Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ukster"]
een tok is een stuk bescherming voor een man zn zaakiej( ghehe zijn geslachtsdeel)
hoe heet dat bij jullie dan in belgie
[/quote]
Ik geloof een schelp, nou ja, een vriend van me draagt het bij honkbal (denk ik) en die zei dat een keer.![]()
[quote="mooneyes schreef:zo weer bbelgisch geleerd.
tok is dus cap:D
, bij ons is ook gewoon cap gebruikelijk
. Al ken ik die benaming er ook voor, maar gebruik em eigenlijk nooit (de benaming
). Navidad schreef:dat met het zieke geval is ook een van de redenen dat ik geen verzorger of bijrijder op mijn hengst wil hebben, meissie kijk uit. mijn tante had ook een bijrijder die nu verlamd is, ook met springen zonder cap, en die is dus letterlijk en figuurlijk door de balken geknald. Ondanks dat het de fout van de bijrijder was en dat ze ook nog is DA kosten heeft van het paard kan ze haar hele leven lang geld afstaan omdat haar ruiter door, de ruiter zijn eigen fout van het paard af is gekletst.
Natasha schreef:Sjee! Is dit echt waar?
Als eigenaar vind ik dat je je bijrijder eigenlijk moet verplichten om met cap te springen..
Natasha schreef:Sjee! Is dit echt waar?
hashieslover schreef:zit toch allemaal niet zow te zeuren man als zij zonder cap wil rijden en springen zonder zadel en cap is haar verantwoordelijkheid als zij er af flikkert ik rijd ook niet met cap dusz geef daar maar is weer antwoord op