Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zaralover schreef:xx_Kelly_xx schreef:Maar waarom rij je pony's inplaats van paarden?
mij op een paard zetten ziet er niet uit, ik heb veel te korte benen. Daarnaast vind ik pony's veel leuker.Ik heb wel 1 klein paardje , daar kan ik nog wel op.
xx_Kelly_xx schreef:...
Als jij Deurne had gedaan dan had je beter geweten, of de qualiteit van de opleidingen daar zijn zwaar beneden pijl. Jij bent geen haar beter dan die te grote kinderen die op shetlanders rijden. Je beugels zitten veel te kort ook voor een veelzeidigheidszadel. Over de houding van de pony heb ik niet super veel kaas gegeten maar het is absoluut geen fijn plaatje om te zien. Alsof 'ie helemaal gespannen is/loopt. Maar dit is door meerdere personen al aangegeven....
In de sneeuw galopperen? Met een jonge pony die nog geen goede balans heeft (vooral in galop)? Wat haal jij je wel net in je hoofd? En over hoofd gesproken, waar is je cap? En dat heeft Deurne gedaan? Wat voor'n opleiding heb je gedaan? ...
Maar vertel, welke opleiding heb jij dan zoal gevolgt op Deurne? En ben je daar nu al klaar mee? Die opleidingen duren toch 4 jaar?
.
xx_Kelly_xx schreef:Ben er niet zeker van of ze allemaal 4 jaar duren, zal het even googelen. Maar ik weet niet of ik het bericht geloof of ze daadwerkelijk Deurne heeft gedaan.
) Air schreef:No offence, maar als je 19 jaar bent zie ik niet in waarom je geen goede dingen uit de bovenste lijst, dus uit kritiek kunt halen.
Leer eerst meer over het paardenlichaam, pas dan kun je bepalen wat goed of fout is.
Met geen tot weinig kennis ervan weet je niet waar je mee bezig bent.
was is al weer tijdje geleden, toen wist ik wel alles , want dat werd in deurne geleerd. Maar niks erover weten klopt dus niet helemaal, maar ik geef toe alles weet ik niet meer. Dus ik ga me boek er weer even bij pakken. Uit de bovenste lijst: daar staan misschien wel dingen in ik ga hem nog keertje nalezen , maar die kwamen bij mij niet serieus over doordat ze te bot zijn gebracht. Ik lees het nog keertje na , maar weinig kans. Air schreef:No offence, maar als je 19 jaar bent zie ik niet in waarom je geen goede dingen uit de bovenste lijst, dus uit kritiek kunt halen.
Leer eerst meer over het paardenlichaam, pas dan kun je bepalen wat goed of fout is.
zaralover schreef:Air schreef:No offence, maar als je 19 jaar bent zie ik niet in waarom je geen goede dingen uit de bovenste lijst, dus uit kritiek kunt halen.
oke ik heb het nog keer gelezen , en ik zie er niks bij staan waar ik iets mee kan. Want vind jij dan wel goed aan de eerste lijst? niet meer op nikki rijden ? Wat moet ik daarnou mee? Een grotere pony kopen ? Die heb ik al zat. Een zadel van dik 1000 euro kopen die over jaar niet meer past en weer nieuwe moet , niks meer voor dit zadel terug krijgen omdat de kindjes hem kapot hebben gereden ? Niks met nikki doen alleen op wei laten? beugels op dressuur lengte of langer maken zodat het voor geen meter rijd en dat op vzh zadel? vertel??
zaralover schreef:owja elke keer word herhaald koop een grotere pony paard, lees even goed, ik heb 4 grotere pony's/paard
kijk maar in mijn profiel!!
Sorry, maar volgens mij zijn dit 'tips' die je gewoon niet wilt horen en lekker eigenwijs toch wilt blijven rijden.opisop_shop schreef:Sorry maar ik krijg echt meer en meer het idee dat je er echt weinig kaas van hebt gegeten, niet alleen met deze pony.
Rijden moet je op ieder paard kunnen, althans de basis.
Inrijden is veel moeilijker dan een doorgereden paard rijden, daar klopt niets van wat je daar over zegt.
Kennis kun je wel uit boeken willen halen (al vraag ik me af hoe je goede kennis kunt 'vergeten' ) maar het draait nog altijd om de praktijk en daar en in jouw denkwijze schort nogal wat aan.
veel weet ik ook nog , maar paar kleine dingen ben ik misschien wel vergeten en misschien wel dingen die ik juist ook moet weten dan. Beter als niks doorkijken toch? Ik zal het even uitleggen : ik heb op mijn 12de een pony gekregen een oudere , die kreeg ik van de buurman. Ik reed toen net paar weken op een manege (swerelds slechtste manege ever!!!) op die manege heb ik denk ik een jaar of 4 gereden of 5. daarbij reed ik mijn eigen pony recreatief, en gaf de buurman en het meisje die daar stond met haar paard mijn soms ook tips. Toen ik 13 was kreeg ik 2 veulens, die waren nog nooit in de hand geweest dus moesten alles nog leren (mijn vader reed vroeger ook pony) toen ik denk ik 14 was kreeg ik een verzorgpony sjapoer ox , daarmee kreeg ik priveles. in die tijd reed ik nog steeds bij die manege. Met sjapoer klikte het niet zo eigelijk. toen zara 1 van de veulen 2 en half was ging ik der leren longeren enzo , pointer was daar nog niet echt aan toe. in de winter nu bijna 4 jaar terug ging ik zara inrijden onder proffecionele begeleiding. ik reed haar dan ook echt alleen waarneer ik les had!! Ze heeft wel een lange tijd aan de longeerlijn gereden , na een paar maanden kon ze los na 20 minuten aan de longeerlijn ongeveer. Maar wel rustig aan. Zo werd die longeerlijn tijd steeds verkort, en reed ik meer zelf. toen ging ik pointer ook wat longeren, ze leerde wel sneller als zara. nu ging ik ook een klein beetje met pointer beginnen , maar werd steeds eigelijk niet goed door gezet omdat ze heel schuw bleef, en heeeeel veel geduld bij haar moest hebben, en meer jaloers maken. pas toen ze eind 5 was kon ik haar gewoon pakken in de wei en met wat moeite een halster omdoen. op haar 6 de kon ik haar hoofd en oren aanraken en aaien en vind ze het fort leuk aandacht te rkijgen ook in de wasplaats is geen probleem meer en opzadelen ook niet. Ze is heel braaf met rijden, maar soms door een bepaalde beweging ineens bang en doet ze alles om je eraf te krijgen. Nu ze alles beetje kent (de basis ) gaat dat wel goed.opisop_shop schreef:hoe kom je erbij dat kindjes een zadel kapot rijden?
Zou niet best zijn, dan moeten ouders heel vaak nieuwe zadels kopen.
Waarom koop je geen maat 1 barefoot, boomloos is voor een jonge pony wel goed qua pasvorm.