bakwerk met Wainonia

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: bakwerk met Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:19

Ik vind dat er langs alle kant negatief op elkaar gedaan wordt en dat geeft een heel grimmig sfeertje nu. Als je dingen negatief wilt interpreteren, zal het het altijd ook zo doen. Wat en wie helpt het vooruit door zo tegen elkaar te spreken hier?

xEverred

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:30

Knap hoe je met respect blijft reageren Murosch, de opmerkingen die naar je hoofd geslingerd worden zijn nou niet al te vriendelijk. Ik ga mee met bruintje123 en djinnie. Dat mensen geen topics durven openen en foto's durven plaatsen is een gevolg van opmerkingen zoals die van Babootje. Iedereen doet alles met goede bedoelingen voor zijn paard, hier op Bokt probeer je advies en wat hulp te vragen (en het ook gezellig te hebben en trots te zijn op je paard) en dan krijg je dit. Ik zou goed snappen als je weer zonder Bokt met Wainona verder gaat, al vindt ik het nog steeds jammer maar zeer begrijpbaar. Je komt er wel met Wainona, dat weet ik zeker. Jij maakt keuzes die gebaseerd zijn op waarvan jij denkt dat ze goed voor haar en jullie samen zijn en dat moet je vooral blijven doen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 22:01

Bedankt hoor, ook voor de pb's! Ik had geen idee dat we door zoveel mensen werden gevolgd en het doet me onwijs goed om deze reacties te lezen. Ik denk dat ik over een tijdje, wanneer we weer goed op weg zijn, dmv een blog onze vorderingen ga bijhouden, zodat mensen die ons verder willen volgen dit kunnen blijven doen. Linkje verschijnt dan wel in mijn onderschrift.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:20

Fijn dat er een vervolg komt van het Wainonia-verhaal. Het is een boeiende zoektocht van een gewoon paard en een gewone amazone op zoek naar beter rijden. Heel authentiek, herkenbaar en leerrijk.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:27

Niet zo aardig, mensen, nu IS Wainonia inmiddels nagekeken en behandeld, en nu is er wéér niks goed. Longeren is "te zwaar", er had geen @Rindin, maar een DA bij moeten komen, Bokkers die haar willen dwingen de rest van de bemerkingen vrij te geven....
Of anders enkeltje eeuwige jachtvelden.... @Babootje: seriousy? Met zulke bejegeningen en aantijgingen zou ik zelf ook geen zin meer hebben verder nog te reageren. Het lijkt me totaal niet nodig om TS het leven zuur te maken en de lol in haar paard aan te tasten als zij wellicht even tijd nodig heeft eea. te verwerken en op een rijtje te zetten. Om vervolgstappen te nemen en tot een aangepaste training te komen moet je soms even voor jezelf een plan ontwerpen. Niks mis mee, lijkt me.

Ik wens M. en W. een fijne en voorspoedige reis op weg naar verdere training, en hoop dat er enkele vragen die TS zelf had m.b.t. Wainonia een beetje zijn opgehelderd.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:32

@Babootje ik vind je opmerking veel te ver gaan...echt....heb het gemeld bij de moderators.

Murosch fijn dat het paard behandeld is, ik vind de reactie van Rindin ook wel fijn dan hebben we het complete plaatje. Fijn dat je paard behandeld is, ben benieuwd of je wat met de tips van Rindin kan/doet en hoe jullie vorderen. Succes!

Edit: Typefout hersteld

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 17:47

Murosch schreef:
Bedankt hoor, ook voor de pb's! Ik had geen idee dat we door zoveel mensen werden gevolgd en het doet me onwijs goed om deze reacties te lezen. Ik denk dat ik over een tijdje, wanneer we weer goed op weg zijn, dmv een blog onze vorderingen ga bijhouden, zodat mensen die ons verder willen volgen dit kunnen blijven doen. Linkje verschijnt dan wel in mijn onderschrift.

Ik zou het niet in je onderschrift doen maar per pb geven. Dan kun je de rotte appels eruit vissen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:29

Rindin schreef:
Murosch schreef:
Bedankt voor de reacties. Ze heeft zich met een lichte verdoving (ik was voorbereid :) ) wel laten behandelen en ze is met name in het lage rug gebied gemobiliseerd. Ik heb goede tips en huiswerk gekregen. Nu eerst aan de longe een weekje en dan kijken in hoeverre er verbetering is. Vanmorgen toen ik ze naar de wei bracht merkte ik wel dat ze met veel grotere passen naast me stapte, maar goed, eerst maar even afwachten. Woensdag komt de smid ook (hoogste tijd door omstandigheden) om haar weer netjes op de voetjes te zetten. Ze heeft 1 steilere voorhoef en als ze wat langer niet bekapt is merk je dat wel een beetje.

Is natuurlijk niet helemaal het hele verhaal. Ik heb dingen behandeld die ik kon behandelen, maar ik heb ook dingen gevonden waar ik niet voor kon behandelen en het advies heb gegeven daar verder onderzoek naar te doen.

TS weet nu meer, ik heb mijn ideeën geuit en adviezen gegeven en ik hoop dat het voor paard en TS helemaal goed gaat komen :)

Oprecht, dit vind ik zo onproffessioneel. Staaft echt alleen maar weer het idee wat ik heb over alles wat geen DA-diploma heeft. Deze reactie post je puur en alleen voor jezelf, heeft 0 toegevoegde waarde en het paard komt er ook niet verder mee.

Daarnaast is een eigenaar altijd nog vrij om te doen met het advies wat hij/zij wil.

Murosch, ik ben het niet altijd eens met jouw manier van trainen. Ik vind Bokt echter een prachtig medium om te leren en dat kunnen we alleen maar als anderen zich kwetsbaar opstellen en dingen delen. Ik wil je hiervoor bedanken, want dit topic heeft mij wel laten nadenken over zaken en dat is toch best zeldzaam tussen alle inhoudsloze topics op Bokt.

Ik hoop dat je ooit weer wat wilt delen want paarden trainen gaat met ups and downs, en al die topics met alleen maar ups zijn wat mij betreft zo onecht als een roze kiwi ;) .

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:45

Moet ook wel zeggen dat ik het eens ben met Ruitje, met name haar eerste zin. Het is idd onprofessioneel en het getuigt niet echt van grote betrouwbaarheid. Ik vind het echt not done om je bevindingen te delen op een openbaar forum zonder dat eerst bij de eigenaar af te checken. En zeker in een topic als dit zorgt dat enkel voor meer insinuaties en interpretaties.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:24

Moderatoropmerking:
Op HAW kunnen mensen rijtechnisch commentaar vragen, c.q. vragen, om mee te denken als er problemen zich voordoen. Het is belangrijk dat mensen met hun reacties blijk geven van respect voor de kwetsbaarheid van de topic starter en reacties geven die passen bij
hoe dien je te reageren op HAW. Daarnaast is de TS vrij om haar eigen oplossingen c.q. onderzoeken te laten doen, zonder dat dit veroordeeld wordt of tot allerlei doemscenario's voor haar paard leidt. Omdat het topic zich zelf weer gereguleerd heeft, hebben we besloten om het bericht dat niet voldoet aan de Regels en de reacties daarop te laten staan.

Jasmijnjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:04

Leuk paard! Fijn dat jullie zo aan het werk zijn *\o/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:14

@Murosch, ik als digibeet (bloggen, social media etc. is (nog) niet zo mijn ding, Bokt lukt me nog net) ben heel blij met je topic. Ik waardeer de manier waarop je jezelf en je paard hebt laten zien hier en hoe je met de gemaakte opmerkingen bent omgegaan. Ik heb veel van jullie (en van de andere Bokkers) geleerd dankzij ondermeer dit topic. Ik hoop dat jij en Wainonia lekker samen verder trainen en ik hoop nog eens een topic van jullie te zien hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:17

Professioneel of niet: ik kan me voorstellen dat Rindin graag het volledige verhaal terug had gezien hier op Bokt. Kan me indenken dat zij anders juist gezien wordt als niet professioneel en straks beticht wordt van 'half werk' leveren door bokkers die hun eigen draai eraan gaan geven. Ik wens je succes Murosch! Hoop dat je vindt wat je zoekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:20

Murosch schreef:

Leuk idee om er een blog over te maken. Ik ga het zeker volgen en ben benieuwd hoe het verder gaat met jullie!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:20

Picasso schreef:
Professioneel of niet: ik kan me voorstellen dat Rindin graag het volledige verhaal terug had gezien hier op Bokt. Kan me indenken dat zij anders juist gezien wordt als niet professioneel en straks beticht wordt van 'half werk' leveren door bokkers die hun eigen draai eraan gaan geven. Ik wens je succes Murosch! Hoop dat je vindt wat je zoekt!

Ja, dat is all in the game. En voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren. Ik vind dit meer overkomen als 'jezelf alvast indekken'.

Je levert een dienst en wat de eigenaar daar dan mee doet is zijn of haar pakkie aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:39

ruitje schreef:
Picasso schreef:

Ja, dat is all in the game. En voorlopig zie ik dat nog niet gebeuren. Ik vind dit meer overkomen als 'jezelf alvast indekken'.

Je levert een dienst en wat de eigenaar daar dan mee doet is zijn of haar pakkie aan.

Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Ik vond de post ook niet heel netjes. Het is aan TS om te vertellen wat ze wil vertellen, het is immers haar paard! Als ik naar de dokter ga en ik vertel op t werk de helft van wat er met me aan de hand is dan gaat de dokter toch ook niet bellen dat ik niet alles gezegd heb?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:07

Murosch, aangezien jouw wensen niet aansluiten bij de kwaliteiten van Wainonia (jij wilt dressuur, en dat is blijkbaar niet waar haar kwaliteiten liggen) is het dan geen optie om een goed gebouwd dressuurpaard te kopen die kan wat jij wilt en er plezier in heeft, en voor de ontspannen buitenritten Wainonia in te zetten?
Daar heeft ze blijkbaar veel plezier in (in elk geval meer dan in bakwerk...) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:49

Je krijgt dan toch een raar scheef beeld van hoe de werkelijkheid is Ruitje en MarjanB? Ik snap Rindin wel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:52

Nou, ze had dan toch ook gewoon even kunnen checken op voorhand of Murosch het ok zou vinden dat ze het verhaal aanvult? Zo simpel en het voorkomt een hoop.

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:13

Ik snap niet waarom het zo'n groot probleem zou zijn dat iedereen weet wat er met het paard aan de hand is. Het gaat toch niet om haarzelf, het gaat om haar paard... Die zit er echt niet mee als heel bokt het weet.. Ik snap wel dat niet iedereen hoeft te weten wat de verdere stappen zijn die zij onderneemt, maar je kan wel een beetje voorspellen dat als je zo'n topic opent en je laat weten dat je er iemand bij haalt enzovoort dat mensen dan ook willen weten wat er nou aan de hand is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:17

Tieneke schreef:
Nou, ze had dan toch ook gewoon even kunnen checken op voorhand of Murosch het ok zou vinden dat ze het verhaal aanvult? Zo simpel en het voorkomt een hoop.

Ik denk dat Rindin het allemaal niet zo bedoeld heeft. Ze heeft toch niets verteld over wat ze heeft geconstateerd en wel of niet heeft behandeld? Ik snap haar reactie in de context van de eerdere discussie in dit topic over de keuze fysio of DA best.
De reactie van Murosch, maakt juist dat je er wat achter zoekt. Dat je je afvraagt waarom dat nu zo'n probleem is om het hier te delen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:25

Ik wil ook gerust aannemen dat ze het zo niet bedoeld heeft, maar handig was het alleszins niet om het zo aan te pakken. Op het moment dat de ts al in het oog van de storm staat, is het als betrokken partij toch maar gewoon zo handig om voorzichtig te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:32

Babootje schreef:
Tieneke schreef:

Ik denk dat Rindin het allemaal niet zo bedoeld heeft. Ze heeft toch niets verteld over wat ze heeft geconstateerd en wel of niet heeft behandeld? Ik snap haar reactie in de context van de eerdere discussie in dit topic over de keuze fysio of DA best.
De reactie van Murosch, maakt juist dat je er wat achter zoekt. Dat je je afvraagt waarom dat nu zo'n probleem is om het hier te delen.

Precies!

En verder wens ik Murosch nogmaals heel veel succes bij het vinden van de juiste oplossing!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:31

Als klant zou ik de reactie van rindin ook noet kinnen apprecieren. In de post van Murdoch was het toch duidelijk dat ze geen details wou geven en dat het niet 100% los was.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:46

Moderatoropmerking:
We willen jullie vragen om vanaf hier weer ontopic op het werkelijke onderwerp "bakwerk met Wainoia" te reageren. Er is uitgebreid geschreven over het wel of niet wenselijk zijn van een post gedaan door een behandelaar. Dus alle meningen daarover zijn gegeven. Vandaar dat meerdere berichten daarover vanaf hier verwijderd zullen worden want die berichten zullen als off topic worden gezien.