dressuur met nikki in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 04:07

alle punten bij elkaar
punten en tips waar ik niks aan heb, niet mee eens ben of waar ik me aangevallen voel (er kunnen dubbele bij staan , sorry daarvoor , maar dan zijn ze vaker benoemt)
-Niet meer op nikki rijden
-Wachten en op de wei laten staan
-Waarom heb ik haar gekocht
-niet meer rijden op haar, alleen kindjes lesgeven
-alleen zeggen dat is niet nagevelijk rijden en een opgekropte pony die der rug wegduwd
-niet leren nagevelijk te worden
-Dit is geen dressuur alleen maar gezellig knol hobbelen (ik=ze is 3)
-pony is scheef (dit is absoluut niet waar!!)
-door klein kindje verder laten inrijden
-niet eens met dat air ook z3rtjuhH aanvalt op bepaalde woorden die misshcien verkeerd zijn gebracht (misshcien moet je niet alles zo letterlijk nemen , maar bedenken want mensen echt bedoelen)
-pubertijd=ruiterfout (heb je daar geen ervaring mee , de gene die dit heeft gezegd?)
-investeren op goed zadel (nikki heeft bepaalde bouw , waar veel zadel niet helemaal 100% op liggen, dus dat is al vrij moeilijk, daarbij rijden er kleine kindjes op die met de voeten tegen het zadel zitten en dus het zadel zo kapot is, en ze is pas 3 en waarschijnlijk moet ze dan na paar jaar dus weer nieuw zadel)
-paard gaat je niet pesten in de pubertijd
-geen cap op
- 1x per week rijden is te veel
- beugels moeten 3 a 4 gaten langer
-je had beter een oudere pony waar alle knopjes al op zaten kunnen kopen
-nikki vind het niet leuk om te rijden (niet mee eens want ze vind het geweldig)
-ik kan voor geen meter rijden, dus je kunt beter niet meer reageren op deze topic
-botte reactie's
-dit noem ik niet in de grond trappen , andere topics zijn nog erger (weten jullie wel waar jullie mee bezig zijn dan als het nog erger is soms?)
-ik lieg
-mijn leeftijd aanvallen
-meid van 19 moet tegen kritiek kunnen
-als ik zou weten wat ik deed zou ik nikki niet rijden
-als ik geen paard kan rijden met knopjes , kun je niet rijden (ik kan die wel rijden , maar vind het niet fijn)
- Ik ben geen haar beter dan iemand die een shetlander rijd en veel te groot is
-over dyslectie beginnen
- koop een ingereden paard
-ga een paard rijden en geen pony

Sorry dat somige dingen in ik vorm zijn geschreven en sommige dingen niet

en dan nu de punten waar ik iets aan heb , iets mee ga doen of al wist
-van achtere actievere
-af en toe hals geven om te kijken of die je hand volgt
-op mijn tenen letten
-geen touwtje meer gebruiken
-afwisseling teugellengte
-waarneer ik geen staartriem heb een andere riem gebruiken met iets zachts
-schakelingen galop
-stelling galop
-slangen voltes met tussen in draf, dan elke bocht op nieuw aangaloperen voor een goede aanleuning
-niet galoperen in de sneeuw omdat die dan niet goed kan ontspannen (glad was het niet)
-aan de teugel rijden doe je niet door alleen een beetje druk te zetten maar ook door aan de been te rijden en door te combineren van vanalles
-Stelling wisselen op lange zijdes
-(schijn) overgangen
-figuren
-halthouden laten nageven en terug verder rijden
-je ziet zelf niet hoe je pony loopt, les nemen is een goede
-optijd leren nagevelijk telopen bij sommige (dit is niet in alle gevallen, vele juist niet)
-tempowisselingen rijden
-stellingwisselingen rijden
-nagevelijkheid komt voort uit de juiste balans en onspanning, niet uit gepluk/gezaag/geknees of wat dan ook aan de voorkant.(dit vond ik een hele goede want dit zie je veel te vaak, ik ben hier op tegen, en uit balans en ontspanning klopt helemaal)
(daarom deed nikki dat ook alleen liep ze er nog niet super onder)
-nagevelijkheid oefenen kan altijd, je kan je paard niet in 1 x optimaal nagevelijk krijgen als je er mee begint , dus blijf oefenen om uiteindelijke juiste onspanning te krijgen
-rugspieren sterker maken door de achterhand actief te maken en de vooraan los te gaan
- jusite aanspanning= buikspieren en lange spier
-paard heeft een pubertijd
-jij sterk=paard sterk
zachte hand =zachte mond
- wat z3rtjuhh zegt een pony komt in de pubertijd en reageerd wat anders als normaal
-handen heb ik te laag en breed
-longeren met een lange pessoa teugel (toch nog maar keertje ff proberen)
-rustig opbouwen
-de comentaar van First_Unique was ik eens
-een boven lichaam kan een pony uit balans brengen
-vanuit dat voorwaarts , kun je gaan werken aan neerwaarts
-veel longeren
-lesje centred riding
-het gezellig houden op de topic
-dat je op foto's niet alles super en 100% kan zien
-iedereen paard heeft wel iets
-iedere ruiter mankeerd wel iets
-een paard maak je niet... maar kun je wel breken
-welzijn van je pony op nr 1

nou zie je hoeveel ik meeneem , valt nog mee toch?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 10:56

zaralover schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Maar waarom rij je pony's inplaats van paarden?

mij op een paard zetten ziet er niet uit, ik heb veel te korte benen. Daarnaast vind ik pony's veel leuker.Ik heb wel 1 klein paardje , daar kan ik nog wel op.

Meisie, ik wil je niet aanvallen maar op deze pony ziet het er ook niet uit. Je hebt veels te lange benen en een veels te lang bovenlichaam.
Pony's zijn ook hartstikke leuk, maar waarom kijk je dan niet naar een E-pony? Ik denk dat dat veel beter gaat dan zo'n kleintje.

De tips die je meeneemt zijn hartstikke goed, maar omdat jouw gewicht dermate belastend is voor de pony denk ik dat je bijna nooit correct rug en halsgebruik krijgt omdat de pony hem wel op de verkeerde manier moet gebruiken om jou te dragen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:22

Ik had iets positiefs gehoopt TS maar ik zie zoveel goede tips bij het eerste gedeelte staan en een paar tips bij het 2e gedeelte die je gewoon niet moet uitvoeren(Stil laten staan en laten na geven?! Nageeflijkheid bij het stilstaan komt pas later, je kunt dat namelijk niet vanuit de activiteit bereiken omdat je stil staat, dan kan je ook niet laten nageven)

Je hebt staan juiste aanspanning is buikspieren en lange (rug)spier, dat is nergens gezegd dus ik weet niet hoe je er op komt.
Er is je verteld dat de juiste aanspanning is het aanspannen van onder andere de buikspieren, en het ontspannen van oa. de lange rugspier.
Dit geeft aan dat je het belangrijkste van nageeflijkheid nog niet snapt, en het dus handig is om je veel meer te gaan in lezen over het paardenlichaam en hoe nageeflijkheid werkt.
Ook zie je niet dat je pony scheef is, natuurlijke scheefheid is dus ook even handig om iets over te lezen.

Want nageeflijkheid kan je niet aanleren of vragen, dat is iets wat je krijgt wanneer je correct rijd en wanneer je pony nergens hinder van onder vind.
Nageeflijkheid kan je op dit moment niet verlangen en niet krijgen omdat het zadel slecht ligt. Pony ondervindt hier hinder en waarschijnlijk zelfs pijn van, kan de lange rugspier dus niet ontspannen. Ook jou lengte (en gewicht) werken zeker niet mee, maar heel misschien dat het kan als je heel hard aan je houding en balans gaat werken. Maar gok er niet op..

Werk aan de hand lijkt mij een betere optie. De juiste spieren en balans trainen zonder dat je er op hoeft te zitten.
Ik weet niet in welk gebied je woont? (Ivm. instructie)

Dat van de dyslectie was geen aanval maar een vraag, lijkt mij niet zo'n gekke vraag als je zo typt, zonder interpuncties en hoofdletters, terwijl je al een paar keer is gevraagd of je normaal kan typen aangezien dit niet prettig leest.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:36

Dat van Dyslexie in mijn bericht, was een serieuze, niet aanvallende vraag aan jou, aangezien ik vind dat je nogal wat spelfouten in je berichten hebt voor iemand van 19. Maar als je dyslexie zou hebben, kan je er zelf mischien niks aan doen.

En ja ik ben hard, maar dat mogen mensen ook tegen mij zijn als dat nodig is.
Ik zie hier gewoon iemand die op elk kritiek puntje waar ze het niet mee eens is, een smoes bedenkt.
Ik blijf erbij koop een grote pony of een paard want dat ziet er veel beter uit en is uiteindelijk ook beter voor de pony/het paard zelf.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:45

xx_Kelly_xx schreef:
...
Als jij Deurne had gedaan dan had je beter geweten, of de qualiteit van de opleidingen daar zijn zwaar beneden pijl. Jij bent geen haar beter dan die te grote kinderen die op shetlanders rijden. Je beugels zitten veel te kort ook voor een veelzeidigheidszadel. Over de houding van de pony heb ik niet super veel kaas gegeten maar het is absoluut geen fijn plaatje om te zien. Alsof 'ie helemaal gespannen is/loopt. Maar dit is door meerdere personen al aangegeven....

In de sneeuw galopperen? Met een jonge pony die nog geen goede balans heeft (vooral in galop)? Wat haal jij je wel net in je hoofd? En over hoofd gesproken, waar is je cap? En dat heeft Deurne gedaan? Wat voor'n opleiding heb je gedaan? ...

Maar vertel, welke opleiding heb jij dan zoal gevolgt op Deurne? En ben je daar nu al klaar mee? Die opleidingen duren toch 4 jaar?
.

Duren die echt 4 jaar? Wist wel dat ze best wat eisen stellen voordat je uberhaubt mag starten. En je hebt toch ook zelf een 'Deurne paardje' nodig? Denk niet dat TS met een pony er naar toe is geweest.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:50

Ben er niet zeker van of ze allemaal 4 jaar duren, zal het even googelen. Maar ik weet niet of ik het bericht geloof of ze daadwerkelijk Deurne heeft gedaan.

Ze hebben opleidingen van niveau 2 MBO t/m HBO.
http://www.helicon.nl/mbo/Scholen/NHB_Deurne
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 01-01-11 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:06

xx_Kelly_xx schreef:
Ben er niet zeker van of ze allemaal 4 jaar duren, zal het even googelen. Maar ik weet niet of ik het bericht geloof of ze daadwerkelijk Deurne heeft gedaan.

nee je hebt 2 - 3 en 4 jarige opleidingen in deurne ik heb 3 jarige gedaan maar heb 2 jaar gedaan. Ik deed horse and leisure , dat is 2 dagen per week naar school 3 dagen stage. Op school moest je ook paardrijden maar wel op een schoolpaard ook zitles en mennen. de rest was theorie en andere vakken als monsteren, longeren ,leerbewerking enzov. enzov.maar op mijn stage heb ik niks geleerd (was nogal een k*tstage)

Ik heb nergens gezegt dat dat van dyslectie aanvallend was (ik vind dat je daar al niet over hoeft te beginnen , wat heb je er aan)
Je kunt nu lezen waar ik niet en wel mee eens was (@ air wel mee eens wil niet zeggen dat ik het meteen uit ga voeren, ik ga eerst even goed nadenken of dat wel werkt en net zoals dat stil staan wat jij noemt. met de eens dingen wil zeggen misshcien zal dat een goed tip zijn en die heb ik niet opgenomen tot kritiek waar ik zoiezo niks aan heb ;) )

zaralover

Re: dressuur met nikki in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:07

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:09

Maar ik heb toch niks over stilstaan gezegd? Denk dat je me verward me iemand anders. ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:10

owja elke keer word herhaald koop een grotere pony paard, lees even goed, ik heb 4 grotere pony's/paard
kijk maar in mijn profiel!!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:11

Ik heb niet alles gelezen, maar wat jammer dat je nu eigenlijk al te groot bent voor je pony...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:12

No offence, maar als je 19 jaar bent zie ik niet in waarom je geen goede dingen uit de bovenste lijst, dus uit kritiek kunt halen.

Leer eerst meer over het paardenlichaam, pas dan kun je bepalen wat goed of fout is.
Met geen tot weinig kennis ervan weet je niet waar je mee bezig bent.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:15

xx_Kelly_xx schreef:
Maar ik heb toch niks over stilstaan gezegd? Denk dat je me verward me iemand anders. ;)

dat heb ik tussen haakjes en daarvoor staat @ air

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:16

Dan heb ik dat niet goed gelezen.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:19

Air schreef:
No offence, maar als je 19 jaar bent zie ik niet in waarom je geen goede dingen uit de bovenste lijst, dus uit kritiek kunt halen.

Leer eerst meer over het paardenlichaam, pas dan kun je bepalen wat goed of fout is.

ik ga me er nog eens wat in verdiepen ;) was is al weer tijdje geleden, toen wist ik wel alles , want dat werd in deurne geleerd. Maar niks erover weten klopt dus niet helemaal, maar ik geef toe alles weet ik niet meer. Dus ik ga me boek er weer even bij pakken. Uit de bovenste lijst: daar staan misschien wel dingen in ik ga hem nog keertje nalezen , maar die kwamen bij mij niet serieus over doordat ze te bot zijn gebracht. Ik lees het nog keertje na , maar weinig kans.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:19

xx_Kelly_xx schreef:
Dan heb ik dat niet goed gelezen.

;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:20

Edit laat maar...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:22

Sorry maar ik krijg echt meer en meer het idee dat je er echt weinig kaas van hebt gegeten, niet alleen met deze pony.
Rijden moet je op ieder paard kunnen, althans de basis.
Inrijden is veel moeilijker dan een doorgereden paard rijden, daar klopt niets van wat je daar over zegt.
Kennis kun je wel uit boeken willen halen (al vraag ik me af hoe je goede kennis kunt 'vergeten' ) maar het draait nog altijd om de praktijk en daar en in jouw denkwijze schort nogal wat aan.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:25

Air schreef:

oke ik heb het nog keer gelezen , en ik zie er niks bij staan waar ik iets mee kan. Want vind jij dan wel goed aan de eerste lijst? niet meer op nikki rijden ? Wat moet ik daarnou mee? Een grotere pony kopen ? Die heb ik al zat. Een zadel van dik 1000 euro kopen die over jaar niet meer past en weer nieuwe moet , niks meer voor dit zadel terug krijgen omdat de kindjes hem kapot hebben gereden ? Niks met nikki doen alleen op wei laten? beugels op dressuur lengte of langer maken zodat het voor geen meter rijd en dat op vzh zadel? vertel?? :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:27

hoe kom je erbij dat kindjes een zadel kapot rijden?
Zou niet best zijn, dan moeten ouders heel vaak nieuwe zadels kopen.
Waarom koop je geen maat 1 barefoot, boomloos is voor een jonge pony wel goed qua pasvorm.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:33

zaralover schreef:
Air schreef:

oke ik heb het nog keer gelezen , en ik zie er niks bij staan waar ik iets mee kan. Want vind jij dan wel goed aan de eerste lijst? niet meer op nikki rijden ? Wat moet ik daarnou mee? Een grotere pony kopen ? Die heb ik al zat. Een zadel van dik 1000 euro kopen die over jaar niet meer past en weer nieuwe moet , niks meer voor dit zadel terug krijgen omdat de kindjes hem kapot hebben gereden ? Niks met nikki doen alleen op wei laten? beugels op dressuur lengte of langer maken zodat het voor geen meter rijd en dat op vzh zadel? vertel?? :+

niemand heeft gezegd dat paarden houden goedkoop was? Investeer..investeer, investeer of laat het rijden. zucht..

denk dat ik ermee ophoud.. ik vond het leerzaam. Erg leuke dingen tussenstaan. Van een meid van Deurne had ik meer verwacht. Meer inhoud, meer feedback, meer stof tot nadenken. Dat mis ik. De foto's vind ik passen bij een kind van 10 die net d'r nieuwe pony krijgt en niet kan wachten totdat de sneeuw verdwenen is. (terwijl zat van ons flink zitten te balen en niet/nauwelijks rijden)

Verschillen in meningen mogen er altijd zijn. Maar wij zitten voor mijn gevoel zo op andere planeten, dat voor mij een gesprekje niets meer oplevert. (al vond ik je andere topic van een wat betere kwaliteit).
Het gaat je goed en wens je dan nog veel wijselijk paardenplezier toe.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:40

zaralover schreef:
owja elke keer word herhaald koop een grotere pony paard, lees even goed, ik heb 4 grotere pony's/paard
kijk maar in mijn profiel!!

Dan kun je daar mee gaan rijden.
Beleer je de kleine voor de kar of ga je aan de vrijheidsdressuur. Er is meer dan alleen rijden, dus dat zou geen reden tot verkopen moeten zijn.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:49

Volgens mij wil jij het niet begrijpen, je leert niks uit een boekje, zeker niet als je aan het inrijden bent van een jong beest.

Goede tips die voorbij komen zijn:
1. Stap niet meer op Nikki, want je bent te GROOT.
2. Een goedliggend zadel verschuift niet maar blijft op zijn plek liggen, als je goedkoop uit wilt zijn, koop een boomloos zadel voor Nikki, die kan nog jaren mee.
3. Als hij zo braaf is onder het zadel, wat je meerdere malen hebt gezegd in dit topic, laat de kleine kindjes er dan op rondhobbelen en ga jij lekker rijden op je 4 grote pony's waar je wel op past.

En dat soort kritiek zijn volgens jou geen tips? :+ Sorry, maar volgens mij zijn dit 'tips' die je gewoon niet wilt horen en lekker eigenwijs toch wilt blijven rijden.

Vraag me af wat jullie daar allemaal hebben geleerd op Deurne..
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 01-01-11 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:50

opisop_shop schreef:
Sorry maar ik krijg echt meer en meer het idee dat je er echt weinig kaas van hebt gegeten, niet alleen met deze pony.
Rijden moet je op ieder paard kunnen, althans de basis.
Inrijden is veel moeilijker dan een doorgereden paard rijden, daar klopt niets van wat je daar over zegt.
Kennis kun je wel uit boeken willen halen (al vraag ik me af hoe je goede kennis kunt 'vergeten' ) maar het draait nog altijd om de praktijk en daar en in jouw denkwijze schort nogal wat aan.

De paardenrug hebben we het over en hoe het lichaam in elkaar zit, ik denk niet dat dat gaat lukken door gewoon naar een pony te kijken ;) veel weet ik ook nog , maar paar kleine dingen ben ik misschien wel vergeten en misschien wel dingen die ik juist ook moet weten dan. Beter als niks doorkijken toch? Ik zal het even uitleggen : ik heb op mijn 12de een pony gekregen een oudere , die kreeg ik van de buurman. Ik reed toen net paar weken op een manege (swerelds slechtste manege ever!!!) op die manege heb ik denk ik een jaar of 4 gereden of 5. daarbij reed ik mijn eigen pony recreatief, en gaf de buurman en het meisje die daar stond met haar paard mijn soms ook tips. Toen ik 13 was kreeg ik 2 veulens, die waren nog nooit in de hand geweest dus moesten alles nog leren (mijn vader reed vroeger ook pony) toen ik denk ik 14 was kreeg ik een verzorgpony sjapoer ox , daarmee kreeg ik priveles. in die tijd reed ik nog steeds bij die manege. Met sjapoer klikte het niet zo eigelijk. toen zara 1 van de veulen 2 en half was ging ik der leren longeren enzo , pointer was daar nog niet echt aan toe. in de winter nu bijna 4 jaar terug ging ik zara inrijden onder proffecionele begeleiding. ik reed haar dan ook echt alleen waarneer ik les had!! Ze heeft wel een lange tijd aan de longeerlijn gereden , na een paar maanden kon ze los na 20 minuten aan de longeerlijn ongeveer. Maar wel rustig aan. Zo werd die longeerlijn tijd steeds verkort, en reed ik meer zelf. toen ging ik pointer ook wat longeren, ze leerde wel sneller als zara. nu ging ik ook een klein beetje met pointer beginnen , maar werd steeds eigelijk niet goed door gezet omdat ze heel schuw bleef, en heeeeel veel geduld bij haar moest hebben, en meer jaloers maken. pas toen ze eind 5 was kon ik haar gewoon pakken in de wei en met wat moeite een halster omdoen. op haar 6 de kon ik haar hoofd en oren aanraken en aaien en vind ze het fort leuk aandacht te rkijgen ook in de wasplaats is geen probleem meer en opzadelen ook niet. Ze is heel braaf met rijden, maar soms door een bepaalde beweging ineens bang en doet ze alles om je eraf te krijgen. Nu ze alles beetje kent (de basis ) gaat dat wel goed.
Zara ben ik op haar 5 de verkeersmak gaan maken. Ze is altijd heel kijkerig en schrikkerig geweest. Zara is nagevelijk gaan lopen rond haar 4 a 5 de toen ik wat meer oefeningen ging doen en ze is heel ligt in de mond. En crossen vind ze trouwns ook helemaal geweldig. Toen ik 16 was had ik dus nog steeds les van degene die me heeft geholpen met inrijden en leerde me nog wat andere dingen die je bij deurne ook moet kunnen. Bij de manege was ik toen denk ik een half jaar gestopt. Toen ging ik intake doen in deurne en werd aangenomen. Daar reed ik 1 x per week en nog wat op stage , maar dat was weer op van die manege pony (ik vind niet dat je daar wat van leerd). Ik had nog ongeveer half jaar a jaar les met zara met inrijden. Van school heb ik niveau 2 diploma omdat ik ben gestpt omdat ik een operatie kreeg aan mijn kaken en ik er 3 maanden uit zou liggen. Wel netjes van school dat ik toch op kon voor een niveau 2 diploma , die ik gewoon meteen had gehaald. En toen had ik geen les meer Heb zara nog doorgereden , heel soms pointer. en begin vorig jaar (2010) kreeg ik paardje van 3 en die was hoog drachtig , na 4 dagen werd fendi al geboren. maand daarna ongeveer kocht ik nikki. Die ben ik gaan inrijden en mee gaan wandelen om verkeermak te maken (maar dat was ze eigelijk al ) ben veel mee wezen wandelen zwemmen en beetje inrijden en longeren. Ze leerde alles super snel en hem der eigelijk na 2 keer al gewoon los op gereden. na 5 keer ofzo ook wat galop (hele kleine stukjes) en zo verder. Nu lees je dus ik heb het meeste geleerd in het inrijden en niet zo in het berijden van paarden die alles al kunnen daarom , weet ik wel wat ik moet doen om een pony in te rijden en niet super hoe ik een pony verder moet rijden en echt dingen (moeilijkere dingen) te leren.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:51

opisop_shop schreef:
hoe kom je erbij dat kindjes een zadel kapot rijden?
Zou niet best zijn, dan moeten ouders heel vaak nieuwe zadels kopen.
Waarom koop je geen maat 1 barefoot, boomloos is voor een jonge pony wel goed qua pasvorm.

ik reed eerst met mijn goede zadel maar die pasde ook niet helemaal , waarneer die kindjes reden had ik allemaal grijzen strepen op me zadel die ik er niet afkreeg. Maar boomloos is misshcien wel een optie ! dankje