Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

randalinpony schreef:De meeste paarden zullen het als onprettig ervaren wanneer iets straks om hun lendenen wordt bevestigd, anders had het geen zin om dat daar te bevestigen.
Citaat:Of wanneer iemand met zijn hakken in hun flanken schopt. Dat kun je motiveren noemen.

Citaat:Maar vanaf het punt dat dat niet meer zo is, en de organisatoren van zulke evenementen onder druk staan om toch goed vermaak te leveren aan het publiek....
Vraag is dan, waar ongeveer ligt dat punt?
) een evenement. 
Door het schapenbontje worden ze "gekieteld" in de liesstreek en daar willen ze van af. En gaan dus bokken. 

Als het kundig en snel gaat vind ik het zozo, meestal is dat niet het geval. Op een range heeft het een doel (castratie/enten/merken) Net als de wagon races, ook niet mijn ding. Als 1 paard in het (vaak) 6 span valt dondert de rest er overheen/slaan door anker effect hard af. Met alle gevolgen van dien. 
terpentijn schreef:Maar de goedpraterij er van vind ik nog wel het grootste bewijs, van een gebrek aan inlevingsvermogen en gezond verstand, ook wel aangeduid als autonoom (eigen) denkvermogen, waar het uiteindelijk gaat om: alleen de mens wordt er beter van, het dier niet, integendeel.
Dier staat ten dienste van de mens?
Zo een bepaalde lobby blijft verdedigen?
Met alle risico's en de dood ten gevolge?
Citaat:Maar waarom moet dat zo nodig over de rug van een dier dat niet beter weet dan wat het opgedrongen is?

Citaat:Kunnen we morgen ook wel weer de hondenkarren, karnpaarden en -ezels en oorlogspaarden in "ere" herstellen, toch?
Voortschrijdend inzicht door veranderende tijden doet inzien dat dit soort zaken niet meer hoeft.
Citaat:Omdat in veel gevallen dat tegenwoordig nog het enige bestaansrecht is van de dieren.. klinkt cru maar is wel zo

ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat al die "slechte" rodeo's waar paarden zogenaamd slecht worden behaldeld omdat het valt tijdens zijn bok rondje hetzelfde is als een paard dat valt tijdens het springen of in de proef. oke ik moet toegeven dat die bucking horse gebeuren wel wat risico voller is dan dressuur, maar is eventing met vaste hindernissen dat niet? het zijn de ongelukken die bekend zijn bij de term rodeo