Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Volgende week wordt hij weg gebracht, dan kan ik helaas een week niet rijden maar dat heb ik er wel voor over.

nombrado schreef:Laat je paard niet te diep lopen.
dan gaat ie op de voorhand, en das niet verstandig. (over de kop, false knik)
Meer ruimte in teugels, neus op of voor de ll
Overigens geen aanval op jou, maar misschien wel iets om over na te denken gezien ze geen volwassen paard is.
nombrado schreef:Dit heeft niets met komt nog, ze is pas 4 te maken.
Dit is een afgedwongen houding. Zeker niet van het paard zelf. (ook niet een 4 jarige!! )
Ik ben benieuwd hoe ze gaat bewegen als je de teugels helemaal loslaat?
De basis is, naar je hand toe rijden, paard vertrouwen geven in ruiterhand.
Ik zie liever een jong dier nog met neusje omhoog, dan op deze manier.
Als dat je kwetst? sorry. Maar het is niet mijn manier.
Een paard wat zo op de voorhand gedwongen gereden wordt. Kan en mag niet goed zijn/gaan.
Citaat:Fee is een 4 jarige merrie van Vitens maal Sirius en sleutelwoorden van onze trainingen zijn; Rust, regelmaat, voorwaarts en engelengeduld.
Fee heeft erg de neiging om zich erg op te kroppen en in een valse knik te gooien. Soms laat ik in een keer de teugels vallen om haar even te laten schrikken. Dan kukelt ze bijna voorover en moet je haar goed voorwaarts houden.![]()
De laatste 2 weken hangt ze niet meer zo in de teugels, is ze veel voorwaartser en durft ze ook wat meer te zakken en je handen te volgen.
We zijn nu bezig met wat lager rijden. Ik kan haar meestal op een bepaalde lengte laten zakken en dan schiet ze ineens weer in die valse knik, dat vind ze nog heel lastig. Ze volgt mijn handen goed en neemt het bit fijn aan, op de meeste momenten is ze op pinken te rijden en heeft ze een mondje van boter.
nombrado schreef:leuk! maar blijkbaar weet je niet waar een valse knik vandaan komt?
Dat is het missen van kracht vanachter met een ruiter erop.
dat ga je met voorwaarts rijden écht niet goed krijgen.
Bovendien, dier is harstikke jong.
Bloedlijn zegt me niks, paard, biomechanica is altijd gelijk.
als je de teugels laat vallen en ze gaat op haar snufferd , is zeker al een signaal dat je veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te hoog tempo aan het rijden bent.
Verklaart ook het achter de ll bewegen.
Kracht in de billen, gaat altijd in laag tempo
nooit in hoog.