Scherps schreef:mensen je hebt tegenwordig de moderne ( luxe ) uitvoering van de haflinger en fjord. Deze dieren zijn gemaakt omdat er een stel sukkels hoger op wilde komen met een fjord en of haflinger.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Net alsof alle wpn-er geboren dressuurpaarden zijn ?
En ik rij ook passage(als ie fris is)
pirouettes (ja meestal een halve als ie iets engs ziet)
Maar GP , nee laat nog maar ff
En wanneer zien we de spaanse pas eens bij Anky in haar proef?
En je gaat internationaal starten zag ik?
Is je pony zo groot dan?

Scherps schreef:het is toch niet meer normaal hoe je een fjord met de methode geen gelul trek hem in de krul naar de Z schopt. Ja zo kan ik het ook, als ze zo goed is als ze zegt, laat ze zich dan maar eerst bewijzen door zonder zadel en hoofdstel haar paard te gaan rijden. Dan kan je pas zeggen of iemand goed is of niet.
Scherps schreef:het is toch niet meer normaal hoe je een fjord met de methode geen gelul trek hem in de krul naar de Z schopt. Ja zo kan ik het ook, als ze zo goed is als ze zegt, laat ze zich dan maar eerst bewijzen door zonder zadel en hoofdstel haar paard te gaan rijden. Dan kan je pas zeggen of iemand goed is of niet.
runningkawa schreef:Nou, ken er toch wel die op dusdaninge manier het Z hebben gehaald
Heeft betreffende persoon wel tig paarden voor gehad, de andere waren vroegtijdig kreupel of pikte haar gedoe niet meer.
En met betrefende paard, heeft ze na 2 jaar Z rijden een paar puntjes bij elkaar geschraapt
Maar ze was altijd boos op elke jury, want die snapte er niets van...
runningkawa schreef:Nou, ken er toch wel die op dusdaninge manier het Z hebben gehaald
Heeft betreffende persoon wel tig paarden voor gehad, de andere waren vroegtijdig kreupel of pikte haar gedoe niet meer.
En met betrefende paard, heeft ze na 2 jaar Z rijden een paar puntjes bij elkaar geschraapt
Maar ze was altijd boos op elke jury, want die snapte er niets van...
runningkawa schreef:Graag gedaan
Maar iemand die netjes naar het Z komt, hoeft dan toch ook weer niet perse goed te rijden zonder zadel?

Scherps schreef:Je hebt paard rijden en rijden met een paard, daar zit een verschil in. Ik kan net zo makkelijk mijn paard laten lopen zonder zadel en hoofdstel als met zadel en hoofdstel.
Ik kan hem namelijk zonder zadel en hoofdstel net zo makkelijk rijden als met (alleen geen Z, maar dat is slechts detail
), hij is ook rodblakke (kleur van Guus, alleen met een boogje), bovendien heeft hij weleens los in de bak met Guus staan kriebelen, dus die heeft hem alle geheimen van de dressuur kunnen influisteren
.
...
Sjuimpje schreef:Het is toch juist positief als mensen nu zien dat Jolanda ook op een andere manier kan rijden? Dat was tenminste wel het eerste wat bij mij opkwam:"Ah, het kan dus wel normaal..."
Ik had al eens wat foto's gezien van shows voordat ik haar vorig jaar voor het eerste IRL zag optreden en hoewel ik was voorbereid vond ik de show schunniger dan ik had kunnen bedenken.