Elina trainen met nieuw zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 23:03

Ik vind echt dat we vooruitgang aan het boeken zijn... :D

In stap begint ze na 5 minuten al erg mooi te ontspannen en na te geven en zelfs soms eens het bit aan te nemen. :)
Jullie weten dat ik in het begin haar bij het draven eerst wat korter moet nemen, maar ook hier vind ik de foto's al veel ontspannender ogen als daarvoor & het voelde ook zo! :D
Na een half uurtje (op het einde, zonder galop) liep ze echt redelijk goed ontspannen en op een tempo dat ik haar aan gaf :)
En guess what?! Ik liet mijn teugels langer (echt wel een heel stuk) en ze begon echt wat lengte te nemen in de hals, niet erg veel passen, maar toch al veel meer dan ik had durven denken... :D

Wat vinden jullie? :) Links ook belangrijk, maar te groot (pixels)

Instappen. Toch al redelijk diep he?
Afbeelding

https://lh4.googleusercontent.com/-7mF2 ... G_3719.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-0TEB ... G_3737.JPG

Afbeelding

Hier nog in het begin, redelijk kort en tempo nog zoeken en ontspanning
Afbeelding
https://lh4.googleusercontent.com/-mtoD ... G_3867.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-vJV8 ... G_3873.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-NxwL ... G_3874.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-4Em5 ... G_3902.JPG

Hier al iets meer zoekende :)
Afbeelding

https://lh5.googleusercontent.com/-CsAA ... G_3925.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-cgMy ... G_3940.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-cJFJ ... G_3941.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-NjS8 ... G_3945.JPG

Hier eindelijk te ontspanningsfoto's :D
https://lh6.googleusercontent.com/-eXYk ... G_3950.JPG
Afbeelding
https://lh3.googleusercontent.com/-iqKU ... G_3979.JPG
Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:04

Ik zie al een flinke verbetering! Het ziet er veel minder gespannen uit en vanuit dit loslaten gaat ze vanzelf meer en meer het bit opzoeken. Goedzo! +:)+

_Michelleee

Re: Elina trainen met nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 23:06

Zie je ook al verbetering als de teugels toch korter zijn? :D
Vond haar toch ontspannender lopen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 23:09

Ja dan ook, het lijkt alsof ze al meer durft te ontspannen met meer contact. Super, ben benieuwd naar het vervolg. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:53

Als de teugels korter zijn is ze ook al minder opgekropt, ze komt wel wat hoger maar ze behoudt wel meer lengte in haar hals! Super! +:)+

wb het andere meisje; sommige paarden doen het ook gewoon niet goed met sommige ruiters. Ik heb ooit een fantastische ruiter op mijn merrie gehad, ben er van overtuigd dat hij beduidend beter rijdt dan ik zelf, maar hij moest echt even zoeken en vond Pret wel een fijn paard maar absoluut geen simpele (terwijl zijn eigen paarden ook geen engeltjes zijn). Twee weken geleden kroop mijn moeder er op die al 10 jaar niet meer gereden heeft en Pret heeft geen stap, maar dan ook echt geen stap, verkeerd gezet...Soms botst het gewoon. Daar kan het paard niet aan doen en de ruiter al evemin. :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:43

Wauw! Echt! Wat een verandering.
Ik wil je nogmaals complimenteren!
Je hebt de tips heel goed opgepakt en toegepast. Ik denk dat je paard na een tijdje ook gewoon wat rustiger zal worden met rijden, omdat je zo ontspannen rijd.
Veel plezier met rijden deze week!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 13:18

Wow. Gewoon wow.
Ik heb het hele topic doorgelezen.
Ik vond het ook pijnlijk om te zien in het begin, hoe je paardje vluchtte voor elke druk.
Maar doorheen het topic kreeg ik me toch een smile op mijn gezicht! :D

Deze laatste foto's zijn echt stukken beter, zelfs de eerste waarvan je zelf zegt dat het nog niet de 'ontspannen' foto's zijn, zien er echt al veel beter uit.
Als je zo je best blijft doen, komen jullie er zeker! Ik blijf volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 17:27

Heel knap! Veel fijner zo.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:35

Heel goede verbetering!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 22:46

Ik ben blij dat te horen :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:42

Kijk! Super! Hier wil je naar toe! Zodat je straks(over een tijdje) zelf het contact aan kan nemen.. Maar eerst moet ZIJ verbinding maken en je hand vertrouwen!

<3 Toppers!

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:55

Ik heb stil meegelezen... Ik vind het ontzettend knap van je dat je zo goed om bent gegaan met het commentaar! Verbetering is dan ook duidelijk te zien!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:23

_Michelleee schreef:
Zie je ook al verbetering als de teugels toch korter zijn? :D
Vond haar toch ontspannender lopen..

ik zou nu juist nog niet korter pakken maar hier op deze lengte gaan oefenen. voorwaarts neerwaarts. tempo wisselingen. en vervolgens dan pas weer een stap verder.

maar meid het ziet er goed uit in krap 2a3 weken *\o/*

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 12:33

Als je alles hebt gelezen weet je ja dat dat de eerste 10 minuten nog niet gaat. :) dan moet ze even wat korter om zo de ontspanning te gaan zoeken. :)

Daarom vraag ik of dat dat er ook al beter uitziet :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:40

Vergeleken je vorige topic, de foto's in je OP in dit topic, en deze foto's, vind ik dat je HEEL erg vooruit bent gegaan! :j
Knappe poown, probeer niet je contact te verliezen. Ik zie nu op veel foto's boogjes hangen, das prima met in en uit stappen, maar zodra je wat aan het werk gaat, mag je ze net iets meer op maat nemen. Ze moet je hand op gaan zoeken, en dit kan alleen met contact. Nu komt mijn bericht wat tegenstrijdig over met de berichtjes die je voorheen kreeg (heb enkel pagina 1 gelezen hoor.. :)), maar vat het niet verkeerd op. Heel goed, dat er meer lengte in de hals van je pony komt, en heel goed dat je haar meer ruimte durft te geven, en dat ze hier ook lekker mee kan lopen, maar verlies niet je contact!
Wat je daarna kan proberen is spelen met de lengte in de hals. Je zegt dat je haar in het begin niet langer kan laten, omdat ze eerst de ontspanning op moet zoeken, zodra die ontspanning er is, laat dan de teugels eens voorzichtig een stukje uit je handen glijden. Dan zakt ze namelijk met je hand mee naar beneden. Vervolgens ga je zo even met haar aan het werk, en pak je ze weer een beetje meer op. Zo kan je spelen in de hals lengte, en leert ze dat ze daar ook je hand op kan zoeken. Krijg je ook geen boogjes in de teugels, waardoor je contact verliest. :j Ga zo door!! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:41

Ziet er goed uit hoor, knap dat je het zo aanpakt. :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:43

ALs eerste ,veel respect hoe jij met alle feedback bent omgegaan en eraan gewerkt hebt!!! Dat is een hele goede instelling!!!
EN wauw wat een hele verbetering zeg!!! BLijf eraan werken zodat het allemaal mooi bevestigt word! JE bent heel goed opweg!
Omdat ik een tip Moet geven hier..
Let er op als je met langere teugels rijd je dan tch contact houd met je paardje, dus geen wapperende teugels, want dan worden ze ook gestoord en kan de onrust weer terug komen!

Kortom heel goed bezig!!!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 12:57

Klopt daar gaan we aan werken, maar dat is nog een stapje te vroeg.. Zij wil erg graag opgekropt lopen, dus ben al ontzettend blij dat ze toch meer lengte begint te nemen. De volgende stap is inderdaad als de teugels wat meer in contact zijn, maar zo ver is ze nog niet. Iets te veel dik op haar mond en ze schiet terug in die gespannen houding :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:17

Nee hoor moedig haar maar lekker aan contact op te zoeken. En wanneer ze zich vertrouwd voelt zul je merken dat je makkelijker contact aan kan nemen zonder dat ze direct weer op gaat kroppen.

Je pakt het toppie op :j

amberIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:33

Vind het een erg leuke pony! Jammer dat die zo opgekropt loopt! Drukken, drukken, drukken, drukken en nog eens drukken! haha! komt vast goed! :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:16

amberIB schreef:
Vind het een erg leuke pony! Jammer dat die zo opgekropt loopt! Drukken, drukken, drukken, drukken en nog eens drukken! haha! komt vast goed! :)

Ik ben benieuwd of je dit geschreven hebt nadat je de tweede reeks foto's bekeken hebt? Zo ja ben ik benieuwd waarom je het nog steeds opgekropt vind? :)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 13:40

Heb vandaag eens doorgezet en in de regen gereden... :D
Kletsnat wel, maar vond haar wel goed lopen.

Heb geprobeerd dit keer mijn teugels toch in contact te houden, toch wat actiever en van daaruit geprobeerd ontspanning te zoeken.
Ze liep super gemakkelijk en bleef voor één van de eerste keren echt mooi laag met haar hoofd, zonder telkens verzet te tonen. :)

Wat vinden jullie nu?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:23

Ik vind het echt super hoe je bent omgegaan met het commentaar/tips, en het verschil mag er dan ook wezen! Als je kijkt naar de eerste reeks foto's, en de laatste reeks is er echt verbetering zichtbaar. Goed hoor!

Ossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:01

Ik heb je foto's allemaal bekeken en vind dat je super omgaat met het commentaar. Het verschil is dan ook echt goed te zien. Mischien kan je om de spanning eruit te laten vloeien eerst even longeren, zodat je meteen met het werken aan ontspanning kan beginnen zodra je er op zit. Verder heb je al genoeg commentaar gehad over je rug en rughouding. Nogmaals ik vind dat het het goed op pakt. Longeren met pessoa heb je daar al eens aan gedacht? Ik zag al lange lijnen voorbij komen maar met pessoa heb je toch een stabielere druk in de mond. :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:20

Paarden die gevoelig zijn op druk zou ik persoonlijk niet longeren met pessoa.. omdat de meeste paarden er juist achter gaan kruipen door de kleine rukjes die ze telkens krijgen als ze hun achterbeen lang maken.. door die rukjes gaan ze alleen maar meer vluchten waardoor ze hun achterbeen nog langer maken.. waardoor ze nog meer druk in de mond krijgen en er nog meer achter op gaan krullen.

Je wil juist bereiken dat paard het prettig vind het contact op te zoeken.. niet dat ie gedwongen wordt.

Als ze eenmaal wat stabieler zijn in de mond lopen ze met pessoa ook wel weg.. maar in t beginstadium vaak niet.