basculeren - springtechniek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:17

crossmonster schreef:
thirza : wauw wat een verschil!!!! hier basculeert hij al veel meer (1e foto) en brengt hoofd veel beter naar beneden, benen mogen meer opgevouwen worden,maareh het ziet er echt super uit op deze foto!

thnx het is ook zeker een verschil wat ik al zei Haha! maar ben blij dat ik het nu ook kan laten zien ipv alleen maar het te kunnen zeggen.
de sprong is ook hoger dan op de andere foto's dit is 90cm

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:36

Gave foto´s en zijn ook mooi gelukt!

tip ik vind alle foto´s in dit topic goed gelukt

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:11

In het begin van het topic zei ik dat ik geen duidelijke spring foto's van mn pony had....... Nu heb ik wel duidelijkere spring foto's! ze zijn niet helemaal scherp maar ze zijn wel mooi!

Afbeelding

Afbeelding

zo wat vinden jullie van mij springende ouwe forester Tong uitsteken

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:12

coool

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:02

Inky:
het zijn niet de meest gunstige foto's om te beoordelen,maar wat deze foto's laten zien ,is een pony die zeer weinig bascule heeft en hals te weinig naar voren brengt, benen worden maar matig ingetrokken
maar wat ik ook zie,is dat het cross hindernissen zijn ,en die worden met een meer functioneletechniek gesprongen, nl op de manier waarop het minste tijd verlies is (dus vlak en ruim)
ruiter moet het paard wel wat meer lengte id hals geven dmv handen naar voren,rug vd ruiter is veels te bol, hakken mogen meer uitgedrukt
maar ik denk dat ie voor de cross nog niet zo verkeerd springt !

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:52

Deze is niet van mij (mocht ik willen Haha! ), maar volgensmij komt hij heel dicht in de buurt van "perfect". Dit is overigens Stakkato, met Eva Bitter, die nationaal Duits kampioen zijn geworden.
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:56

ik zie bij jou alleen een kruisje

Afbeelding

maareh WAUW .....................

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:02

Zo hey die foto is goed gelujkt!!!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:06

crossmonster schreef:
Inky:
het zijn niet de meest gunstige foto's om te beoordelen,maar wat deze foto's laten zien ,is een pony die zeer weinig bascule heeft en hals te weinig naar voren brengt, benen worden maar matig ingetrokken
maar wat ik ook zie,is dat het cross hindernissen zijn ,en die worden met een meer functioneletechniek gesprongen, nl op de manier waarop het minste tijd verlies is (dus vlak en ruim)
ruiter moet het paard wel wat meer lengte id hals geven dmv handen naar voren,rug vd ruiter is veels te bol, hakken mogen meer uitgedrukt
maar ik denk dat ie voor de cross nog niet zo verkeerd springt !

Oh ik heb er zoveel moeite mee om mn rug te hollen ( weet even geen ander woord)
Maar ik vind dat mijn pony best basculeert over een sprongetje van 40 cm Haha! En we ging idd wel erug hard Bloos

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:19

Wat vinden jullie van Carolien d'r spring techniek? Lachen
Afbeelding
Het is niet onder het zadel maar daar staat er ook nog wel een van in mijn profiel Lachen

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:30

Uhm.. heb er niet veel verstand van maar k vind er niet zo mooi uit zien
Maar zn beentjes trekt ie wel mooi in

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 21:19

en mijn paardje dan?
hij maakt geloof ik de rug wel redelijk bol alleen mag zijn hals wat lager toch?
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:29

pippy: paard zet te vroeg af voor zo'n klein sprongetje, maakt zijn rug helemaal hol en houd zijn hoofd teveel omhoog,hij tilt zichzelf als het ware over de hindernis heen. voorbenen zijn idd niet superslecht, maar als een paard altijd zo springt zal ie toch wel snel rugproblemen kunnen krijgen,ik zal zo eens in je profiel kijken voor de andere foto's

nimmerdor: hij springt iig wel hoog,voorbenen mogen meer ingevouwen worden,basculeren doet ie niet zoveel.hoofd -hals mag veel meer naar beneden
maar ook hier mag weer duidelijk zijn dat een paard de hoogte makkelijk haalt ondanks een -niet volgens het boekje-techniek !

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:18

hier een foto van Shadow, hier 3 jaar, en springt voor het eerst.
Het is overigens een Corland.
Afbeelding
In mijn ogen zeker voor een eerste keer wel ok.

Leerzaam topic!!

Hij springt overigens NIET over het hek, het hek diende als staander. Knipoog

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:45

Nimmedor: Cammie is een tuigpaard en veel tuigers springen puur op kracht. Dat verklaart ook waarom je zo aan het moest wennen qua uitzitten (ik trouwens ook Tong uitsteken )

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:13

Shadows springtechniek vind ik er prima uit zien! Maar ik heb er niet zo super veel verstand van..... maar ik vind het er netjes uit zien hoor Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:19

idd shadow springt nog wel wat teveel omhoog, maar dat is logisch als ze groen zijn,hij brengt hoofd-hals goed naar voren , voorbenen hadden iets verder naar voren opgevouwen mogen zijn .het lijkt me een beestje wat het niet verkeerd zal doen in de springsport!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:37

Eens zien wat jullie van Montana haar springtechniek vinden.Dit was de eerste keer da ik ze liet vrijspringen dusja het is natuurlijk niet perfect he.

Afbeelding

Hier sprong ze van veeeel te ver

Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:04

free : ik denk dat je beter een andere foto kan opzoeken van het springen, want dit ziet er niet zo best uit zo, beide foto's laat ze zich nogal over de hindernis vallen, bij die tweede zou ik haast denken dat ze kei hard is gevallen na die sprong!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:35

Free: Dat paard brengt wel zijn hals ver naar voren! Het ziet er idd niet zo erg best uit! Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 15:51

okay.. ik zal Banjer en mij ook eens plaatsen....
met als kanttekening dat ik zelf niet zo goed hoog durf te springen, dus vandaar de lage hindernisjes.... en de foto's zijn van vorig jaar....

"iets" te vroeg afgezet:
Afbeelding

Mooie timing:
Afbeelding

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:19

Ik vind dat Banjer ook erg weinig basculeerd Lachen schuift zn hals niet uit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:26

banjer houd zijn rug hol, houd hals-hoofd teveel omhoog gericht,laat benen gewoon hangen
maar idd wat je zegt,het is een laag sprongetje, daar doet een paard zijn best ook niet op Knipoog
enne inky: goed gezien dus OK dan!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 17:55

Concorde schreef:
Nimmedor: Cammie is een tuigpaard en veel tuigers springen puur op kracht. Dat verklaart ook waarom je zo aan het moest wennen qua uitzitten (ik trouwens ook Tong uitsteken )

idd cam zijn techniek is flink belabberd maar hij komt het pakoer wel altijd (meestal Bloos ) rond

en niet slecht voor een tuiger he Tong uitsteken:P

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:37

Mmm, ik zal eens nieuwe foto's trekken van het vrijspringen want ik heb er zo meteen geen andere. Wel bij die sprong was ze gewoon veel te vroeg maar ze is heel mooi verder op haar voetjes terecht gekomen hoor!