te grazen en er komt iemand aan van; gatverdamme ik wil niet weer lopen en springen
en dat ie dan boos en met zijn oren in zijn nek naar je toe komt, ja, begrijpelijk.
Maar vals is mogli zeker niet, dan had Loveramona en die vriendinnen van haar allang een keer een flinke mep gehad of een bijt.

En ik vraag me af waarom Loveramona nooit eens antwoord geeft op mijn vragen.
Ik ben namelijk wel erg benieuwd ernaar...

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:57

en hoe zie je dan vanaf deze foto's hoe ze met dit beestje omgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:21

Dat zie je niet.
Daarom vraag ik me af wat er tussendoor gebeurt. Als de vorige fotos altijd zo slecht waren, en deze niet meer, is er óf wat veranderd, óf ze hebben die momenten gewoon niet op de foto gezet.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 17:43

Ilkkah schreef:
Margon schreef:
En nog iets... als een pony echt vals is dan zou je hem niet eens kunnen opzadelen... laat staan erop zitten.

dat zeg ik niet Margon,
ik heb meerdere malen in dit topic gezegt; er is vooruitgang qua rijden, maar niet qua omgang met het beestje.
En geen paard is van nature vals, hij word vals gemaakt door de mensen, al vraag ik me af waar jij mij hebt zien zeggen dat mogli vals is, dat heb ik namelijk nooit gezegt , maar hij zal vast wel eens denken als hij rustig staat te grazen en er komt iemand aan van; gatverdamme ik wil niet weer lopen en springen
en dat ie dan boos en met zijn oren in zijn nek naar je toe komt, ja, begrijpelijk.
Maar vals is mogli zeker niet, dan had Loveramona en die vriendinnen van haar allang een keer een flinke mep gehad of een bijt.

En ik vraag me af waarom Loveramona nooit eens antwoord geeft op mijn vragen.
Ik ben namelijk wel erg benieuwd ernaar...

welke vraag???

ik ben net weer naar mogli geweest, voor een buitenritje met iris erop, het ging wel goed alleen mogli ging 1x bokken en daarna gelijk wwerr braaf. het rijden ging goed, maar toen we hem in zijn weitje gingen zetten legte ik even zijn hoofdstel weg, en ik zag dat mogli iris aanviel, gewoon om niks. ik snel erheen, mogli kwam helemaal omhoog maar toen ging ik voor iris staan, gelijk oren naar voren en poeslief doen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:53

je foto's zijn kruisjes.. Lachen

aan sommige reacties te zien, ziet het er beter uit als de vorige keer!
jammer dat ik ze niet kan zien, ben toch wel nieuwschierig Lachen

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 18:01

Mietje schreef:
je foto's zijn kruisjes.. Lachen

aan sommige reacties te zien, ziet het er beter uit als de vorige keer!
jammer dat ik ze niet kan zien, ben toch wel nieuwschierig Lachen

ja, de foto's zijn er net 1 minuut af, voor andere foto's

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:25

mowgli moet net als met jou een band krijgen met die andere kinderen..
dat gaat niet zomaar..
Je moet ze echt veel met mowgli laten doen, met vallen en opstaan dat wete ik ook wel..
Maar ik weet niet waar het aan ligt, maar het ziet eruit dat mowgli geen andere mensen meer vertrouwd

Ik ben blij dat je nu toch langzamerhand wat met onze reacties gaat doen Knipoog Goedzo!!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:36

amie_x_mij schreef:
mowgli moet net als met jou een band krijgen met die andere kinderen..
dat gaat niet zomaar..
Je moet ze echt veel met mowgli laten doen, met vallen en opstaan dat wete ik ook wel..
Maar ik weet niet waar het aan ligt, maar het ziet eruit dat mowgli geen andere mensen meer vertrouwd

Ik ben blij dat je nu toch langzamerhand wat met onze reacties gaat doen Knipoog Goedzo!!

tjaaa, het ligt denk ik aan de band. maar toen ik mogli ging verzorgen (samen met mijn zus) deed hij ook zo lelijk... na een tijd ging dat over enzo.. maar onze fout was toen denk ik, niet echt andere kinderen meenemen zodat hij daaraan zou wennen. mijn nichtje ging weleens mee, maar dat was het dan...mogli en mijn nichtje vertrouwen elkaar dnek ik ook niet echt, ze gaan gewoon normaal met elkaar om...maar met andere kinderen doet mogli vaak gewoon ook normaal maar opeens kan hij stiekem aanvallen of bijten... waarom hij dat doet??? ik zou het echt niet weten

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:28

veraA schreef:
Ik heb 1 vraagje he..
Als jij zelf nou eens deze foto's bekijkt.. vind jij zelf dan dat je nog op Mogli past...... vind jij dan zelf dat je nog kan gaan rijden..*laat staan springen*

JOEHOEE, ANTWOORD GRAAG !

Ik merk dat je normale reacties begint te geven en volgens mij ga je nu (eindelijk) iets met het commentaar/de tips doen Haha! !!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 08:30

veraA schreef:
veraA schreef:
Ik heb 1 vraagje he..

JOEHOEE, ANTWOORD GRAAG !

Ik merk dat je normale reacties begint te geven en volgens mij ga je nu (eindelijk) iets met het commentaar/de tips doen Haha! !!

qua plaatje is het niet supermooi als ik op mogli zit. maar als je naar hoe het rijden samen gaat, ondanks mijn grootte zal niemand een probleem kunnen vinden. en omdat ik springen leuk vind, en mogli ook doe ik dat soms weleens maar IK ga niet meer hoog springen, misschien 80 cm ofzo, maar hoger laat ik kleinere meisjes doen. is makkelijker voor hun, ik heb maar zo'n klein nekje voor me met mijn lengte Tong uitsteken
en ik vraag ook heel vaak aan mensen (kan dit nog wel, ik op mogli?) en antwoorden zijn dan ja, je past er nog makkelijk op, en de pony heeft er veel plezier in.
als ik weleens een buiternritje ga maken en allemaal mensen zeggen ajoh ga van die pony af (klinkt misschien lomp) maar dan ga ik de volgende keren altijd iemand meenemen (klein iemand) zodat die kan rijden Tong uitsteken want ik trek me er toch wel iets van aan. maar dus antwoord op jouw vraag: kan het nog??? ja, het kan nog, mogli heeft er geen last van. alleen het plaatje wordt minder. ik rijd ook alleen recreatief met mogli, afentoe springen en soms beetje aan de teugel, heb ik een tijd geleden gedaan voor zijn rugspieren. en verder wandelen, en voor de kar

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:48

Oke dankje voor het normale antwoord Haha! !

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 09:00

veraA schreef:
Oke dankje voor het normale antwoord Haha! !

oke Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:51

Een net antwoord loveramona, dat was dus ook mijn vraag, is nu beantwoord dus Lachen

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:51

Ilkkah schreef:
Een net antwoord loveramona, dat was dus ook mijn vraag, is nu beantwoord dus Lachen

oke Knipoog mooizo dan

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:38

De foto's doen het niet meer, vandaar een slotje.