Mijn lieverdjes@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Mijn lieverdjes@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:17

kan het niet laten om te reageren (nogmaals)

Die man die jou zijn paarden laat inrijden heeft verstand van paarden?
Sorry, maar ik heb je in het echt zien rijden en je hebt niet de ervaring of het talent om een paard in te rijden.

Ooit wel eens nagedacht waarom je hier geen paarden mocht verzorgen? Was grappig geweest als ik hier foto's had gevonden van mijn paarden met de vermelding erbij dat je ze inrijdt.. Was best grappig geweest Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen

Je moet eerst maar eens terug gaan naar de basis voor je dingen gaat rondstrooien die nergens op slaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:19

Die haf vind ik qua dikte best meevallen eigenlijk, heb wel dikkere gezien.

Ik weet wel zeker dat ze geen adviezen neemt, van de vorige woordenwisselingen heeft ze ook niks ter harte genomen.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:22

ChingYi schreef:
miranda1983 schreef:
schud de hand van soraya:D

zou hier binnenkort wel een slotje op komen denk ik:S

en al zou je niet met een ongechipt paard over straat mogen. ze controleren er toch niet op. dus waarom doen jullie zo moeilijk en ga gewoon op les met die 2 pony´s.

ja hallow ik ga niet even zomaar een pony wegjappe

Inderdaad... iemand met 12 jaar ervaring moet toch begrijpen dat omdat ze het toch niet controleren je het gewoon maar moet doen...ook al mag het niet van de eigenaar!

Maar goed, mensen lees even!!! Waarom moet nou toch alles 100 duizend keer gezegd worden.... jullie zoeken gewoon een topic waar je lekker in kan blijven zeiken ofzo..

*leest het begin nog even door en nadat 1 negatief commentaar heeft gegeven.... volgt heel bokt....terwijl daarvoor gewoon normaal commentaar heeft gegeven*

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:32

Chingy oid: Je zei dat die man wel verstand van paarden heeft omdat hij 7 paarden heeft...Verward Dat slaat nergens op, er stonden een tijdje 10 mini shetlanders in het weiland naast mijn paarden en die mensen hadden er ook geen f*ck verstand van! Onverzorgde bende....

Als je alleen maar rijd als je daar komt dan weet die haf dat precies als je weer met dat hoofdstel komt aan zetten. Je moet afwisselen met zo`n jong paard!
Je verwacht veel te veel van zo`n jong paard, dus hup sporen erom(zegt wel ik sla hem niet kapot dus ik neem sporen...sorry maar hoe rijd jij met sporen dan?), scherp bit erin. Ik denk dat je de plezier er al aardig uit hebt gereden voor dat paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:34

_Roosje_ schreef:

Inderdaad... iemand met 12 jaar ervaring moet toch begrijpen dat omdat ze het toch niet controleren je het gewoon maar moet doen...ook al mag het niet van de eigenaar!

Maar goed, mensen lees even!!! Waarom moet nou toch alles 100 duizend keer gezegd worden.... jullie zoeken gewoon een topic waar je lekker in kan blijven zeiken ofzo..

*leest het begin nog even door en nadat 1 negatief commentaar heeft gegeven.... volgt heel bokt....terwijl daarvoor gewoon normaal commentaar heeft gegeven*

HA misschien moet jij je ogen eens openen.
Ik heb ooit een lading scheldpbs gehad van deze dame, omdat ik het onverantwoord vond dat ze een klierige hengst zelf wilde "inrijden" en hoe moest dat dan. sorry hoor maar dan ben je echt naief......
[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:45

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:47

hoj

wil er toch nog iets aan toevoegen

vind sommige commentaren nogal bot gegeven maar er zit wel iets van waarheid in ...

mijn kant van je foto's : vind het niet erg fijn voor de paarden dat ze direct het bit inkrijgen , zo genieten ze minder van hun poetsbeurt .. ik hoop dat je ze niet met de teugels vastzet ??

rijd beter nog even met een gewoon bit , je pony zal heusb wel goed blijven lopen en zal er nog meer plezier in hebben !

voor de rest : geniet er van ! en trek je niet té veel aan van al het commentaar ... jij kent de paarden het best !

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:32

Commentaar op het bit e.d. is al genoeg gegeven, dus dat laat ik maar achterwege.

Maar over die foto's waar Pattypaard op die schimmel zit: Zit zij niet hartstikke scheef? Of lijkt dat nou maar zo?

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:03

Tja... er zijn mensen die het gebruik van andere bitjes en sporen altijd vreselijk vinden. Andere bitjes had ik zelf nooit zo'n moeite mee, mits goed gebruikt, maar door ervaring met mijn vorige paard ben ik van mening veranderd. Sporen heb ik nooit problemen mee gehad. MAAR natuurlijk wel op een paard dat nog maar net onder het zadel is. Je kan wel zeggen dat je m niet verrot wil slaan, wie zegt dat je dat moet doen? Als de haf nog niet echt in aanraking met een zweep is geweest zal je m echt niet hoeven te slaan om reactie te krijgen hoor. Volgens mij krijg je veel beter resultaat dan met spoorgebruik, daarmee heb je namelijk t risico dat ie ontzettend afstompt op beenhulpen. Voor t bit geld tzelfde, als je m nu al niet met een gewoon bitje bij je kan houden, hoe moet dat later dan als ie alleen maar aan een scherp bit gewend is. Volgens mij rij je er niet verkeerd mee, maar de gevolgen zullen wel verkeerd zijn. Nou heb je al gezegd dat je dat gaat veranderen, dus ik hoop snel nieuwe foto's te zien. Heb je het paard wel geleerd op stemhulpen te reageren voor je er een zadel op deed? Volgens mij is dat namelijk nog steeds de beste manier om een paard goed de beenhulpen te laten begrijpen, de link leggen tussen t been en t commando. Ik had t vanaf t begin denk ik al anders aangepakt, maar misschien ben je nog wel op tijd als je nu t stuur omgooit. Anders vrees ik t ergste voor die hengst. Zet je bit en je sporen op marktplaats en koop 2 leuke halsters. Doe dan nog je martingaal goed en pak dan de camera weer eens.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 00:41

Ik ben zelf ook geen fan van pessoabitten, heb ik al vaak genoeg uitgelegd in verschillende topics waarom niet. Het is gewoon geen bit om mee te gaan dressuren, maar soit, dat wist je ondertussen al Vork

Verder over die sporen: 1 van de belangrijkste zaken bij paardrijden is je paard net goed aan het been rijden. Door nu sporen te gebruiken is de kans groot dat hij daar straks ook niet meer op reageert en gewoon gaat staken (heb ik al gezien bij jonge paarden).

De combinatie pessoa + niet aan het been zijn, zorgt ervoor dat je eigenlijk niet met gevoel kunt rijden. Dit paard durft mss niet meer vooruit voo het scherpe bit. Ik persoonlijk ken het pessoabit wel een beetje, ik heb genoeg paarden ermee zien lopen. Ze lopen allemaal in de krul, maar geen 1 aan teugel. De werking van een pessoa wordt gewoon nog enorm onderschat.

Als je pony ervandoor gaat onder het galopperen: meer aan de longe gaan werken dan. Heb je daar geen controle? Dan zal je die tijdens het rijden ook niet vinden. Je paard moet aan de longe vooruit vliegen als je dat vraagt (en dat doe je met de correcte lichaamstaal) en remmen als je het vraagt. 1 keer dat gas en rem er zo goed opzitten moet je de commando's doortrekken naar het rijden.
Een jong paard als deze kan ook beter elke dag een half uurtje werken dan 2 keer per week een uur. Hoe vaak rijd je hem? Ik denk dat hij het met die grasbuik ook best moeilijk heeft, niet?

Verder vind ik het plaatje er wel ontspannen UITZIEN maar helaas gebruiken jullie idd niet de juiste hulpmiddelen. Het paard ziet er nog goedwillig uit, niet verpest of zo, dus grijp nu je kans om alsnog op een eerlijkere manier te gaan werken met dit dier.

En als je dat niet de moeite vindt of te lastig (elke dag werken, les zoeken en maar een baantje zoeken om het te betalen,...) dan kun je beter alleen lessen op een manege gaan volgen. Een vzpaard of pony vraagt een grote verantwoordelijkheid van jou, aan jou de kans om alles zo netjes en goed mogelijk te doen!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:24

#Ymke# schreef:
wat heb je met de martingaal gedaan van de schimmel?

Ziet er redelijk netjes uit. Vind het alleen jammer dat je die haflinger "inrijd" met een pessoabitje...

waarom word hhij emt zo;n scherp bit gereden ?
en nu al met een spoor?

verder vind ik t een leuke haflinger Lachen lekker breed!

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:25

Alacairion schreef:
_Roosje_ schreef:

Ik heb ooit een lading scheldpbs gehad van deze dame, omdat ik het onverantwoord vond dat ze een klierige hengst zelf wilde "inrijden" en hoe moest dat dan. sorry hoor maar dan ben je echt naief......

[/quote]

Kijk en misschien zit hier de fout wel een beetje. Ik heb die eerdere topics nog niet gezien...en oordeel ook dus niet vanuit daar. Maar kijk gewoon de foto's in dit topic, en geef daar mijn mening over

@Jallist! Ben het inderdaad helemaal met je eens! Zo kun je commentaar ook geven.. je geeft er tenminste een oplossing bij!! Super

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:24

Moet eerlijk zeggen dat ik het erg opvallend vind dat er iedere keer zo'n (terecht) gedoe is als ChingYi weer eens een topic plaatst.

Is het niet met een wilde en bijtende hengst dan wel met een haflinger met pessoabit.

Sorry hoor, maar ChingYi en wie denk je nou dat dit ligt aan heel Bokt met bijelkaar een paar honderd jaar ervaring of aan jezelf een meisje van 13 met zogenaamd 9 jaar rijervaring (op wilde hengsten Clown )

Denk dat je daar toch wel even over na moet gaan denken en hoop van harte dat je dan tot de conclusie komt dat het toch echt aan jezelf ligt en dan alsjeblieft geld gaat uitgeven aan instructie en niet aan onnozele sporen en bitten..
Trouwens je kunt toch ook in de manegeles rijden met je verzorgpony's, ging Pattypaard ook doen zei ze, erg goed van haar moet ik zeggen. Daar kun je een voorbeeld aan nemen.
Maar dat zul je toch wel weer niet doen, eigenwijs en naief als je bent

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:38

Sunrise91 schreef:
En die haf moet echt gewicht kwijt, hij begint meer op n fjord te lijken

Ik moet hier gewoon ff op reageren Schijnheilig
whahaha!!!
omg wat een geweldig intelligente reactie..dus een als een haf heel dik is lijkt hij op een fjord Clown

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:07

Citaat:

Jij ook al? Bij mij deed ze dat nadat dat topic al weken gesloten was. Daar kwam bij dat ze zich voordeed als mysterius, deze persoon had een post, dus ik had het al vrij snel door. Schaduwaccount dus! Ze woont in hetzelfde dorp als ik en ik ken de eigenaren van toen. Ik heb de witte pony zelf verzorgt 10 jaar geleden, de eigenaar heeft met carnaval zijn heup gebroken en daarom staan de paardjes nu ergens anders. Ik ga verder niks over de eigenaren zeggen omdat ik vind dat dat niet hoort. Het feit dat ze haar vriendin gaat lopen afzeiken zegt genoeg, want patty probeert met kritiek goed om te gaan en er iets van te leren. Althans dat merk ik op uit andere topics. Het heeft weinig zin om iets tegen ching yi wat te zeggen, want ze trekt zich er toch niks van aan, kijk maar naar andere topics.....
Waarschijnlijk krijg ik nu weer heel wat schuttingtaal ge PB't Haha!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:21

@ Roosje: en ik ben t met jou eens dat er op bokt behoorlijk wat afgez*ken wordt. Ik weet uit ervaring van de ene keer dat ik foto's van mezelf heb geplaatst hoe vervelend reacties zijn, die alleen maar sarcastisch en aanvallend zijn. Dus zelf reageer ik liever ook niet zo Knipoog Ik kreeg bijvoorbeeld bij mijn foto's zo'n reactie:
Iets wat lijkt op een valse knik Lips are sealed Wat moet je daar nou mee? Verward Heel irritant dat soort reacties.
Ik weet niet wat de TS allemaal voor topics heeft geplaatst en wat voor pb's ze heeft gestuurd in het verleden, dat boeit me ook niet. Maar ze heeft nu gezegd dat ze het anders aan ging pakken toch? Dus voordat er nu weer voor nog eens 5 pagina's door gezanikt wordt, lijkt t me beter te wachten tot ze weer nieuwe foto's plaatst en we kunnen zien of ze wat met het advies gedaan heeft. Nietwaar? Dromen

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:15

wiehoeeeee
na een half uur lezen, eindelijk het topic door...
En weet je, het word allemaal steeds mooier...

leuk een jong Haffie met een pessoa-bitje in en mooie spoortjes om (ik hou niet zo van haffies, maar om ze nou zo te verkloten)

Verder vind ik het goed dat je het anders wil gaan doen, maar als ik heel eerlijk ben geloof ik er op het moment nog niet zo heel erg veel van... dus kom maar op met het bewijs...

En leer alsjeblieft eer eens het hoofdstel van die witte goed om te doen... Anders rent die zo ook nog wel omdat ie pijn aan zn mondje heeft...
Een lage neusriem (zoals dit ponietje heeft) hoort niet zoals een hoge neusriem onder de bakstukken door... Maar helemaal onderlangs je bit... (beetje vaag uitgelegd.. zal ff een foto voor je zoeken...)

Afbeelding
Gevonden!!

succes verder met die arme beestjes, en ik hoop dat je er deze keer wel eens wat mee dit (al dit commentaar)

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:40

Jallist schreef:
@ Roosje: en ik ben t met jou eens dat er op bokt behoorlijk wat afgez*ken wordt. Ik weet uit ervaring van de ene keer dat ik foto's van mezelf heb geplaatst hoe vervelend reacties zijn, die alleen maar sarcastisch en aanvallend zijn. Dus zelf reageer ik liever ook niet zo Knipoog Ik kreeg bijvoorbeeld bij mijn foto's zo'n reactie:
Iets wat lijkt op een valse knik Lips are sealed Wat moet je daar nou mee? Verward Heel irritant dat soort reacties.
Ik weet niet wat de TS allemaal voor topics heeft geplaatst en wat voor pb's ze heeft gestuurd in het verleden, dat boeit me ook niet. Maar ze heeft nu gezegd dat ze het anders aan ging pakken toch? Dus voordat er nu weer voor nog eens 5 pagina's door gezanikt wordt, lijkt t me beter te wachten tot ze weer nieuwe foto's plaatst en we kunnen zien of ze wat met het advies gedaan heeft. Nietwaar? Dromen

Ja Ja Ja Ja Ja Ja

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:49

LilyLuna: nee ik zat niet scheef...dat lijkt zo omdat de foto raar is genomen zegmaar. (d8 ik Clown )

nella: ik mag een keer met nike naar de manege ja maar ik weet niet of dit vaker is....ligt er heel erg aan of die mensen dat wel willen en of dat wel gaat(mag van lesgever)

en de rest zal chingyi moeten zeggen als ze nog reageerd. (ik zal maar niks zeggen voordat ik verkeerde dingen zeg Knipoog Clown )

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:53

Pattypaard schreef:
LilyLuna: nee ik zat niet scheef...dat lijkt zo omdat de foto raar is genomen zegmaar. (d8 ik Clown )

Ik las net in een ander topic dat je iets aan je rug hebt.Dat kan natuurlijk, dan heb ik niks gezegd Knipoog

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:20

nou ja, ik ben het er wel mee eens dat al dit gezannik toch nergens toe leidt, aangezien ching yi DENKT dat ze alles beter weet, dan alle bokkers met ontzettend veel ervaring Clown en ja, ik vind haar hele persoontje eerlijk gezegd behoorlijk zwak, aangezien ze me via bokt pb's stuurt vol met uittingen die nergens op slaan en kritiek op de manege waar ik rijd (waar zij NIET VOOR NIETS vanaf is getrapt Clown ), maar op school doet ze haar mond niet open... nou ja... zwak hoor...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:37

pff ik heb er wat werk aan gehad om 7 pagina's door te lezen,maar ik had al genoeg gezien toen ik de foto's zag.....als Ching-yi echt zoveel verstand heeft van paarden zou ze weten dat je sporen niet gebruikt om een jong dier mee in te rijden,maar in de dressuursport om de hulpen mee te verfijnen,niet als je paard niet genoeg voorwaarts is.zowieso zou ik les nemen(zoals er gezegd werd,er zijn vast mensen die je willen helpen)want als jij al vastloopt als je paard niet reageerd op je been,dan heb je duidelijk niet genoeg kennis en vaardigheid om een paard in te rijden.
dan nog het bit,ik denk dat het prima gaat op een enkel gebroken trensje,dit bit is echt scherp(maar dat weet je uiteraard....)en je wilt je paard toch niet onnodig hard maken in de mond?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:02

Ze durft niet eens meer te reageren....Gister zag ik nog dat ze 2 ponietjes aan het opjagen was in een klein stukje wei, kwam erlangs met de bus. Dom gansje

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:14

Het is nogal logisch dat de haf vanzelf aan de teugel komt !Je rijd met een pessoabit ! Lachen !
Dat meisje op oscar moet haar haar is een staart doen !Het is heel slordig zo !
Ik zie je liever op de haf bezig dan met oscar OK dan! !

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 18:38

Leuke paardjes!