trainen hoeveel dagen per week en hoe intensief?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:02

Ik rijd 4 keer per week en dat kan variëren van stapritjes door het bos tot matig intensieve ritjes :)). Meestal rijd ik 10 minuten serieus en daarna ga ik door het bos stappen en doe ik af en toe een gallopje en draaf ik af en toe!

Pony is nu 3, 5 jaar, dus wil het bij zeer lichte trainingen houden en wil ik hem mentaal goed houden :j.

Van de week (Hoe penny kun je zijn, als 23 jarigen :+) toevallig zo op de paarden gaan zitten zonder het zadel (op de regendekens gaan zitten) en wel met hoofdstel in een rit van 1, 5 uur door het bos gemaakt samen met mijn zus en haar paard!

Ze zijn allebei echt bijna bomproof doordat we zoveel afwisselen :j.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:56

Mijn 15-jarige pony:

4 dagen rijden, dressuurmatig soms proefgericht. Max 40/45 minuten per keer. En afgewisseld met wat sprongetjes 1x per week. In de zomer dressuur ik minder en pak ik ook nog weleens een buitenrit.
1 dag longeren
1 of 2 dagen vrij in de week

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:56

Ik rij mijn paard 5x per week en 1x per week wordt hij gelongeerd 1x heeft hij vrij.

Als hij vrij heeft mag hij lekker spelen in de paddock, als dat niet mogelijk is dan mag hij een half uurtje in de stappen. Dat is op maandag.

Op dinsdag wordt hij gelongeerd met longeerlijn, longeerzweep, longeersingel, hoofdstel, bijzettouwtjes en wisselend met enkele of dubbele longe.

Op woensdag heb ik een half uur dressuurles, dus met in- en uitstappen rij ik dan een uur.

Op donderdag rijden we dressuurmatig, vaak met balkjes of pionnen.

Op vrijdag heb ik een half uur springles, dus met in- en uitstappen rij ik een uur.

Op zaterdag ga ik of naar buiten of rij ik met barebackpad.

Op zondag ga ik of naar buiten of ga ik springen.

Best een aardig schema, vind ik zelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:29

ik rijd 5 dagen in de week
maandag dinsdag donderdag en vrijdag dressuurles of vrijrijden
woensdag groepsles
zaterdag springles
zondag en maandag vrij (soms zondag een buitenrit)

hij is 5
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-14 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Re: trainen hoeveel dagen per week en hoe intensief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:34

mijn paard is 18
4 keer per week rij ik gewoon rustig of dressuurmatig, 1x eer per week springen warneer kan buitenritje
en op woensdag rijd de bijrijder warneer kan dus mijn paard heeft 1 of 2 rustdagen per week
en warneer mijn moeder zin heeft longeert zij op donderdag das heel weinig dus das swws rustfag

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:36

Mijn merrie van bijna 9 rijd ik zo verschillend, meestel 5x pw rijden en 2x longeren

Longeren doe ik in een round pen met helemaal niks qua bijzet oid, gewoon los.
rijden doe ik niet echt intensief, rijd ook niet wedstrijd gericht maar wel dat ze goed beweging krijgt en spieren. we springen soms en hebben 1x pw les.