Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

marilla90 schreef:ik ben het helemaal met je eens!
sportpaarden sterven niet voor niks jonger! er wordt gewoon heel ander met ze omgegaan!
op welk niveau dan ook!listiglistje schreef:Gemiddeld wordt een paard 7 of 8 jaar oud, dit is een gemiddeld cijfer vanuit de verzekeringen
niet erg reeël om daar dus sportpaarden aan te hangen, hier valt vanalles onder van veulen tot een recreatiepaard.
JoviBan schreef:listiglistje schreef:Gemiddeld wordt een paard 7 of 8 jaar oud, dit is een gemiddeld cijfer vanuit de verzekeringen
niet erg reeël om daar dus sportpaarden aan te hangen, hier valt vanalles onder van veulen tot een recreatiepaard.
Even terzijde, maar ik denk niet dat er veel recreatieveulens en recreatiepaarden verzekerd zijn.
Die verzekeringscijfers gaan grotendeels dus wel over paarden waar mensen mee "sporten".

listiglistje schreef:marilla90 schreef:ik ben het helemaal met je eens!
sportpaarden sterven niet voor niks jonger! er wordt gewoon heel ander met ze omgegaan!
wat een klets, topsportpaarden zijn veelal 12+ tot 18/19 jaar op GP niveau, jonger zijn ze nog niet eens zo ver...
Zelfs gewoon landelijk Z zijn de meeste pas 8 + en ouder....
pelousa schreef:Tong uit de mond hoeft niet altijd wat te betekenen. Ken een heel leuk dravertje, steekt ook zijn tong uit zijn mond. Dit is een litteken uit de drafsport van haar jongere jaren. Heeft niks te maken met hoe ze nu loopt of meemaakt. Je weet natuurlijk niet de achtergrond van dit paard. Het kan dus ook gewoon een litteken uit het verleden zijn.
listiglistje schreef:Gemiddeld wordt een paard 7 of 8 jaar oud, dit is een gemiddeld cijfer vanuit de verzekeringen
Hermelientje schreef:Op Bokt wordt trouwens altijd geroepen dat juist sportpaarden maar 7 jaar worden gemiddeld, alle andere paarden gaan kennelijk veel langer mee.![]()
De waarheid is dat er voor paarden helemaal geen cijfers worden bijgehouden. Verder zijn wij ook nog eens een land dat uitzonderlijk veel paarden exporteert, maar een paard houdt niet op te bestaan als hij in Amerika woont. Helaas is dit belachelijke getal zo vaak genoemd dat veel mensen het gaan geloven, maar het is dus een onzinnig verhaal statistisch gezien.
Citaat:De gemiddelde leeftijd waarop paarden euthanasie krijgen is 15 jaar.
marilla90 schreef:ik ben het helemaal met je eens!