Dressuurfjord Vera (M2) aan het werk (Update pag. 7)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moOby

Re: Dressuurfjord Vera (M2) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:10

ik vind het er (voor zover ik er iets van ken) goed uitzien.
ik vind jullie ook een mooie combinatie :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:11

Dank je!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:18

Wellicht tegen het schuiven van je zadel een anti schuif pad eronder doen? Ik heb nu een pad en daarboven gewoon mijn dekje en dan zadel. Zadel schuift niet meer van links naar rechts dus ik neem aan dat ie ook niet naar voren schuift!

Verder wat loopt de fjord mooi zeg! Eerlijk gezegt heb ik t niet zo met fjorden :o vanwege hun lomperigheid. Maar deze vind ik echt onwijs netjes lopen!! Mijn complimenten!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:23

wortelsussie schreef:
Wellicht tegen het schuiven van je zadel een anti schuif pad eronder doen? Ik heb nu een pad en daarboven gewoon mijn dekje en dan zadel. Zadel schuift niet meer van links naar rechts dus ik neem aan dat ie ook niet naar voren schuift!

Verder wat loopt de fjord mooi zeg! Eerlijk gezegt heb ik t niet zo met fjorden :o vanwege hun lomperigheid. Maar deze vind ik echt onwijs netjes lopen!! Mijn complimenten!

Nog nooit van gehoord, een antischuif pad.. Dat ligt dus op de blote rug? Hoe werkt dat dan?
Ik heb nu trouwens helemaal een probleem.. Ik ben een weekje weg geweest en in die tijd is het gras flink gegroeid, en de paarden hadden een te groot stuk land, dus ze is echt in anderhalve week hartstikke dik geworden. Daar gaat het zadel niet beter van liggen. Heb het andere (op maat gemaakte anatomica) zadel ook geprobeerd, maar die ligt ook beroerd..
Ik ga nu dus eerst flink trainen om dr weer te laten afvallen..

Thx! Ik ben ook niet van de fjorden, maar deze is gewoon heel leuk :D en niet zo lomp :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:30

Dorine92 schreef:
wortelsussie schreef:

Nog nooit van gehoord, een antischuif pad.. Dat ligt dus op de blote rug? Hoe werkt dat dan?
Ik heb nu trouwens helemaal een probleem.. Ik ben een weekje weg geweest en in die tijd is het gras flink gegroeid, en de paarden hadden een te groot stuk land, dus ze is echt in anderhalve week hartstikke dik geworden. Daar gaat het zadel niet beter van liggen. Heb het andere (op maat gemaakte anatomica) zadel ook geprobeerd, maar die ligt ook beroerd..
Ik ga nu dus eerst flink trainen om dr weer te laten afvallen..

Thx! Ik ben ook niet van de fjorden, maar deze is gewoon heel leuk :D en niet zo lomp :P

Welke ik heb is meteen wel onwijs duur... 100 euro. Me tante heeft zo zelfde soort pad gekocht maar dan voor +-75 euro. Dus dat is wel iets goedkoper! Ik ga even de pad zoeken op internet! Geen idee hoe die heet.

Haha, daar heb ik ook wel eens last van. Meestal na een uur goed rijden/werken is de grasbuik al enigsinds opgelost. Is meestal veel vocht.

Edit: gevonden. Deze is zelfs maar 54 euro! (Ben dus opgelicht..... haha) http://www.thegallop.nl/contents/nl/d86.html De 3e pad.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:33

Ik hoop het maar (van dat vocht).. Heb namelijk al vorig jaar keihard mn best gedaan om alles eraf te trainen (had haar toen uit het land geplukt, want ze stond niets te doen), dus ik vind t wel zonde als ik weer aan de duurtraining met haar moet :( Ga liever verder met krachttraining

En over die pad: dat is wel heel duur zeg.. Ze lijkt er ook geen last van te hebben dat het zadel naar voren ligt, en het is ook niet mijn paard, dus dat vind ik wel een investering.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:38

Dorine92 schreef:
Ik hoop het maar (van dat vocht).. Heb namelijk al vorig jaar keihard mn best gedaan om alles eraf te trainen (had haar toen uit het land geplukt, want ze stond niets te doen), dus ik vind t wel zonde als ik weer aan de duurtraining met haar moet :( Ga liever verder met krachttraining

En over die pad: dat is wel heel duur zeg.. Ze lijkt er ook geen last van te hebben dat het zadel naar voren ligt, en het is ook niet mijn paard, dus dat vind ik wel een investering.

En dan zijn de koudbloed paarden ook zo lekker vatbaar voor dik worden! Weet er alles van... Heb een appaloossa x haflinger dus die heeft ook aanleg!

Ik heb de pad gezien voor 50 euro bij de groene hoeven (medhorse) http://www.degroenehoeven.nl/product/br/br-therapeutische-soft-gel-pad-front-riser/ Vind ze steeds goedkoper haha!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:46

Citaat:
En dan zijn de koudbloed paarden ook zo lekker vatbaar voor dik worden! Weet er alles van... Heb een appaloossa x haflinger dus die heeft ook aanleg!

Nou deze heeft dus niet echt veel aanleg om dik te worden, dat geeft juist de ernst vd situatie aan. Dr weigenootje is pas echt dik, die ploft zowat uit elkaar. Maar dr wordt wat aan gedaan, en zoals je al zei zal het misschien wel gewoon opgezet zijn, dat het ook gauw weer wegtrekt..

Die pad staat trouwens bij dat het voor schoftproblemen is.. Nja volgens mij heeft Vera gewoon een korte rug, en ligt het zadel hoe dan ook voor het oog wat ver naar voren. Ze lijkt er iig geen last van te hebben. En Veer kennende heeft ze dat ook echt niet, want dan zou ze wel aangeven, zo is ze wel :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:53

Dorine92 schreef:
Citaat:

Nou deze heeft dus niet echt veel aanleg om dik te worden, dat geeft juist de ernst vd situatie aan. Dr weigenootje is pas echt dik, die ploft zowat uit elkaar. Maar dr wordt wat aan gedaan, en zoals je al zei zal het misschien wel gewoon opgezet zijn, dat het ook gauw weer wegtrekt..

Die pad staat trouwens bij dat het voor schoftproblemen is.. Nja volgens mij heeft Vera gewoon een korte rug, en ligt het zadel hoe dan ook voor het oog wat ver naar voren. Ze lijkt er iig geen last van te hebben. En Veer kennende heeft ze dat ook echt niet, want dan zou ze wel aangeven, zo is ze wel :j

Nja mijn paard heeft geen schoftproblemen maar het schuifprobleem is wel opgelost en ik zeg eerlijk dat ze een stuk fijner loopt.. Deze pads word ook heel vaak bij ijslanders gebruikt, en dan zit er zelfs geen sjabrak onder. Puur omdat dit pad schokkingen opneemt en dus zadel op zijn plaats houd. Het is maar een tip....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 18:59

wortelsussie schreef:
Nja mijn paard heeft geen schoftproblemen maar het schuifprobleem is wel opgelost en ik zeg eerlijk dat ze een stuk fijner loopt.. Deze pads word ook heel vaak bij ijslanders gebruikt, en dan zit er zelfs geen sjabrak onder. Puur omdat dit pad schokkingen opneemt en dus zadel op zijn plaats houd. Het is maar een tip....

Zeker, en het is een hele goede tip :) Heb alleen niet het geld ervoor (zoals ik al zei, het is niet mijn paard. Stel de eigenaresse besluit om haar te verkopen, wat ik niet denk dat ze binnen korte tijd gaat doen, maar toch, dan zit ik met een dure pad en geen paard). Maar het is wel weer iets wat ik in mijn achterhoofd kan houden voor als ik een eigen paard heb en wél het geld ervoor heb :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:43

Even een update, want we hebben foto's van de training van vandaag :D

Kijk eens hoe recht ze is! Ben hier echt trots op!

Afbeelding

Galop

Afbeelding

En een vééél vlugger achterbeen in draf omdat ik mijn been niet afsteek, maar erbij houd (kijk maar eens terug naar de foto op pagina 1 waarbij ik zei dat het achterbeen te traag is omdat ik daar mijn been afstak, nou, daar heb ik van geleerd :P )

Afbeelding

Afbeelding

Ben heel benieuwd of jullie verbetering zien!