Ozep in een training 'met uitdrukking' draven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:46

Ctal schreef:
Ik vind het niet normaal dat iedereen zo zit te zeiken op de reacties van aqua, hij geeft zn mening, en jullie gaan daar de hele tijd op in.Als je zo graag foto's en verslagen wil hebben over zijn methode, dan moet je er zelf maar heen gaan en dit op bokt zetten.Want ik weet wel bijna zeker dat aqua dat niet erg vindt.

Het is gewoon net wie de meeste 'vrienden' hier heeft, want ik zie bijna nooit iemand positief reageren op aqua8horse, meestal lees ik alleen, maar dan wordt vaak genoemd dat hij dan zelf maar eens foto's moet nemen en er geen op bokt staan, als je daar zo mee zit, en je je toch echt heel druk maakt over zijn methode ga er dan zelf heen!

Het is in mijn ogen ook logisch dat aqua steeds reageert, omdat hij/zijn methode wordt afgezeken, en omdat hij zeer te spreken is over zijn methode, wil hij natuurlijk niet dat iemand anders dat de grond intrapt.
Misschien lijkt t nu wel alsof hij zn methode probeert op te dringen, maar als jullie elke keer blijven vragen zal er reactie blijven, ook al zijn de meeste dingen al 100 keer naar voren gekomen.

Ik krijg gelukkig veel positieve reacties in PB van mensen die door dat gezeur heen kijken!!!

Ik vind het helemaal niet erg als er kritiek gegeven wordt op mij of onze methode, daar kan je van leren. Maar dan moet de kritiek wel goed onderbouwd zijn. En van de zogenaamde aanvallers, die kennelijk de meeste problemen hebben met iets nieuws, heb ik dat nog niet gezien.
Het is een geschreeuw in de lucht omdat ze niet precies weten wat het inhoud. Persoonlijk denk ik dan dat het ook niet terecht is of dat je de kritiek naar waarde moet inschatten.

Ik zou zelf nooit kritiek durven geven als ik niet precies zou weten waar de klepel hangt omdat je voor mijn gevoel jezelf dan al op voorhand in een zwakke positie brengt.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:47

Ik snap de commotie weer niet hoor...het ziet er toch prima uit?!?! Verward
Wat een geneuzel zeg.
Als je zelf je paard zo aan het lopen hebt kun je er over meepraten.
Ontspanning is prachtig, maar vrijwel geen enkel paard doet het vanzelf en probeert zich te onttrekken. Leuk crossen in de bak is 1 ding, maar als je iets meer wilt, zul je af en toe door moeten vragen, om daarna weer terug te keren naar ontspanning.
Zoiets doe je kleine stukjes en wsch 'speelt' ze iets met de halshouding? Keertje weer wat lager, keertje weer wat groter en weer eens een keer doorvragen. Sjuim zit vast niet anderhalf uur in de rondte te rammelen om zo'n paard wat meer in de benen te rijden...het is toch TRAINEN? En dat doe je toch om het te verbeteren?
Ik zou zeggen..doe het even na, en praat dan verder.

Sjuim...ik vind het er super uit zien. OK dan!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:49

Lenn"]
[quote="Jippie schreef:
Beste Aqua,

Al diverse keren hebben Bokkers je verzocht om foto's te plaatsen van paarden die volgens jou wel fijn lopen en foto's van je eigen paarden in training. Maar zo lang jij te laf bent om ook maar een klein kijkje in je eigen keuken te geven lijkt het me het beste dat je je onthoud van elk negatief commentaar op welke foto dan ook.

Op deze manier lijkt het er verdacht veel op dat je jezelf aan het omhoog halen bent door anderen neer te trappen. Zulk commentaar komt de sfeer op Bokt zeker niet ten goede.

aha, zit het zo
[/quote]

Dat denk ik niet maar als het Jippie gelukkig maakt om het zo te verdraaien, vind ik het prima. Ieder zijn plezier.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:56

Samsam"]
[quote="Samsam"][quote="Aqua8horse"]
Ik zeg precies hetzelfde als jouw instructrice, dat kan ik goed weten omdat ik heb gelezen wat jouw instructrice zegt en wat ik zelf doe. .
[/quote]

[quote="Aqua8horse schreef:
Ik heb nog nooit gezegd dat Sjuimpje niet kan rijden. Ik zeg alleen dat het systeem wat ze gebruikt niet goed is voor een paard.

Sjuimpje rijdt volgens mij volgens "het systeem" van haar instructrice, ben je het daar nou wel of niet mee eens?
[/quote]

A8H, ben je het nu wel of niet eens met instructrice/systeem van Sjuim?
[/quote]

Sjuim is naar les geweest en beschrijft hoe het ging en wat haar instructrice heeft gezegd. Daar ben ik het mee eens. Het achter de loodlijn trainen met of zonder slof ben ik het helemaal niet eens.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 16:59

A8H...je hebt geen foto's in je profiel, of een website waar we kunnen zien hoe je zelf werkt? Verward

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:00

suzanne schreef:
Ik snap de commotie weer niet hoor...het ziet er toch prima uit?!?! Verward
Wat een geneuzel zeg.
Als je zelf je paard zo aan het lopen hebt kun je er over meepraten.
Ontspanning is prachtig, maar vrijwel geen enkel paard doet het vanzelf en probeert zich te onttrekken. Leuk crossen in de bak is 1 ding, maar als je iets meer wilt, zul je af en toe door moeten vragen, om daarna weer terug te keren naar ontspanning.
Zoiets doe je kleine stukjes en wsch 'speelt' ze iets met de halshouding? Keertje weer wat lager, keertje weer wat groter en weer eens een keer doorvragen. Sjuim zit vast niet anderhalf uur in de rondte te rammelen om zo'n paard wat meer in de benen te rijden...het is toch TRAINEN? En dat doe je toch om het te verbeteren?
Ik zou zeggen..doe het even na, en praat dan verder.

Sjuim...ik vind het er super uit zien. OK dan!

Ik praat er wel over mee en ik weet ook waar ik het over heb. Mijn paarden lopen in ieder geval zo. Over dat ontrekken verhaal: dan moet je de bewegingen van het paard laten komen en zijn. Dan kan je een paard recht rijden, heb je de goede balans en zal het paard vrijwel uitzichzelf nageeflijk zijn en blijven zodat de oefeningen eenvoudiger zijn uit te voeren dan met een paard wat zich iedere keer onttrekt. Bovendien oogt een paard dat gereden wordt met ontspanning ook mooier.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:02

suzanne schreef:
A8H...je hebt geen foto's in je profiel, of een website waar we kunnen zien hoe je zelf werkt? Verward

Is dat misschien verplicht in deze boktmaatschappij?

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:04

Nee, maar als je toch een bedrijf hebt in de paarden en je prijst jezelf aan via je onderschrift, is het ook wel handig als mensen kunnen zien wat je dan zoal doet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:04

Aqua ik nodig je uit om bij mij op stal een clinic te geven met aansluitend een demonstratie van een van jouw rijdieren....... wanneer komt het jou uit?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:06

gijsenkim schreef:
Aqua ik nodig je uit om bij mij op stal een clinic te geven met aansluitend een demonstratie van een van jouw rijdieren....... wanneer komt het jou uit?

Dat is mooi.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:09

suzanne schreef:
Nee, maar als je toch een bedrijf hebt in de paarden en je prijst jezelf aan via je onderschrift, is het ook wel handig als mensen kunnen zien wat je dan zoal doet.

De meeste mensen die echt geinteresseerd komen gewoon kijken. Dus daarvoor hoef ik geen foto's in mijn profiel te zetten. Bovendien heb ik het erg druk met lesgeven dus ons bedrijf lijdt daar ook niet onder.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 18-12-03 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:12

huh je bedrijf lijd eronder als je foto´s plaatst op bokt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:12

Aqua8horse"]
[quote="suzanne schreef:

[/quote]

Als je wat foto's in je profiel zet weten we tenminste wat van je, nu niet...
Als je op de uitnodiging van Gijsenkim ingaat, kom ik ook graag kijken. Ik wil graag weten hoe ik mijn paard zonder "dwang" en moeilijke momenten naar een fijne verzameling kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:14

Aqua8horse schreef:
[Over dat ontrekken verhaal: dan moet je de bewegingen van het paard laten komen en zijn. Dan kan je een paard recht rijden, heb je de goede balans en zal het paard vrijwel uitzichzelf nageeflijk zijn en blijven zodat de oefeningen eenvoudiger zijn uit te voeren dan met een paard wat zich iedere keer onttrekt. Bovendien oogt een paard dat gereden wordt met ontspanning ook mooier.
[/quote]

Volgens mij zit m daar dus net de kneep in de hele aqua methode. Als ik mijn paarden met hun neus op de knieën een beetje in het rond laat sloffen zijn ze zeer ontspannen. Je kunt zo alleen wel 3 jaar in het rond rijden zonder dat je ooit een steek verder komt. Dat maakt niet uit als je dat niet ambieert, maar ik ambieer dus wel een keertje een start in de Grand Prix en daar komt iets meer bij kijken dan dat ze "aan de teugel" kunnen gaan. Verzamelde draf is iets totaal anders dan een langzame impulsloze draf.

Soms moet je door een bepaald punt heen om in dat werk weer ontspanning te kunnen krijgen. Als je paard een bepaalde graad van verzameling moeilijk vind en gespannen wordt op het moment dat je dat aan hem vraagt, dan kun je dus het probleem uit de weg gaan omdat de ontspanning het "grootste goed" is, of je kunt erin doortrainen zodat het eenvoudiger wordt waardoor hij na verloop van tijd zeer relaxed en ontspannen kan lopen in dat stukje wat een poosje terug nog zo zwaar voor hem was.

Ik vind dus niet dat je altijd maar terug moet naar de ontspanning. Je moet dat overigens niet omdraaien in dat je altijd op zoek moet naar negatieve spanning. Maar af en toe moet je nou eenmaal door een bepaald punt heen.

Als je voor een marathon traint moet je ook wel eens door een punt heen. Dat is op dat moment niet leuk maar later heb je er zeer veel profijt van.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:15

gijsenkim schreef:
huh je bedrijf lijd eronder als je foto´s plaatst op bokt.

Ja, dom foutje...dat moet natuurlijk zijn: ons bedrijf lijdt daar niet onder.
Bedankt GK, wat aardig van je om me daar even op te wijzen. Ik heb het inmiddels veranderd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:19

kwam het debat niet ten goede

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:21

Zep"]
[Over dat ontrekken verhaal: dan moet je de bewegingen van het paard laten komen en zijn. Dan kan je een paard recht rijden, heb je de goede balans en zal het paard vrijwel uitzichzelf nageeflijk zijn en blijven zodat de oefeningen eenvoudiger zijn uit te voeren dan met een paard wat zich iedere keer onttrekt. Bovendien oogt een paard dat gereden wordt met ontspanning ook mooier.
[/quote]

Volgens mij zit m daar dus net de kneep in de hele aqua methode. Als ik mijn paarden met hun neus op de knieën een beetje in het rond laat sloffen zijn ze zeer ontspannen. Je kunt zo alleen wel 3 jaar in het rond rijden zonder dat je ooit een steek verder komt. Dat maakt niet uit als je dat niet ambieert, maar ik ambieer dus wel een keertje een start in de Grand Prix en daar komt iets meer bij kijken dan dat ze "aan de teugel" kunnen gaan. Verzamelde draf is iets totaal anders dan een langzame impulsloze draf.

Soms moet je door een bepaald punt heen om in dat werk weer ontspanning te kunnen krijgen. Als je paard een bepaalde graad van verzameling moeilijk vind en gespannen wordt op het moment dat je dat aan hem vraagt, dan kun je dus het probleem uit de weg gaan omdat de ontspanning het "grootste goed" is, of je kunt erin doortrainen zodat het eenvoudiger wordt waardoor hij na verloop van tijd zeer relaxed en ontspannen kan lopen in dat stukje wat een poosje terug nog zo zwaar voor hem was.

Ik vind dus niet dat je altijd maar terug moet naar de ontspanning. Je moet dat overigens niet omdraaien in dat je altijd op zoek moet naar negatieve spanning. Maar af en toe moet je nou eenmaal door een bepaald punt heen.

Als je voor een marathon traint moet je ook wel eens door een punt heen. Dat is op dat moment niet leuk maar later heb je er zeer veel profijt van.

Nee ZEP ik denk dat daar de kneep van de Aqua8horse methode helemaal niet zit!!!

Want hoe kom jij erbij dat ik mijn paarden met hun neus op de knieen laat rondsloffen?? Ook weet jij helemaaal niet hoe mijn paarden draven en vervolgens weet je helemaal niet wat ik ambieer.
Dus waar gaat dit eigenlijk over???? Zou je dat kunnen uitleggen?

Positieve en negatieve spanning ZEP

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:22

gijsenkim schreef:
kwam het debat niet ten goede

Nee maar dankzij jouw heldere oog gaat het nu gelukkig weer helemaal goed!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:23

Aqua8horse"]
[quote="Zep"][quote="Aqua8horse schreef:
[/quote]

Nee ZEP ik denk dat daar de kneep van de Aqua8horse methode helemaal niet zit!!!

Want hoe kom jij erbij dat ik mijn paarden met hun neus op de knieen laat rondsloffen?? Ook weet jij helemaaal niet hoe mijn paarden draven en vervolgens weet je helemaal niet wat ik ambieer.

[/quote]

Dit had je dus kunnen voorkomen door foto´s te plaatsen, of filmpjes zoals bijvoorbeeld RK, Tyrza en anderen

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:26

KarinvdM"]
[quote="Aqua8horse"][quote="suzanne schreef:

[/quote]

Als je wat foto's in je profiel zet weten we tenminste wat van je, nu niet...
Als je op de uitnodiging van Gijsenkim ingaat, kom ik ook graag kijken. Ik wil graag weten hoe ik mijn paard zonder "dwang" en moeilijke momenten naar een fijne verzameling kan rijden.
[/quote]

Je kan mijn profiel ook lezen, dat zegt al een heleboel over wie wij zijn en wat wij doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:26

aqua, dat maak ik op uit alles wat je me vertelt en wat je hier post. Ik draai al een paar jaar langer mee dan vandaag en heb redelijk wat om me heen gekeken. Ik heb daarmee een redelijk inschattingsvermogen ontwikkeld.

Ik zou dan graag willen weten hoe jij het probleem wat ik daarboven omschreef op zou lossen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:28

gijsenkim"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Zep"]
[/quote]

[/quote]

Dit had je dus kunnen voorkomen door foto´s te plaatsen, of filmpjes zoals bijvoorbeeld RK, Tyrza en anderen
[/quote]

Nee, daar heb ik helemaal geen foto's voor nodig. Mensen die voor mij denken kunnen dat gewoon beter niet doen. Als je mijn profiel leest, zal een ieder begrijpen dat je paarden met een probleem niet goed krijgt door ze rondjes te laten sloffen.

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:29

Ik dacht al: hoezo is dit topic zo lang? Verward Haha! Het is toch eigenlijk om de haren uit je hoofd te trekken...

Ontopic: Ik vind de foto's er netjes uitzien. Ozep is een prachtig paard, helemaal mijn type Kwijl Je gaf aan dat zijn draf niet zo sterk was als zijn galop, lijkt me daarom ook dat deze oefening nogal een uitdaging voor hem (en jou) is. Zo heeft ieder paard zijn sterkere en zwakkere punten, en hem door de zwakkere punten heenrijden is niet altijd even makkelijk en lokt zelfs wel eens wat (oeioei, wat zeg ik nu) verzet/boze blikken uit bij het paard. Niks mis mee, hoort bij de training. Dus: goed werk Sjuim. Ga zo door.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:32

Zep schreef:
aqua, dat maak ik op uit alles wat je me vertelt en wat je hier post. Ik draai al een paar jaar langer mee dan vandaag en heb redelijk wat om me heen gekeken. Ik heb daarmee een redelijk inschattingsvermogen ontwikkeld.

Ik zou dan graag willen weten hoe jij het probleem wat ik daarboven omschreef op zou lossen.

Ik denk dat je inschattingsvermogen dan toch nog wat te wensen overlaat.
Ik heb een uur prijs voor probleem oplossen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:38

Ik ook, maar ik ben niet te beroerd om mijn idee erover te geven.
Ik loop dan ook niet te zeiken op dit forum dat ik een wondermethode heb...