Jumping Amsterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:49

Bellatrix schreef:
Ze zong toch niet live?? Dat geloof ik niet. Het klonk ook nergens naar. :o

Vorig jaar iig wel. Dit jaar was ik al bij de expo, dus niet gezien (of gehoord) :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:51

Ik denk niet dat het live was...misschien dat we het nog horen van iemand die het zeker weet...

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:54

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:56

Ja, toevallig zat ik net op die site omdat ik de naam van Roos zocht voor bij het fotoverslag. :+
Live of niet, ik vond het tien keer niks. :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:57

Marc heeft in ieder geval wel voor de derde keer gewonnen op JA. Wat een grandioze afsluiting ook voor de sponsors. Wint je sponsorruiter ook nog op het concours wat je voor de laatste keer gaat sponsoren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 10:11

denisesilver schreef:
Elisa2 schreef:
Is dat zo? Of LIJKT dat zo omdat de paarden vol in inspanning zijn en daarbij grote neusgaten en opgezette aderen hebben?

Want ik weet uit ervaring dat een hoge neusriem strak aansnoeren geen fijn effect heeft op het loslaten van de kaak als er gereden wordt met een S&T optoming. De afstelling van zo'n hoofdstel, incl. kinketting en soorten bitten kan best nauw komen.

Volgens mij is daar gewoon onderzoek naar gedaan en gebleken dat dat inderdaad zo is.

Er is onderzoek naar gedaan in de basissport in drie landen inderdaad en daar kwam inderdaad uit dat de meeste neusriemen te strak zitten wat ik me kan voorstellen met aansnoerneusriemen en sperriemen.

En er zullen er ook vast zijn die een hoge neusriem te strak hebben zitten, mijn punt is dat het beeld soms vertekend door de foto's en het erg snel geroepen wordt terwijl het vanaf een foto bij een hoge neusriem echt heel moeilijk te zien is of zo'n neusriem echt te strak zit of niet. En dat een hoge neusriem in principe meer mondvrijheid geeft.

Wat betreft de muziek bij de kur, ik vind het ook mooi als het een geheel is..sommige hebben inderdaad of achtergrond muziek of van de hak op de tak. Of allerlei nummers door elkaar die niet echt passen.
En HP mag ook weleens een nieuwe kur maken, deze is inmiddels behoorlijk versleten. :o