Dressuur EK 2025 Crozet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:41

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:
Oke, als ze zondag vertrokken zijn dan.. maar dan nog is zo,n castratie wel heel snel ingepland.

Kan het me best voorstellen dat ze het hengstengedrag ff zat waren maar met een weekje acclimatiseren eerst was ook niks mis geweest denk ik. Maar goed, ik heb Helgstrand ook niet heel hoog staan qua welzijn.

Dit zijn paarden die gewend zijn om te reizen. Denk dat je het teveel vermenselijk maakt.

Dan nog is het snel. Zeker als er ‘long and careful consideration’ aan vooraf gegaan is, is de timing vreemd. Ze moeten al een dag op voorhand daar zijn dus woe avond stond ie op de kliniek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:57

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:
Oke, als ze zondag vertrokken zijn dan.. maar dan nog is zo,n castratie wel heel snel ingepland.

Kan het me best voorstellen dat ze het hengstengedrag ff zat waren maar met een weekje acclimatiseren eerst was ook niks mis geweest denk ik. Maar goed, ik heb Helgstrand ook niet heel hoog staan qua welzijn.

Dit zijn paarden die gewend zijn om te reizen. Denk dat je het teveel vermenselijk maakt.

Dan nog zijn er gewoon dieren die alsnog moeten acclimatiseren.

Als ze inderdaad maandag eind vd middag oid thuis zijn geweest, vind ik donderdag meteen een operatie onder narcose best heftig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 16:57

Ayasha schreef:
Dan nog is het snel. Zeker als er ‘long and careful consideration’ aan vooraf gegaan is, is de timing vreemd. Ze moeten al een dag op voorhand daar zijn dus woe avond stond ie op de kliniek.

Dat kan ook zijn omdat ze er al een half jaar over nadenken, dat hoeft niet perse na het EK te zijn geweest. Ivm complicatie's kan het juist bewust uitgesteld zijn voor na het EK.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:01

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

Mwah, ik bekijk het gewoon vanuit het oogpunt en welzijn van het paard. 16u op een vrachtwagen staan is ook niet heel fijn.

Maar goed, het maakt niet uit..we weten niet wat voor een complicaties er waren en of dit voorkomen had kunnen worden en het paard is er niet meer. Blijft gewoon erg triest.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 18:15

'n heel vervelend einde voor dit paard,

Benzz

Re: Dressuur EK 2025 Crozet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 18:21

Fijn dat je die idiote toevoeging hebt weggehaald MCE.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:29

Benzz schreef:

Onnodig om er dan alsnog op te reageren. Geen idee wat er stond, maar ze was zelf al tot de conclusie gekomen dat ze dat niet kon posten.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 19:41

denisesilver schreef:
Benzz schreef:

Onnodig om er dan alsnog op te reageren. Geen idee wat er stond, maar ze was zelf al tot de conclusie gekomen dat ze dat niet kon posten.

ik wilde mijn vraag ander moeten verwoorden, niets bijzonders, maar sommige reactie komen snel en dan is de vraag anders stellen overbodig.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:22

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 12:50

Getup schreef:
Ik vond de nieuwe kür van Glamourdale niet zo spannend. De vorige was echt top en herkenbaar en bam: elke pas en accent zat.

Vind dit persoonlijk meer een achtergrondmuziekje,niet zo "sterk".

Beetje late reactie, maar ik vond dat dus ook. De vorige kür was echt bad-ass om te beginnen met passage-piaffe in een dergelijk herkenbaar ritme, timing is dan echt doorslaggevend. Het gaf soms ook storinkjes en kon Lottie minder precies de overgangen rijden, maar het was wel erg entertaining. Bovendien was het Britse thema best goed geweest op dit EK.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:02

Wellicht kiest lottie voor correct kunnen rijden ipv entertainen?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:13

Ayasha schreef:

Dit klinkt een beetje alsof je geen van beide kürs ooit goed hebt gezien? Ze heeft trouwens zelf uitgelegd waarom ze voor de nieuwe kür gekozen heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:18

Veronica2 schreef:
Ayasha schreef:

Dit klinkt een beetje alsof je geen van beide kürs ooit goed hebt gezien? Ze heeft trouwens zelf uitgelegd waarom ze voor de nieuwe kür gekozen heeft.

Ik reageer puur op jouw vaststelling.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:24

Ayasha schreef:
Ayasha schreef:
Veronica2 schreef:

Ik reageer puur op jouw vaststelling.

Nog steeds lijkt het alsof je beide kürs nooit goed hebt gezien en zeker die in Crozet niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:41

Veronica2 schreef:
Beetje late reactie, maar ik vond dat dus ook. De vorige kür was echt bad-ass om te beginnen met passage-piaffe in een dergelijk herkenbaar ritme, timing is dan echt doorslaggevend. Het gaf soms ook storinkjes en kon Lottie minder precies de overgangen rijden, maar het was wel erg entertaining. Bovendien was het Britse thema best goed geweest op dit EK.

Je zegt zelf dit?

(Het is küren, trouwens.)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:02

Ach ja, ieder zijn eigen smaak.
Ik was ook erg verdrietig, ging zitten en zag Lottie komen en dacht: Oh, even 6 minuten genieten van een geweldige kür. En toen kwam de muziek, ik was zwaar teleurgesteld. Ik vond de muziek van haar vorige kür écht geweldig en deze kür vond ik echt helemaal niets. Maar dat is mijn smaak, Lottie vind dit zelf denk ik mooier, haar kür haar keuze zou ik zeggen :)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 16:23

Manadis, dat dus. Lottie wilde graag rijden op muziek met het thema 'vliegen', de kür heet ook Glamourdale Airlines om die reden. En ik heb haar ook horen zeggen dat ze zelf meer feeling had met de gekozen muziekstukken. Inderdaad, haar keuze en we kunnen er vast wel aan wennen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:52

Paard vond die nieuwe kür ook maar niks. :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:59

Is het niet altijd wennen aan zo’n nieuwe kür, voor zowel het publiek, de jury als de combinatie?

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:15

Ik denk dat eerder het volume een probleem was. Geluid stond veel te hard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:33

Fokker321 schreef:
Ik denk dat eerder het volume een probleem was. Geluid stond veel te hard.

De Britse commentator zei dat hun kür erg luid stond maar dat de ruiters dat zelf beslissen. Hij opperde dat ze daar wellicht iets te luid gegaan waren.

Ja Veronica ik heb beide küren gezien. :+ dat veranderd mijn antwoord niet op jouw logica.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:13

Geluid stond bij meerdere ruiters blijkbaar (te) hard.

Verder ook kwestie van smaak. Maar die " Best of Britain" kür paste top , elke pas was raak en zat ook nog geweldig in elkaar. En was echt heel gaaf om te luisteren en bekijken.

Ik kan 'm echt dromen, die kür , heb m zo vaak terug gekeken :D

Ze had wel wat dezelfde lijnen in haar nieuwe kür. Maar vond deze echt totaal niet pakkend .

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 00:05

Getup schreef:
Geluid stond bij meerdere ruiters blijkbaar (te) hard.

Verder ook kwestie van smaak. Maar die " Best of Britain" kür paste top , elke pas was raak en zat ook nog geweldig in elkaar. En was echt heel gaaf om te luisteren en bekijken.

Ik kan 'm echt dromen, die kür , heb m zo vaak terug gekeken :D

Ze had wel wat dezelfde lijnen in haar nieuwe kür. Maar vond deze echt totaal niet pakkend .

De vorige kür was vanaf de eerste pas raak, toen ik die voor het eerst zag zat ik op het puntje van mijn stoel. Zo gedurfd vond ik het om met die muziek en de passage-piaffe tour te beginnen, je moet vanaf de eerste pas goed zitten en daar is zulke goede timing voor nodig. Het was echt een knap staaltje dressuurrijden-òp-muziek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:38

Ja het geluid stond te hard, maar ik denk dan dat dit soort drukke muziek ook niet positief bijdraagt aan de spanning. Maar goed, ik houdt niet zo van die moderne kuren..vond de vorige kur ook heel gaaf maar begrijp ook wel dat ze eens wat anders wilde. Ik denk dat die vorige kur wel het paard nog meer onderstreepte en onderbouwde qua muziek en dat dit psychologisch gezien positief uitwerkte zeg maar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:08

Ik haakte vrij snel af. Maar dat is persoonlijk.

Maar heb daar betere küren gezien , ook als het niet persé mijn smaak is. Maar pakkender, indrukwekkender.

Vind die van Dinja ook net iets too much , ( vooral die zang in de stap), maar daar kan ik wel aan wennen.

Wie weet. Zal die van Glamourdale eens terug kijken.

Niet dat het wat uitmaakt wat ik vind :D .