Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
VivaByoux schreef:Ik ga misschien bokt nu over mee heen krijgen..
maar ik vind dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze met hun paard doen en hoe vroeg ze inrijden enz. Want je kan wel zeggen dat ze later met pijn zitten enz, maar dat kunnen ze net zo goed als ze op hun 8e nog worden ingereden. Leef en laat leven, is het niet jou paard; dan is het toch ook niet jou zorg?
VivaByoux schreef:Ik ga misschien bokt nu over mee heen krijgen..
maar ik vind dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze met hun paard doen en hoe vroeg ze inrijden enz. Want je kan wel zeggen dat ze later met pijn zitten enz, maar dat kunnen ze net zo goed als ze op hun 8e nog worden ingereden. Leef en laat leven, is het niet jou paard; dan is het toch ook niet jou zorg?
Change3x schreef:De meeste hengsten van de KNHS worden met 2,5 ook ingereden omdat ze anders niet goedgekeurd mogen worden omdat ze zich ohz moeten laten zien. Ik vind het niet zielig zolang je een paard in zijn waarde laat en het rustig aan doet. Dus niet volop trainen maar 1/2 keer per week 15min erop en verder wat tuttelen aan de hand.
En ik denk dat het heel erg per paard verschilt. Mijn merrie hebben we pas met 4 afgericht omdat ze er mentaal gewoon niet klaar voor was en een ander paard van mij die inmiddels verkocht is hebben we in het jaar dat hij 3 werd al ingereden.
Oordelen is vanaf de zijlijn makkelijk maar je moet het echt per paard bekijken!
octavodia schreef:Heel http://simpel..de groeischijven sluiten pas in het 8e levensjaar,,dit geldt voor alle rassen. En de rug..daar waar wij op gaan zitten is het laatst aan de beurt...........
Jentecats schreef:VivaByoux schreef:Ik ga misschien bokt nu over mee heen krijgen..
je hebt wel gelijk, mensen moeten lekker zelf bepalen wat ze doen. Alleen zijn er genoeg redenen om je paard niet zo vroeg in te rijden en mensen die in dit topic reageren komen hier duidelijk in uit, overigs ben ik het wel met ze eens maarja een mogelijkheid om er iets aan kunnen veranderen is er niet helaas.
pol013 schreef:Waar komt dat toch steeds vandaan? Het gemiddelde sportpaard wordt maar 7-8?
Was dat niet de gemiddelde leeftijd van alle paarden die bij een verzekering zijn ondergebracht? Want dat zegt dan weer niet zo veel over de gehele populatie.
pol013 schreef:Waar komt dat toch steeds vandaan? Het gemiddelde sportpaard wordt maar 7-8?
Was dat niet de gemiddelde leeftijd van alle paarden die bij een verzekering zijn ondergebracht? Want dat zegt dan weer niet zo veel over de gehele populatie.