Dressuur EK 2025 Crozet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:41

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:
Oke, als ze zondag vertrokken zijn dan.. maar dan nog is zo,n castratie wel heel snel ingepland.

Kan het me best voorstellen dat ze het hengstengedrag ff zat waren maar met een weekje acclimatiseren eerst was ook niks mis geweest denk ik. Maar goed, ik heb Helgstrand ook niet heel hoog staan qua welzijn.

Dit zijn paarden die gewend zijn om te reizen. Denk dat je het teveel vermenselijk maakt.

Dan nog is het snel. Zeker als er ‘long and careful consideration’ aan vooraf gegaan is, is de timing vreemd. Ze moeten al een dag op voorhand daar zijn dus woe avond stond ie op de kliniek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:57

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:
Oke, als ze zondag vertrokken zijn dan.. maar dan nog is zo,n castratie wel heel snel ingepland.

Kan het me best voorstellen dat ze het hengstengedrag ff zat waren maar met een weekje acclimatiseren eerst was ook niks mis geweest denk ik. Maar goed, ik heb Helgstrand ook niet heel hoog staan qua welzijn.

Dit zijn paarden die gewend zijn om te reizen. Denk dat je het teveel vermenselijk maakt.

Dan nog zijn er gewoon dieren die alsnog moeten acclimatiseren.

Als ze inderdaad maandag eind vd middag oid thuis zijn geweest, vind ik donderdag meteen een operatie onder narcose best heftig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:57

Ayasha schreef:
Dan nog is het snel. Zeker als er ‘long and careful consideration’ aan vooraf gegaan is, is de timing vreemd. Ze moeten al een dag op voorhand daar zijn dus woe avond stond ie op de kliniek.

Dat kan ook zijn omdat ze er al een half jaar over nadenken, dat hoeft niet perse na het EK te zijn geweest. Ivm complicatie's kan het juist bewust uitgesteld zijn voor na het EK.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:01

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

Mwah, ik bekijk het gewoon vanuit het oogpunt en welzijn van het paard. 16u op een vrachtwagen staan is ook niet heel fijn.

Maar goed, het maakt niet uit..we weten niet wat voor een complicaties er waren en of dit voorkomen had kunnen worden en het paard is er niet meer. Blijft gewoon erg triest.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 18:15

'n heel vervelend einde voor dit paard,

Benzz

Re: Dressuur EK 2025 Crozet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:21

Fijn dat je die idiote toevoeging hebt weggehaald MCE.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:29

Benzz schreef:

Onnodig om er dan alsnog op te reageren. Geen idee wat er stond, maar ze was zelf al tot de conclusie gekomen dat ze dat niet kon posten.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 19:41

denisesilver schreef:
Benzz schreef:

Onnodig om er dan alsnog op te reageren. Geen idee wat er stond, maar ze was zelf al tot de conclusie gekomen dat ze dat niet kon posten.

ik wilde mijn vraag ander moeten verwoorden, niets bijzonders, maar sommige reactie komen snel en dan is de vraag anders stellen overbodig.