imposant@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: imposant@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:18

Ook hier proberende opbouwend commentaar te geven Clown

Leuk dier, je zou je benen wat langer kunnen maken en handen wat meer bij elkaar, Denk aan je pianohandjes! ook zou ik me vooral bezig houden met de basis, want met deze oefeningen kom je niet door de B hoor Knipoog

Daarnaast ga ik mijn mening over de gevraagde oefeningen maar niet meer geven. Ben het wel absoluut met de rest eens, Paard lijkt er absoluut geen plezier in te hebben en het lijkt me niet verstandig om het dier met zware oefeningen en met springen te belasten. Het kan niet ontspannen en ontspanning is nou eenmaal een en zo niet DE belangrijkste factor in de dressuur, en sinds dressuur de basis van het springen is...

Ook lijkt het doorzitten voor het paard absoluut geen pretje, zeker als het niet laag over de rug gereden kan worden. Soms moet je je dromen wat aanpassen omwille van het paard Lachen Ik zou het zelf dit paard absoluut allemaal niet aandoen, maar dat is mijn mening Knipoog

Wel een heel leuk paard! Lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:37

* pakt ook maar es een prikstoeltje * mag ik geen chips wat dat mocht niet las ik, doe mij maar een mars Clown

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:47

Pakt barkruk uit de stamtafel en gaat naast Uffie zitten met kratje bier!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:49

@Uffie26 en Joshua:
Oscar schreef:
Vandaar het verzoek om weer ontopic te gaan en alleen te reageren als je een opbouwende bijdrage aan dit topic kunt leveren.

Kan dit paard wel normaal grazen in de wei? Dan zou je dit paard toch ook goed voorwaarts-neerwaarts kunnen rijden?
Dan loopt hij waarschijnlijk minder met een weggedrukte rug en werkt het plezieriger voor het paard.
Ik zie op de foto's angstige/pijnlijke ogen en oortjes en een zwiepende staart. Achterbenen die achter de massa geplaatst worden en een weggedrukte rug.
Het zou niet mijn manier van paardrijden zijn.

Ik vind dat je tijdens paardrijden je manier van rijden afstemt op het kunnen van het paard. Als je weet dat je je paard niet nageeflijk kunt rijden (=ontspannen aanspanning van puntje staartwortel tot puntje van de neus) dan kan het paard ook geen fatsoenlijke pi/pa tonen.
Passage en piaffe zijn vormen van enorme verzameling. Wanneer ze niet dusdanig zijn uitgevoerd (over de rug, met de achterhand eronder), zou ik het geen passage of piaffe durven noemen.

Waarom niet met dit paard (als je toch nog dressuurmatig wilt trainen) vwnw korte tempowisselingen oefenen? Gewoon lekker basiswerk.
De GP-oefeningen vergeet een paard echt niet hoor.
En bovendien, als hij toch nooit meer GP kan lopen, waarom op zo'n geforceerde manier toch deze oefeningen eruit persen?
Die wedstrijdfoto die ik in een andere topic gezien heb, ziet er een stuk meer ontspannen uit. Als je nou eerst naar ontspanning streeft, dan kun je altijd nog kijken of je verder met hem komt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:52

Kan ik achterblijven?.... denk het niet..... nog plek voor mij?

Kijk hier maar eens goed na (en nee ben geen vriendinnetje van deze meiden die het voor ze op neemt)

viewtopic.php?f=10&t=412736
viewtopic.php?f=10&t=412700
viewtopic.php?f=10&t=412685

Meiden rijden heel netjes en verstandig met een cap op! Pony straalt vrolijkheid uit en krijgen zij gekke reacties van bokt? NEE omdat zij goed rijden, het ligt dus NIET aan bokt, maar aan de foto's die er geplaatst worden!

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:55

Hallo Joshua en Ulffie er is vriendelijk verzocht om dit soort opmerkingen achterwege te laten. En dit topic serieus te benaderen met opbouwende kritiek zowel positief alswel negatief.
Vindt het zelf ook zeer storend dit soort kinderachtige opmerkingen.
En kan me dan ook wel voorstellen dat de TS hier niet meer op reageert, zou ik ook niet doen.

Zou wel de TS willen adviseren de adviesen van de mensen die wel opbouwend kritiek geven ter harte te nemen. Ondanks dat dit paardje alles voor je doet neemt het niet weg dat hij dat misschien eigenlijk niet meer kan. Voorbeelden zat van paarden die tot het uiterste gingen, zelfs hun pijn verbloemden, en waar het pas aan hun eind duidelijk werd dat het paard ondragelijke pijnen moet hebben geleden.
En dat gun je toch geen dier.

Verder over rijstijl geef ik geen commentaar, kan het zelf niet beter, mij gaat het gewoon om het paard. Als het paard een "handicap" heeft pas je wensen daarop aan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:56

Nou klopt niet wat je zegt. Als 1 van die meiden uti de topic dezelfde is als in dit topic dan is het dus duidelijk dat het paard iets mankeert en niet voor zn lol loopt. Het gaat neit over het rij niveau maar of het slecht voor het paard is. Het paard heeft er duidelijk geen lol in. Daar ging het over.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:00

Je zegt zelf dat je paardje nog met zijn neus over de grond kan lopen. Probeer hem dan ook lekker daar te rijden. Want dit is gewoon niet echt eerlijk voor je paard. Ik zou met dit paard ook niet eens gaan strekken als hij zijn hoofd zo hoog houd. Het heeft gewoon totaal geen meerwarde en is alleen maar slecht voor je paard zijn rug.
Als jou paard in pi en pa gaat omdat hij niet aan het werk wil doet hij dit niet omzichzelf te ontlasten, maar doet hij dat om zijn protest te tonen. Ik zou dus als ik jou was proberen om je paardje rustig voorwaarts te rijden op zo'n moment. De pi en pa zijn trouwens met zo'n weggedrukte rug uitgevoerd dat je paard er alleen maar slechter van kan worden.

Ik vind je paard namelijk op die andere foto die geplaatst werd veel prettiger lopen, daar heb je veel meer aan. En niet banketstaaf bedoeld, maar ik denk niet dat jij rijtechnisch vaardig genoeg bent om dit paard op niveau te houden.
Ik vind het fijn dat zo'n paardje als die van jou niet gelijk afgedankt wordt op het moment dat hij de sport niet meer aan kan, maar ik denk dat jij er dus voor moet zorgen dat je het voor je paardje zo aangenaam mogelijk maakt.

Veel succes, want het is wel een mooi paard. En hij zal misschien niet meer in de krul kunnen lopen, maar als hij met zijn neus over de grond kan lopen kan hij ook nageeflijk lopen allen niet meer helemaal opgericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:18

uffie26 schreef:
* pakt ook maar es een prikstoeltje * mag ik geen chips wat dat mocht niet las ik, doe mij maar een mars Clown

joshua schreef:
Pakt barkruk uit de stamtafel en gaat naast Uffie zitten met kratje bier!

Jullie krijgen zometeen straf, ik mocht met mijn croissantje en glaasje jus ook niet aan de zijlijn gaan zitten Haha!

Maaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:34

Ik ben vooral benieuwd naar de dierenartsen die hiernaar gekeken hebben en hebben gezegd dat dit allemaal gewoon kan...

Nu moet ik zeggen dat ik geen da ben, maar ik weet wel dat een paardenrug het zwakste punt van het paardenlichaam is. Om ervoor te zorgen dat het paard je gemakkelijker kan dragen rij je zijn achterhand eronder. Je traint dus buik- en rugspieren voor een ronde bovenlijn om het je paard gemakkelijker te maken jou te kunnen dragen.

Als je paardje zijn rug dus wegdrukt, zoals op deze foto's, zal het werk voor hem naar mijn idee er niet prettiger op worden. Ik denk dus dat je hem beter lange teugel vwnw kunt rijden.

Welke knik bedoel je die hij niet kan maken? Kan hij zijn rug niet bollen of kan hij niet door de nek komen, of kan hij het allebei niet meer? Want als hij wel gewoon kan grazen, moet hij zijn rug iig ook met rijden kunnen gebruiken, zou ik zeggen. En dat zou je kunnen bereiken door de achterhand eronder te laten komen.

Ik hoop dat je weet dat dit geen negatieve kritiek/ aanval is, maar dat mij het welzijn van het paard aan het hart gaat en zoals ik op deze foto's zie vind ik vergroeide nekwervels geen argument voor de manier waarop hij loopt, aangezien hij op andere foto's beter loopt.

Succes ermee! Knipoog

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:08

jongleurtje schreef:
nee dat kan niet zo gebeuren.. het kan door omstandigheden (denk aan bijv. ongeluk) of aangeboren. aangeboren is het niet bij dit paard dat weet ik zeker.

Het is al meer hier gevraagd in dit topic... maar hoe komt ie dan aan die vergroeide nekwervels.? Ik ben gewoon heel erg benieuwd en niet om iemand af te katten of wat dan ook.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:20

Vergroeide nekwervels ontstaan door een soort artrose aan de nekwervels. Om het maar even simpel te houden

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:21

Ohh maar kan een paard dan ook gelijk niet meer zn rug gebruiken. Vraag het maar aan jou want jij weet het antwoord op de andere vraag ook

Jamila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:25

Mm ..tsja zo te zien heb jij meer lol met rijden dan hem ! Ik zou het maar even op een laag pitje zetten en niet te veel van hem vragen !! Ga eerst lekker ontspannen stappen!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:26

jeetje wat zitten hier een paar vreselijk kinderachtige mensen tussen zeg...........................

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:34

windhond schreef:
jeetje wat zitten hier een paar vreselijk kinderachtige mensen tussen zeg...........................

Hier sluit ik me bij aan, kom op zeg we zitten toch niet meer op de basisschool ik geloof dat imposant het nu wel gelezen en begrepen heb en dan vinden sommige het nog vreemd dat ze niet meer reageerd, wat zouden jullie zelf doen?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:36

Ik wil niet dat er een slotje op komt, ik heb ook wel de vragen die Renske 20 al eerder stelde.
En ik hoop dat ze wat van dit topic leert, namelijk dat ze dit paard rust gunt. Bijvoorbeeld door de prestatie druk eraf te halen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:38

dat gaat ze toch niet vertellen. alhowel ze het beter wel kan doen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:39

wat een gezeik zeg.. ik hoop dat er een slotje op komt..
iedereen vraagt 10000000 keer hetzelfde.. waar die versleten nekwervels vandaan komen.. zij is tenminste zo slim.. om dit maar te laten gaan! paasei.. pm haar dan ofzo.. nee we gaan haar met z'n allen 100000 keer zeggen wat er fout is.. 1/2 keer is toch ook goed..

peuters!

( leest net een stuk over peuters )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:13

Ik ga even wat splitsen in dit onderwerp.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:15

jaaaa.. goedzo.. denk vooral na
en ga nu met z'n allen in 1 keer allemaal hetzelfde pb'tje sturen Clown

mijn hemel wat een IQ

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:04

Als ik de foto's bekijk, krijg ik toch echt de indruk dat het rijden pijnlijk voor het paard is. Als het pijnlijk voor het paard is, heeft hij er ook geen plezier in.
Ik zou op deze manier niet willen rijden.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:49

En ook ik vind de foto's er niet prettig uitzien maar ben wel beniewd naar de antwoorden van de vragen van renske20.
Verder vind ik het wel een mooi paard!En imposant we willen je echt niet afkraken alleen soms is bokt iets te aanvallend.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:19

Ik had geen zin om alle pagina's te lezen, dus plaats maar meteen mijn commentaar.
1) zoek een goede fysio voor je paard
2) zoek een goede instructeur/instructrice
3) werk aan je eigen houding en zit
4) rijd ontspannen en diervriendelijk, zodat je paard weer zin krijgt in het werk. Zo ziet er op dit moment echt TOTAAL niet uit.
Trucjes vergeten paarden niet. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:19

Imposant, nog een laatste opmerking van mijn kant.

Ik heb zelf 1,5 jaar lang op een slecht passend zadel gereden. Ze werd steeds opstandiger, hoofd zwiepen, enz. Ik ben gewoon doorgereden. Overgangen rijden zijn toch goed? Maar feit is dat ik gewoon niet luisterde naar wat mijn paard tegen mij riep, namelijk dat ze pijn had. Zelfde verhaal met haar kiezen: eerst een jaar 'er doorheen gereden' toen ze steeds opstandiger werd, en na een bezoekje aan de tandarts wist ik dat het pijn was en dat ze weer tegen mij riep dat er iets mis was. Later weer een jaar doorgereden terwijl ze bloedarmoede had. Ook weer veel te laat geluisterd naar wat ze zei. en geloof me, je voelt je ontzettend schuldig achteraf

En ik denk dat jij nu hetzelfde hebt. Het is vastgesteld dat hij last heeft van zijn nek. Zo reageren als hij op de foto's doet is een teken van protest, hoogstwaarschijnlijk omdat hij jou duidelijk wil maken dat hij pijn heeft. Een paard kan niet zeggen: baasje, ik heb poijn. Een paard zet zijn rug vast, zet zijn hoofd vast, bokt een keer, gooi tde oren naar achter als je met het zadel aankomt, enz enz.

De kritiek die wordt gegeven wordt niet gegevn om jou af te kraken, er wordt niet gezegd dat je niet kunt rijden. Er wordt alleen gevraagd of je wilt luisteren naar je paard.