Een ander op je paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:13

Een vriendin van mij en mijn zus mogen mijn paard meenemen, hun vertrouw ik volkomen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:07

ik heb de mazzel dat ik niet zoveel paardenvriendinnetjes heb, dus ook niemand heeft de behoefte om op mijn paard te zitten.
ik heb haar ruim vier jaar geleden gekocht en de enige andere die erop heeft gezeten is mijn vriend. het is niet aan te raden om iemand zonder paardrijervaring op mijn paard te zetten :')
Ik heb er geen moeite mee als er iemand op wilt.. maar liever niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:44

In principe ben ik daar niet zo moeilijk in, maar het ligt er wel aan wat diegene wil...
Kan diegene gewoon goed rijden zonder zichzelf te overschatten:prima.
Kan diegene niet goed rijden en vraagt diegene ook niet heel veel: prima
Kinderen die er even op willen zitten en rustig zijn: prima

Maar liever geen mensen die gaan rukken en plukken, zichzelf overschatten of krijsende kinderen.
:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Een ander op je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:55

Nee, niemand komt op Ol. Ik heb wel eens een bijrijder gehad maar dat was ook geen groot succes.
Olivier word door mij gereden en daar blijft het bij.
Mocht er iemand persé op Olivier willen moeten ze een goede levensverzekering hebben... Hij's niet zo lief. :D

Nuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:35

Ik heb geen eigen paard, maar toch reageer ik even haha, ik zou het zelf niet doen, alleen bij mensen die ik echt ken en ik weet hoe ze omgaan met paarden. Ik denk niet dat ik het fijn zou vinden, IEDEREEN die op mijn paard zit.. :')

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:02

Eigenlijk nooit. Mijn moeder mag op haar rijden maar verder ben ik zelf de enige.

Ten eerste is niet ieder paard erg happy met veel ruiters, ten tweede is het soms ook niet echt verantwoord. Niet te vergeten dat ALS er wat gebeurd, jíj als eigenaar verantwoordelijk ben. Ik zit er niet op te wachten dat ik iemand op mijn paard laat rijden en er een ongeluk gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:56

ik ken een meisje, die kan echt niet rijden, die stapt gewoon soms eens wat rondmet men paard & dan heb ik hem meestal gewoon vast
ik heb ook een vriendin die af en toe mee gaat buitenrijden, maar daar weet ik echt wel van dat die mijn paard aankan (en dus niet na de eerste galop al ergens gezocht moet worden)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:09

Ik laat alleen mensen op mijn paard die ik echt vertrouw, en waarvan ik weet dat ze goed genoeg kunnen rijden om hem onder controle te houden. Het is een hengst, dus als er iemand op zit die hem niet aankan, kan dat gevaarlijke situatie's opleveren. Behalve dat heb ik liever ook niet zoveel mensen op mijn paard, alleen mensen die hem beter kunnen rijden dan ik :P

rayquaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:33

Alleen als ik weet dat ze weten hoe ze controle moeten houden, en geen trektype is.
Het is nu nog een jong paard en het is makkelijk om iets aan te leren dan iets verkeerd weer
af te leren.

noelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:55

Ik heb niet zo graag anderen op mijn paard. Ik heb al snel het gevoel dat ze hem niet goed rijden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:56

Neeeee. Ik wil niemand op mijn paarden. Het liefst ben ik de eerste en de laatste die ooit op het paard heeft gezeten, dus zelf zadelmak maken, etc. Zelf de instructie mag er niet op om te voelen. Ik wil alles zelf doen. Voor mijn moeder heb ik een uitzondering gemaakt, omdat ik haar paard had ingepikt. Ze zit er niet zo aan. De paarden worden er niet beter van, maar ook niet echt minder. Ze laat ze lang en laag.

Het is heel stom, maar ik heb nog liever een mindere ruiter op de paarden dan een goede, omdat ik absoluut geen voordeel wil hebben van de rijderij van iemand anders. Alles wat ik bereik wil ik zelf gedaan hebben. :=

Maar ik krijg die vraag ook eigenlijk niet. De paarden zijn van mij en staan aan huis. Instructeur heeft ooit gevraagd of hij erop mocht en dat heb ik geweigerd. Had de beste man nog nooit meegemaakt, maar in heel het leven van de merrie had nog nooit een ander dan ik op haar rug gezeten en dat wilde ik zo houden. :o

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:07

Mijn paard is 8 jaar manegepaard geweest en nu met pensioen. Rijd nog wel met hem in de manegelessen. Pasgeleden was ik voorrijder bij de beginnersles toen een beginner veel moeite had met zijn paard. Beginner op mijn paard gezet. Geen ramp en ik weet ook dat ie het wel aankan. Maar toch was ik toch meer bezig met Harry dan met het manegepaard waar ik op zat... :o
Met iemand die ook goed rijd zal ik wat minder moeite hebben. Zou het wel tof vinden om er juist eens een echt goede ruiter op te zetten. Harry kan heel gaaf lopen en ik denk dat een goeie ruiter er veel meer uit kan krijgen dan ik kan.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:02

Nee bij mij mag alleen mijn instructeur erop (gebeurd ook wel eens, omdat ik zelf graag een beeld voor me zie).
Voor de rest niemand, als het al iemand zou zijn zou het mijn vader zijn omdat ik weet dat die (in het bos) alleen recht-uit doet en fijn is in de hand, maar dit wil hij zelf niet ;) en zit ik ook niet zo op te springen :P

eluderennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:13

Ik rijd mijn paardjes altijd zelf. Instrutrise rijd een paard soms, deze heeft ze namelijk voor dat ik haar kreeg gereden en uitgebracht. En mijn moeder mag hier ook af en toe op. Andere paard is mijn oogappel en mag niemand anders op. Maar deze heb ik al vanaf veulen en is erg op mij af gestemd.

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:34

Ik heb geen eigen paard, maar op mijn verzorgpaard mag niemand. Dat mag niet van de eigenaar en ik ben daar zelf eigenlijk ook wel blij om. Buiten het feit om dat zij niet van 'vreemde' mensen houd zou ik het zelf ook niet zo fijn vinden. Ik heb er eenmalig iemand opgelaten [wél met toestemming] en meteen was ze heel anders en eigenlijk een beetje aan het zeuren op mij, ze liet wel even merken dat ze daar niet van gediend was.

Mocht ik een eigen paard hebben dan zou ik er niet te snel iemand oplaten. Vriendinnen kan natuurlijk wel voor een keertje en voor even, maar ik zou zij er niet meteen uren op zetten om te trainen. Alleen een instructeur/instructrice vind ik weer een ander verhaal, die zou ik er dan wel weer toe vertrouwen.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:57

ik ben daar ook heel makkelijk in. iedereen mag er op maar dan wil ik er wel bij zijn want het kan een draak zijn en dan vind ik het te verantwoordelijk iemand in zen eentje er mee te laten rijden.

maar verder ben ik er super makkelijk in, zelfs mensen die helemaal niet kunnen rijden en er een keer op willen stappen vind ik ook prima, mits ze niet te zwaar voor hem zijn.

heb nu sinds kort een bijrijdster maar daar blijf ik ook voorlopig bij tot dat ik denk dat ze het wel alleen kan en ik haar volledig kan vertrouwen.

er is maar 1 persoon die er nooit op mag want die heb ik ooit een paard helemaal met touwen op zn hoofd zien slaan en tegen een paard zen benen aan zien trappen en ik ben fel tegen slaan van paarden dus die kan er nooit op.

ik moet wel eerlijk zeggen dat als iemand er op heeft gereden die nog beginner is en die mijn paard gaat uitproberen dan ga ik er altijd zelf ook nog even op want anders gaat hij ook bij mij voortaan streken uithalen. ik wil hem altijd goed op stal zetten en nooit als hij vervelend doet op stal zetten wil het altijd goed afronden anders word het alleen maar erger.

dus denk dat het niet slecht voor je paard is, zolang de ruiter niet in de mond trekt, netjes rechtop zit en niet op het verkeerde been lichtrijd moet het gewoon kunnen.

ruby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:49

Ik rijd een privé paard, dus de enige die daar op komt is de eigenares zelf en ik natuurlijk ook. Het is ook een heel moeilijk paard met een flinke gebruiksaanwijzing dus niet iedereen kan daarop rijden. Natuurlijk is het wel een heel lief paard als je er de klik meeh eeft en ze vertrouwt je doet ze alles, maar ik zou het neit fijn vinden een ander daar op te laten, ook niet omdat ik dat paard nu aan het doorrijden ben en ze nog van alles moet leren.

Lxndsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:42

Ik heb het er echt moeilijk meer om iemand anders op mijn paard te laten rijden,
zelfs als ik deze persoon goed ken..
Ik weet niet goed hoe dit komt :+

Zazoutjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:42

Ik zou niet echt andere mensen op m'n paard laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:20

ik heb gister met een nicht van mij gepraat die nog eens graag een buitenrit wilt doen maar ja ze hebben in hun gezin maar 1 paard & ze rijden met de 3 kinderen, dus het is wat veel (zij rijd bijna nooit meer) ik heb voorgesteld dat ze in de lente/zomer rahere wel eens rijden (en ik neem dan flint mee) en dan gaan we wel eens buitenrijden met ons 3en (de oudste zus met hun paard) ik weet dat ze hem aankan (ze kon zelfs het paard van mijn moeder aan en die is echt geen gemakkelijke

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:42

In totaal hebben er 5 verschillende mensen op mijn paard gezeten

- Meisje die hem ingereden heeft
- Iemand van mijn vorige stal met uitstappen
- Potentiële kopers toen ik hem nog reed voor de vorige eigenaar voor de verkoop
- Vriendlief een staprondje
- Ik

Hij is met zijn 4 ingereden en hij wordt dit jaar 7.

Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er niet zo graag een ander op heb zitten :o

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:43

Mijn tante heeft een paard, en die laat er bijna niemand op. Gedeeltelijk omdat het een lastig paard is, en omdat ze anders zo weer wat 'leert' wat er weer moeilijk uit te krijgen is. Staat iemand anders 1 keer iets toe, dan maakt ze daar misbruik van. Ik mag er wel af en toe op, maar als ze iets gaat proberen dan mag ik haar absoluut niet haar zin geven.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:14

ik heb sinds vorig jaar een nieuw paard zeer sensibel heet stuiterig - ik durf er niet zomaar iemand anders op te zetten - behalve mijn instructrice - bij mijn vorige pony kon het best wel .. maar deed ik het ook niet zo snel hahah

Evianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:40

ik vind het wel kunnen dat een ander op je paard rijd, als diegene ongeveer hetzelfde rijniveau heeft. je paard kan misschien minder goed op jou hulpen gaan reageren als hij door de andere persoon andere geeft dan jij

Joyful

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:08

Wij laten wel mensen op onze paarden rijden,maar niet zomaar hoor. We moeten die persoon wel kennen en vertrouwen,als mensen erop willen rijden en er bijvoorbeeld alleen naar het bos mee willen staan wij dat niet toe,maar als je nou gewoon in de bak willen rijden met toezicht van ons,is dat helemaal prima,maar het ligt er ook aan hoe ze rijdt,dat ze mijn paard niet hard trapt enzo. Maar soms hebben ze nog nooit gereden en loop je er gewoon naast,dan vindt ik alles prima want ze durven toch niet zo heel veel te doen,tenminste dat begrijp ik als je nooit op een paard hebt gezeten. Ik zou dus niet zomaar mensen op je paard laten rijden,alleen als je het vertouwt.