Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
[quote]fransje23 schreef:Bij een paard die zich niet goed bewust is van zijn achterhand zal je die er nooit onder kunnen rijden. Dat lukt geen enkele ruiter goed of slecht. Lichaam moet eerst weten en beseffen wat er mogelijk is en de juiste spieren moet worden ontwikkeld. Zo een bandage gebruik je dus in het voorstadium van alles.
Mijn mening en ervaring sluit aan met horseyfries
Ik ben alleen kritisch, misschien een valkuil, maar ik probeer niet alles aan te nemen voordat ik zelf heb ervaren hoe het is.
. horseyfries schreef:Nee, dat is soms ook erg moeilijk
Ik rijd nu Intermediaire 2 en weet één ding: je kan een paard zijn achterhand er niet even onder rijden als je paard daar niet de kracht, spieren of handigheid voor heeft. De enige manier waarop je dus verder komt dan gemiddeld is door je paard te ontwikkelen op alle mogelijke manieren. Als een bandage daarbij kan helpen, ook al is het omdat je het zelf nog niet kan, dan zie ik daar nog altijd het probleem niet van. Het paard kan er alleen maar beter van worden, en jijzelf als ruiter ook. En hoe minder je als ruiter moet doen om de achterhand eronder te krijgen omdat je paard dat al meer uit zichzelf doet, hoe beter het is lijkt me.....
MeFlower schreef:@ Horseyfries: waarom doe je zo agressief? Ik heb je toch niets misdaan?Ik ben alleen kritisch, misschien een valkuil, maar ik probeer niet alles aan te nemen voordat ik zelf heb ervaren hoe het is.
Ik ben overigens docente biologie.
Chaos schreef:Heeft er iemand een foto van die bandage full-body wrap?
Ik zit in de knoop.
MeFlower schreef:horseyfries schreef:het heeft namelijk alleen maar voordelen. Maar dat kun je alleen weten als je het probeert......
Ik wil het proberen. Hoe moet ik beginnen? Welk materiaal?

SnuitjeLove schreef:ik heb ook gehoord dat dit helpt tegen trappende paarden?
Iemand meer informatie?, ik heb namelijk een trappende merrie (trapt niet naar mensen, maar naar paarden, voornamelijk andere merrie's)