RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

b0eli

Re: RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:01

die mensen maken die paarden helemaal gek .. wat zouden die paarden bang zijn .. ik kan er zo boos om worden ik hoop dat die mensen ooit een flinke val maken .. ALLEMAAL .. zoals je merkt kan ik daar echt héél boos om worden Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! .. arme paarden Verdrietig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:08

b0eli schreef:
die mensen maken die paarden helemaal gek .. wat zouden die paarden bang zijn .. ik kan er zo boos om worden ik hoop dat die mensen ooit een flinke val maken .. ALLEMAAL .. zoals je merkt kan ik daar echt héél boos om worden Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! .. arme paarden Verdrietig

heb zon donkerbruin vermoede dat die mensen al meer gevallen zijn en gebroken hebben dan jij ooit in je hele leventje zal vallen en breken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:34

pharagirlke schreef:
maar dát noemen we wel een sport...Tja waar trek je de grens?

Ook in de dressuur worden wel eens 'onorthodoxe' middelen gebruikt zoals gewichtjes aan de benen (waar de paarden ook niet al te blij mee zijn als je het mij vraagt) en bitten die je als ware moordwapens kan gebruiken.

de neusriemen die je bij springen ziet zijn ook niet al te vriendelijk, en echt vriendelijk word er ook niet mee om gegaan vind ik Clown

om nog maar te zwijgen over de sporen Clown

Ik begrijp eigenlijk niet wat jouw reacties hier in dit topic doen. Je probeert de westernsport goed te praten, maar geloof niet dat er hier ook maar iets negatiefs over die tak van sport gezegd wordt. Er wordt hier alleen gesteld dat hetgeen op de filmpjes te zien is (en ik heb ze niet bekeken, want het lijkt me verschrikkelijk om te zien) niks meer met sport te maken heeft. Lijkt me niet dat je dat moet gaan tegenspreken en je afvragen waar de grens ligt.

Tuurlijk zijn scherpe sporen, bitten en weet ik veel wat ook niet goed. Maar toch heb ik nog nooit een dressuur of springpaard gezien met zulke extreme reacties. Ik denk dat de sport ophoudt daar waar de mishandeling (geestelijk of lichamelijk) begint.

Aangezien dit "berg af rennen" en deze rodeo imo 1 grote mishandeling van het paard is, heeft dit niks met sport meer te maken en is de grens wel heel erg ver overschreden.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:52

MarrieLeen schreef:
Ik had er idd ook al een topic over geopend, alleen zonder filmpjes.
Vond het echt wreed.. Maarja, het is idd wel het extreme van extreme..

En dat rodeorijden, ben het met LiSSy eens.
Die race heet volgens mij een Dodenrace.. als ik het goed heb.

Voor de rodeorijders heb ik ook geen medelijken, alleen wel voor de paarden!!

Je moet toch wel heel erg in paniek zijn wil je je gewoon achtherover laten vallen!
Ik vind dit gewoon paardenmishandeling, ik vind dit NIET kunnen!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 23:57

ik heb ook geen enkel probleem met de commentaar op de filmpjes gericht, maar wél met de commentaar gericht op de sport in het algemeen, i heb het absoluut niet op de western sport maar op de rodeo sport!

omdat hier een paard getoond word dat zich van ellende achterover laat vallen, mag de hele rodeo opgedoekt worden, (of daar komt het op neer) omdat die dodenrace bestaat mag ook de rensport opgedoekt worden Clown

dát vind ik wat ver gaan! er zijn ook 'eerlijke' rodeo's (voor zover je paarden sport als eerlijk kan zien als je al zo veralgemeend)

ik heb (jammer genoeg) wel al paarden gezien die door dressuur of springen als laatste 'redding' zich gewoon lieten vallen, waar niets meer mee aan te vangen was, dus waar zit het verschil?
Litteltje: jammer genoeg moet ik je ook hier tegen spreken, achter over springen gelijk hier op het filmpje te zien is, dáárvoor moet een paard aardig in paniek zijn (wat ik me best kan voorstellen btw) maar achterover laten vallen jammer genoeg niet! Mijn welsh a word super verzorgt, en met een rustige hand gereden, en alsnog zou het niet de 1ste keer zijn dat hij zich achterover laat vallen (niet springen, 'omklappen' zeg maar)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:53

Jeetje! Wat zielig!
Snap niet dat mensen een dier zoeits kunnen aan doen!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:29

bah ik vindt het maar stom dat sommige mensen dat doen...wat die rodeo betreft helemaal, dat paard heeft gewoon pijn omdat zijn 'zaakje' wordt vastgeknoopt met een touw...van de pijn weet hij dus niet wat te doen...