Guusje de Z2 fjord!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 15:03

Scherps schreef:
mensen je hebt tegenwordig de moderne ( luxe ) uitvoering van de haflinger en fjord. Deze dieren zijn gemaakt omdat er een stel sukkels hoger op wilde komen met een fjord en of haflinger.

Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:04

Zoro hoe is het met Jolie? Haha!

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:14

het is toch niet meer normaal hoe je een fjord met de methode geen gelul trek hem in de krul naar de Z schopt. Ja zo kan ik het ook, als ze zo goed is als ze zegt, laat ze zich dan maar eerst bewijzen door zonder zadel en hoofdstel haar paard te gaan rijden. Dan kan je pas zeggen of iemand goed is of niet.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:16

runningkawa schreef:
Net alsof alle wpn-er geboren dressuurpaarden zijn ?

En ik rij ook passage (als ie fris is)
pirouettes (ja meestal een halve als ie iets engs ziet)
Maar GP , nee laat nog maar ff
En wanneer zien we de spaanse pas eens bij Anky in haar proef?

En je gaat internationaal starten zag ik?
Is je pony zo groot dan?

hahaha OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:17

Nooit geweten dat je het daarmee kan meten Haha!

Blij dat ik het voor de fun eens gedaan heb, phoee hee, wat een opluchting Lachen

Maar sorry, zie dat vergelijk niet helemaal zitten Lachen
Ik snap wel een beetje wat je er mee bedoeld, zodat je kunt zien of hij op de zit enz is, ipv alleen maar reageert op het bit.
Maar omdat zo te stellen?
Of heb je nog meer verklaring?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:19

Scherps schreef:
het is toch niet meer normaal hoe je een fjord met de methode geen gelul trek hem in de krul naar de Z schopt. Ja zo kan ik het ook, als ze zo goed is als ze zegt, laat ze zich dan maar eerst bewijzen door zonder zadel en hoofdstel haar paard te gaan rijden. Dan kan je pas zeggen of iemand goed is of niet.

nou, dat vind ik ook vrij grote flauwekul. IMO ben je pas echt goed als je een Z sgw wedstrijd kan volbrengen. Dat is veelzijdig voor ruiter en paard, en vraagt een heleboel vertrouwen. geintje

Dit opbieden lijkt me niet zo zinvol dus.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:25

Sorane, bespeur ik hier iets van jaloezie?

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:29

Ik kan veel respect hebben voor een jonge meid die haar Fjord zo ver africht zonder enige ervaring uit het verleden (als ik het goed heb). Ik geloof niet dat zij zo oneerlijk is naar haar pony toe, is me niet opgevallen in ieder geval.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik haar op een wedstrijd heb zien rijden in een Z proef en dan kan een Fjord natuurlijk niet makkelijk meekomen. Ik zou het bij de shows houden met Guusje, dat is meer "zijn ding"!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:30

imker schreef:
Sorane, bespeur ik hier iets van jaloezie?

Wat heeft dit met jaloezie te maken?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:32

Wat een onwijs gave fjord zeg!!
Heb nog nooit een fjord zo netjes zien lopen!!

En die manen!!
Wauw!! Vork

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:37

Scherps schreef:

jaaa daaag wat een flauwe kul zeg Clown

een paard rij je echt niet naar het z hoor het alleen maar in de krul te trekken, daar is nog wel wat meer voor nodig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:41

Nou, ken er toch wel die op dusdaninge manier het Z hebben gehaald
Heeft betreffende persoon wel tig paarden voor gehad, de andere waren vroegtijdig kreupel of pikte haar gedoe niet meer.
En met betrefende paard, heeft ze na 2 jaar Z rijden een paar puntjes bij elkaar geschraapt
Maar ze was altijd boos op elke jury, want die snapte er niets van...

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:49

runningkawa schreef:
Heeft betreffende persoon wel tig paarden voor gehad, de andere waren vroegtijdig kreupel of pikte haar gedoe niet meer.
En met betrefende paard, heeft ze na 2 jaar Z rijden een paar puntjes bij elkaar geschraapt

Nou dat bedoel ik dus.
THANKS RUNNINGKAWA Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:51

Graag gedaan Lachen
Maar iemand die netjes naar het Z komt, hoeft dan toch ook weer niet perse goed te rijden zonder zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:53

runningkawa schreef:

OK dan!

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:02

runningkawa schreef:
Graag gedaan Lachen
Maar iemand die netjes naar het Z komt, hoeft dan toch ook weer niet perse goed te rijden zonder zadel?

Je hebt paard rijden en rijden met een paard, daar zit een verschil in. Ik kan net zo makkelijk mijn paard laten lopen zonder zadel en hoofdstel als met zadel en hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:04

Ik ook... gedeeltelijk

Z oefeningen lukken me wel, maar niet allemaal wp waardig Lachen
Een losse hindernis springen lukt ook nog zonder teugels, maar een heel parcours..zeker weten dat me dat niet lukt, want hij springt alles wat net voor zijn neus komt Knipoog

Maar toch zie ik er geen toegevoegde waarde in, dan dat ik een penny miep ben en zo voor de fun eens op mijn paard kruip.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:14

Scherps schreef:

Schopt iedereen zijn fjord met de methode geen gelul trek hem in de krul naar de Z ? Nee dus, vind het dus ook een beetje jammer dat je mensen met fjorden die Z dressuur rijden een stel sukkels noemt. ( of ik moet je verkeerd begrijpen)

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 17:28

Scherps schreef:
Je hebt paard rijden en rijden met een paard, daar zit een verschil in. Ik kan net zo makkelijk mijn paard laten lopen zonder zadel en hoofdstel als met zadel en hoofdstel.

En kan je dan ook je paard oefeningen laten doen uit de Z2 zonder zadel en hoofdstel? Lips are sealed

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:40

Scherps schreef:

Nou, dan maar even een geintje tussendoor.. Haha!
YES! Nou dan ga ik met mijn Fjord Nais vast Guusje achterna! Haha! Ik kan hem namelijk zonder zadel en hoofdstel net zo makkelijk rijden als met (alleen geen Z, maar dat is slechts detail Haha! ), hij is ook rodblakke (kleur van Guus, alleen met een boogje), bovendien heeft hij weleens los in de bak met Guus staan kriebelen, dus die heeft hem alle geheimen van de dressuur kunnen influisteren Knipoog .

Op de voorgrond Guus, achter Nais.. Overigens zijn van Naisven de ouders wel bekend, hij is in ieder geval 100% Fjord Haha! ...

Afbeelding

Joh, reageer gewoon op de mooie foto's die in dit topic staan en laat ieder in zijn waarde.... Ach gut

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:46

idd mariek mooi gesproken. Ik ben het eens dat ik de show van jolanda vorig jaa rop AHoy niet super was, maar wat heeft dat in godsnaam te maken met dit topic????

als ik vorig jaar van mijn paard af mieterde tijdens het springen zeg je nu toch ook niet als ik aan het springen ben, goh ben je niet gevallen.

Dat slaat net zo goed ergens op als dit.
Jo en guus zijn niet zomaar zo hoog geeindigd, en tis erg jammer dat iedereen het dan maar zo de grond in trapt.
op deze foto's is toch duidelijkt e zien dat ze hem netjes rijd en hij leuk aan het lopen is.

dus waarom dan weer zeiken over verrot schoppen met sporen en rijden met stang en trens.

hoe bedoel je erg zwart wit kijken :@

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:46

kijk dus gewoon naar de foto's en geef daar je mening op.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:38

Het is toch juist positief als mensen nu zien dat Jolanda ook op een andere manier kan rijden? Dat was tenminste wel het eerste wat bij mij opkwam:"Ah, het kan dus wel normaal..."
Ik had al eens wat foto's gezien van shows voordat ik haar vorig jaar voor het eerste IRL zag optreden en hoewel ik was voorbereid vond ik de show schunniger dan ik had kunnen bedenken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 08:41

Sjuimpje schreef:
Het is toch juist positief als mensen nu zien dat Jolanda ook op een andere manier kan rijden? Dat was tenminste wel het eerste wat bij mij opkwam:"Ah, het kan dus wel normaal..."
Ik had al eens wat foto's gezien van shows voordat ik haar vorig jaar voor het eerste IRL zag optreden en hoewel ik was voorbereid vond ik de show schunniger dan ik had kunnen bedenken.

Ik vind wel dat Lientje (Yuri) gelijk heeft.
Iedere begint gelijk over Ahoy!
En voornamelijk over die ene keer dat ze met gewoon bit reed.
Deze foto´s hebben niks te maken met Ahoy dus jammer dat iedereen dat ophaalt.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:19

Ik heb over Ahoy toen ook lekker mee gezeurd, maar dit topic gaat echt nergens over.
Ziet het er eindelijk goed uit, moeten mensen toch nog ergens over zeuren.