3jarige Gribaldi@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:24

Sjuimpje schreef:
ei ei ei jij bent erbij Anoukie Haha!
Dit is echt de rechtergalop Ja

Verdomme Haha!, ik heb er zó'n hekel aan om een ei te zijn Haha!.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:27

Mwoahhhh, past wel goed in je dieet Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:48

verootjoo schreef:
Wil er nog wel even aan toevoegen dat het zadel niet past,

En hier ben ik het helemaal mee eens. Juist een jong dier moet een goed passend zadel hebben, anders komen er een heleboel problemen en zorgt het er nu al voor dat ze niet volledig kan ontspannen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:03

Levy schreef:
Mwoahhhh, past wel goed in je dieet Haha!

Niet meer he Knipoog. Bovendien kon ik geen eieren meer zien Misselijk Bloos...

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:55

Ik heb aan het begin je foto's gezien, nu zijn er 6 pagina's bijgekomen.. en ik kan men alleen maar gelijk geven. Wat vind ik het zonde van zo'n paardje dat hij zo word "verknald" (als ik het zo even mag noemen)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:24

Sjellie, van mij mag je hoor, het is per slot van rekening ook zo (in mijn optiek dan).

Verder nog 1x, om het af te leren, wat commentaar:

Vind je het vreemd als je jonge paard niet goed loopt:
- zware bak
- onervaren ruiter
- geen begeleiding
- slecht passend harnachement
- foutieve trainingsmethode

I rest my case....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:23

zo'n paard zou alle shows stelen, als ie netjes bereden werd!!!!!
een tweede salinero zeg maar Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:24

ooh, daar wilde ik nog iets aan gtoevoegen, probeer hem asjebliefd ontspannen met zijn hoofd te laten lopen want dit ziet er niet uit, het is nog zo'n jong paard, werk eerst naar ontspanning.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:40

Hmm ik ga hier niet eens iets op zeggen, brr krijg het spaans benauwd van deze foto's

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 15:41

Ik heb nu 3dagen geprobeerd haar met losse teugel te rijden. De eerste dag ging het niet zo goed, ze schoot er gewoon steeds vandoor....ging later wel beter. De laatste x ging het super, ze deed niks was super mak en was helemaal niet meer gespannen Haha!

nog iets over het zadel, ik heb er iemand bij gehad die er verstand van heeft en die vond het zadel goed liggen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 15:58

Nou van mij mag hier wel een slotje op.....krijg toch alleen nog maar t zelfde te horen Gaaaap Slapen

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:03

ben blij da tje in ieder geval probeerd om met wat langere teugels te rijden.
Wanner ga je lessen met haar?Moe tje echt me tje vader over hebben hoor,is echt belangrijk!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:04

Was die iemand met verstand een proffessionele zadelmaker of een DA?? En is het zadel op maat passend gemaakt voor het paard. Want als je op de foto kan zien dat het niet goed ligt dan moet die iemand misschien even zijn verstand bijschaven.

Het zadel ligt vrij voorop de rug en kantelt naar achter en drukt daarbij erg op de rugspieren.
Daarnaast kan je op een foto duidelijk zien dat de achterkant omhoog komt als je lichtrijd en dat is absoluut onprettig voor een paard.

Je moet het zelf weten maar hier beginnen dus je rugproblemen. Rugproblemen creëren doe je in een paar dagen.. rugproblemen oplossen duurt veel langer.

wat dat slotje betreft .. leer ervan, meid ook al vind je het connemtaar niet leuk op dit moment.

Succes!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 16:15

QueJira schreef:
Wanner ga je lessen met haar?Moe tje echt me tje vader over hebben hoor,is echt belangrijk!

Me pa heeft t nog een btje druk met de verhuizing/verbouwing enzo...heb het al wel gevraagd maar hij zegt dat ik even moet wachten Verdrietig

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 16:24

T zadel is niet voor haar op maat gemaakt, is even een tijdelijke oplossing, t lag op de pony's....ben nu nog even aan het sparen en dan laat ik iemand van de ruitershop aan huis komen om te passen, wil d'r ook met dressuurzadel gaan rijden Haha!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:25

elmiran schreef:
QueJira schreef:

Me pa heeft t nog een btje druk met de verhuizing/verbouwing enzo...heb het al wel gevraagd maar hij zegt dat ik even moet wachten Verdrietig

sorry hoor da tik er over door zeur,maar waarom?Hij hoef tje toch geen les te geven?J ekan beter nu een beetje extra geld erin steken,dan straks kosten voor paardenkraker enz omdat je paard verkeerd wordt gereden en daardoor van alles gaat mankeren,of da tje paard "onhandelbaar" wordt en hij een nieuwe voor je gaat kopen.Snapt je vader wel dat het geen machine is zon paard,en dat je een jong paard alles moet leren,dat zon beest niet wordt geboren met alle knopjes erop!
Ik snap nog steeds niet waarom je vader niet gewoon een paard van een jaar of 8 heeft gekocht wat gewoon al goed doorgereden is....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:33

sorry hoor da tik er over door zeur,maar waarom?Hij hoef tje toch geen les te geven?J ekan beter nu een beetje extra geld erin steken,dan straks kosten voor paardenkraker enz omdat je paard verkeerd wordt gereden en daardoor van alles gaat mankeren,of da tje paard "onhandelbaar" wordt en hij een nieuwe voor je gaat kopen.Snapt je vader wel dat het geen machine is zon paard,en dat je een jong paard alles moet leren,dat zon beest niet wordt geboren met alle knopjes erop!
Ik snap nog steeds niet waarom je vader niet gewoon een paard van een jaar of 8 heeft gekocht wat gewoon al goed doorgereden is....
[/quote]

helemaal mee eens!

al vind ik het een leuk paard om te zien maar je ziet gewoon duidelijk dat hij/zij het niet lekker vind wat er met haar gebeurt.. dat vervelend doen met het hoofd heeft een reden![/quote]

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:37

imker schreef:
amondi schreef:
Nogmaals: dit is niet een doorsnee paard, dit is een bloedkikker.

Mag ik ff een teiltje.... wat nou bloedkikker? Grib kán heet zijn, maar een Obelisk, OOSeven, Krack etc niet? Wat een domme vergelijking. Dit gaat dus werkelijk nergens over.

Sorry Imker maar ik kan t niet laten... Krack is een Flemmingh en geen Gribaldi........ Knipoog

Voor de TS, een jong paard moet een voorwaartse drang hebben, dus laat em lopen! Niet terug rijden want dan krijg je dit soort beelden. Vanuit het voorwaarts kan je em over de rug rond gaan rijden. Maar daarvoor heb je ervaring en instructie nodig !! Als je schrik krijgt omdat ie in jou ogen te hard gaat ben je zeker niet klaar voor een jong dier. Ik spreek hier uit ervarig, mijn 1ste paard heb ik ook terug gereden omdat ze te hard ging, imo. En looplust corrigeren, dus het paard bijelkaar trekken, is echt de aller grootste fout die je kan maken !! Je verklooit het hele gangwerk en dat is moeilijk weer recht te krijgen !!

Waarom plaats je deze foto's ?? Zelfs een penny-meisje ziet nog dat dit er niet uitziet zoals het hoort.... Je WEET dat je dan commentaar krijgt. Dat het op een jong paard niet vlekkeloos gaat weet iedereen, en dat is ook zeker geen schande, maar dan zou ik niet, als je het niet kan verdragen, deze foto's plaatsten. Het is gewoon (nog) niets om trots op te zijn.... En deze reacties waren gewoon te verwachten.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:49

Waarom ben je afhankelijk van je pa als je lessen wilt nemen? Ik zou na dit commentaar achter elkaar een bijbaantje zoeken om lessen te kunnen financieren en een oproep plaatsen voor iemand die les kan komen geven! En dan over een tijdje foto's plaatsen om te laten zien hoe jullie vooruit zijn gegaan!

Wat ik me ook afvraag, waarom heb je gekozen voor een 3 jarige Gribaldi als je niet de ervaring, basis en kennis hebt om een paard in te rijden? Ik bezit zelf ook die kennis niet, en heb hier ook mijn paard naar gekocht (toentertijd 12 jaar, M2 gelopen). Op deze manier kan ik ook lekker rijden, maar heb ik niet de soms toch moeilijke momenten die je met een jong dier hebt.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:23

imker schreef:
Sjellie, van mij mag je hoor, het is per slot van rekening ook zo (in mijn optiek dan).

Verder nog 1x, om het af te leren, wat commentaar:

Vind je het vreemd als je jonge paard niet goed loopt:
- zware bak
- onervaren ruiter
- geen begeleiding
- slecht passend harnachement
- foutieve trainingsmethode

I rest my case....

hej

niet zo bot zijn hé Lachen

de rest kan kloppen maar je weet niet of het een onervaren ruiter is

misschien nog niet genoeg ervaren , maar onervaren ?

let toch even op met je commentaar , misschien rijdt je geen haar beter !

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:48

Ik denk dat iemand dat toch wel kan inschatten aan de hand van de foto's...........

Het is denk ik allemaal niet zo bot bedoeld, maar het is wel te verwachten als je dít soort foto's plaats !!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:24

Bonitobol, ik nodig je van harte uit om eens te komen kijken... net zomin als ik jouw rijkunst door een beeldscherm heen kan zien, kan ik die van jou zien. Niet dus. Ik ga af op de foto's die ik hier gepresenteerd krijg en dat is dus niet veel soeps.

@ TS: fijne vader is dat zo, om het zo te zeggen. Laat je dochter maar verongelukken op een groen paard, want die paar centen kun je beter ergens anders instoppen, pfff, neem dan géén paard zeg!

Zo, ik ben mijn bottigheid weer kwijt voor vandaag....

Oja, als je wilt dat er een slotje op komt, dan moet je dat vooral ff vragen per TeM.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:41

Zonde van het paard Bloos

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:57

Ik ben het helemaal met Imker eens!

Daarbij over dat zadel.. dat je dat erop durft te leggen.. Weet je dan niet dat een pony heeeel anders is gebouwd dan een paard??? Zoiets kan NOOIT goedliggen. Dat zie je al op de foto's.. meisje meisje hoe groot is dat blok beton voor jou hoofd. We bedoelen het allemaal goed, maar als jij zo gaat reageren worden wij idd heel erg bot. Misschien dat het dan een keer gaat doordringen.
Denk eens aan je paard in plaats van aan jezelf!!!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:02

Ik zou nog zoveel willen zeggen, maar ik doe het niet. Ik houd me in, want je wilt het toch niet horen en snappen.